hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2019-03-01 13:58 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.


amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.


Nekem a Castrol Syntrax 75W140 van benne, de az ugye LSD. Ellenben nagyon elégedett vagyok vele, plusz kapott még Red Line 80301 Limited Slip Friction Modifier-t.


neked kell is a 140-es olaj bele.

Y!
írtam a túltöltésről, olvass vissza, mégegyszer nem írnám le

hil Elküldve: 2019-02-28 17:17 Gumiabroncs

Pocses írta:





Van esetleg valakinek tapasztalata ilyen gumival? Előre vettem őket, a hátsók még idén elfutnak 5mm '2012-esek, alig kopottak nem macskásak (Goodride márka ez is csájna) aztán jövő tavasszal veszek még egy párat hátra is.


Szia,
valahol azt olvastam, hogy ez a mintázat meglehetősen zajos. Én nem próbáltam, nem tudom, csak leírtam azt, amit olvastam
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-02-28 17:13 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.

Szia,
a váltó ilyen feltöltését kipróbáltam. Na a váltó rudazatnál, bár jó volt a szimmering, elkezdett szivárogni a többlet olaj. Szintre leengedve megszűnt a folyás. Ebből dönts belátásod szerint.
Bye: hil



hil Elküldve: 2019-02-23 20:12 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta: Hellócső!
Boldog új évet!
Jó rég jártam már erre, de jó látni, hogy még megy a szekér!


beléd is!
ideje lenne visszarázódni.
szerencsére van pár új tag, akik megidézték egy picit a régmúltat, és kicsit pörgött a fórum. jó érzés volt.



Kár, hogy a FB ennyire utat tört. A jó kis hagyományos fórummal nem tudja felvenni a versenyt a FB csoportok hsz-fonala, 2 nap után már vissza se tudod keresni mit láttál/olvastál és újfent érdekelne.
Szerintem.


hiába van ott a kereső is, nem olyan. de ugye a legtöbben ott élnek FB-n, aztán így egyszerűbb nekik. gondolom. pedig annyi csoport van, hogy követhetetlen.


Épp a napokban töröltem magam onnan. Pontosan azért mert kezdett eléggé átláthatatlan lenni az egész.

Az FB-n többnyire hülyének nézés megy, kérdésedre idétlen válaszokat is kapsz (többnyire), teljesen komolytalan


hát mondjuk néha amilyen kérdések vannak. heti 4x hűtővíz piktogram kérdés minimum.
de az a durva, hogy többség saját profillal trollkodik. még hozzá sokan durván. nem is sejtve, hogy esetleg milyen következménye lehet/lehetne. mondjuk ettől a nick név sem mentesít, csak FB sokkal könnyebb dolga van az embernek.

Talán azért van ott a sok ismétlődő kérdés, mert a régi posztokat és válaszokat szinte lehetetlen visszakeresni. Csak olvasgattam ott, már nem teszem és komolynak tűnő kérdésekre olyan kínos vicc válaszokat tettek, hogy az ember gyomra kifordult tőle.

hil Elküldve: 2019-02-23 06:13 Társalgó

Adamyno írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta: Hellócső!
Boldog új évet!
Jó rég jártam már erre, de jó látni, hogy még megy a szekér!


beléd is!
ideje lenne visszarázódni.
szerencsére van pár új tag, akik megidézték egy picit a régmúltat, és kicsit pörgött a fórum. jó érzés volt.



Kár, hogy a FB ennyire utat tört. A jó kis hagyományos fórummal nem tudja felvenni a versenyt a FB csoportok hsz-fonala, 2 nap után már vissza se tudod keresni mit láttál/olvastál és újfent érdekelne.
Szerintem.


hiába van ott a kereső is, nem olyan. de ugye a legtöbben ott élnek FB-n, aztán így egyszerűbb nekik. gondolom. pedig annyi csoport van, hogy követhetetlen.


Épp a napokban töröltem magam onnan. Pontosan azért mert kezdett eléggé átláthatatlan lenni az egész.

Az FB-n többnyire hülyének nézés megy, kérdésedre idétlen válaszokat is kapsz (többnyire), teljesen komolytalan

hil Elküldve: 2019-02-19 15:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Fecoe46 írta: Sziasztok!! A problémán a következő: bontott km órát raktam a kocsiba de nem a valós futásteljesítményt mutatja hanem amiből kibontották hogy lehetne összehangolni a kocsoval? Köszi a válaszokat!!


