hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2016-01-17 10:42 Autóvásárlás

YELLOW írta:

szomorú, hogy nem hittél.
miért állítottam volna valótlant?
én is olvasom, hogy ez a motor eszi az olajat. hát én amellett vagyok, hogy aki ilyenre panaszkodik ennél a motornál, annak sürgősen meg kell néznie valamit. azzal nagyon nem bántak jól.
vagy az olaj egy köpet, vagy a motorral komoly gondok vannak. kartergázszűrő, gyűrűk, szlepelszár szimmering, vagy akárhol, ahol elmegy. nekem is 4,25 liter megy bele, de az első csere kivételével már csak 4 litert rakok bele. az is elég, é mivel nem fogy, nem kell utána tölteni. felesleges volna +1 litert azért venni, hogy 2,5 dl-t kitöltsek belőle.

szerk.: egyébként kollégám olaja off autóban 7ezer km környékén esett össze és kezdte el enni de nagyon. tipikusan az olaj volt a hibás. tehát ettől is függ mikor lesz az olaj olyan, hogy nem bírja tartani magát.


Ismerősöm is vett egy e46 318i-t. 2002-es évjárat, 185kKm. Az olajat úgy fogyasztja, hogy 1000 (ezer) Km-ként betölt 1,5litert. Már Tescos olajat tölt rá, az autót 2 hónap használat után már árulja is, szabadulna tőle. Németországi az autó és nem is volt olcsó, továbbá költött már rá azóta rendesen. Előre sajnálom az új tulajt.....

hil Elküldve: 2016-01-16 14:33 Autóvásárlás

YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.

Szia Y!
Akkor felfelé kerekített, mert a VIN alapján 320i, e90 és N46-os motor van benne.
Eddig úgy néz ki, szerencsém lehet a jelenlegi autómmal, igaz vezérlés cseréltetéssel kezdtem (jó drága volt, de nyugodtan akarok élni). Akkor az olajat én cseréltem, sikerült is kb 1mm-el a max fölé tölteni, de azt mondtam, úgyis el fogja fogyasztani. Azóta 5000Km-t mentem vele, de az 1mm plusz még mindig meg van. (Igaz Neked sem hittem, hogy nem fogyasztja az olajat....)



hil Elküldve: 2016-01-16 14:06 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok.Csak benzines 320i érdekel.Néztem 2005,2006,2007es évjáratút.
Kérdésem hogy a 2007esekben még a megbízható motor van?
Mivel olvastam bizonyos évjáratnál láncszakadás és egyéb problémákról...

Egyébként a következő a kiszemeltem:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9498593

Köszi!


Szerintem az N46B20 motor van benne,akkor nem magnéziumos úgy néz ki.
Ez egy 4 hengeres,16 szelepes valvetronic szelepvezérlésű,megbízható motor.Sok szériába szerelték,és megbízható erőforrás.Én ilyen motorral bele mernék vágni.

Facelift után(2008-tól) a google szerint N43B20-as motorral szerelték.
De ez is 4 hengeres...
Ha 6 hengeres kell e90-ből,akkor minimum 323i-t kell nézned.


Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével
Megnéztem a VIN alapján, valóban 320i, a motor N46. Nagy a kavarodás....






hil Elküldve: 2016-01-16 13:38 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

[quote="Pingui"]A képen bejelöltem, hogy hol csöpög, de csak járó motornál van ez. :/ Valaki ötlet? Tömítés? Csere?
[quote="KGR"][quote="Methos"][quote="hil"][quote="YELLOW"]
Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a napokban nagyon hamar felmelegedett a hűtővizem, normális közlekedés miatt, majd amikor a piros felé ment már a mutató, és világított is pirosan, akkor megálltam, és azt vettem észre, hogy gőzölög keményen az utántöltő sapkánál. Majd mikor lehült, utána töltöttem kb. 3 litert (mert annyit megivott) akkor derült ki hogy valahol keményen megy a vizem..mert az a 3 liter is majdcsak egy nap alatt kiment. Ma este vettem észre járó motornál, hogy a hűtő jobb alsó sarkában csöpög a víz. Lehetséges esetleg, hogy volna valami dugó? (fagydugó?) ..amit lehetne cserélni?!
Nagyon megköszönném a segítségeteket, mit tudok csinálni! És remélem nem kell hűtőt cserélnem :/


Szia!
Még mindig első körben a tágulási tartály és csövei (főleg a csatlakozásoknál), majd a hűtő

hil Elküldve: 2016-01-10 13:25 alapjárat leesik, ingadozik

Bitu79 írta:
lela írta:
Bitu79 írta:

Te meg minek örülsz most?Az a szenzor okozhatja azt,hogy rossz az alapjárat,ha koszos a szívósor,és a pillangó.

