jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2010-03-05 22:53 320d Motor

Szia!

Nem nincsenek hiba üzenetek.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.


Szia Tomi!

Check Control üzenetek vannak?
Esetleg nem kér a DDE ibac-ot?

jrtom Elküldve: 2010-03-05 22:07 320d Motor

Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.

lacaca írta:
jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????




Én 3 éve ugyanígy jártam 520d-vel és üa.szivattyú volt a ludas. Valszeg nálad is az lesz.

jrtom Elküldve: 2010-03-05 18:55 320d Motor

Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????

jrtom Elküldve: 2010-03-04 20:21 320d Motor

Hát ez az, teljesen fölösleges. De biztos lesz egy két papesz aki megvesz
vsop14 írta:
jrtom írta: Sziasztok!

116d-t meg 316d-t lehet már most is venni és az ugyan úgy 1995 cm3 mint egy 123d, csak nem 204 le hanem 115.


lehet, de minek? 200.000ft-tal dragabb, mint a 118d 7,5millanal ez mar nem tetel sztem

jrtom Elküldve: 2010-03-04 19:57 320d Motor

Sziasztok!

116d-t meg 316d-t lehet már most is venni és az ugyan úgy 1995 cm3 mint egy 123d, csak nem 204 le hanem 115.

Kristof77 írta:
vsop14 írta:
Hori írta:
Kristof77 írta:
Woockie írta:
Hori írta: kérdezd meg mi a véleménye az 1.8 benyárol az is szép lesz

Igy igaz, a BMW 6 hengernel kezdodik.


Az idõk változnak. A "downsizing" idõszaka köszönt a BMW-re is.
Az elõírt károsanyagkibocsátások, aminek a fogyasztáscsökkentés a lételeme, súlycsökkentéssel (karosszéria) és a motorok hatásfokának növelésével érhetõk csak el. Múlt héten beszélgettem egy
BMW-feljesztõvel. A BMW motorfejlesztése nem kooperál az új motorok tekitetében a PSA-val. A benzines motorok zömét új 1.6 négyhengeresek és 1.3 három hengeres!!! turbók fogják kitenni. Utóbbi 105Le-tõl indul majd a tervek szerint és már 2011-ben jön az 1-es BMW-vel és utána az új 3-asban is ez lesz az alapmotor, vélhetõen 314i néven. Szóval nem, hogy 6 henger, de a jövõben a négynek is örülni kell majd.
Ja igen a dízelekbõl is jön egy kisebb kubatúrás 1.600cm3-es motorcsalád.



igen ezt olvastam az 1,3as benyásbol a fullos tud majd 180-190le-t
az 1.6 diesel meg 170körül
de 3henger könyörgök mint a daihatsukba


jo hagyjuk mar a totalcart, meg a sok kamu hirt, amit a totalcar general es vegigsopor az egesz magyar sajton. olyan hulyek mint a segg. de tenyleg.... a totalcar cikkeknek sztem 90%-a iditosag, tele van talalgatasokkal, lehettel, meg talannal......


2. Dolog:

1. Magyar autós sajtót nem nagyon olvasok, leginkább csak németet.
2. A BMW-fejlesztõ meg miért hazudna?

Sajnos egyre hihetõbb a 3 hengeres BMW motor. Az elsõ 2hengeres kismotor, ha nem is a BMW-tõl, de már idén õsszel érkezik.

jrtom Elküldve: 2010-03-03 20:24 kormánymû

Hát ha 164 lovas volt akkor ugyan az a motor mint a tied, csak ugyebár az erõsebb. Amire én gondoltam az az újjabb motor az N47 ami 177 le.

Beluga írta:
jrtom írta: Motor milyen volt benne?
Ezt csak azért kérdezem mert a tiedben M47N2-es van és az N47-es motornál már elektromos szervó van ami könnyebb mint a hidaulikus.