át kell írni a VIN kódot és a km óra állást. megfelelő program, kábel, kell hozzá és aki meg tudja csinálni. szerencsére több vezérlő tárolja, így meg lehet nézni mennyi volt korábban, és arra átírni. azért kel a VIN kódot is, mert akkor ott marad a manipulációs pötty a műszerfalon a napi km számláló érték mellett. vagy előtte.

Szia,
amennyiben az átírandó műszeregység fl. autóból van, akkor a tároló IC-t cserélni kell, majd beleírni az szükséges Km állást. De, ha fl. előtti, akkor BMW scannerrel megoldható. Először át kell írni a KM állást (odometer correct-ben) 50 Km alá. Ekkor lehet a VIN kódot beírni. Amennyiben ez nem történik meg, akkor nem lehet beírni a VIN-t és pötty lesz a kijelzőn. Utána be lehet írni a szükséges Km állást. Én is próbálkoztam ezzel: fl. autóba akartam tenni fl. előtti műszer egységet, a VINT-t Km-t jól be tudtam írni, de a sebmérő nem mutatott semmit. Ezt is meg lehetett oldani a scannerrel, de: gyújtás ráadáskor a töltés lámpa nem világított, az alacsony olajszint mindig világított, ezeket nem tudtam megoldani, bár, ha az olajszint jelzést kikapcsoltam, akkor az jó lett. Az ASC is át kellett dolgoozni, ami sikerült. Ez így még jó is lett volna használhatóság szempontjából, de amivel nem tudtam mit kezdeni, az az üza. szintjelző volt. Fál tankig rendesen mutatott, azután pedig nagyon hamar lement nullára, holott volt benne kb 1/3 tanknyi benzin. A diag azt írta erre, hogy rossz a tank 2. érzékelő, ami viszont nem volt igaz, mert a saját műszer egységet visszatéve minden rendbejött. Ezek az én személyesen tapasztalataim, viszont érdekel, hogy Nálad mi történik a fentiekkel! Sok sikert hozzá!
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-02-03 20:34 Társalgó

b_imi írta:
Zoty írta: Sziasztok!

BMW e46 323i vákuumszivattyú hol található? Tömítéscserét kellene végrehajtanom.
Ez a motor hátoldalán a tűzfalnál helyezkedik el? Hozzá lehet férni nagyjából?
Nagyon szépen köszönöm válaszaitokat!
Üdv:
Zoli


Szívómotornál vákuumszivattyú, minek?

Szervófék vákumához

hil Elküldve: 2019-01-10 20:53 Most vettem BMW-t

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.


Szeretnék majd alvázvédelmet, de azt mondta ma egyik kollégám, hogy azt ráfújják a rozsdára. Szeirntem az nem normális, előtte csak le kéne maratni legalább rozsdaoldóval.

Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil


hil Elküldve: 2018-12-30 10:11 Motor hibajel(sarga)

Pocses írta:
peti9577 írta: sziasztok! lenne egy e46 316i (n46b18a)
és kb 100km-ként világít a check engine lámpa,kitörlöm és 100km után kb vissza jön! ezt a hibát írja: 29F4 Catalytic-converter conversion 1
Ez katalizátor cserével szűnik meg vagy lambdaszonda?


Szevasz!
Lambdaszonda hibát dobott nekem is műszaki előtt, (hol bejelzett, hol nem) azt mint kiderült mivel már nem egy rendszer a kipufogóm hanem kettő helyen is bilincses toldású, kifújt észre sem vettem és ezért mért rossz adatot. Le lett tömítve rendesen azóta jó. Ha a Tied sem egy rendszer már, akkor nézd meg ezt is hátha...

Szia,
érdemes megnézni a légtömegmérő tömítő gyűrűt az elmenő csőnél. Ez egy kb 70mm-es lapos gumi, amit elég könnyű rosszul berakni, sok szervizben ki is szokták hagyni belőle

hil Elküldve: 2018-12-08 16:38 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah



1, Biztos hogy nem menetzárlatról van szó ezt tudom..működnek csak valamelyik gyengébb és ki akarom szűrni, hogy melyik

2, A Bosch a gyári. Nem a Beru nem az NGK és nem a Delphi (ennél a típusnál)
Minden más csak utángyártott. És azokból már elegem van. Gyertyáknál is tapasztaltam hogy egy rakat sz*r az utángyártott bosch,ngk, denso stb.. Lehet hogy sokaknak jó az is, én meg érzem a különbséget. Lehet hogy jó a Beru valameddig, de nekem nem véletlenül bírta a gyári 150 ezerig és csak 3 ezerrel drágább mint egy jobb Beru.