U.I.: Arról nem tehetek,hogy a szerencsétlen nem tud olvasni sem...,csak írja a hülyeségeit.




A MAP szenzornak ami a szívósorban van és videóban is látható el árulnád mi köze van az általad írt "rail pressure szenzorhoz"?

Ezek szerint mégis sikerült belegázolni piciny lelkivilágodba. Na mind1 ezt elbasztam, látom a másik topicban is értékelhető hozzászólásod van, kár hogy pontokat csak adni lehet elvenni nem...


Gyengébbek kedvéért:Egyszer már leírtam.Koszos szívósor miatt is okozhatja az alapjárat ingadozását.Mivel leszűkül a keresztmetszet,ergo a szenzor rosszul fog mérni.És olvass.Én végig a rail pressure szenzort írtam.


Szia Bitu79!
Már Tisztelettel, de ez nem az a sértegetős Fórum. Sajna utóbbi időben egyre több hszed-ben található ilyen megnyilvánulás.
Bocsánat megjegyzésemért, mellesleg nem örültem
bye:hil



hil Elküldve: 2016-01-10 13:19 Gyújtógyertya.

zsozseszka írta: Sziasztok!
Gyújtógyertyákat(Bosch)cseréltettem 45.000Km ezelőtt. Mikor kell cseréltettnem újra és milyen jó minőségű gyújtógyertyát ajánlanátok?
Köszönöm!

Szia!
A csere periódus attól függ, hogy milyen van benne. Ha Platina elektródás akkor a könyv szerint 90kKm. Én NGK BKR6EQUP gyertyát használok,(Platina elektródás), gondolkoztam a Bosch-on is FGR7DQP (Platinás), de sokan írták, hogy bajok voltak vele

hil Elküldve: 2016-01-10 11:01 alapjárat leesik, ingadozik

lela írta:
Bitu79 írta:
Kabi írta:
Idézet:

Tessék,egy kis okosítás:

https://www.youtube.com/watch?v=1ARgcqVRZaI

Sztem meg egy szívósor tisztítás után megszűnik neki ez.



ezeket a videókat elnézve felmerül bennem, hogy hogyan voltak ezek a kocsik használva és milyen üzemanyag volt bele töltve. A napokban pont a pillangószelepek miatt szedtem le a szívósort, és kicsit meglepődtem mennyire kevés korom van benne az óra szerinti 220e km után. Ennek ellenére a következő levegőszűrő cserénél ha már meg kell bontanom én is le fogom dugózni a pillangók helyét.



Sztem is érdemes.

Amúgy egy kis infó,melyik motorokban van,és melyekben nincs pillangószelep:
Főleg Lela barátunknak...

http://www.bmwforums.info/gene...flaps.html

U.I.:Sztem alapban is ilyen lesz egy idő után,mivel diesel,ergo kormol.
Persze a használattól is függ,milyen hamar lesz ennyire kakás.
Elöbb-utóbb ki kell puckázni úgyis.







Azt soha nem értettem hogy akinek nem is olyan autója van, ráadásul még a sajátját is szerelőhöz hordja miért ad tanácsot. Összeszed egy csomó faszságot a netről és teleírkálja vele az összes Topicot, majd még kéri is hogy azért köszönd már meg. Persze a segíteni akarás értékelendő, de véleményem szerint a kevesebb néha több. Remélem azért nem gázoltam bele a lelkivilágodba, nem ez volt a célom.

