kzste fórum hozzászólásai

kzste Elküldve: 2016-01-31 15:44 Kardántengely és társai

ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.

kzste Elküldve: 2016-01-31 15:42 Beázás!!!

Bitu79 írta:
kzste írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta: Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy az alsó élét a párazárónak felragasztod FBS-el. Így még szerelhető, mert lehajtható a fólia, de többet nem ázik be az tuti.

Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



A butil sokkal jobb,és eltávolítható mindenféle varázslat nélkül.A szilikont azt max kaparással,benzinnel,vagy higítóval tudod csak leszedni...A butil ráadásul sosem öregszik el.A szilikon viszont igen.A szilikon az fürdőszobába való...Persze mindenki azt tesz,amit akar... Nem bántásból írom.Oldalt is kifolyik a víz amúgy,ha nincs a helyén a párazáró.Ott is passzentosnak kel lennie!Nálam most jó lett.Csak követni kell,amit leírtam,és nem lesz többé beázás!Zsírtalanítás,és a régi butil eltávolítása a lényeg!!!A sok enterezés meg rossz szokás.Majd igyekxem figyelni rá.
Zsírtalanításhoz ezt használtam:http://shop.wuerth.hu/files/pdf/0890_107_600.pdf
A Würth-nél vettem a butilszalagot is.10 méter volt 2400 ft.










Már régen túl vagyok ezen

Ha nem öregszik a butil, akkor miért vettél újat?


Azért mert az "koszos volt".Jobb újat feltenni,mint a régivel visszatenni a párazárót.



Megvan annak a modja,hogy hogyan lehet a "koszos" butillal tökeletesen ragasztani.


Egyszerűbb az új szalaggal újraragasztani,mint a régivel gyurmázni...
Ez az újramelegítés és visszanyomkodás is félmegoldás...
Előbb-utóbb elválik akkor újra.
Másrészt meg a butil minden koszt felszed,amit már ki nem szedsz belőle.Én inkább leszedtem a régit fullra,és újraragasztottam uj butillal zsírtalanítás után.Most olyan az ajtó,mint uj korában.Végre nem csöpög a kárpit alól a víz.Mikor csak ilyen gyorsba próbáltam orvosolni a hibát,sosem sikerült tökéletesen.Inkább ráfeküdtem a problémára,és megoldottam.


Szo sem volt melegitesröl. Pär 100 km butilt mär elhasznältam.


Megosztod velünk a trükköt?


Kéz meleg állapotban olyan mint a gyurma a butil.Sztem ő a régit képes volt visszatapacsolni így.Én inkább "tiszta" butillal ujraragasztottam.Nem pöcsöltem volna vele még egy napot.Egyrészt könnyebb is így,és sztem jobban is tapad az újjal,meg könnyebb a párazáró széleire feltenni az uj butilt,mivel ugye az szalagban van.Előtte mint írtam fontos a karosszéria zsírtalanítása,és a régi butil full eltávolítása a karosszériáról,és a párazáróról is.Az sem jó,ha vastagon van rajta a butil...Én mint írtam 10x2 mm-es szalagot használtam.Ezt jó erősen rányomkodtam,és rá is melegítettem,és úgy is rányomkodtam.Így lett vízhatlan az ajtóm.Előtte nekem sehogy sem sikerült tökéletesen,mert egy idő után elvált a karosszériától a butil...


Igen, én is így csináltam, de most kíváncsi lennék, hogy hogyan oldotta meg a régivel a párazárást.

kzste Elküldve: 2016-01-30 21:58 Beázás!!!

lantika írta:
Bitu79 írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta: Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy az alsó élét a párazárónak felragasztod FBS-el. Így még szerelhető, mert lehajtható a fólia, de többet nem ázik be az tuti.

Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



A butil sokkal jobb,és eltávolítható mindenféle varázslat nélkül.A szilikont azt max kaparással,benzinnel,vagy higítóval tudod csak leszedni...A butil ráadásul sosem öregszik el.A szilikon viszont igen.A szilikon az fürdőszobába való...Persze mindenki azt tesz,amit akar... Nem bántásból írom.Oldalt is kifolyik a víz amúgy,ha nincs a helyén a párazáró.Ott is passzentosnak kel lennie!Nálam most jó lett.Csak követni kell,amit leírtam,és nem lesz többé beázás!Zsírtalanítás,és a régi butil eltávolítása a lényeg!!!A sok enterezés meg rossz szokás.Majd igyekxem figyelni rá.
Zsírtalanításhoz ezt használtam:http://shop.wuerth.hu/files/pdf/0890_107_600.pdf
A Würth-nél vettem a butilszalagot is.10 méter volt 2400 ft.










Már régen túl vagyok ezen

Ha nem öregszik a butil, akkor miért vettél újat?


Azért mert az "koszos volt".Jobb újat feltenni,mint a régivel visszatenni a párazárót.



Megvan annak a modja,hogy hogyan lehet a "koszos" butillal tökeletesen ragasztani.


Egyszerűbb az új szalaggal újraragasztani,mint a régivel gyurmázni...
Ez az újramelegítés és visszanyomkodás is félmegoldás...
Előbb-utóbb elválik akkor újra.
Másrészt meg a butil minden koszt felszed,amit már ki nem szedsz belőle.Én inkább leszedtem a régit fullra,és újraragasztottam uj butillal zsírtalanítás után.Most olyan az ajtó,mint uj korában.Végre nem csöpög a kárpit alól a víz.Mikor csak ilyen gyorsba próbáltam orvosolni a hibát,sosem sikerült tökéletesen.Inkább ráfeküdtem a problémára,és megoldottam.


Szo sem volt melegitesröl. Pär 100 km butilt mär elhasznältam.


Megosztod velünk a trükköt?

kzste Elküldve: 2016-01-14 13:53 Beázás!!!

asbi írta:
YELLOW írta:
pedig ha ott a vízcsepp, akkor az be kell, hogy ázzon (mint ahogy írták már).
mondjuk pont oda alá megy egy gumikéder, odazár, lehet a gumi el tudja vezetni azt a pár cseppet. szóval csak szerencséd van egyenlőre, ha nem jut be víz.


Valószínűleg nincs akkora rés még a fólián, a víz nagy részét elvezeti. Ezt a kis időt már kihúzza. Már csak valami jó ragasztó kéne, hogy vissza tudjam rakni a helyére.


Butil szalag. Kb ugyan az mint a gyári.

kzste Elküldve: 2016-01-13 21:14 Beázás!!!

asbi írta:
Bitu79 írta:
asbi írta: Ugyan nekem beázásom nincs, de úgy, hogy nem esett az eső pár napja, ha lehúzom az ablakot, akkor nedvesen jön fel. Balos vízlehúzót most cseréltem az eső után, mert már elég ramaty állapotban volt.
Lehetséges, hogy eltömődtek a kivezető nyílások alul? Merre találom ezeket? Vagy csak a rossz vízlehúzó miatt bejutott a víz és ez kiszárad majd szépen?


Valamennyire természetes ez is.Hidegebb,nedvesebb időben nem tud olyan hamar kiszáradni belül.Kell neki jó pár óra autómosás után is pl.Pár óráig nem is szoktam épp ezért lehúzni az ablakokat,hogy ne legyen ujra csíkos.Ha nem ázik be az ajtónál sehol,akkor szerintem ne aggódj.
A vízkivezető nyílások az ajtó alján vannak..Nyitott ajtónál önts kis vizet az ablakra,és látod,hogy kifolyik e a víz,vagy sem alul.
Amúgy a vízlehúzó is ha vizes lesz,kell neki kis idő,mire megszárad.Amíg nedves,addig összekeni az ablakot.Ez ilyen.



Áhh, szívás, mégiscsak van beázásom:



Az utastérbe nem jut be, csak kívül a küszöbön látszik. Szedhetem én is szét.


Ha már itt az ajtókárpit alatt vízcseppeket látsz, az bejut az utastérbe is.. :/

kzste Elküldve: 2016-01-12 23:28 Beázás!!!

