hil Elküldve: 2019-03-01 13:58 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
YELLOW írta:csatis1 írta:YELLOW írta:YELLOW írta:Benyo89 írta:YELLOW írta:csatis1 írta:YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.
Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?
a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.
Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.
1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.
amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.
Nekem a Castrol Syntrax 75W140 van benne, de az ugye LSD. Ellenben nagyon elégedett vagyok vele, plusz kapott még Red Line 80301 Limited Slip Friction Modifier-t.
neked kell is a 140-es olaj bele.
Y!
írtam a túltöltésről, olvass vissza, mégegyszer nem írnám le