A témánál maradva az a pillangó amiről szó van az emissziós értékeket hivatott csökkenteni, de nem sok köze van ahhoz ha hidegen beindítom és az alapjárat ingadozik.



hil Elküldve: 2016-01-03 17:59 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

YELLOW írta:
Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a napokban nagyon hamar felmelegedett a hűtővizem, normális közlekedés miatt, majd amikor a piros felé ment már a mutató, és világított is pirosan, akkor megálltam, és azt vettem észre, hogy gőzölög keményen az utántöltő sapkánál. Majd mikor lehült, utána töltöttem kb. 3 litert (mert annyit megivott) akkor derült ki hogy valahol keményen megy a vizem..mert az a 3 liter is majdcsak egy nap alatt kiment. Ma este vettem észre járó motornál, hogy a hűtő jobb alsó sarkában csöpög a víz. Lehetséges esetleg, hogy volna valami dugó? (fagydugó?) ..amit lehetne cserélni?!
Nagyon megköszönném a segítségeteket, mit tudok csinálni! És remélem nem kell hűtőt cserélnem :/


hát lehet nem vizet kellene bele rakni télen.
nem füstölsz fehéren, mint egy gőzhajó?

szerk.: ha jól tudom ez a motor hajlamos a vízpumpa mellett elengedni a vizet.

Azt írta, a hűtő jobb alsó sarkánál csöpög, akkor az nem lehet vízpumpa.
Sajna nagy valószínűséggel a hűtőt kell cserélni, de lehet, hogy a tágulási tartály van megrepedve és onnan megy el a víz, ami a hűtő mszélén csöpög le. Ezt jobban neg kell nézni.

hil Elküldve: 2015-12-30 22:21 Fórum KERESŐ használata

YELLOW írta: A kereső jobb, fent található!

ez a kis írás téma (topic) keresés, cikk keresés, hozzászólás keresés, stb. esetén is érvényes

ha ezt írod be hozzászólás keresésnél, hogy: hűtő légtelenítés, akkor a "Kapcsolat"-nál, ha:
- VAGY van állítva, akkor úgy keres a hozzászólásban, hogy hűtő-re és légtelenítés-re, ha az egyiket megtalálja, ki fogja dobni.
- ÉS kapcsolat esetén csak azokat dobja ki, amiben mindkettő szó szerepel.
- Pontos kifejezés kapcsolat esetén pedig úgy, ha egymás után pontosan úgy szerepelnek a szavak, úgy leírva, ahogy az a kereső mezőben is szerepel.

annyi a bibi, hogy az idézetekben is keres. tehát ha van egy idézet piramis, és valamelyikben is szerepel a kifejezés, akkor mindet feldobja, amiben benne van. (ha valaki kérdezte, de jött rá 20 válasz, idézve piramisokban, amikben nem is szerepel az a szó, de a legelső idézetben benne van, akkor 20x fogja feldobni, holott csak az első, kérdező kommentjében szerepel)

illetve ha rákattintasz arra a topic-ra amiben íródott, akkor nem oda ugrik, hanem a topic elejére.

Akinek kiegészítő segítsége van ebben a témában, írja le nyugodtan, vagy ha kérdése van, akkor tegye fel.


Itt a bibi, meg a piramisok

hil Elküldve: 2015-12-30 21:32 Eltűnik a hűtővíz!

adesz20 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Tano írta:
adesz20 írta: Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni a légtelenítésben?
Leszeretném cserélni a hűtővizet csak nem vagyok biztos a légtelenítés folyamatába.
E46 320d 2002-es.
Előre is köszönöm a segítséget.


Néha használd a keresőt is...
Egyébként ITT megtalálod.


Bocsánat "Tano" azt hittem hogy ez egy olyan oldal ahol segítenek egymásnak az emberek az olyan bal.aszoknak mint én aki egész nap azt keresi, hogy kell légteleníteni a rendszert.
Amúgy köszönöm szépen a linket, de azon mindent megtaláltam csak a légtelenítést nem
Szép estét


én sem igazán értem ezt az oldalt. de pl. már én is többször, több módszert leírtam itt a fórumon, de mások is. (egy idő után unalmas újra és újra ugyanazt leírni)
de reménykedjünk "kereső mester" nem kapott bejgli mérgezést, mindent megold majd, bármit megtalál.
de amúgy itt beírod, hogy légtelenítés a keresőbe, aztán hozzászólásokra szűrsz, és pontos kifejezést állítasz be. aztán olvasgatsz.


