hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2016-08-17 20:14 Olajzabálás

lacos76 írta:
Bugdav89 írta: Sziasztok 2004 es 318i 2000ccm2 143L kevés km es probléma az lenne h amóta megva ( fel év )1000km en egy nívónyit megeszik 5w40 Castrol , Totál , most akarom kipróbálni a Repsol Elitet.. Amit már megcsináltunk kartertömítés csere (full száraz a motor ) , szelepszárszimering csere , ha a Repsol sem válik be akkor kartergazszűrő csere , hol találom ? (Esetleg rajz videó )a szívótorok alatt van ugye ?(azt le kell venni ? ) a 3 cső műanyag ??

Köszi

Szia! Én is most vásároltam egy 2004-es 318i touringot én is úgy veszem észre, hogy eszi az olajat úgyhogy ha megoldódik légyszíves a tapasztalatot írd már le. Kartergáz szűrőn keresztül enné meg az olajt????

Szia!
https://www.youtube.com/watch?v=B5CIFlagOF4

Ennek a videónak még van 2 része, meg fogod találni az oldal sávban

hil Elküldve: 2016-08-16 17:00 Tolató radar

lacos76 írta: Sziasztok! Van egy E46 318i touringom. A tolató radar hátramenetbe kb 10 másodpercig sípol gondolom valamelyik szenzor vagy elektronika. Lehúznám egyesével a szenzorokat az elektronikáról de nem tudom, hogy hol van elhelyezve.

Szia!
A vezérlője a hátsó üléssor és a pótkerék és a pótkerék közötti részen van a burkolat alatt.
Szerintem egyszerűbb levenni a szenzorról a csatlakozót. Olvastam, hogy valami cicergést lehet hallani a szenzornál, amelyik működik

hil Elküldve: 2016-08-09 18:25 Ékszíjtárcsa / feszítő görgők?

[quote="YELLOW"]
lacaca írta:
YELLOW írta: próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html


Hát ha téged egy ilyen felb@sz, akkor elég sz@r életed lehet, már sry. A "Mi lehet a hiba?" is teljesen jónak tűnt számomra, de ha kéred, oda is kiposztolom


meg hozz létre még 3 másikat... én értem a logikád, de ha már volt olyan topic, ami totál megfelelő a gondodnak, amibe van is élet, egyszerűbb lett volna ott feltenni.
nem vagy már új tag itt, de ilyen esetben, a segítség is elmarad, ugyanis lehet más nem teszi szóvá, de többeknek nem szimpi a felesleges topic nyitás.
amúgy nem b@szott fel. de megindokoltam miért. emiatt tudtam nyugodt maradni [/quote

Sziasztok!
Valóban, ez a Fórum már szét van cseszve rendesen. Talán úgy lehetne javítani, hogy a jelenlegi tartalmat (már ami működik még belőle egy archiv mappába, áttenni és újat indítani a fontosabb címekkel, úgy, hogy csak az admin tudjon új topikot nyitni. Lehetne jelezni az adminnak egy új topik menyitását és amennyiben úgy látja, akkor megteszi azt

hil Elküldve: 2016-08-07 22:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
INPA, DIS megy win 10 alatt?

hil Elküldve: 2016-08-03 18:45 Vezérműlánc

[quote="sutius"]
Csabika136 írta:
fishmong3r írta:
sutius írta:
fishmong3r írta: Sziasztok!
Hozzá jutottam egy E46 318i (N42) touring-hoz.
Elvileg ~285.000 km van benne. Ugyan nincs semmilyen jele, de egy picit aggódok a vezérműlánc miatt. Mennyire vagyok paranoiás?
Szóval egyfelől érdekelne, hogy kompletten (lánc, görgők, bármi egyéb amit ilyenkor cserélni kell), szereléssel együtt ez nagyságrendlieg mibe fáj? Szeretnék felkészülni. Másrészt szükségem is lenne valakire, aki megcsinálja nekem precízen. Szemezgessek a szervíz értékeléseknél, vagy esetleg van valaki, aki erre specializálódott?
Előre is köszönöm a tippeket.