Peppe írta:
YELLOW írta:
Peppe írta: Sziasztok
Sajnos engem is utolert a beazas,d en az akksim talaltam egy pocsojaba..
Vkinek vmi otlet h honnan folyhatot oda viz?en az ablakmosotartalyra gyanakodtam d az teljesen szaraz..
Igy varom az otleteket
Elore is koszi


szia,
elvileg a hátsó oldalüvegnél tud, és szokott beázni, ha jól emlékszem, bár a legtöbben a CD-tár oldalon áznak.


Szia
Koszi a gyors valaszt,azota nezegettem es nekem ugy tunik h a csomiajto nyilo ablakjanak a gumikedere van jobb oldalt osszenyomodva es mintha emiatt azna be..ott talal maganak utat a viz..neztem is a schmeidmann-nal es 30ezer az a gumi..d sztem nem lesz mas megoldas igy meg kell venni..esetleg ha vki tud olcsobb forrasr az legyszi jelezze
Azert varom a tovabbi otleteket
Koszi


Szia! Üzemanyag betöltő nyílás körüli tömítést nézted már? Állítólag onnan is be tud folyni.

kzste Elküldve: 2016-01-05 23:01 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Sziasztok! Van esetleg valakinek ötlete, honnan tudom beszerezni/letölteni/megvenni a 2016-os BMW Road Map CD-s változatát. DVD-set találni kismillió helyen, de cd változatot még nem sikerült.

kzste Elküldve: 2016-01-02 23:30 Beázás!!!

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, beázás szakértők figyelem
hol ázik be az E46, ha a kesztyűtartó ajtó felé eső felfogató csavarjánál csöpög be a víz?
ez nem az ajtós vízzáró szivacs.
ha a sárvédő ablak találkozásánál lévő "lefolyó" lenne eldugulva, az műanyag, vagy maga a kasztni? dróttal lehet piszkálni, ha netán dugulás lenne benne? vagy bontani kell a sárvédő elemet?


nos jelentem feleslegesen vettem meg az ablak alatti műanyag ablaktörlő motort takaró műanyagot. még jó, hogy nem tettem be. pár hónapja csorgattam a vizet, oldalt szépen lefolyik, ahol kell.
aztán nagy esőben kellett mennem, és még előtte kicseréltem a pollenszűrőt, egy régit raktam bele. hatalmas zuhában, több napig semmi beázás nyom nem volt. pár napja voltam a szokásos mosóban, és semmi befolyás.
tehát a légszűrő okozta a galibát. vagyis én. ugyanis az aktívszenes szűrőre, tettem egy geotextil (legvékonyabb) anyagot, amolyan előszűrőként, hogy a nagy mocskok a harmónika részbe ne menjenek bele, dugítva el azt. nos ez az anyag megereszkedett és azon keresztül folyt be a víz az utastérbe. amolyan kis árkot csinált a víznek, és a mocitető rácson befyolva bevezette.
jó, hogy nem tettem fel az új műanyagot még a gyári is csak fakulva van, csodálkoztam is. de valamiért már korábban is gyanakodtam a szűrőre, de mégsem gondoltam volna.


Hali!
Nekem a pollenszűrő állandóan vizes volt. Elég rossz volt a műanyagom már ezért lecseréltem újra!
Na a szűrőm ugyan úgy vizesedik mégpedig az anyós oldali ablaktörlő tövénél...
Én ezzel nem tudok mit kezdeni egyenlőre, nem értem hogy tud beázni ott!!


igen mert a tengelyen is van egy tömítés. na azok nekem is kivannak már egy picit, de nem ázik még be. legalábbis ahogy néztem.


És azt külön kell venni hozzá?!


én úgy nézem rajta van a műanyagon. bár nekem az újon mintha nagyobb lenen a lyuk, mint a tengely. meg a gyárin mintha el lenne már válva és úgy simán forog magán. tehát a nagy műanyagtól el van válva.


Az jó.Akkor az új műanyag nem oldja meg a gondot!
Lehet akkor rá megoldást keresni...