Köszönöm szépen "Yellow" tudod elég új vagyok itt és még nem nagyon vágom hogy lehet így is keresni.
De mivel ilyen nagylelkű voltál most már ezt is tudom köszi még1x


Sziasztok!
Tudom, béna vagyok, de ez a kereső dolog nem igazán jól működik: keresőbe képes vagyok beírni azt, hogy mit keresek aztán ami feljön, azon már képtelenség számomra az eligazodás, mert bármelyik eredményt is nézem, azon semmi hasznosra nem tudok találni. Direkt gyakoroltam ezt a keresést (saját írásomra is rákerestem), de eredmény nem született, de az előzmények alapján már én sem merek kérdezni. Egy új ftársat nagyon el lehet ezzel kergetni.
Bocsánat őszinte megnyilvánulásomért de ez a tapasztalatom
bye és BUÉK: hil

hil Elküldve: 2015-12-28 20:38 Órabeállítás?

Jenei írta:
YELLOW írta:
Jenei írta: Sziasztok!

Ma álltam a dugóba és nekiláttam tekergetni, nyomodni a km óra jobb és baloldali pöckeit. Mikor folyamatosan nyomtam le mind e kettőt kb 10 mp.-ig akkor feljött egy menü amiben külömböző futásteljesítmények voltak.
Van leírás hogy ezek mik?
Tud valaki ebben segteni?
Előre is köszönöm!

Üdv.


keress rá: BMW titkosmenü (akár itt, akár google-n)


Köszi

Elküldtem levélben

hil Elküldve: 2015-12-24 18:35 csomagtérvilágítás

zsozseszka írta: Üdv Urak!
A csomagtér világításom egyik napról a másikra nem működik. Gondoltam kiégtek az izzók ezért kicseréltem őket újakra. Semmi. Megnéztem az összes biztosítékot aminek köze lehet bármiféle világításhoz, de mind jónak tűnik. Olvastam korábbi kommentet kábel törésről.
Ezt a bizonyos kábelt hol keressem az autóban?
Köszönöm!

Csomitető jobb szélénél (amennyiben szemben állsz az autó hátuljával)a zsanérnál egy harmonika csőben van, ott szokott eltörni

hil Elküldve: 2015-12-23 20:14 BMW318i E46

sutius írta:
hil írta:
Bitu79 írta:

Az n40 jó motor.Bátran állíthatom.Jól is gyorsul.Ezzel a motorral is rugalmasan lehet autózni,szinte sportautósan.Az a sok fikázás meg nem érdekel,amit írtak róla páran,baromságok.Nem kell 200 lovas e46-osokhoz hasonlítani.Ez a motor igenis nagyon dinamikus közlekedést tesz lehetővé!Az,hogy a 141 lovas 200Nm erős autód miért nem megy azt meg nem mondom.
Lehet elsőre kéne neki egy diag.Nem szív valahol fals levegőt?
Annak mennie kéne azért már.20 ló és 50nm különbség van az enyémhez képest.
Itt egy vidi egy másik n42b20 gyorsulásáról:
https://www.youtube.com/watch?v=Rf3PRLyJGIg


Én pl sokat megyek a sajátommal 1600-2000 rpm körül pl városban 5. fokozatban és simán bírja.Még 3-4 emberrel is.Orfűről visszafele jövök Pécsre,simán bírja ott is az 5. sebességet,pedig az jókora emelkedő.Ha lepadlózom,még gyorsul is.(5.-ben 50-ről)
Pedig ugye gyengébb mint a tiéd.

Még egy ötlet:Nem csúszik a kuplung?
Attól tuti h. nem megy rendesen a kocsi.

U.I.:Yelow vasa

N42B18A motorkódú: 1796 cm3, 16 szelepes, Valvetronic, dupla-VANOS,
soros 4 hengeres hosszában

1796 cm3
116 LE / 5500 rpm
175 Nm / 3750 rpm


TELJESÍTMÉNY

0-100 Km/h: 10,9 s (gyári érték, de szerintem kevesebb)

Az n40 is hasonlóan lép.

A tiédnek még jobban kéne.