Tavaj decemberben csereltem vezerlest, N42B18. Ha jol emlekszem az alkatreszek kb 40-50 ezer volt, Febi vezerles, elrng tomites. A munkadij 20-25 ezer...
Az eredeti vezerles kb dupla annyi lett volna. Ha van a szaknak celszerszamja 1.5-2 ora alatt meg is van
[/quote

Bocsi, de az N42-es motorban tuti,hogy elektromos vízpumpa van???


Kértem egy árajánlatot egy közeli szervízből (nem márkaszervíz).
Árajánlat

BMW E46 318i

Anyag megnevezése Alkatrész egységár Szükséges me Alkatrész Munkadíj

Vezérműlánc szett 48 600 Ft 1 48 600 Ft 51 435 Ft

Vezérműkerék VVT agy 1 235 000 Ft 1 235 000 Ft 0 Ft

Vezérműkerék VVT agy 2 235 000 Ft 1 235 000 Ft 0 Ft

Motorolaj 5W40 2 800 Ft 5 14 000 Ft 5 715 Ft

Olajszűrő 3 665 Ft 1 3 665 Ft 0 Ft

Levegőszűrő 8 960 Ft 1 8 960 Ft 1 715 Ft

Olajzócső 15 110 Ft 1 15 110 Ft 0 Ft

Vízpumpa 24 950 Ft 1 24 950 Ft 0 Ft

Fagyálló hűtőfolyadék 1 250 Ft 4 5 000 Ft 0 Ft

Segédanyagok 3 500 Ft 1 3 500 Ft 0 Ft

Bruttó

593 785 Ft 58 865 Ft

652 650 Ft
lol


Kövezzen meg aki úgy látja, de ennyiért inkább néznék a kocsimba 2 db tartalék motort. Ha széthullik, beteszem mindig a következőt. Ennyit nem szabad költeni egy E46-ra még akkor sem ha a világ legfrankóbb kocsija. De ahogy az árakat nézem, aki ezt az ajánlatot adta, nem gondolta komolyan.

ebbol a listabol kivennem a ket Vezérműkereket, mert nem biztos, hogy cserelni kell hacsak nem kopottak a fogak es kivennem meg a vizpumpat is mivel elektromos es nem sok koze van a vezerleshez
P.S. hacsak nem esedekes az olajcsere akkor azokat is kivennem es maris baratibb az ar



hil Elküldve: 2016-07-31 17:39 hangos a motor

Arpee írta:
hil írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz


?? onnan indul s lemegy a motor alja felé valahova, csak nem tudom, nem látom hogy hova megy, és mi a szerepe...

Megírtam, de akkor érthetőbben:a vékony cső egyik vége a légtömegmérő házra csatlakozik, a másik vége pedig az alvázon a sofőr ülés alatt lévő üza. szűrőhöz megy.

hil Elküldve: 2016-07-31 13:34 hangos a motor

Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz

hil Elküldve: 2016-07-28 21:45 Segítsetek!

YELLOW írta:
Joe330 írta: Sziasztok

E46 touringommal lenne baj.
A hátsó elektromos ablakot éppen húztam le, mikor apró katt, és az ablak beesett

Leszedtem a kárpitot, látom, hogy a bowden nincs elszakadva, csak lóg

Vki járt már igy?
Mit lehet vele tenni?

Köszönöm


kiszakadt a mechanikából, szokása. valaki írt már róla javítást, talán 1 Ft-osból reszelgetett, azt hiszem hil kolléga írta.

