autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118d
Évjárat: 2007

státusz Szani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 23:59


YELLOW írta:
Szani írta: Sziasztok
Tippet, tanácsot kérnék! E87-118d-m42 motor főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Sajnos a csavarján nem sikerült lazitani. 1/2 colos hajtószár és csillagkulcs törés már megtörtént, a csavar nem mozdult. Kb 1500 NM-es légkulcs sem segített. Jelenleg colos dugókulccsal próbálom, de most a hajtószáram görbül. Az autó elejét nem akarom leszerelni és a hűtőt sem akarom kivenni. Nyilván egy komolyabb légkulcs vagy nyomaték sokszorozó eredményt hozna, de ezek jelenleg nem férnek be. Hasznos tanácsot tudna adni valaki? Hűtsem vagy esetleg melegítsem a csavart. Csúszó colos adapterem van. Úgy is próbáltam már, hogy a szár egyik oldalán feszítek a másik végét kalapáccsal ütöm, de sajnos nem mozdul a csavar.
Talán valaki tudja a megoldást, addig is szép napot…


lehet melegíteni, de akkor garantáltan főtengely szimmeringet is cserélni kell.
én fújkálnám csavarlazítóval. többször, akár több napig.
fura, hogy ennyire nem engedi.


Ma szerencsére sikerült. Igen, valószínűleg a csavarlazító is segített megoldani a problémát. Azzal még tegnap jól eláztattam a csavart, a sikertelen próbálkozás után.
Valamint tákoltam egy erősebb hajtószárat, ami már csak kismértékben görbült, így át tudta adni a nyomatékot a csavarnak. Na meg a szomszéd is segített. Egyikünk húzta másikunk tolta aztán végre kattant egyet. Vissza gondolva , rém egyszerűnek tűnik a folyamat. Elsőre is csinálhattam volna így. Köszönöm a tanácsot. Szép napot


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 16:43


Szani írta: Sziasztok
Tippet, tanácsot kérnék! E87-118d-m42 motor főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Sajnos a csavarján nem sikerült lazitani. 1/2 colos hajtószár és csillagkulcs törés már megtörtént, a csavar nem mozdult. Kb 1500 NM-es légkulcs sem segített. Jelenleg colos dugókulccsal próbálom, de most a hajtószáram görbül. Az autó elejét nem akarom leszerelni és a hűtőt sem akarom kivenni. Nyilván egy komolyabb légkulcs vagy nyomaték sokszorozó eredményt hozna, de ezek jelenleg nem férnek be. Hasznos tanácsot tudna adni valaki? Hűtsem vagy esetleg melegítsem a csavart. Csúszó colos adapterem van. Úgy is próbáltam már, hogy a szár egyik oldalán feszítek a másik végét kalapáccsal ütöm, de sajnos nem mozdul a csavar.
Talán valaki tudja a megoldást, addig is szép napot…


lehet melegíteni, de akkor garantáltan főtengely szimmeringet is cserélni kell.
én fújkálnám csavarlazítóval. többször, akár több napig.
fura, hogy ennyire nem engedi.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118d
Évjárat: 2007

státusz Szani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 00:13


Sziasztok
Tippet, tanácsot kérnék! E87-118d-m42 motor főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Sajnos a csavarján nem sikerült lazitani. 1/2 colos hajtószár és csillagkulcs törés már megtörtént, a csavar nem mozdult. Kb 1500 NM-es légkulcs sem segített. Jelenleg colos dugókulccsal próbálom, de most a hajtószáram görbül. Az autó elejét nem akarom leszerelni és a hűtőt sem akarom kivenni. Nyilván egy komolyabb légkulcs vagy nyomaték sokszorozó eredményt hozna, de ezek jelenleg nem férnek be. Hasznos tanácsot tudna adni valaki? Hűtsem vagy esetleg melegítsem a csavart. Csúszó colos adapterem van. Úgy is próbáltam már, hogy a szár egyik oldalán feszítek a másik végét kalapáccsal ütöm, de sajnos nem mozdul a csavar.
Talán valaki tudja a megoldást, addig is szép napot…

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz oldwarrior

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2017. szeptember 11. hétfő, 19:41


Üdv,

320d touring - automata auto-nak
D-ben és R-ben ciripel inditás után, amíg a motor be nem melegszik.
ékszíj ciripelő hang

mi lehet?

