m87z fórum hozzászólásai

m87z Elküldve: 2015-06-01 12:40 Motor-váltó

gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!

A motor elejénél olajfolyást vettem észre.
A képen látható a folyás.
https://www.google.hu/search?q...B800%3B600

Van valakinek ötlete, hogy mi az amit cserélnem kell, hogy megoldódjon a probléma?

Köszönöm!



Ha szerencséd van akkor ahol az a két ú alakú lemez van a csatlakozókkal (pontos nevét sajnos most nem tudom) azokat a tömítéseket kell cserélni nálam ott folyt azóta az megszűnt.

m87z Elküldve: 2015-05-26 10:27 RunFlat / defektmentes

Coyote írta: Ha először csak egy tengelyen cserélek, az nem zavarja meg a szenzorokat vagy a stabilitást?

Előre tenném az újakat, hogy hátul kopjanak csak tovább ezek a kemények, és elöl ne verje szét a rossz út a drága cuccokat


Elvileg nem szabad semminek sem zavarnia mert a felnikbe nincs semmilyen szenzor, hanem a gördülés alapján számolja a levegő veszteséget. Szóval ha netán defektet kapsz akkor azt ugyanúgy jelzi csak nem tudsz tovább menni vele ugyebár. Ez az E9x szériára vonatkozik az újabbak már lehet nem így vannak...

m87z Elküldve: 2015-05-22 19:06 Szívócsonk-pillangószelep

indianejones írta:
m87z írta:
indianejones írta:
Sziasztok,

Pár napja vettem egy 320D-t. 2010/6-os gyártás, 135Kw Motor: N47D20C
Ennél az újabb motornál is jelentkezhet a pillangószelep be/leetörés probléma?

BPesten melyik szerelőt ajáljátok ennek a problémának a megelőzésére?
Mire számítsak, mennyiben van egy ilyen munka? A szivósor tisztítás+ledugózás?

Segítségeteket köszönöm.




hello

nekem is ugyanez a motorkódu van 2008-as és ebbe már nincs pillangószelep




Biztos vagy benne? Olvastad ezt a cikket?
http://www.lezo.hu/szerkezetta...MW-N47.pdf

Ebben írnak a 14. ábáránál róla. "14. ábra: „swirl”-csappantyúk a szívósorban"

A másik kérdés, neked már megvolt ez a gyári visszahívás és lánc csere? Jól gondolom,
hogy ezt ingyenesen csinálja a gyár?



Igen olvastam. Nekem is feltűnt hogy ott van mégis. De kérdeztem egy nagy szakitól aki teljesen BMW-re van specializálódva még olyan cucca is van ami a magyar márka szervizeknek még nincs. Ő is azt mondta hogy ezekbe már nincs ez a fajta pillangószelep. Másrészről egyik autószerelő ismerősömmel is arra jutottunk hogy ebben elég valószínű hogy tényleg nincs. Egyik alkatrész kereskedőnél sem találtunk komplett új szívósort mint amilyent ugye lehet cserélni az M47-es motoroknál. Szóval az a fajta pillangószelep biztos nincs benne ami 160ezrenként cserélni kell mert az enyémbe már 225ezer van (vagy netán 300körül hacsak meg nem pörgették az óráját anno) és még nem jelentkezett ezzel kapcsolatos gond. Ha meg mégis van benne akkor jobb konstrukció mint az előző.

A visszahívásról meg annyit olvastam német fórumokon, hogy ingyen nem cserél semmit a márkaszerviz. Csináltak egy petíciót, hogy akinek ez a fajta hiba van az autójával annak cseréljék garanciába de eddig még nem gyűlt össze annyi aláírás.

http://www.e90-forum.de/e90-e9...08-13.html

https://secure.avaaz.org/en/pe...ne_recall/

Nálam elvileg megvolt ennek a problémának az orvoslása mert a motor ki volt szedve már egyszer a helyéről, elég sok árulkodó nyom van róla. Amúgy ahány esetről olvastam mind 100 ezer km környékén vagy előbb jöttek elő. Sajnos ahhoz hogy márkaszervizbe mászkáljak vele meg időpontokat kéregessek nem sok időm lenne rá...
Ennél több információra nem bukkantam még én sem.



m87z Elküldve: 2015-05-21 20:03 Olajcsere

indianejones írta:

Tudtok esetleg segíteni?
A 320D, 2010-es gyártású motorba(N47D20C) melyik motor olajat kell/ajánlott tenni?



