konkolyd fórum hozzászólásai

konkolyd Elküldve: 2018-06-27 10:43 Motorolaj

VTibi15 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.



A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .


Nekem is pontosan ugyanez volt,N46B20, csak nekem már 1,5 liter/1000km. Lámpánál állva alapjáraton járt, utána mikor elindultam, verte a kéket mint egy 2T trabi. Elég ciki volt egy 10 éves autótól, hát még hogy BMW nevettek is rajta(m). Hátul a kipufogó végen is láttam olaj lerakódást Cseréltem én is karter szellőzőt, persze még a gyári volt benne, de nem szüntette meg az olajfogyasztást, meg a füstölést. Így a motor megbontása következett. A szelepszárszimeringek kőre voltak keményedve, a kipufogó torokba a szelepvezetőknél rendesen friss olaj volt befolyva, persze a szívószelepeknél is kapta a motor az olajat rendesen. Olvastam róla hogy ki lehet cserélni a szimeringeket hengerfej levétele nélkül, de azt írták azt csak mazohistáknak ajánlják. Mivel én biztosra akartam menni lekaptam a hengerfejet, meg kifűztem a dugókat és kapott új gyűrűket meg hajtókarcsapágyakat, új tömítést mindenhova, új szelepszár szimeringeket, szelepvezetőket, síkolást stb. Remélem többet nem fogok szopni vele
Azóta megtettem vele 10.000 km-t és láss csodát ez alatt mindössze fél litert evett meg. Olajcserénél mértem meg, de gondolom maradt a motorban feltapadva, megülve itt-ott. Egyébként nekem az olajlehúzó gyűrűknél is olyan lerakódások voltak, meg a dugattyú gyűrű hornyaiban is, meg a dugattyú tetején,hogy szerintem mindenféleképpen megérte szétszedni a motort. Kopás egyébként sehol nem volt mérhető.
Szóval a motor jó, a tömítések szarok, mindenhol kőre keményednek, törnek, repednek.
Ha nem akarsz sokat rákölteni akkor csak szimeringet cseréltess, meg fog szűnni a füst, meg az olajfogyás.

konkolyd Elküldve: 2018-06-18 12:22 VALVETRONIC szelepvezérlés

adams22 írta:
konkolyd írta:
konkolyd írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.

http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek






Lehet hogy igénybe venném. Meg van még esetleg?


Persze, ott porosodik a szekrényben, persze a dobozában van így kifogástalan
írj emailt vagy keress telefonon megbeszéljük.
denes.konkoly@gmail.com
+36703393276

konkolyd Elküldve: 2018-06-11 14:13 Klíma

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pete78 írta:
konkolyd írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46.. Ma figyeltem fel arra,hogy a vezeto oldali jobb es bal oldali rostelyokbol jon a hideg ahogyan kell,az anyos oldalinal jobb es a bal oldalinal csak a kinti homersekletu levegot fujja.
Valami eltort volna vagy kiakadt vagy valami?

Bekapcsolt klimanal...

Szoval multimeterrel viszonyitaskeppen a vezeto oldali levego homerseklete 7-8 celsius,az anyose kb 15 celsius...


Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyenkor már kevés a gáz a rendszerben. De természetesen lehet elektronikai meghibásodás is, a terelő lapkák állító motorja behalt, eltört stb. De egy klíma töltés egyszerűbb és 90% hogy az a baja.


Nekem mikor elment a gaz aprankent, mindenhol egyforma homersekletu levegot fujt be es fokozatosan melegebbet ahogy fogyott a gaz. Logikusan gondolkodva azt mondanam, hogy a terelokkel van gond. Miutan megcsinaltak a szivargast es ujratoltottek a rendszert, mindenhol ujra 4 fokos levegot fujt be.


A lapatokat,motorokat atvizsgaltam.
A megoldas a toltes volt.
240g gaz volt benne 680 helyett...


ez tanulságos, mert én sem gondoltam volna gázra. mert nem értem, hogy annak mi köze ahhoz, hogy egyik oldalra fúj csak hideget. eleve nem két zónás a klíma.a hőcserélő ugyabban a boxban van ott adja le a hideget és onnan osztódik szét.
szóval nekem ez nem annyira világos.


Most igy feltoltve 5 fokos levegot mertem mindket oldalon.


