laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2014-03-26 11:13 Szívócsonk-pillangószelep

nickname írta:
takytomy1 írta:
laleeboy írta:
takytomy1 írta:
nickname írta:
compact írta:
takytomy1 írta: Sziasztok!!!
Egy hete levettem a szívócsonkot,hogy megnézzem benne van a pillangószelep,vagy nincs.És hát sajnos benne van.Akkor nem volt időm kivenni és most szeretném a napokba kiszerelni.A kérdésem csak az lenne,hogy akkor én cseréltem a tömítéseket,és azok jók,vagy megint kell vennem új tömítéskészletet?
Előre is Köszönöm a válaszokat!!!


Maradhatnak nyugodtan, nem kell minden szétszereléskor cserélni ha nem sérülnek.


Szerintem meg kell cserélni,én legalábbis cserélném.



Hát akkor nem tudom!De szerintem se kell,mert a tömítést,nem tudod túl húzni mert,el van süllyesztve!Nem úgy mint pl 1 hengerfej tömítést.



Szerintem ha nem sérült akkor mehet vissza.

Meglátod hogy mennyire keményedett meg vagy torzult/lapult.

Max teszel rá egy kis motorblokk összerakó tömítő pasztát

http://www.bercsekft.hu/motoro...a-nagy.jpg


Ez nem 1 rossz ötlet!!!
Köszi!!!


Az én véleményem mindig a szakszerűségre törekszik, az pedig azt mondja ha megbontasz valamit a tömítést mindig cserélni kell.

Gyári tömítés készlet valami 6.000 Ft körül van, és ha egyszer ki van herélve utána évekig nem kell hozzányúlni.



Így van de mint írta is nemrég cserélte a tömítéseket amikor megnézte hogy benne vannak e még a pillangók.

Szerintem simán jók még a tömítések mert nem öregedtek el és hőt sem kaptak sokáig.

Ha még nem lett volna szétszedve akkor egyértelmű a csere

laleeboy Elküldve: 2014-03-26 11:09 alapjárat leesik, ingadozik

macneilevi írta: Helló!

Egy olyan problémám van hogy nemrég vettem egy 95-ös évjáratú E36-ot.
Eddig ha elindítottam mindig leesett a fordulat majdnem lefulladt de nem végül pár másodperc és beállt.
Ma vettem bele egy rádiót.
Elindítom pár másodpercig megy elkezd leesni a fordulat és leáll. (Hidegen nem)
Ha pici gázt rátartok akkor 5-10 másodperc, beáll és nem fullad le.
Ha tudtok lécci segítsetek h mi lehet a baja




Szerintem ki kellene takarítani az alapjárati motort esetleg fals levegő után nyomozni (hogy nincs e repedés valamelyik csövön)

laleeboy Elküldve: 2014-03-26 11:07 Gumi

baki113 írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta: Sziasztok.
Felkerült a nyári garnitúra a kocsira és az első gumik iszonyatosan hangosak. Vredestein Sportrac 3 abroncsokról van szó. Az ilyen V-mintás gumikra szokták mondani, hogy picit zajosabb, de ez 30 és 45 km/h között elviselhetetlenül búg. Alatta, felette szinte semmi zaj. A Gumik most kerültek hozzám, félrekopva nincsenek, nem szálszakadtak, szépek, de ez a búgás városban nagyon bosszantó.
Mi okozhatja ezt szerintetek? Valamit lehet vele kezdeni?


simán lehet. ez ráadásul olyan minta, ami kifejezetten hajlamos a bugásra, főleg ha kopik, és hajlamos "cápafog" nevezetű kopásra.
ode rosszul volt tárolva télen, esetleg kikeményedett a gumi, vagy túl keményre fújták. hivatalos gumisnál nekem mindig tök keményre fújják, mindegy milyen autó 2,5-re nyomja, de én kérni szoktam mire nyomja. OMH-s műszerrel nézi. aztán otthon rárakom a kis kézi orosz mérőmre, amit még anno egyik munkahelyemen, ahol OMH-s mérésre is készítettünk elő műszereket bemértem és tökéletes, na az mindig többet mutatott, még hideg guminál is.