3, Van rá spec. az ellenállás értékekre, nem véletlenül. Amit külföldi oldalakon már meg is találtam. Mert valami "hülye" kimérte az övét is és megtudta melyik a gyengébb. Nem a rossz csak gyengébb. És ha már a gyári értékek alá esik kuka..

4, Nem azért mert ott dolgoztam, már amúgy sem ez a cég neve. Nem ott vagyok.

ui.: az injektorokat is ki kell takarítanom ultrahangossal..tele van dzsuvával :/




Yellow: bocsánat, de nem tudom értelmezni válaszodat!

adams22: segítő szándékkal írtam, jó, hogy le nem hülyéztél: Köszi! Ha pl. 5 menet, vagy akár 50 kiesik menetzárlat miatt, azt csak nagyon spéci ellenállás mérővel lehet megmérni. ("mert valami hülye kimérte az övét" ez alapján nem lehet elindulni) A gyártási szórást már nem is veszem figyelembe. Némileg korrektebb megoldás, ha a primer oldalra beadsz feszültséget és nagyfesz mérővel méred a szek. oldali feszejt. Bár inkább fordítava: a szek. oldalt táplálod meg ismert AC feszültséggel és méred a primer oldalon kijövő, már kisebb feszültséget. Ez utóbbi házilag már inkább kivitelezhető.
De tegyél amit belátásod diktál, itt rajtad kívül mindenki outsider, nem is tudom, minek kérsz itt segítséget. Egy kérdésem lenne: szerinted mi a gyári BMW gyertya márkája, ha nem Bosch vagy NGK? De ne is válaszolj, mert most jött le, hogy a Bosch-nál dolgozol vagy dolgoztál, azok meg a sztratoszférában hordják az orrukat (ezt a HR-esüknek is megírtam egy alkalommal)és gyártják a világszínvonalú termékeket hitvány minőségben. Bocsánat megjegyzésemért, a sértő szándék távol állt tőlem!
Bye: hil


adams22 ott dolgozik. és mondtam, hogy én is a Beru-t ajánlom.
ha akar, hát vegyen Bosch-t. de múltkor azt írta, hogy az is tönkre ment. pont ez volt a baja, hogy a gyári Bosch és már 75ezer km-től mentek tönkre.
BMW kapcsán Bosch terméket légtömegmérő esetén hallottam, olvastam, hogy az ajánlott.
nagyon jól tudjuk milyenek a gyárak. nyilván ha mondjuk a Bosch BMW termékként gyárt valamit, arra szigorúbb normák vannak. nem a Bosch részéről, hanem a BMW követeli meg. hogy ez mennyire van tartva, azt meg tudjuk jól. aki dolgozott már gyárban tudja, hogyan megy ez.
nekem a Beru 32ezret lement. mindezt sok év alatt. ha megint új sort kellene vennem, sem zavarna, főleg a kedvezmények miatt. viszont Bosch trafóra sok panasz van.
NGK gyertya is teljesen jó, szintén zenész, mint a trafó.
sokan mondják a féket is, hogy a BMW dobozos a legjobb. hát akit megnyugtat és a jóval drágább ár, hát vegye. ezen kár vitázni.

Köszi Y,
örülök, hogy jól emlékeztem a Berura. Gyertyák terén nem csak a BMW-nél, máshol is rosszakat hallottam a Bosch-ról

hil Elküldve: 2018-12-07 22:10 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah



1, Biztos hogy nem menetzárlatról van szó ezt tudom..működnek csak valamelyik gyengébb és ki akarom szűrni, hogy melyik

2, A Bosch a gyári. Nem a Beru nem az NGK és nem a Delphi (ennél a típusnál)
Minden más csak utángyártott. És azokból már elegem van. Gyertyáknál is tapasztaltam hogy egy rakat sz*r az utángyártott bosch,ngk, denso stb.. Lehet hogy sokaknak jó az is, én meg érzem a különbséget. Lehet hogy jó a Beru valameddig, de nekem nem véletlenül bírta a gyári 150 ezerig és csak 3 ezerrel drágább mint egy jobb Beru.

