kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-06-15 12:05 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Ma megkaptam a postai -ajánlott, -elsõbbségi, - tértivevényes, -bombabiztos és mindenféle extrával biztosított tagsági kártyámat...

Jó érzéssel tölt el, hogy a m. kir. postahivatal komolyan veszi az állampolgárok iránti elötelezett küldemény-továbbítást....

...persze ha rendesen megfizetik.

Azonban a posta iránti hálám egészen eltörpül, ha Robinsonra gondolok, mert Õ egy igazi Úr!

Ezért egyrészrõl köszönöm neki áldozatos munkáját, másrészt remélem jövõre is ugyanígy elküldi a következõt, ha a jelenlegi lejárt....

kempelen Elküldve: 2009-06-14 07:55 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Bmwbaby írta: Robinson miújság a kártyával??


Robinson a kártyaátadó topikban írta:

technikai okok miatt csak holnap tudom feladni õket
Elsõbbségi (is) lesz, így hétfõn ott lesz mindenképpen!
Ma akartam, csak közbeszólt a kötelezettség

kempelen Elküldve: 2009-06-11 05:43 Vennék...

attis320 írta: Sziasztok!!
Egyenlõre csak érdeklõdnék,hogy nem e tudja v.ki hogy milyen árban lenne egy komplett faberakás e46 sedanba?????
mert....nekem nemsokárra aktuállis lesz és addigra jó lenne tudni kb...az árakat
Elõre is köszöntem a segítséget


aZattól' függ.

Ha újjat szeretnél, akkor 99 ezer + ÁFA körül megy most a négy ajtóra és a mûszerfalra a készlet. Ebben nincs benne a sebváltó környéki és a kormányon lévõ faberakás. a kormányon lévõ - amennyiben sport kormányod van - még plusz 50 körül van újban. A sebváltó környéki szintén új kb 17 ezer. Mondom, ha zsír újjat akarsz. A fabetétes sebváltó gombról nem is írtam még, az is kb 20 körül van....

Az ebayen azonban 20-30 körül már vannak használt és elfogadhatóan szép, sõt csodaszép készletek, Ebben általában nincs benne minden, de nagyságrensekkel olcsóbbak a használt faberakások, akár myrte, akár birke kivitelben....

Nekem is ebayes a cucc és mondjuk kifogtam, mert hibátlant tudtam annak idején németbõl venni, ami karcmentes és még a fénye is, mint a kacsa pics@ja....

Csak jóindulatú infó, ha ebayezel, angol berakást felejtsd el, kivéve a kormány, sebváltó-gomb és az ajtókra valót. A többi ugyanis mind fordított....

Remélem segítettem....

(sedan és touring ebben az esetben mindegy - egyformák)

kempelen Elküldve: 2009-05-29 21:17 Ennyit a szervízekrõl!!!

Sajnos nagyon sok márka, nagyon sok típusa javított még azelött, hogy a szalonba érkezne. Nincs mit ezen morfondírozni. Megesik a dolog attól a pillanattól fogva, hogy a gyárból kigördül, egészen addig, míg az új tulaj át nem veszi. Ha megfelelõen van javítva, akkor új autóként sem veszít az értékébõl. Sõt egyes gyárakban sem darálják be a kocsit, mert Hans véletlenül egy kis csíkot húzott az oldalára, miközben kiállt a gyárudvarra....

A lagermax-nak is van külön javító részlege akár budaörsön is, ahol a szállítási sérült autókat javítják. (vagy legalábbis 10-13 éve volt - akkor járogattam arrafelé) Sõt nem ecsetelem, hogy az ilyen cégeknél dolgozó munkatársak mi módon állnak fel vagy le az autószállító trélerrõl vagy vasuti kocsiról...

Elég egy apró karc, amit javítani kell és már nem gyári a festékvastagság...

Persze nem a három centi vastag gittrétegrõl beszélek, bár az autószállítóknál is elõfordulnak balesetek és elemcserével ecsetelik legtöbbször a problémát...

Sõt! Találtam én annak idején vadi új ford mondeóban VW polo kulcsot, melyen ott volt az alvázszám vége....

Ott is emberek dolgoznak.....hanyagok, kevésbé hanyagok és nagyon trehányak...

A lényeg: a boldog tulaj esküszik, mert újonnan vette át a kocsit és ezen nem is csodálkozom. Ettõl függetlenül lehet hogy a höldmayr vagy a lagermaxos fiúk lezúzták már az elsõ sarkát, csak meg is javították. Ettõl még nem adják olcsóbban a szalonban. (mondom ez 10-13 éve így ment és nem hiszem, hogy változott a dolog. Akkor is kaptunk elsõ sárvédõ, fényszóró és lököscserés mondeót gyári újként, de lagermaxban már javítva)

kempelen Elküldve: 2009-05-18 14:17 Eladó cuccok

Eladó!