Majdnem 6mm profil van rajtuk, ráadásul egyenletes. A guminyomást viszont tényleg csekkolni kéne, csak azt még nem tudtam, mert a telepíttet (benzinkutas) mérők pontosságában nem bízom, de nyilván ott fogom valamelyiknél mérni, mert nekem sajnos nincs itthon ilyen precíziós ketyere
Ez a cápafog kopás egyébként micsoda?


nem full kopást értettem. ez a gumi vagy 7-8mm mintájú újonnan, sok fajta gumi van, ami 2-3ezer km után hangos elsz, majd egy 10ezer múlva megint halk. de ez változó, tehát a 6mm nem jelent semmit.
hát a cápafog... húúú ezt nehéz lesz... akartam keresni képet, de még csak leírás sincs...
szóval, ahogy én hallottam, még egy tv műsorban is. neked a gumi két szélén lévő barázdáknál alakulhat ki, ami nem a V minta hanem a két szárán a vízszintes rész. azon a részen a gumi forgásiránya alapján a bevágás nem merőleges, hanem a felület felé haladva íves lesz. mointha a gumi felső 1mm-ért elcsúsztatnád.


Köszi az infót. Nagyjából értem a dolgot. Talán...
Reméljük kopik még egy kicsit és bekussol


Üdv, nekem volt anno egy off kocsim akkor én is tapasztaltam olyat, hogy vettem egy felnit gumival együtt(TOYO V mintás gumi szintén), és nagyon búgott az is. Jó pár nap, talán 1-2 hét elteltével elhalkult és nem volt később se vele probléma. Gondoltam arra hogy mivel minden autó más lehet másképp van kopva gumi(még ha nem is látszik) és idővel hozzákopik az új futóműhöz, más magyarázatot nem tudok, szerintem még nem kell megijedni.


És az sem mindegy hogy hajtott kerékről hajtottra kerül e vagy nem

laleeboy Elküldve: 2014-03-26 11:05 Kuplung__

pneurob írta:
szotakdavid írta:
TheMan írta: Sziasztok,

Azt szeretném megkérdezni, ha valaki már kuplungozott BMW-t,
hogy adnak-e központozót a kuplungszettekhez? Mondjuk a LUK-hoz.

Illetve más spec szerszám kell -e hozzá,és ha igen mi.

Köszi, mindenkinek szép estét'
-Man-


Nem adnak,kell hozzá központosító vagy egy jó szem.


De inkább központosító, láttam már bandzsa szerelőt is. Egyébként erről van szó, az összes típushoz használható: http://www.schmiedmann.hu/4000...reses.aspx






Vagy mielőtt leveszed a régi tárcsát azelőtt készítesz egyet pl seprűnyélből vagy egy csavarból és némi szigszalagból.

A célnak az is tökéletesen megfelel és nem 8400

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 15:05 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Superpippo írta:
Superpippo írta:
duend írta:
duend írta: Sziasztok!
Nektek mi a véleményetek a jégvert autókról? Mert itt van ez a szépség, xenon kívül minden minden benne van, ami kéne, de talán az is csak plusz hibaforrás lenne...
Ahogy néztem, otthon már 100-130-ért mindenféle "csodatechnológiával" eltüntetik a horpadásokat, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a gyári fényezés tényleg kibírja-e az ilyesmit, nem fog-e pár év múlva lepattogni, esetleg a keletkező hajszálrepedéseken át a víz miatt rozsdásodni? Ha igaz lenne a 88 ezer km, szerintem jó vétel lenne egy kicsi alkudozás után, hisz elég fiatal is...
Vannak-e tapasztalaitok ezen a téren, és mi a véleményetek?
Üdv.:
Endre




Hät lätom, nem ütötte meg az ingerküszöbötöket a kérdés...



Szia! Én a helyedbe vennék inkább egy nem jégkárosat.
http://suchen.mobile.de/auto-i...res=EXPORT

Például ez is szép.Több a Km de állapotra szépnek tűnik és nem jégkáros.