én elhiszem, csak egyelőre nem értem a logikáját, miért van ez.
mióta nálam van, bő 11 éve nem volt gáz nézve, se töltve, de nekem 1,5°C-ot fúj mindenhol. mivel 4,5 évesen vettem, szerintem ez még sosem volt töltve. én ráadásul alig használom, az utóbbi pár évben használom sűrűbben nyáron, mert érzékenyebb lettem a huzatra, meg egyre elviselhetetlenebb a meleg odakint.



En sem ertem,probaltam logikus magyarazatot talalni vagy keresni valamit de semmi.
Nincs lecsuszva/szetcsuszva semmi.
A kesztyutartot kiramoltam a motorokrol lehuztam egyesevel a csatit de es kapcsolgattam a lab/felsotestre es a szelvedore a fujast de dolgozik mindegyik motor...


Szerintem azért, mert ha kevés a gáz benne akkor nem jók a nyomások stb. Mikor belép az elpárologtatóba az a kevés mennyiségű gázod,(ami akkor épp folyadék) hamar átmelegszik, nincs utánpótlása, mert kevés van a rendszerben, ezért mikor belép akkor még hideg, de még a feléig se ér el a hűtőnek már átmelegszik. Tehát a hűtőd felétől már csak meleget tud lefújni a ventilátorod. Több autómnál volt ez, mindig ezt tapasztaltam, tölteni kellett rá és jó lett. Pedig nekem is mondtak már mindent, hogy kétzónás a klíma, minden rossz benne stb stb.
Van egy nagyon jó autóklímás pdf anyag, akit érdekel:

http://www.metker.hu/wp-conten..._kicsi.pdf

konkolyd Elküldve: 2018-06-05 08:16 Klíma

Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46.. Ma figyeltem fel arra,hogy a vezeto oldali jobb es bal oldali rostelyokbol jon a hideg ahogyan kell,az anyos oldalinal jobb es a bal oldalinal csak a kinti homersekletu levegot fujja.
Valami eltort volna vagy kiakadt vagy valami?

Bekapcsolt klimanal...

Szoval multimeterrel viszonyitaskeppen a vezeto oldali levego homerseklete 7-8 celsius,az anyose kb 15 celsius...


Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyenkor már kevés a gáz a rendszerben. De természetesen lehet elektronikai meghibásodás is, a terelő lapkák állító motorja behalt, eltört stb. De egy klíma töltés egyszerűbb és 90% hogy az a baja.

konkolyd Elküldve: 2018-05-23 11:17 Klíma

ninja636 írta: Sziasztok
KLimakompreszor bekapcsolásnál erös csörgö hangot ad kikapcsolva nicsn hangja.
Ujitanak fel iet vhol vagy vegyek bontottat ?::


valószínűleg a klímakompresszor mágneskuplung szállt el, ezt könnyebb és olcsóbb cserélni. Ha ez rendben van akkor a kompresszor belseje kuka, ha így csörög akkor valószínű nem felújítható mert elszállt benne vmi és vitt mindent...
Egyébként 100 körül van új ilyen Unix meg Bárdinál (kedvezménnyel persze)

konkolyd Elküldve: 2018-04-19 10:02 Tempomat - utólag?

konkolyd írta: Sziasztok!

E90 320i 2006 tempomat utólagos beszerelés utáni programozást csinál valaki Borsod megyében, Miskolcon vagy környékén???

Thanks!


Probléma megoldva, tiszaújvárosi márkatárs segítségével

konkolyd Elküldve: 2018-04-19 09:59 VALVETRONIC szelepvezérlés

konkolyd írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.

http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek




konkolyd Elküldve: 2018-04-19 09:59 VALVETRONIC szelepvezérlés

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.






konkolyd Elküldve: 2018-04-04 12:36 Tempomat - utólag?

Sziasztok!

E90 320i 2006 tempomat utólagos beszerelés utáni programozást csinál valaki Borsod megyében, Miskolcon vagy környékén???

Thanks!

konkolyd Elküldve: 2018-02-23 06:23 Vezérműlánc

Fireman86 írta: Sziasztok!
Van egy M43B19 motoros 318i-m. Hengerfejezést csináltam, ma raktam vissza a hengerfejet, de egy szerencsétlenség folytán sikerült elraknom a vezérlést alul a főtengelynél.
A kérdésem az hogy a főtengely ékszíjtárcsán an 4 lyuk és egy kis bemetszés jelölésként, ezekkel be lehet valahogy állítani a főtengely nulla pozícióját, mert nem muszáj, nem szeretném leenni a tárcsát, mert ki kellene hozzá támasztani a lendkerék felől, de nem aknán és nem emelőn van a kocsi így macerás lenne.
Ha valaki állított már be vezérlést így kérem segítsen!
Köszönöm!