Nem én voltam, én nem fusiztam, megvettem a gyári csúszkát

hil Elküldve: 2016-07-25 21:55 Lengéscsillapitó

Kennymayer írta: Sziasztok! Megosztom a tapasztalatom az első lengéscsillapító cseréről. Nagy nagy szopas volt és most még nem voltam durva. A gólyaláb alsó csavarja beletört szokás szerint...sebaj van szerszámom megfúrom kiszedem gondoltam én...szerszám beletört csavar maradt a helyén..namost mivel szedjem ki, mivel ez edzett szerszám acél megvettem a legkeményebb létező fúrószárat és nekiálltam kb 4 óra alatt sikerült is kifúrni...sajnos az állvány csonk menet nem úszta meg...úgyhogy ezután átmenő csavar lesz a helyén..eddig jutottam ma ez mind reggel 8 óta. Azt azért elmondom h gyári lengéscsillapító volt még a gép alatt 12 éves most elfosta magát. Az új is gyári lesz (Sachs) remelem a másik oldalon is beszopm a szopó rollert. De most már okosabb leszek (izzitás, rozsda maró, WD 40 locsolás aztán kiderül). Valaki ha esetleg tud tuti módszert ne tartsa magában. A lényeg, h megviselt a dolog...volt amikor azt hittem szétverem kalapáccsal az egész futóművet.
Szevasztok

Szia4
gondolj bele: van egy berohadt 10-es csavar, tekered, leszakad a feje. (ez is nagyszilárdságú csavar volt) Abba belefúrsz és egy üvegkeményre edzett 8-as szerszámmal azt ki lehet szedni??? Nem gondolnám.... Meg se próbáltam volna, inkább melegítést kellett volna alkalmazni

hil Elküldve: 2016-07-25 21:47 Rohadás

csicsaaa írta: Ebben igazad lenne ha ismernéd az autót!
Viszont az autó alja szinte hibátlan, csak azért szeretném elvégeztetni rajta hogy, igen ez egy 15 éves autó, de az állagát szeretném így ezzel megőrizni.
Szóval még várom a társaktól hogy adjanak egy jó műhely címet!

Köszönöm!

hil írta:
csicsaaa írta: Ismer valaki Budapest 9. kerület környéki jó alváz és üregvédelemmel foglalkozó műhelyet?

Szia!
Nem beledumálni akarok, de egy 2001-es autón az már minek? Az elkezdődött rozsdát az már nem állítja meg, felesleges pénzkidobás, bár magamnak én megcsináltam, de sok értelme nem volt, viszont a munkát (magamnak)legalább nem kellett kifizetnem, csak az anyagot megvenni (Dinitrol Kispesten).
bye:hil


Szia!
Igazad lehet, valóban nem ismerem az autódat. Ha jót akarsz tenni, akkor tél előn az első sárvédő belső műanyag borítását kiveszed, mert a küszöbök elején van egy rész, ahová a motortér körüli csatornákból lefolyik a víz a szmötyival együtt. A víz elmegy, de a sár ott marad. Na ott kezdődik a rozsdásodás. Mint írtam én az üregeket magam kifújtam, de sok értelme nem volt, csak a magam megnyugtatása tettem. Sajnos tisztességes munkát nagyon nem lehet várnod, mert a szaki úgy van vele, hogy ez már egy tizenéves autó, mit vacakoljon vele....... Lehet, hogy tévedek persze.





hil Elküldve: 2016-07-25 16:43 Rohadás

Bitu79 írta: Egy üzenet mindenkinek.A hátsó dob azért rohad,mert ott megáll a sár a perem alatt.Csak nézzétek meg mi van ott...Ujjal nyúljatok bele,meg fogtok lepődni.Az nagyon hülyén van kitalálva.A doblemez belsejében a peremen megáll a sár...Én azt a helyet mikroszálas ruhával szoktam kipucolni!Akinek van mondjuk slagja,az talán ki tudja ott is öblíteni,mert a sterimo oda nem fér be...Az ajtók alja meg azért kezd el rohadni sokaknál,mert ott sem pucolják soha!
Ezt csak azért írtam le,mert én mindig mosom a kocsit.Ráadásul nem használom esőbe sem szinte! Tisztára meglepődtem,mikor megnéztem a kerékdobot hátul,ahol a lemez felfelé hajlik.Majd 1 cm sár volt ott...pedig az alját is rendszeresen mosom...

