hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-03-15 17:37 Motorolaj

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!


semmi köze az olajhoz.
nem Te leszel az első, akinek olajcsere után behal a szenzor. feleslegesen cserélsz olajat. nem fog megjavulni.


Milyen szenzor? Olvasod te a hozzászólásait? Mond el hol van az a szenzor.
valter320d olajcserénél a szűrővel minden O gyűrű cserélve lett?


azt hittem még az a téma, hogy sárga/piros olajoskanna. azt írta, hogy nem eszi az olajat, nem füstöl, akkor most miylen O gyűrű szűrőnél?


Nem hinni kell, hanem rendesen olvasni (akár visszaolvasni is). (el lehet nézni valamit, de rendszeresen?)
Tudod a betétes (értsd: külön házban szerelt) olajszűrőknél több O gyűrű is van, ami a olajszűrő házát és belső részeit tömíti. Az olcsó (nem feltétlenül Kínai) szűrő mellé csak a szűrőház O gyűrűjét rakják. (a jobbakban, tipustól függően 3-4 Ogyűrű van és 1 lágy, rézalátét a leeresztőcsavarhoz) Ez is 1 ok lehet arra, ha csak 2-3 másodperccel az indítás után alszik el az oljnyomás lámpája.

hancurozo Elküldve: 2012-03-15 17:22 Motorolaj

YELLOW írta:
valter320d írta:

Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!


semmi köze az olajhoz.
nem Te leszel az első, akinek olajcsere után behal a szenzor. feleslegesen cserélsz olajat. nem fog megjavulni.


Milyen szenzor? Olvasod te a hozzászólásait? Mond el hol van az a szenzor.
valter320d olajcserénél a szűrővel minden O gyűrű cserélve lett?

hancurozo Elküldve: 2012-03-14 17:46 Valaki segítsen

Bero írta: Sziasztok! Elkezdtem hallani a menetzajt a vezető ülés melletti ablaknál! Nagyon idegesítő! Kinézetre semmi baja,a tömítések jók kívülről,helyén vannak! Ami érdekes,hogy belülről ha az ablak felső=bal sarkához oda teszem a kezem,ott érzem hogy jön a levegő és ha oda rakom pont a sarokba az ujjam akkor elmúlik! Mitől lehet ez ? Mégis csak tömítés? Vagy az ablaküveg nem megy fel rendesen vagy a helyére? 1 hónapja cseréltem zsír újra az egész emelő szerkezetet... Aki tud segítsen,köszi!


Van 1 pici játéka a szerkezetnek amikor beszereled. Be kell állítani, hogy az ablakod egyenesen menjen fel és végig érintkezzen a gumival a zár felöli oldalán.

hancurozo Elküldve: 2012-03-14 14:48 Valaki segítsen

bbubbuka írta:
hil írta:
bbubbuka írta:


Szelepfedél az az ugye, amely a olajbeöntő nyílás mellett középen?
Mert az a tömítő még nem lett cserélve, és ott ugye szabad szemmel is látom a pici szivárgást, akkor ez nem olyan nagy probléma ugye? Felesleges ennyire rástresszelnem..
Azt nem értem miért van az , hogy ha elkezdem hajtani és pörgetem 5e a motort, akkor érzem jobban a szagot, ha szép kényelmesen 2-3e alatt váltogatok akkor nuku..


Érteni amúgy biztos ért hozzá, mert nagyon jó szerelő és nem a béna computeren nevelkedett. Nem is Magyarországon dolgozik, egyedül ami kínos, hogy már nem merem minden szarért zargatni..



Szia! Majdnem jó! A szelepfedél az a bádog dobozszerű valami a motor tetején, amiből jön ki az a nyílás, ahol az olajat lehet beleönteni a motorba. Annak az alján van egy tömítés és úgy csatlakozik a hengerfejhez. Amit leírtál, az természetes, ho nagyobb fordulaton forog a motor, akkor nagyobb a kalimpa a szelepfedél alatt, és több olaj szivárog ki a rossz tömítés alól, ami rá a kipufogóra és onnan az olajszag. Baj nem lesz belőle, csak a bűz, meg fogyik az olaj, amire figyelni célszerű, meg mocskos a motor az olajtól és a beleült portól.