Bocs most látom amit linkeltem arról is írják a végén, hogy hopradásos



Ha egyébként szép és minden benne van amit szeretnél akkor szerintem érdemes megvenni

A jégkárt hibátlanul el lehet tüntetni (egyik ismerősöm E36-án is kb 1000 horpadás volt és úgy eltüntették hogy csak 2 helyen kellett fényezni ahol pont élre esett a horpadás és nem lehetett kihúzni)

előtte
http://www.powerfanatics.com/g...005%29.jpg

utána
http://www.powerfanatics.com/g...618668.jpg





laleeboy Elküldve: 2014-03-25 13:41 Differenciálmû

p1tyeszka írta:
laleeboy írta:
p1tyeszka írta: Üdv.

Difit akarok cserélni és azt szeretném tudni, hogy pl ez a difi jó a 320i-hez? Bmwparts az enyémhez 3.45-t ír, de ez 3.38-as. Milyet kell keresnem?? thx



Ez is jó lehet ha passzol a helyére .

Az áttétel meg annyit számít hogy egy kicsivel kevésbé lesz pörgős

PL 3:45-el 100km/h-nál 3000 körül forog 3:38-al meg 2850 körül


Mitől függ, hogy passzol-e? Vannak méretbeli különbségek? Azt tudom, hogy van kis és nagy házas.


Igen van kis és nagyházas.

Ha jól tudom akkor a 30d/i-ben nagy van (hogy miben van még azt nem tudom) és ott más a féltengely a kardán és a difitartó keret is

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 11:26 Differenciálmû

p1tyeszka írta: Üdv.

Difit akarok cserélni és azt szeretném tudni, hogy pl ez a difi jó a 320i-hez? Bmwparts az enyémhez 3.45-t ír, de ez 3.38-as. Milyet kell keresnem?? thx



Ez is jó lehet ha passzol a helyére .

Az áttétel meg annyit számít hogy egy kicsivel kevésbé lesz pörgős

PL 3:45-el 100km/h-nál 3000 körül forog 3:38-al meg 2850 körül

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 11:24 Fékjavítás

Pocses írta:
laleeboy írta:
kalmaristi írta: Üdv Mindenkinek!
Túl vagyok egy hátsó fékjavításon ! De a kerékagy visszaszerelés nem megy
Kérdésem :Ki kell vennem a féltengelyt? Szerszám boltba találok olyan szerszámot amivel behúzatom??
Vagy magamnak kell valamit össze eszkábálni



Miért kellett levenni a kerékagyat?


Gondolom cserélte a mögötte lévő porvédőlemezt, nálam is lett cserélve mikor a csapágy ugye, akkor már legyen új az is.


Igaz

Szerintem a csapágyat vissza lehet nyomni egy otthon barkácsolható cuccal

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 10:38 Fékjavítás

kalmaristi írta: Üdv Mindenkinek!
Túl vagyok egy hátsó fékjavításon ! De a kerékagy visszaszerelés nem megy
Kérdésem :Ki kell vennem a féltengelyt? Szerszám boltba találok olyan szerszámot amivel behúzatom??
Vagy magamnak kell valamit össze eszkábálni



Miért kellett levenni a kerékagyat?

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 10:36 Szívócsonk-pillangószelep

takytomy1 írta:
nickname írta:
compact írta:
takytomy1 írta: Sziasztok!!!
Egy hete levettem a szívócsonkot,hogy megnézzem benne van a pillangószelep,vagy nincs.És hát sajnos benne van.Akkor nem volt időm kivenni és most szeretném a napokba kiszerelni.A kérdésem csak az lenne,hogy akkor én cseréltem a tömítéseket,és azok jók,vagy megint kell vennem új tömítéskészletet?
Előre is Köszönöm a válaszokat!!!


Maradhatnak nyugodtan, nem kell minden szétszereléskor cserélni ha nem sérülnek.


Szerintem meg kell cserélni,én legalábbis cserélném.



Hát akkor nem tudom!De szerintem se kell,mert a tömítést,nem tudod túl húzni mert,el van süllyesztve!Nem úgy mint pl 1 hengerfej tömítést.



Szerintem ha nem sérült akkor mehet vissza.

Meglátod hogy mennyire keményedett meg vagy torzult/lapult.

Max teszel rá egy kis motorblokk összerakó tömítő pasztát

http://www.bercsekft.hu/motoro...a-nagy.jpg

laleeboy Elküldve: 2014-03-25 10:31 Kardántengely és társai

Szzaassszzaaa írta: sziasztok!e46 330d automata kardanhossza megegyezik az e46 320d sedan kardan hosszaval???légyszi aki tud irjon.köszi



NEM

20d automata 1398mm
20d manual 1595mm
30d automata 1343mm
30d manual 1494mm

+ szerintem a hardy is nagyobb a 30d-n

Itt utánanézhetsz

http://www.realoem.com/bmw/

laleeboy Elküldve: 2014-03-24 14:51 Ablaktörlõ lapát

lorand007 írta: Sziasztok, melyik oldalra megy a hosszabb ablaktörlő?


A pilóta elé

laleeboy Elküldve: 2014-03-18 14:16 Futómû és hibái

SP_323i írta: Sziasztok!

Megtörtént a nyáriguma csere.
Eredmény: olajtól tocsog a jobb első telóm teteje + porvédő guma belseje...
Érdekes a dologban az, hogy vezetés közben semmit nem vettem észre ebből.
Gondolom gáz-olajos a teló és a gázos része még dolgozik vmennyit így is.
Vélemény?


Ha olajos akkor gáz már nincs benne

A gáz az olaj "tetején" van hogy nyomás alatt tartsa ,ezért kevésbé melegszik fel intenzív használat esetén.

laleeboy Elküldve: 2014-03-14 08:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tomika242 írta: Sziasztok,mostani e36-omat e-38ra szeretném lecserélni,és mindenféleképpen benzines jöhet csak szóba.Szeretném tudni milyen tapasztalataitok vannak ezzel a tipussal ugy általánosságban pl.: mik a gyengepontjai,automata váltoval kapcsolatos dolgok(hogy kell müködnie és mikor fogjam magam és meneküljek el)ilyesmik.



Hali

Egyik barátomnak egy 740-e van 6-os kézi váltóval.
Nagyon meg van vele elégedve, nem volt különösebb baja (amennyire én tudom) a első rugó törött el már 2x (jó magyar utak vs 19-es kerék)

Nagyon brutál módon meg tud indulni és iszonyat kényelmes egy E36-al nem lehet összehasonlítani.

Egy a lényeg ha nincs kimondott motor kinézve csak annyi hogy benzines akkor nézz meg minél többet és többfélét és a legjobb állapotút vedd megy (ez nem feltétlenül a legfiatalabb vagy a legkevesebb Km-es lesz)

Az még fontos hogy ne álljon sokat mert szeret menni, ha megáll (mert nem használod vagy a kereskedésben van sokáig) akkor képes a legidiótább hibákat is produkálni és tönkremenni olyan dolog is amit nem is gondoltál volna hogy tönkre tud (ez nem a barátom autójáról származó infó, hanem egy másik ismerős , igaz az övé diesel)

laleeboy Elküldve: 2014-03-12 13:56 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Neo954 írta:
laleeboy írta:
Neo954 írta:
TheMan írta: Sziasztok,

A jelenlegi E46 mellé szeretnék a feleségemnek egy 120d-t (2006-os, itt németbe venném)

Meg szeretnélek titeket kérdezni, hogy milyen típushibái vannak?

A tanknál hallottam valami csőről, meg az intercoolert.
(nem tudom ezek mennyire gyakoriak, és menyire drága és macerás alkatrészek)

Minden véleményt örömmel fogadok.

-Man-


Szegény asszony! Megfosztod a 6 henger élményétől.....

Végy neki egy e36 compact-ot az legalább formás, és van belőle 320i-is, és akkor 50-50.


E36 compactból 6 hengeres csak a 23Ti volt gyáriba (az meg elég ritka) 20-as pedig nem volt.
Minden más utólagos be/átépítés

http://www.realoem.com/bmw/sel...amp;arch=0






Látod ezt nem tudtam! Köszi a felvilágosítást!

Ui.: Olvastam Poweren a blogod, nagyon király csak így tovább, és nagyon pofás a járgány!

Üdv.:Neo


Köszi igyekszem