Szia!
Mióta autóm van (sok éve) mindig magam mosom azt és a sárvédő íveket belül mindig kitakarítom, ahogyan leírtad (na nem mikroszálas kendővel). Ha sáros úton megyek, vagy télen, akkor mosások között is

hil Elküldve: 2016-07-25 16:39 Rohadás

csicsaaa írta: Ismer valaki Budapest 9. kerület környéki jó alváz és üregvédelemmel foglalkozó műhelyet?

Szia!
Nem beledumálni akarok, de egy 2001-es autón az már minek? Az elkezdődött rozsdát az már nem állítja meg, felesleges pénzkidobás, bár magamnak én megcsináltam, de sok értelme nem volt, viszont a munkát (magamnak)legalább nem kellett kifizetnem, csak az anyagot megvenni (Dinitrol Kispesten).
bye:hil

hil Elküldve: 2016-07-25 16:35 Mi lehet a baj?_

VPT85 írta: Sziasztok!

Igazából nem konkrét problémával fordulok hozzátok hanem egy zavaró tényezővel.
Kb másfél hónapja cserélve lett az üzemanyag szivattyú a kocsimban. Azóta amikor tankolok az üzemanyag szint jelző nagyon lassan reagál a töltésre. Kb 2-2,5 óra kell ahhoz hogy mutassa rendesen a szintet. Elvileg a fogyasztást jól mutatja.

Volt már valakinek hasonló problémája? Tudtok rá valami megoldást?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia!
Persze, én is két napot szoptam ezzel: annyi volt a baj,. hogy a szintadó ellenálláson csúszó érintkező nagyon feszes volt és megszorult azon. Ki kell venni a szivattyút és idomítani kell a csúszó érintkezőn.
bye: hil

hil Elküldve: 2016-07-22 19:14 Segítsetek!

bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil



Az oké, de ha áll az autó, nem forog a kerék, nincs ami indukálja az impulzust, mivel a mágneses teret nem fogja módosítani a fogaskerék teteje, amit ugye figyel a szenzor.
Ebből gondolom én, ha lezárom ellenállással, olyan mintha állna a kerék.
Mondjuk a dolog időközben annyit ment előrébb, hogy voltam diagoltatni.

Jobb és bal hátsó abs szenzort hozza hibára... Illetve gyakorlatilag kb minden hibába állt, mivel 2 akkulemerülésem volt, plusz utána egy akkucsere, így minden beálltt.
Most ki lett nullázva, mikor eljöttem az egyik oldali (leszedett) abs szenzor állt hibában és ennyi.

Volt a hibalapon ilyen, hogy első és második sor henger üzemanyagellátás hiba. Kérdés ezt okozhatja-e az akku lemerülés, vagy sem. Illetve alapjárati mechanika hiba illetve alapjárati üzemanyagellátás hiba(?), ami reális is lehet, mert az alapjáratom ingadozott időnként, ahogy írtam is itt ezügyben a fórumon már, pl tolatás közben volt hogy leengedte 500-ra, majd felhúzta 1200-ra automatán, majd le 600-ra ismét fel 1200-ra és így tovább, vagy megállt a normál alapjáraotn, vagy lefulladt ennek eredményeképpen. Illetve volt hogy tolatás közben is eljátszotta és begyorsult. A hibatörlés után gyakorlatilag 2-3perccel el is kezdte az alapjárati hülyéskedést, egyszer le is fulladt csak úgy üresben állva. Nem is tartja szépen egyenletesen mint eddig a fordulatát, van hogy megáll, de látom, hogy nem az igazi. EML lámpa azóta nem jött(ma egyáltalán) és a rázás sem jelentkezett.

Van erre így valakinek ötlete? Amit nem zárok ki, hogy lehet tényleg beszart a gyujtótrafó, lehet kettő is, ennek eredménye volt az EML lámpa, viszont ahogy Yellow kollégának is elmúlt, majd ismét előjött alapon nekem is ez fog történni. Vagy lehet a fojtószelep ragad meg? Az ki tud utána szabadulni önmagától mondjuk ujraindításra?