Értem köszi hát majd figyelem a nívó pálcát, igen az a gomb szerü izénél szivárog
Olajlámpa már csak akkor gyullad ki ha nagyon kevés van ?


Azt nem értem, hogy cserélt hidrotőkét a szelepfedél leszedése nélkül? Ha pedig levette (anélkül még nőgyógyász sem tudja cserélni) akkor miért nem cserélt tömítést? Soha nem rakunk vissza használt tömítést!
Ne figyeld a nívót, hanem cseréltesd ki a tömítést. Hidd el, nem kell utána agódni, hogy tönkre teszed-e a motort, nem kell félni, hogy meggyullad az olajgőz, és nem esik el miattad a motoros az elcsöpögött olajon.

hancurozo Elküldve: 2012-03-13 19:09 Motorolaj

szeda írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!



:

hancurozo Elküldve: 2012-03-11 11:33 320d Motor

YELLOW írta: a probléma az, hogy olaszország nem a minőségről híres. legyen szó bármiről szinte. olasz, lengyel, és környező országok olaj termékei eléggé megkérdőjelezhető. konkrétan elég biztos infóból tudom, hogy a Botond olajokat úgy öntögették össze, itthon dobozolták egy időben. Castrol olajoknak is a nagy része, ami nem német, osztrák helyről származik, az kérdéses. én nem kockáztatnék, de biztos vannak szériák, amik összetevője nem mindig annyira faxa...
eleve furcsa, hogy a BMW mint némer márka, tegyük fel olaszországban csomagoltatna, töltetne cuccot. miért érné meg oda olajat kiszállítani. persze van egy receptúra, ami alapján gyárthatnak kint. én akkor sem bíznék benne.
mindenkinek saját joga, hogy mit gondol.
én elérhető árban, Aral, BP, Castrol (csak német, vagy osztárk vonalkódos) terméket vennék.


Ha nem hamisított az olaj, akkor mindegy, hogy hol gyártják a minőség megegyezik. Nem is tudom miért Olasz turbót használ a BMW, éa nem a Német KKK-t?
A BMW gyárban is rengeteg Magyar, Török, Lengyel, Román dolgozik.

hancurozo Elküldve: 2012-03-10 19:05 E46 futómű állítás

csatis1 írta: Viszont akkor olyan állítható futóművet kell venni, ami magasabbra emel, mint a gyári.
Sanszos, hogy nehezen fogsz ilyet találni, én eddig csak olyannal találkoztam, amit ha a legmagasabbra állítunk, akkor is alacsonyabb lesz a gyárinál. De ebben az esetben sincs nagy gáz, szintén megoldható a magasabbra emelés egy gyűrűvel a rugó alá.


Ha visszaolvastál volna látnád, hogy én is azt mondtam. De, hamár itt tatunk az állítható futómű hátsó állító szerkezetét a gyári rugóval szerelve megemelheti a kocsit.

hancurozo Elküldve: 2012-03-10 13:47 E46 futómű állítás

lorand007 írta: Sziasztok, nekem elöl igy van megemelve, szóval akkor hátra is ilyet kell tennem? nem tudod jol kaphatok ilyet hátra?kösz
http://kepfeltoltes.hu/120310/...es.hu_.jpg


Nézd meg az állítható futóműveket. Olyan kell neked is a hátsó rugó alá.

hancurozo Elküldve: 2012-03-10 11:01 E46 futómű állítás

lorand007 írta: Szóval akkor hátul a Toronycsapágyat kell magsabbra cserélnem nem elég kipótolni mint elöl, es valyon más alkatrészt nem kell cserélnem?és valyon ezzel mennyit tudok hátul emelni mit mondtok,kösz


A hátsó toronycsapágy cseréjével semmit sem fogsz emelni, mivel ott külön van a rugótól. (az csak a lengéscsillapító bekötése) Kapható viszont a rugó alá betét ami 10mm-t emel.