E46 Business MD minidisces gyári fejegység.

Hibátlan és persze cd-tárat is vezérel.

Fix: 30e

Érd: privát vagy 20-9147-868

kempelen Elküldve: 2009-05-13 21:29 au. váltó olaj

George írta: Sziasztok!

Valaki hallott már róla hogy túl kell tölteni az olajszintet a 320D Automata motorjánál?
Akitõl vettem azt mondta direkt van több benne.
Még annyi van hogy indulás után kb 10mp ig világit a narancssárga olajvisszajelzõ majd elalszik... Normális ez??

Köszi a választ!!


Az egész kérdéskör zavaros.

Mit jelent hogy 320d automata motorjánál? A motorral van baj vagy az automata váltóval? A motornak olaj szempontjából nincs köze a váltóhoz...

Ha a váltóra vagy kiváncsi, gyárilag valóban kicsit több van a váltóban, mint a szint, de ez maximum pár deciliter.

Narancssárga olajvisszajelzõrõl nem tudok, van citromsárga és piros. A motornak van olajnyomás-vissszajelzõje és olajszint figyelmeztetõje, az automata váltónak nincs.

Ha a motorban van túltöltve az olaj, akkor megvezettek. A max szintnél nem lehet magasabb az olajszint. Ha így van engedj le belõle addig míg a max szintet eléri.

Kéretik kicsit pontosabban meghatározni a dolgot. Már majdnem értem.

kempelen Elküldve: 2009-05-06 06:34 Eladó cuccok

Sziasztok!

Lenne pár eladó dolgom, hátha valakit érdekel:

- E46 320d grundmodul a képen látható paraméterekkel, hibátlan (2004-es): 20E



- E46 napellenzõ pár; gyönyörû karc és szakadásmentes, NEM sminktükörvilágítós hanem sima (2004-es): 5E a pár



- E46 (S438A myrte) fa erezetû konzol négy ablakos változatban (2003-as): 6E



- E46 antracit középsõ konzol, kartámaszos kivitel, azaz a hosszú változat a hátulján pár karc ahogy a képen is látszik, de nem zavaró (2004-es): 7E





- E46 belsõ tükör, semmi extra, normál kivitel viszont hibátlan szép (2004-es): 4E



- E46 hátsó ajtó kárpit jobb és bal oldalra H9AT Jacquard/anthracit kivitelben, mechanikus ablakemelõs (2004-es): 10E / darab







Érdeklõdni: privát üzenet vagy telefon 20-9147-868
Mivel nem foglalkozom bontással, ezért csak a meghirdetett termékeim vannak, mással kapcsolatban ne érdeklõdjetek.
Tisztelettel.

kempelen Elküldve: 2009-04-13 16:40 Segítsetek!

Ha jól látom a 16-os alkatrész csak egy harmonikacsõ, nem az egész burkolat, mely hivatalosan is 5157,- forint +ÁFA

Mégsem 15 ezer és nem is 20.

(ha speedie 2004-es coupéjába kell, akkor -> 13 71 2 247 406 (rubber boot))

kempelen Elküldve: 2009-03-29 18:13 kerékcsapágy

Legyen igazatok. Még nekem nem kellett szembesülnöm ezzel a problémával ennél az autónál.

Ezért elfogadom a hozzászólásotokat.

A 12 ezer baráti ár, ha külön lenne csapágy, azt sem kapnád meg sokkal olcsóbban.

kempelen Elküldve: 2009-03-29 13:56 kerékcsapágy

ducati113 írta: Lehet le vagyok maradva de az elsõ kerék csapágy nem egyben van az aggyal és nem lehet szétszedni. Akkor nem értem miért beszéltek skf meg fag számokról.Ilyent szerintem egyik sem csinál.Vagy rosszul tudom?


Az aggyal együtt mutatja az etk is.

Valószínûleg a csapágyat ki lehet sajtolni az agyból. (bár kimondottan E46 elsõ kerékagyhoz még nem volt szerencsém) Láttam már hasonlót más márkáknál. A gyári alkatrészkatalógus szerint egyben van, de ahogy a képet elnézem ki lehet sajtolni belõle és ez megszokott módszer kerékcsapágyak cseréjénél.

Itt egy elsõ kerékagy.



Látható, hogy ott a csapágy és még a szám és a gyártó is kivehetõ.
Vagy egy másik kép:



http://www.m3forum.net/m3forum...hp?t=97273


Nos ha a csapágyat ki lehet onnét sajtolni, akkor felesleges komplett kerékagyat venni. Egyenõre nem tudom mi oka lehet ha mégsem lehet kisajtolni belõle. Majd elárulja az aki valóban látott már effélét.