Nálam is ott ázott be a pollenszűrő. Vettem külön oda való tömítést, ami jobb állapotban volt mint a régi, de még mindig bejutott mellette a víz. Kicsit az is elállt a kar tövétől, így simán be tudott rajta folyni a víz. Én azt csináltam, hogy a tömítés tetejére építettem a kar aljáig butilszalagból egy kis gyűrűt, ami mindkettőhöz hozzáragad, így elvileg együtt forog a tömítés a karral. Eddig nem ázott itt be. Bár még csak kis ideje van feltéve.

kzste Elküldve: 2015-12-31 19:13 Társalgó

Boldog, balesetmentes új évet kívánok mindenkinek!

kzste Elküldve: 2015-12-30 21:56 Egr szelep

YELLOW írta:
kzste írta:
Tano írta:
kzste írta: Rálátok felülről, vagy inkább aknából próbálkozzak?


Fentről rálátni, főleg ha leveszed a légszűrőre menő műanyagot.


Rendben, köszönöm! Ha esetleg az nem működne, akkor mi a teendő?


meg kell nézni, hogy nem ereszt-e valamelyik cső, ami a vákuum cső. mármint a rudazatot vákuummal van mozgatva. amihez a rudazat meg, nem a turbo oldali, hanem a szabályzó oldali, szóval az arra menő csőre gondolok. vagy mechanikus szorulás van. szerintem ha jó kézzel is meg lehet mozgatni. ha enm, akkor nem mozdul meg. persze nem járó motornál.


Értem mire gondolsz. Köszi a tippet! Ha a geoállítással van gond, akkor az javítható, vagy cserés az egész turbo miatta?

kzste Elküldve: 2015-12-30 21:40 Egr szelep

Tano írta:
kzste írta: Rálátok felülről, vagy inkább aknából próbálkozzak?


Fentről rálátni, főleg ha leveszed a légszűrőre menő műanyagot.


Rendben, köszönöm! Ha esetleg az nem működne, akkor mi a teendő?

kzste Elküldve: 2015-12-30 21:34 Egr szelep

Tano írta:
kzste írta: Hogyan tudom megnézni hogy működik e a turbogeometria állítás?


Pl. úgy, hogy nézed működés közben. Valaki beindítja az autót és változtatja a fordulatot, te meg nézed a rudazatot, hogy mozog-e.


Rálátok felülről, vagy inkább aknából próbálkozzak?

kzste Elküldve: 2015-12-30 21:20 Egr szelep

Tano írta:
AteszE46 írta: Szia!

Az enyémet kiiktattam pár hónapja. Úgy veszem észre, mintha kicsit többet fogyasztana.
Visszakötném, de akkor alig megy a kocsi, 3000 fölött kezd menni. Nem tudom mi baja lehet? Valakinek van ötlete?


Első körön nézd meg, hogy a turbógeometria állításod működik-e mikor beindítod a motort. Ezt egyszerűen lecsekkolhatod műszerek nélkül is.


Hogyan tudom megnézni hogy működik e a turbogeometria állítás?

kzste Elküldve: 2015-12-12 22:59 Kormánytípusok

Sziasztok! Honnan tudom hogy egy vagy kétindítós kormányom van? (kétpálcás, körlégzsákos multigomsoros)

kzste Elküldve: 2015-12-09 23:58 Mi lehet a baj?

davech írta: üdv!

Pár hete kezdte csinálni az autóm, kb mikor hidegebb lett az idő. 50-60 km/h között furcsa sípoló hangot hallani, hideg motornál, a videóban hallani. Ha 60km/h felett megyek, egyszer csak megszűnik a hang. Üzemi hőfokon viszont minden rendben, halk az autó.
Úgy gondolom valami a fűtéshez lesz köze, viszont a klímavezérlőt kikapcsolva is ugyan ez a helyzet. Vajon a termosztát adhat ki ilyen hangot? köszi
Itt a videó.


Szia! Nekem is ilyen hangja volt kb ugyan ebben a tartományban. A hiba elhárításához kicseréltük a hátsó kardánfüggesztő csapágyat és megszűnt a hang. A vicc az, hogy az új adta a hangot, és ki kellett cserélni egy másik újra. Febi mindkettő. Egyikkel szólt, a másikkal semmi hangja.