konkolyd Elküldve: 2018-06-27 10:43 Motorolaj
VTibi15 írta:YELLOW írta:Csacsa88 írta:YELLOW írta:Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm
vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.
N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!
akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.
A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .
Nekem is pontosan ugyanez volt,N46B20, csak nekem már 1,5 liter/1000km. Lámpánál állva alapjáraton járt, utána mikor elindultam, verte a kéket mint egy 2T trabi. Elég ciki volt egy 10 éves autótól, hát még hogy BMW nevettek is rajta(m). Hátul a kipufogó végen is láttam olaj lerakódást Cseréltem én is karter szellőzőt, persze még a gyári volt benne, de nem szüntette meg az olajfogyasztást, meg a füstölést. Így a motor megbontása következett. A szelepszárszimeringek kőre voltak keményedve, a kipufogó torokba a szelepvezetőknél rendesen friss olaj volt befolyva, persze a szívószelepeknél is kapta a motor az olajat rendesen. Olvastam róla hogy ki lehet cserélni a szimeringeket hengerfej levétele nélkül, de azt írták azt csak mazohistáknak ajánlják. Mivel én biztosra akartam menni lekaptam a hengerfejet, meg kifűztem a dugókat és kapott új gyűrűket meg hajtókarcsapágyakat, új tömítést mindenhova, új szelepszár szimeringeket, szelepvezetőket, síkolást stb. Remélem többet nem fogok szopni vele
Azóta megtettem vele 10.000 km-t és láss csodát ez alatt mindössze fél litert evett meg. Olajcserénél mértem meg, de gondolom maradt a motorban feltapadva, megülve itt-ott. Egyébként nekem az olajlehúzó gyűrűknél is olyan lerakódások voltak, meg a dugattyú gyűrű hornyaiban is, meg a dugattyú tetején,hogy szerintem mindenféleképpen megérte szétszedni a motort. Kopás egyébként sehol nem volt mérhető.
Szóval a motor jó, a tömítések szarok, mindenhol kőre keményednek, törnek, repednek.
Ha nem akarsz sokat rákölteni akkor csak szimeringet cseréltess, meg fog szűnni a füst, meg az olajfogyás.