hancurozo Elküldve: 2012-03-04 17:19 Féktárcsa és fékbetét

bbubbuka írta: Gyári hátsó tárcsák hány e. km bírnak?
Mert nálam elvileg, 170e bírtak.. csak kíváncsi lennék, hogy van e olyan akinél mondjuk 250e, mert akkor még nem lehetek 100%-ig biztos abban , hogy ennyi is van valójában az autómba


Megnyugodhatsz. Használatfüggő. Van olyan akinek még eredeti, és 250e felett van. De cseréltem már 150e futott autóban is.

hancurozo Elküldve: 2012-03-03 15:04 Féktárcsa és fékbetét

jons írta: Ha már itt tartunk. Mitől függ, hogy egy féktárcsa+betét kombó úgymond harap vagy sem? Nem vagyok megelégedve a fékhatásommal. Persze ha rálépek megáll a kocsi, ha nyomom akkor abs is van. Semmi gond, működik minden. Csak én azt szeretném, hogy ne kelljen ennyire nyomni pedált... vagy valami ilyesmi. Némileg ködösen fogalmazok az látom én is.



Bocsánat, hogy bele szólok. A fékhatás nagyban függ a betét/tárcsa minőségétől.
Ha nagyméretű sport tárcsát puha betétekkel kombinálsz, ráadásul fémszövet borítású flexibilis fékcsövet használsz a gumi helyett (sajna műbizonylat kell ha olyan helyre viszed műszakira) kicsi pedálerő és rövid pedálutad lesz. (pontosabb lesz a fék nyomáspontja, de az adagolhatóságát is szokni kell)

hancurozo Elküldve: 2012-02-29 20:37 Kerékcsere szerszám

wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


Nem lesz elég a kompresszor. A kulcson állítható (a csatlakozó elött lévő tekerhető állítóval) 4 fokozatban. Sokat a kulcstól ne várj, ezeket több "márkanév" alatt megveheted 2500-15000 ft-ig.
A légkulcs után mindíg ellenőrizni kell a meghúzást a keréknél (életed múlhat rajta).
Ha csak évente 4-5 alkalommal használnád, akkor felesleges.

hancurozo Elküldve: 2012-02-28 17:07 Hallott már valaki ilyen hibáról?

gery85 írta:
driver írta: Nincs nyomaték,

Szép lassan felmegy akár a normál végsebességig is, de nincs nyomaték.
kis emelkedõnél teljesen kész.
Turbó jó, EGR volt tisztítva. Légtömegmérõt lehúzva nem változott semmi.
Tipp?


SZIA UGYAN EZ A PROBLEMAM TE MIRE JUTOTAL,,,,,,,SENKI NEM TUDJA......


Nézd meg diaggal mit mutat menet közben a turbónyomásod (működik-e a változó geometria állítása) és a légtömegmérőd milyen adatokat ad.
Az, hogy lehúzod a légtömegmérő csatiját és nem változik nem jelent semmit. (nekem is tönkrement és lehúzott csatival sem ment jobban)

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 19:38 Csomagtartó nyitás

tarkanyif írta: üveg nyílik, de ott korlátozott a hely!
tuti a kapcsoló a rossz, mert kiszedtem, és rövidre zárva nyitja a motor.




Az üveget YELLOW-nak írtam.
Keresd Kasza Imrét (Kaszamester). Ő bont e46-ot.

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 17:52 Csomagtartó nyitás

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
tarkanyif írta: hi!
beszart a csomagtartó mikrokapcsolója!
esetleg van-e v.kinek, vagy hol lehet beszerezni!
típus, kód, v.mi, ami alapján lehet keresni?
mivel nem tudom kinyitni elég sürgős lenne!


a kulcscsal sem nyílik? mert akkor a zár xart be.


A touringon csak a bal 1-en van kulcs. A csomagtartó csak elektromos kapcsolóval nyílik.
tarkanyif. nézd meg a kábelét, mert lehet csak az ment szét.


a távirányító gombjára gondoltam... vagy ennél nincs rajta külön nyitó mint Sedan-on?


De van. Nekem az nyitja az üveget a csomagtér ajtón.