Lehet hogy itt a megoldás mert az 20d (164le) motor volt benne....köszi

jrtom Elküldve: 2010-03-02 21:02 kormánymû

Motor milyen volt benne?
Ezt csak azért kérdezem mert a tiedben M47N2-es van és az N47-es motornál már elektromos szervó van ami könnyebb mint a hidaulikus.

Beluga írta:
YELLOW írta: ha azon szélesebb volt a gumi, esetleg más ET-jû felni volt alatta, amivel nagyobb lett a nyomtáv, akkor lehet kicsit nehezebbnek érezni, mert a szervo ugyanolyan rásegítéssel dolgozik, ha szélesebb a gumi, akkor nem ad rá több segítséget, hanem ugyanazt mint keskenyebb gumival, sõt ha jobban viszi a nyomvájú a szélesebb gumi miatt, akkor is érezheted nehezebbnek... nekem pl télinél 195mm sokkal könnyebb tekergetni, mint 225-el

Beluga írta: Tegnap mentem egy másik e91-el amiben nem volt sportkorány mint az enyémben,de mintha több rásegitése lett volna a szervonak.
Lehet más a két kormányszervo hangolása ilyen esetben?
Vagy csak érzéki csalódás volt?


minden ugyanaz volt......akkor érzéki csalódás volt!
Azért köszi

jrtom Elküldve: 2010-02-20 21:22 help:)

Szeva! Ground modul!

YELLOW írta: a relé! bekoxolódik az érintkezõje, groundmodulon van.
enyémre is ezt mondták, bár 2 napja nem akart nyílni, és hallottam olyan hangot, mint amikor két mûanyag feszül egymásnak, szóval én még mindig a mechanikai szorulásra gondolok.

egyébként "ajtónyitási gondok" topic...

m_attila írta: Sziasztok!

Olyan gondom lenne, központi zár mindig zár, de nem mindig nyit .
Belsõ központi zár kapcsolóval sem...

Márkaszervizben azt mondták ground modul csere.

Érdeklõdnék mi okozhatja ezt a hibát.

e46 '98 323i
Köszönöm segítségeteket.
m_attila

jrtom Elküldve: 2010-02-20 21:18 Elektromos ablak tanítás ????

Szia! Elméletileg amelyiket megcsinálod annak már jónak kell lennie, de mindegyikkel megkell csinálni ha azt akarod, hogy mind jó legyen. Elég csak a rádióálás neki, az a lényeg hogy menjen az ablak.

nonesz írta: Köszönöm. Majd kipróbálom,bár a vezetõoldalin már próbálkoztam, de csak azzal az eggyel. Van összefüggés, h mindegyikkel meg kel csinálni és csak akkor lesz jó ? Na meg gyújtásnál, beindított autónál, menet közbe ? Mikor kel csinálni ?

jrtom Elküldve: 2010-02-19 18:34 Elektromos ablak tanítás ????

Szia!
E46-nál nem kell végállást tanítani. A trükk annyi, hogy felhúzod teljesen az ablakot és mikor felért nem engeded el a gombot hanem még kb 5 másodpercig húzod felfelé. Ezt minden ablaknál eljátszod és elméletileg jó lesz, ha nem akkor géppel kell visszakapcsolni ezt a funkciót.

nonesz írta: Sziasztok !
Valaki tud olyanról, h lehet tanítani az el. ablakot. Nekem nem csinálja, h a második kattanás után lemegy/feljön automatice. Aksi volt kiszedve. Igaz, h a végállást be kel tanítani vele ? Ha van ilyen trükk leírnátok részletesen ! Hátsónál a lányom megcsinálta, de a két elsõ semmi ! (bár a hátsót nem a középkonzolról, hanem az övéröl, rátenyerelt.)

??

jrtom Elküldve: 2010-02-06 17:58 elektromos ablakemelõ_

Szia!
Igen, ki kell szedni a diszbetétet. Pofon egyszerû a dolog. Kiszeded a váltószoknyát, azt csak felfele kell húzni kis körmök fogják és az alatt lesz két csillagfejû csavar amit ki kell csavarni. Ezután már csak ki kell emelni a konzolt és onnan már egyértelmûen kijön a kapcsoló.

Bandita46 írta: Sziasztok,


az ablakemelõm kapcsológombja elromlott.Se le, se föl.Olyan, mintha eltörött volna benne valami...
Hogy hozzáférjek a gombhoz, le kell bontani a kárpitot a sebváltó körül, vagy nem?
Ha le kell bontani, tudna valaki egy rövid leírást adni?
Elõre is köszönöm a válaszokat!

jrtom Elküldve: 2010-02-05 20:04 Aksi kiszerelése ?

Szia!
Gond nélkül kiszerelheted az akksit, amikor vissza rakod akkor csak az órát kell beállítanod. Annyi hátránya lesz, hogy a BC-d mindig lenullázódik. A második kérdésedre pedig az a válaszom, hogy tölt alapjáraton is a generátor. De szerintem szerválj egy új akksit

nonesz írta: Sziasztok !
Valaki oszon már észt. Kocsi szabadba tartva. 30 cm-es hóba nem mindíg nyúzom. Kérdésem : aksit simán ki lehet szedni és lakásba tölteni ? ( riasztó mit csinál addig ? Vezérlés, számítógép hogy éled ? Kód ? Lakótelepen lakok. )Kezdõ BMW-s vok és szegény autókának rombolom a presztisét, mert ma bikázni kellett. Másik kérdés, alapjáraton tud töltõdni ? Vagy mennyi km után töltõdik ? 316 i-s a vas . Aksi 70 Ah !

Elõrre is köszi a segítséget !

jrtom Elküldve: 2010-02-05 19:56 Fûtõventillátor

Szia!
Ha nem megy a ventillátorod akkor sajna megdöglött a klímavégfok ami vezérli.

bakacsin írta: Sziasztok!!

Kis segítség kéne,316i E46 om van 2000-es évj.
Kb.két hete nem melegedett rendesen a motor,nyitva maradt a termosztat.Tegnap reggel viszont feltünõen hamar bemelegedett viszont a fûtés meg elromlott.Minden mûkszik a klíma meg minden csak levegõt nem nyom be se hideget se meleget!!!Biztosítékok ellenõrizve!?

Ha valakinek van ötlete segítsen!

jrtom Elküldve: 2010-01-28 17:51 vizpumpa

Szia! A 3 deci az nem sok, akár még normális is lehet, de nézzétek meg hogy nincs-e nyoma a víznek a pumpa környékén. Vagy ha van ott a közeledben ilyen nyomató pumpa ami a kiegyenlítõ tartálynál csinál nyomást akkor azzal nézzétek meg.

Csum írta: logó vízpumpa eredményezheti azt,hogy el engedi a hûtõ vízet?
3decit kellet ma utána öntsek!!! igaz kb 5ezer km el ezelõtt ellenõriztem és töltöttem utána! vegy normális,hogy ennyi km után ennyi el fogy belõle?

jrtom Elküldve: 2010-01-24 19:49 benzin szûrõ csere

A totalcaron találtam egy jó megfogalmazást erre. : Az aktívszén-szûrõ környezetvédelmi berendezés, a tankban lévõ benzint nem szabad a levegõre szellõztetni, így bevezetik egy szénszûrõbe, majd vissza a szívóoldalra.

YELLOW írta: háá de mi az istent szûr az ott?

jrtom írta: http://bmwfans.info/parts/cata...container/. Az 1-es számú.

Ezt a kérdést a BMW fejlesztõ mérnököknek tedd majd fel .
Azért mert oda rakták, közel van a tank, vagy ott volt hely.

YELLOW írta: hátul aktívszénszûrõ??? minek?

jrtom írta: Valószínû, hogy az Aktívszén szûrõt láttad ott. Az üzemanyagszû ahogyan mondtad is a vezetõülés alatt van.

YELLOW írta: azt olvastam, hogy kb a vezetõ alatt van a benzinszûrõ, de nekem legutóbb amikor az autó alatt voltam, akkor hátul a jobb oldalon is volt valami szûrõ féle... az mi lenne akkor?