kössz,



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 23. hétfő, 13:52

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. augusztus 09. kedd, 18:25


[quote="YELLOW"]
lacaca írta:
YELLOW írta: próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html


Hát ha téged egy ilyen felb@sz, akkor elég sz@r életed lehet, már sry. A "Mi lehet a hiba?" is teljesen jónak tűnt számomra, de ha kéred, oda is kiposztolom


meg hozz létre még 3 másikat... én értem a logikád, de ha már volt olyan topic, ami totál megfelelő a gondodnak, amibe van is élet, egyszerűbb lett volna ott feltenni.
nem vagy már új tag itt, de ilyen esetben, a segítség is elmarad, ugyanis lehet más nem teszi szóvá, de többeknek nem szimpi a felesleges topic nyitás.
amúgy nem b@szott fel. de megindokoltam miért. emiatt tudtam nyugodt maradni [/quote

Sziasztok!
Valóban, ez a Fórum már szét van cseszve rendesen. Talán úgy lehetne javítani, hogy a jelenlegi tartalmat (már ami működik még belőle egy archiv mappába, áttenni és újat indítani a fontosabb címekkel, úgy, hogy csak az admin tudjon új topikot nyitni. Lehetne jelezni az adminnak egy új topik menyitását és amennyiben úgy látja, akkor megteszi azt



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 22:58


YELLOW írta:
lacaca írta:
YELLOW írta: próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html


Hát ha téged egy ilyen felb@sz, akkor elég sz@r életed lehet, már sry. A "Mi lehet a hiba?" is teljesen jónak tűnt számomra, de ha kéred, oda is kiposztolom


meg hozz létre még 3 másikat... én értem a logikád, de ha már volt olyan topic, ami totál megfelelő a gondodnak, amibe van is élet, egyszerűbb lett volna ott feltenni.
nem vagy már új tag itt, de ilyen esetben, a segítség is elmarad, ugyanis lehet más nem teszi szóvá, de többeknek nem szimpi a felesleges topic nyitás.
amúgy nem b@szott fel. de megindokoltam miért. emiatt tudtam nyugodt maradni


Akkor itt már eleve az egész fórum szerkezetével van a baj, ezen kívül is elég sok felesleges van. A 'mi lehet a baj' sem sokkal kevésbé aktív így gondoltam jó helyen lesz ott. Amit linkeltél, abban májusban volt az utolsó hozzászólás és abban is éppen azon ment a panasz, hogy nem reagál senki. Ha mindennek van egy topicja valahol elbujtatva, akkor minek a 'mi lehet a baj?'

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 22:14


lacaca írta:
YELLOW írta: próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html


Hát ha téged egy ilyen felb@sz, akkor elég sz@r életed lehet, már sry. A "Mi lehet a hiba?" is teljesen jónak tűnt számomra, de ha kéred, oda is kiposztolom


meg hozz létre még 3 másikat... én értem a logikád, de ha már volt olyan topic, ami totál megfelelő a gondodnak, amibe van is élet, egyszerűbb lett volna ott feltenni.
nem vagy már új tag itt, de ilyen esetben, a segítség is elmarad, ugyanis lehet más nem teszi szóvá, de többeknek nem szimpi a felesleges topic nyitás.
amúgy nem b@szott fel. de megindokoltam miért. emiatt tudtam nyugodt maradni


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 21:41


YELLOW írta: próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html


Hát ha téged egy ilyen felb@sz, akkor elég sz@r életed lehet, már sry. A "Mi lehet a hiba?" is teljesen jónak tűnt számomra, de ha kéred, oda is kiposztolom

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 19:51


próbálok nyugodt lenni (bár igazából lesz@raom, ha az oldal vezetője is tojik bele).
de ez nem volt elég jó a kérdésnek?
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...arcsa.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 19:44


Sziasztok. Voltam egy autószerelőnél, aki azt mondta, hogy az ékszíjtárcsám kuka. Amit látni rajta, hogy a belső gumis felület kicsit hajszálrepedezett és gázadásnál az egész elmozdul egy pár mm-t elfele a motortól. Ez így tényleg a halálán van?

A másik dolog pedig videón hallható, ilyen fémes hangot ad ki gázadásnál a jobb oldali tartományban. Ezen a youtube linken elérhető. Talán a kettő között van összefüggés
https://www.youtube.com/watch?v=e9-Auk3N0Pk

Köszi