Igazából 2 éve gondolkoztam az autó cserén, több helyen is kértem véleményeket az N42b20 motorról, nem igazán beszélt róla senki, igaz, szerelők időnként dícsérték, hogy milyen szar......







Azt, hogy milyen szar mi sem jelzi jobban, hogy 2001-ben az N42B18 a kategóriája legjobb motorja volt és mivel a B20 nem sokban kölönbözik az sem lehet rossz...
Azt, hogy szar motor én is magkaptam de hogy a mostani szerelőmet idézzem: " Norbikám, nincsn szar motor csak tulaj és szar szerelő"



Nekem az jött le, hogy nem szar ez a motor, csak sokkal jobban oda kell figyelni rá, betartani a csere periódusokat, javítani a legkisebb nyűgjét is. Viszont tény, hogy a vezérlés hagy némi kívánni valót főleg a gyenge lánc miatt. Az M43 azért jó, mert nem igényel (nagyon) törődést és ki megy a világból.

hil Elküldve: 2015-12-23 19:17 BMW318i E46

Bitu79 írta:

Az n40 jó motor.Bátran állíthatom.Jól is gyorsul.Ezzel a motorral is rugalmasan lehet autózni,szinte sportautósan.Az a sok fikázás meg nem érdekel,amit írtak róla páran,baromságok.Nem kell 200 lovas e46-osokhoz hasonlítani.Ez a motor igenis nagyon dinamikus közlekedést tesz lehetővé!Az,hogy a 141 lovas 200Nm erős autód miért nem megy azt meg nem mondom.
Lehet elsőre kéne neki egy diag.Nem szív valahol fals levegőt?
Annak mennie kéne azért már.20 ló és 50nm különbség van az enyémhez képest.
Itt egy vidi egy másik n42b20 gyorsulásáról:
https://www.youtube.com/watch?v=Rf3PRLyJGIg


Én pl sokat megyek a sajátommal 1600-2000 rpm körül pl városban 5. fokozatban és simán bírja.Még 3-4 emberrel is.Orfűről visszafele jövök Pécsre,simán bírja ott is az 5. sebességet,pedig az jókora emelkedő.Ha lepadlózom,még gyorsul is.(5.-ben 50-ről)
Pedig ugye gyengébb mint a tiéd.

Még egy ötlet:Nem csúszik a kuplung?
Attól tuti h. nem megy rendesen a kocsi.

U.I.:Yelow vasa

N42B18A motorkódú: 1796 cm3, 16 szelepes, Valvetronic, dupla-VANOS,
soros 4 hengeres hosszában

1796 cm3
116 LE / 5500 rpm
175 Nm / 3750 rpm


TELJESÍTMÉNY

0-100 Km/h: 10,9 s (gyári érték, de szerintem kevesebb)

Az n40 is hasonlóan lép.

A tiédnek még jobban kéne.

Köszi a válaszokat (sutiusnak is)!
Semmi baja a motornak, a kuplung se csúszik, az egész autó nagyon rendben van, gyorsul is úgy, mint a linken volt látható, de valahogy mégis az az érzésem, hogy a 118le M43TU lényegesen jobban gyorsult (mint korábban írtam 60-80-ig). Próbáltam e36 320i-t is (150le), annál is fürgébben indult meg az M43. Az viszont tuti, hogy takarékosabb volt, pedig a gyári fogyasztási adatok szerint az N-es motornak kisebb a fogyasztása. Tudom.... a gyári adatokkal baj van, de mindkét motor gyári adatait hasonlítottam össze (talán egyformán "csaltak" mindkét esetben).
Azért várom továbbra is mások tapasztalatait is. Igazából 2 éve gondolkoztam az autó cserén, több helyen is kértem véleményeket az N42b20 motorról, nem igazán beszélt róla senki, igaz, szerelők időnként dícsérték, hogy milyen szar......
Én csak bele vágtam, pedig nem vagyok mazochista (DDDD)

ui: sokáig keresgéltem és nagy szerencsém volt, mert ritka jó állapotban lévőt sikerült vennem, azért az első lépés a vezérlés csere volt, csak saját magam megnyugtatása miatt





hil Elküldve: 2015-12-23 15:34 BMW318i E46

Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil