laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2014-03-12 09:53 Futómû és hibái

anubisz írta: Valaki megmondaná, hogy szerintetek ebbe az első lengőkar hátsó szilentbe olaj van? Nem csak sima gumi az egész?
http://www.partsvp.com/product...3_zoom.jpg


Ez sima tömör gumi, nincs benne olaj

laleeboy Elküldve: 2014-03-12 09:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Neo954 írta:
TheMan írta: Sziasztok,

A jelenlegi E46 mellé szeretnék a feleségemnek egy 120d-t (2006-os, itt németbe venném)

Meg szeretnélek titeket kérdezni, hogy milyen típushibái vannak?

A tanknál hallottam valami csőről, meg az intercoolert.
(nem tudom ezek mennyire gyakoriak, és menyire drága és macerás alkatrészek)

Minden véleményt örömmel fogadok.

-Man-


Szegény asszony! Megfosztod a 6 henger élményétől.....

Végy neki egy e36 compact-ot az legalább formás, és van belőle 320i-is, és akkor 50-50.


E36 compactból 6 hengeres csak a 23Ti volt gyáriba (az meg elég ritka) 20-as pedig nem volt.
Minden más utólagos be/átépítés

http://www.realoem.com/bmw/sel...amp;arch=0




laleeboy Elküldve: 2014-03-04 13:11 Autóvásárlás

YELLOW írta:
katonaza írta: Az alábbi '2008-as 330D-ről nem tud véletlenül valaki?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...pe-7701456



törött. ha valós is a km, akkor az is, illetve az új rendszám is árulkodhat erről, de 30d-t nem azé vesznek, hogy ne hazsnálják.

jobb elejénél motorháztető, jobb ajtó szintén nincs síkban, meg volt zúzva ez biztos.



"tsc alvazszam" = hatósági alvázszámos (régen ez volt az AF)

Tehát a számokkal nincs rendben valami

laleeboy Elküldve: 2014-02-28 09:46 speciális szerszámok BMW-hez

Hátsó lengőkar nagíyszilenthez

http://www.powerfanatics.com/g...006%29.jpg

Saját gyártmány , ha valakit érdekel szívesen elmondom hogyan tud ilyet csinálni magának



laleeboy Elküldve: 2014-02-25 10:59 Business rádió kérdés

rece65 írta:
rece65 írta:
Tano írta:
rece65 írta: BMW Business CD-t szeretnék venni a sony magnóm helyére hogy tudjam vezérelni a multi kormányról a rádiót.
De!
Most ami hangrendszer van az autóban az utólag lett beszerelve és 2 db rca-s kábellel kapcsolódik a sony-hoz.
Tudok majd kapcsolódni az erősítőhöz a gyári cd-s fejegységgel hogy ki tudjam használni az erősítőt vagy erre nincs mód?


Simán megoldható, a CD hangszóró kimeneteit kötöd rá, a többi csatlakozás pedig megy a helyére a csatlakozóban.

Akkor le kell vágni az rca csatlakozókat a kábelről és van helyem rákötni ezeket a kábeleket a gyári cd vmelyik pontjára?
Mert ugye a gyári cd-n nincs rca kimenet ezért kérdem,és most így jelenleg az erősítőről mennek a hangszóróim(ezt hajtom a sony-val) és minőségben nem szeretnék visszalépni a jelenlegi állapotról!
Uan ez megoldható akkor is ha kisnavis fejegységet vennék,arról is meghajtható direktben az erősítő?Itt ugye külön van a rádió modul...
Nem akarok bontani semmit a jelenlegi hangrendszeren(kivéve esetleg a fejegységet) mert nagyon profin van beépítve...

Nem tudom mi lenne a legjobb és legegyszerűbb megoldás hogy a multi kormányról tudjam vezérelni a cd-t rádiót és kitudjam használni a profi hangrendszeremet is.
Ötletek?

BMW E46 comapct 2003-as, 318ti cd-s rádiója jó az én autómhoz is?
Ez jó választás lenne ahhoz amit fentebb írtam?






Ezekre tudna vki jó megoldást,tanácsot adni?

Üdv!



A gyári rádióval már vissza is lépsz a minőségben.

Egyetlen előnye hogy illik a műszerfalba.

Szinte bármely utólagos rádió többet tud egy ~10 éves gyári fejnél mint hangzásban mint egyéb másban

Inkább keress olyan utólagos rádiót amit lehet a kocsihoz illeszteni a multikormányról vezérléshez.

Vannak ilyenek (lehet hogy a tied is olyan) vagy a rádió tudja vagy egy illesztő elektronika kell hozzá.
a nevesebb gyártók tudnak ilyet (Clarion Sony Blaupunkt...stb)

laleeboy Elküldve: 2014-02-20 14:52 Hűtővíz..:S

dfle írta: Sziasztok!
Nagy problémám lenne...
Észrevettem, hogy folyik a hűtővizem, elvittem tegnap a szerelőhöz, aki kisütötte, hogy a tartály fölött lévő y cső van tönkremenve,amit mára ki is cserélt a vastag gumicsővel együtt, ami a motorba megy az y-ból... Délben hív, hogy nagy a baj, valószínű hengerfejes, mert mikor feltöltötte vízzel, a vastag gumicső kőkemény üzemi hőfokon és hiába légteleníti, nyomja ki a vizet ha le van véve a kupak, meg a gőzt is a fenti légtelenítőn és bugyborékol vissza...

Na de mondom én: A termosztátom decemberben volt cserélve, a vízhőfokmérő középen áll mint a cövek,igaz, hogy a szintcsökkenést jelző lámpa volt hogy kigyúlt a múltban többször is, mert régen máshol is szivárgott a vizem, de 1 liternél többet sohasem kellett utána töltenem és mindig azonnal töltöttem ahogy kigyúlt a lámpa, ezért szerintem a hengerfej nem hiszem sérülhetett volna attól...
Mi a véleményetek, hengerfejes lenne,nem lehet más baja???? Nem kéne a vízhőfokmérő elmozduljon a piros fele?????
Köszönöm a véleményeket előre is!



A hengerfej hiba nem csak a csövek keményedéséből állapítható meg, lehet víz az olajban olaj a vízben.

E36-ban az M40 és M43-nál gyakran előforduló hiba a 4. hengernél elfárad a tömítés mert elég vékony ott és ha jól tudom ez a te motorod "elődje"

laleeboy Elküldve: 2014-02-12 15:56 E36 318tds

jbalint írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy e36 318tds compactot. Kicseréltem benne az olajat szűrővel, gázolaj szűrőt levegő és pollen szűrőt, hűtő folyadékot és fék folyadékot. Van még ezeken kívül valami amit kikellene benne cserélnem, tisztítanom, zsíroznom? Másik kérdés: Kinyomott kuplungnál simán forog a motor 4000 fölé, de 5.ben 150km körül beesik a pedál és mintha tiltana a motor. Van benne valami gyári leszabályzás, vagy valami motorikus problémám lesz? Valakinek tapasztalat?



90Le

laleeboy Elküldve: 2014-02-11 14:50 Ültetés

Sinyesz írta: Sziasztok!

Gyári 320d touringom van! Lenne most egy 330i touring M-tech rugó szett kilátásban! 1 az 1ben át tudom cserélni? Mennyivel lesz lejjebb az autóm? Illetve komfortban, kanyarodásban, dőlöngélésben sokat változik pozitív/negatív részben a gépsárkány?



Szerintem a 30i motor annyival nehezebb hogy 20d alá téve a 30i futóművet még ha M-tech is akár még magasabb is lehet vagy ugyanakkora mint a sima futómű a 20d alatt

laleeboy Elküldve: 2014-02-11 14:47 kerékcsapágy

NagyPityu írta:
YELLOW írta:
NagyPityu írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy E36 318tds touringot.Pár napja jobb hátulról búgó hangot hallok,ami olyan 20-30km/h sebességnél jön elő és szépen meg is marad,amíg le nem lassulok ugyanarra a sebességre.
Mi adhatja a hangot,remélem csak a kerékcsapágy?Ez az első BMW-m.

Köszönöm!


a kerékcsapágy, ugye a sebesség emelkedésével ahngosodik, esetleg "véknyúl" a hang, vagy kanyarban fokozódik, ahol odlalhatású erő hat a kerékre. hátul nehéz megállapítani megemelt autón, de nem lehetetlen. fülelni kell honnan jön a hang. ha álandó mély a hang, vagy nem változik, lehet akár difi is, annak csapágya. jó szerelő, aki látott már csapágyas kereket, az úgyis megérzi rögtön.

Az enyémnek inkább folyamatos búgó hangja van és csak jobb oldalról.


Nekem is ez a jelenség csak 20i touringnál.

A telók újak és 3 gari kerékkel is ugyanazt produkálja.

Felemeve kibakolva elindítottam úgy hogy mindkét kerék a levegőben volt és a jó öreg csavarhúzós hallgatózós módszerrel kerestem a zajforrást, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
A difit is meghallgattam de nem az volt.
A kardáncsapágyhoz már nem fértem oda

Valakinek más ötlet?



laleeboy Elküldve: 2014-02-07 13:38 Kipuf. rendszer

compact írta:
noliver írta: Sziasztok. BMW e36 320i nyitott rendszer menyit dobna a teljesítményen? Illetve menyiből jönne ki?


Pozitiv vagy negativ változásra gondolsz? Mert ha csak egy akármilyen nagy rendszert aláraksz ami jól hangzik, hogy mekkora az leginkább csak teljesitmény csökkenést okoz!
Ha teljesitmény növekedést akarsz elérni akkor olyan kipufogóshoz kell fordulni aki pl versenyautók alá tervez és készit kipufogót!
Ha normális rendszert akarsz akkor 100e ft biztosan kell a projekthez.
A többi csak hangos lesz.



Ahogy a mondás tartja a gyárinál hangosabb kipufogót lehet csinálni de jobbat nem

laleeboy Elküldve: 2014-01-22 14:11 Autóvásárlás

YELLOW írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta: azért ez jobbnak tűnik, bár nem sárga, de olcsóbb és fiatalabb, ami lehet akár gyanús is.
nekem azért furcsa, hogy egy 28i-n még elfér a 15-ös kerék, keveslem a féket.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...al-7538829


E36-on csak az M3-akon volt 286mm-nél nagyobb fék így a 15-ös pont jó sőt az volt az alap mindhez


ez kicsit gáz nem? ezt nem tudtam, azt tudtam, hogy a 20i-n 286 volt, de azt hittem azért a nagyob típusra nagyobbat raktak. azt tudtam, hogy E34-nél azonos volt, mondjuk ot a V8-asokon nagyobb volt tán.


Csak az M3-akon volt 315mm-es

A'80-as években amikor az E36-ot tervezték még elég lehetett a 286mm

Ezért teszik fel az E46 328 (300mm) vagy 330 (325mm) fékeit mert 1 az 1-be passzol ( a 330 nál a kézifékkel kell variálni és főfékhengert is szoktak cserélni)


laleeboy Elküldve: 2014-01-22 13:57 Autóvásárlás

YELLOW írta: azért ez jobbnak tűnik, bár nem sárga, de olcsóbb és fiatalabb, ami lehet akár gyanús is.
nekem azért furcsa, hogy egy 28i-n még elfér a 15-ös kerék, keveslem a féket.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...al-7538829


E36-on csak az M3-akon volt 286mm-nél nagyobb fék így a 15-ös pont jó sőt az volt az alap mindhez

laleeboy Elküldve: 2014-01-22 11:45 Autóvásárlás

Neo954 írta:
YELLOW írta:
Szabi46 írta:
laleeboy írta:
Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"



93-ban még nem volt 328 ( http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 )az csak 94 után mert M52.
Előtte volt az M50 és az M50TU mindkettőből 25-ös volt a legnagyobb 192 Le-vel valószínűleg ezért motorkódos és eredetileg 20-as vagy 25-ös lehetett

+ ha 93-as akkor kisvesésnek kellene lennie és a színe is gyanúsan élénk, lehet hogy már volt javít(gat)va

Egyébként a képek alapján nem rossz de élőben kellene látni és menni vele



Most kaptam infót a face-n, hogy gyárilag nem M-paket, és 325i volt igazából(de megadta magát), és kapott egy 28i-t 1996-ból
Lőjjetek le, de nekem tetszik



akkor ketten halunk


Jól néz ki, csak nem értem miért került rá a 25-ös szívósor. Azt 323-ra szokták tenni, meg még pár holmit és akkor lényegében 325 lett a motorból, mert valójában a 323 az egy buta 325.


A 28-as gyárilag le van fojtva a szívósorral(is)ezért 192 Le mint a 25-ös (inkább nyomatékra hangolták a gyárban)
Az M50B25 szívósorának a legnagyobb a keresztmetszete így azzal előhozható pár ló.

Ha valaki beleássa magát akkor az M52B25TU-nak a kábelkötegével és vezérlőjével meg a nagyszívósorral akár 230-240Le is kihozható belőle különösebb átalakítás nélkül

Egyébként szerintem is jó vétel lehet de előtte mindenképpen meg kell nézni tüzetesebben és persze alkudni egy kicsit



laleeboy Elküldve: 2014-01-21 15:14 Autóvásárlás

...




laleeboy Elküldve: 2014-01-21 15:10 Autóvásárlás

Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"



93-ban még nem volt 328 ( http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 )az csak 94 után mert M52.
Előtte volt az M50 és az M50TU mindkettőből 25-ös volt a legnagyobb 192 Le-vel valószínűleg ezért motorkódos és eredetileg 20-as vagy 25-ös lehetett

+ ha 93-as akkor kisvesésnek kellene lennie és a színe is gyanúsan élénk, lehet hogy már volt javít(gat)va

Egyébként a képek alapján nem rossz de élőben kellene látni és menni vele