Itt pedig egy link E60, E46 kerékcsapágyról.
http://www.fcpgroton.com/produ...ory_id/103

Az ebayen is kapható:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors...0004r33205

Én nem vennék komplett agyat, ha cserélhetõ csak a csapágy. Nagyságrendekkel drágább lehet.

A linkek vegyesen mutatnak különféle E46 kerékcsapágyakat, elõre, hátra, FAG, SKF gyártmányban (a képek szerint) Meg kell keresni az odaillõt.

kempelen Elküldve: 2009-03-28 22:28 kerékcsapágy

cobi írta: Sziasztok!

Lassan nekem is aktuális lesz a kerékcsapágy csere. Úgy hallom elölrõl jön. Milyen fajta csapágyat érdemes bele venni? Egyáltalán van alternatíva az eredet BMW-vel szemben?
Ha valaki már cserél ossza meg velem a tapasztalatokat, a szerelés és az anyagi vonzat terén is. Házilag érdemes nekifogni? Ugye itt is a csapágyban van az ABS jeladó?
Köszönök minden segítséget, infót.

cobi


Ha megvan a csapágy száma, az már adja a méretét és a típusát. Ettõl kezdve FAG, SKF.....bármely minõségi csapágygyártó csapágya megfelel. Ha eredeti BMW alkatrészként kérnéd abban sem lenne más, mint valamelyik minõségi csapágygyártó neve....

Így azt mondom neked, mindegy hogy szalonban vagy autósboltban vagy akár speciel csapágyboltban veszed, ha a márka minõségi és a csapágy száma egyezik azzal, ami most bennevan. (vagy ami kell bele)

kempelen Elküldve: 2009-03-27 18:57 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Eddig elég egyértelmû a szavazás állása. Beneveztem én is eggyel...

kempelen Elküldve: 2009-03-25 19:33 AIR-BAG (légzsák)

Azt hiszem csak számunkra hasznos amirõl itt beszélünk.

Hiába okoskodunk (többek között magam is) nem fogjuk szerintem megtudni mi lehetett az oka, hogy ezt a módszert választották....

Most meg már hogy mindenkinek megvan az autója, azthiszem majdnem mindegy. Legfeljebb elmélkedésre adhat okot...

kempelen Elküldve: 2009-03-25 16:48 gumi méretekben kéne help

Corman írta: Nocsak, a kormánymû kopogás nekem új. Ez mindegyik e46-on jelen van? Lehet h ez lesz a ludas, ugyanis felerõsödik ha tolatok és úgy megy gödörbe illetve göröngyös betonra, de csak az elsõ kerekek alatt érzékeltem. Hm...


Elöbb utóbb biztosan jelen van/lesz, de az állapot és kerék függvénye azért kemény felnin a kormányösszekötõ is nagyobb pofont kap....

kempelen Elküldve: 2009-03-25 16:31 AIR-BAG (légzsák)

YELLOW írta: én csak logikusan végig gondolva mondom ezt, hisz sokat hallani errõl, hogy öv nélkül a légzsák sokkal többet árt mint használ...


A logikával nincs semmi baj, de a hülyék ellen nem lehet védekezni.

A logikádat megfordítva aki nem köti be magát annak abszolút felesleges légzsákos autót valaha is építeni, így szinte pocsékolás az ülésfoglaltság jelzõ, az övfeszítõ, de maga az öv is.

Ha alapvetõ szabályokat nem tartunk be (övbekötés) akkor a világ összes biztosági berendezése felesleges.

Példaként ha azt szeretnéd hogy a tankcsatában esélyed legyen a túlélésre akkor be kell ülnöd egy tankba. Így is kilõhetik alólad, de az esélyed jobbak. Elmehetsz ugyanebbe a csatába meztelen valaggal is, de vajmi kevés esélyed lenne akár már egy Leopáddal szemben is ha egy csúzli van csak a kezedben.

Jó a példám szélsõséges de a lényeg hogy az autógyárak is csak úgy érhetik el hogy bármely biztonsági felszerelésük hatásos legyen ha azt megfelelõen használják.

"Minden szamár a saját bõrét viszi a vásárba."

Amúgy nem tudok róla, hogy az övcsatiban lenne bármilyen érzékelõ is. Legalábbis a világ ezen részén. Gondolom ahol kötelezõ, ott van például egyes skandináv országok, franciák mittudomén.

Tehát ütközéskor csak a csokipapír alapján durran a lufi a jobboldalon.
Nem tudok rá mit mondani ezt így oldotta meg a BMW és gondolom kissé többet agyaltak ezen még más ezer okot és lehetõséget számbavéve, míg eljutottak a csokipapírig.

Amúgy amit elmondtam nem ellened szántam.....a logikával nincs baj.