Önindító alatt van egy kis lyuk, oda kell betenni a motor rögzítő tüskét, ami egy 8-as vagy 10-es átmérőjű tüske, amikor forgatod a motort és nyomod befele ezt a tüskét egyszer be fog akadni, beljebb fog menni, na az a felső holtpont és ahhoz kell állítani a vezérlést is.
Egyébként workshop-manuals.com oldalon teljes szervíz leírást megtalálod, képekkel hogy mit hova hogyan kell csinálni.
kikerestem neked itt a link a vezérlés cseréről:
http://workshop-manuals.com/bm...1__engine_(m43tu)/31__camshaft/3_ra__replacing_timing_chain_(m43tu)/

konkolyd Elküldve: 2018-02-20 06:51 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
konkolyd írta: Sziasztok! E90-ben a fűthető első ülések mind ülőlap+hátlap fűtésűek?
Vagy van ami csak az ülőlapot melegíti? Köszi


Mindegyik melegíti a hátlapot is.


Köszi! Gondoltam hogy így van, de az eladó nem tudta megmondani csak annyit hogy fűthető. Nekem egy kis szövet hiba miatt kell kicserélni a bal elsőt, aztán nehogy már más fajta menjen bele.

konkolyd Elküldve: 2018-02-18 15:06 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Sziasztok! E90-ben a fűthető első ülések mind ülőlap+hátlap fűtésűek?
Vagy van ami csak az ülőlapot melegíti? Köszi

konkolyd Elküldve: 2018-01-12 10:32 M43TU motor

Dinnye11 írta:
Dinnye11 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem ,nemrég lettem tulaja egy 98-as e46 318i-nak (M43), a probléma az lenne ,hogy alapjárat ingadozik, néha hidegen és melegen is ha kiveszem menet közben sebességből üresbe, lemegy az alapjárat, 5-600 közé, mintha le akarna fulladni és torpan is az autó gyorsításnál, gépre már volt rádugva, nem írt ki semmi hibát,kartelgázszűrőt, légtömegmérőt cseréltem,vákumcsöveket megnéztem féktisztitóval befujtam, nem pörgött fel.
Inditásnál is van egy fura hang , a kaszni és a kuplung is rázkódik.mi lehet a gond?
Lendkerék probléma okozhat ilyet ?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Kicseréltem a kartelgáz csövet és a szűrőt is,torpanás, alapjárat ingadozás és leesés , még mindig megvan, de már ritkábban és nem rázkódik az autó.
Még szívhat farsot valahol, vagy vigyem el ujra diagra? Előzőnél sem irt ki hibakódot.


hali! ha valaki még ilyen problémával küzd, akkor mindnképp bmw specifikus diag!!!
Főtengely jeladó csere megoldotta a hibát!


Nekem pont ugyanez volt a hiba, de már eladtam az autót így nem kell foglalkoznom vele. De azért így utólag is jó tudni hogy mi lehetett a baja. Nálam se írt hibát a diag (autocom)

konkolyd Elküldve: 2018-01-05 09:06 N46 és N42 motorok

sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay


konkolyd Elküldve: 2017-12-19 10:27 N46 és N42 motorok

Benyo89 írta: Sziasztok!
N42B18-on mennyire bonyolult szelepfedél tömítést cserélni?
Valaki csinálta már otthon?
Van valami olyan amire különösen figyelni kell?
Köszönöm!


Nem egy 10 perces meló, de simán megcsinálható otthon.
Amire figyelni kell, hogy meg kell kenni tömítőmasszával a sarkokat (félholdakat).
És ha leszedted a szelepdeklit érdemes a vákuumszivattyút is leszedni és újratömíteni ( ez is 2 db O gyűrű) mert ilyenkor könnyebben hozzáférhető. Saját tapasztalat, hogy onnan is folyt az olaj aztán szedhettem le azt is, sokkal nehezebben...

Egy kis segítség, ebben a videóban szépen látni mindent:

https://www.youtube.com/watch?...g&t=3s