Ha gyujtást adok a fojtó búg, elvileg annak kell is, gázadásra hallani, ahogy levegőt vesz, nem is kicsit. Az üzemanyagszivattyút tesztelte külön a műszer, hallottam, hogy megy és szívja fel a benzint. Viszont az alapjárati motor tesztnél nem jött ki belőle hang, szerintem ott is kéne(?) elvégre elektromechanikus rendszer része, és fontos benne a mechanika.

A fő kérdés, alapjárati motor hiba okozhat üzemanyag befecskendezési hibakódot 1-es 2-es hengersoron? Vagy az ettől teljesen független?
Voltam vele 5000-es fordulat környékén is utána, meghajtottam kicsit 80-90-el, de nem jelentkezett ismét. LAssú tempóval is kocsikáztam, akkor se. Alulváltottam, hátha túlterhelésre jön, de semmi. Holnap-holnapután megyek hosszabb távot a kocsival 100+km-t, aztán vissza diagra, hogy mit mutat.

Szia!
ABS: most komolyan így gondolod? Ha lehúzod a szenzorról a csatlakozót, beindítod a motort, semmi nem fog történni addig a pillanatig, amíg meg nem mozdul a kerék. Akkor beírja azt a szenzort hibásnak. Értsd meg végre, hogy az áramköre nem ellenállást, hanem impulzust és annak frekvenciáját figyeli.
A többire: kéne egy hibakód törlést csinálni mindenhol (a korábbiakat megjegyezve, kinyomtatva persze (javaslom az INPA-t)), majd használat után ismét megnézni azokat, úgy már el lehet indulni a keresésben. Az uni diagokat felejtsd el!
bye:hil

ui: alapjárat ingadozás: kartergáz szelep, csövek?
Nekem is zúgott az üza.szivattyú (és ez ne vezessen félre), mégis rossz volt, a befecskendező soron nem volt üza. nyomás





hil Elküldve: 2016-07-22 17:02 Segítsetek!

bricktopm írta:
hil írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.


Így van, nagyon vagány hangja van, de még a váltókart is rázza. Én is néztem egyből a motortartó bakot, mert ha átszakad az is tud ilyen gyuktásszög hibát okozni ugyebár, de jónak tűnik.
Féligmeddig temettem a motort, mindig a legrosszabb villan be(pillangószelep törés, fojtószelep hiba..)

A kipufogógázt néztem is se nem színes, se nem büdös. érdekes.

Másik:
ABS jeladóból mitől tud többet\mitől jobb egy bosch(56ezer ft \db) mint egy mondjuk febi 17ezer\db vagy egy akármi 9ezer forintos?
Végülis egy passzív induktív szenzor az egész az asc-s rendszereknél.
Érdemes annyit kiadni érte, vagy vegyem inkább az olcsót, úgyis ki lesz cserélve ~3év múlva, mert szétrohad mind.

Illetve ha lezárom egy 1.1kOhmos ellenállással a keréknél a szenzort, akkor elvileg HA NEM ABS kocka a ludas meg kéne nyugodjon a hibalámpa, csak nem fog menni a km óra(mert ugyebár áll az autó) nem?
Holnap hibakódolvasás is lesz elvileg, már nagyon kíváncsi vagyok rá, illetve kinztem én is egy obd 1.4.0-s olvasót meg egy 20pines átalakítót, ebayen.


NEM!



Kifejtenéd miért nem?

Persze: az az áramkör nem ellenállást mér, hanem a jeladó által generált impulzus (négyszögjel) frekvenciáját. A vez.egység ezeket a jeleket hasonlítja össze egymással és számolja ki azt, hogy melyik kerék forog, vagy áll.
Mindez nagyon egyszerűen fogalmazva, mert lehetne tudományosan is....
Oda aztán tehetsz ellenállást, de semmi értelme.
bye: hil