3, Van rá spec. az ellenállás értékekre, nem véletlenül. Amit külföldi oldalakon már meg is találtam. Mert valami "hülye" kimérte az övét is és megtudta melyik a gyengébb. Nem a rossz csak gyengébb. És ha már a gyári értékek alá esik kuka..

4, Nem azért mert ott dolgoztam, már amúgy sem ez a cég neve. Nem ott vagyok.

ui.: az injektorokat is ki kell takarítanom ultrahangossal..tele van dzsuvával :/




Yellow: bocsánat, de nem tudom értelmezni válaszodat!

adams22: segítő szándékkal írtam, jó, hogy le nem hülyéztél: Köszi! Ha pl. 5 menet, vagy akár 50 kiesik menetzárlat miatt, azt csak nagyon spéci ellenállás mérővel lehet megmérni. ("mert valami hülye kimérte az övét" ez alapján nem lehet elindulni) A gyártási szórást már nem is veszem figyelembe. Némileg korrektebb megoldás, ha a primer oldalra beadsz feszültséget és nagyfesz mérővel méred a szek. oldali feszejt. Bár inkább fordítava: a szek. oldalt táplálod meg ismert AC feszültséggel és méred a primer oldalon kijövő, már kisebb feszültséget. Ez utóbbi házilag már inkább kivitelezhető.
De tegyél amit belátásod diktál, itt rajtad kívül mindenki outsider, nem is tudom, minek kérsz itt segítséget. Egy kérdésem lenne: szerinted mi a gyári BMW gyertya márkája, ha nem Bosch vagy NGK? De ne is válaszolj, mert most jött le, hogy a Bosch-nál dolgozol vagy dolgoztál, azok meg a sztratoszférában hordják az orrukat (ezt a HR-esüknek is megírtam egy alkalommal)és gyártják a világszínvonalú termékeket hitvány minőségben. Bocsánat megjegyzésemért, a sértő szándék távol állt tőlem!
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-12-07 16:29 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-11-09 17:33 Motor hibajel(sarga)

Streetwolf írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.


Szia,
Csatlakozom Yellow-hoz! Nekem is ez volt a problémám. Trafót ill. gyertyákat cseréltettem benne. Ekkor is kiírta a hibaüzenetet, és a 2-es injektort hozta ki hibának. Injektor is cserélve lett. Hiba fennállt... 2 szerelőnél járt, nem tudták megmondani mi okozhatta. Ők is elektronikáshoz küldtek. De egy újabb szerelő átnézte és kimért mindent. Majdnem kifogott rajta is a történet, mikor egy sugallatra ellenőrizte a trafókat. Én úgy vittem oda, hogy mondtam mit is cseréltek, mielőtt hozzá került volna. Ekkor kiderült, hogy nem volt jó bele a trafó, és cserélte a megfelelőre. Bosch van most benne, természetesen új gyertyákkal. Az autó tökéletesen működik. Nem mindegy milyen alkatrészek kerülnek bele, mert a BMW kényes az alkatrészeire.Üdv.Streetwolf

Szia,
ne legyen igazam, de itt olvastam, hogy a Bosch trafók elég rosszak. Nekem is cserélni kellett egyet, vettem két trafót, hogy maradjon egy tarcsiba, de akkor még nem tudtam a Bosch hibáról, így azt vettem. Egyelőre nincs baj vele.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-11-09 17:26 Csomagtartó nyitás

Streetwolf írta: Sziasztok!
Megoldódott a probléma. Sajnos egy vezeték szakadás miatt nem lehetett kinyitni a csomagtartó ajtót. Ahogy lecsukódik, úgy elnyírta a vezetéket... Az, hogy kulccsal miért nem nyílt ki, nem tudom. De most már működik.
Üdv. Streetwolf

Szia,
lehet, hogy kulccsal azért nem lehetett nyitni, mert a kulcsos zár csak egy elektromos kapcsoló, nem mechanikus zár. Emlékeim szerint az e46 sedánnál így volt.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-11-04 08:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.


Köszi!