Pl. Shell UltraXtra 5W30 nekem most ez van benne és csendesebb mint a Castrollal


m87z Elküldve: 2015-05-21 19:49 Szívócsonk-pillangószelep

indianejones írta:
Sziasztok,

Pár napja vettem egy 320D-t. 2010/6-os gyártás, 135Kw Motor: N47D20C
Ennél az újabb motornál is jelentkezhet a pillangószelep be/leetörés probléma?

BPesten melyik szerelőt ajáljátok ennek a problémának a megelőzésére?
Mire számítsak, mennyiben van egy ilyen munka? A szivósor tisztítás+ledugózás?

Segítségeteket köszönöm.




hello

nekem is ugyanez a motorkódu van 2008-as és ebbe már nincs pillangószelep


m87z Elküldve: 2015-02-08 11:36 Olajzabálás

mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...

m87z Elküldve: 2015-01-10 20:01 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
Pocses írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.
És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?



Katt a nick nevemre, és láthatod.

Ja....bocs! Mennyire vagy megelégedve vele? Megbíhatóbb a 318i-nél? Ha igen akkor lehet, hogy én is olyat veszek vagy 320i-t.

Azt nem tudom megmondani, hogy megbízhatóbb avagy sem, de mi megvagyunk elégedve vele. Már kis fordulaton leadja a max nyomatékot, 2500-on így nem kell tiporni mint egy hasonló teljesítményű 105 LE de jóval kisebb ccm2 off autót.


Sziasztok!
Megpróbálom bezárni a piramist. Ma is érdeklődtem szervizben az N42/N46 motorok felől, most sem mondtak mást, mint amit korábban leírtam (sajnos, pedig szerettem volna jót hallani róluk)
A hibák közül kifelejtettem az olajfogyasztást+ olajfolyást. Tudom, a fórumon többeknek is van ilyen motorral szerelt autójuk, de nagyon hallgatnak sajnos. Még annyit, hogy az N42 volt először, ebből volt 1,6 (N42B18:105Le, N42b20:143Le aztán volt még 116Le). Az N42-őn javítottak valamit (talán láncátugrás ami lényeges, de nem teljes sikerrel és ebből lett az N46 sorozat az N42-vel azonos paraméterekkel. Az N40 motorról felesleges beszélni, mert az teljesen kerülendő állítólag csak a keleti piacra készült.
Mindezek hallomások alapján álltak össze, ha valamit rosszul írtam, akkor bízom benne, hogy javítanak!

Jókat mondtak az FL 320i motorról, mentesek a fenti allűröktől, de személy szerint nekem nem kell, nincs szükségem 170Le-re

hil


hali

nekem van egy n46os motorral szerelt 318i-m is, megvétele után egyből szelepszár szimering cserén esett át mert az előző tulaj csak utántöltögette az olajat amikor kivillant és azzal el volt intézve minden. azóta 4-5 ezer km lett bele rakva és megszűnt az olajfogyás. elviekben 218 ezer km van benne és Mo.-i 3 tulajos.




m87z Elküldve: 2014-08-10 10:22 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

jlaci74 írta:
m87z írta:
kopasz írta:
Prof írta:
kopasz írta: Köszi! Úgy néz ki, hogy E91 lesz.Közben sikerült több "szak"emberrel is beszélnem és többen ajánlják ezt,mint az E60/61-et.


Csak ne a lista aljáról szemezgess.





Mármint hogy érted?!Hogy ne a legolcsóbbat? Amúgy próbálok mindent figyelembe venni,főleg a megtett km-t.Még azt nem tudom,hogy jó-e az automata váltó vagy a manuális jobb lehet? És még azt ajánlották, hogy a 163 lóerősnek jobb a motorja,mint a 177-nek... ??? DE még a héten akarok beszélni egy szakival, aki elvileg vágja a témát.



Nekem a 177 lóerős van és meg vagyok vele elégedve 1 év alatt 50ezret raktam bele úgy hogy 10-12 ezrenként olajcsere, hosszbordás ékszíj és egy két apróság volt rajt cserélve, plussz új defekttűrő gumikat kapott, annyi előnye van még ennek a motornak hogy nincs a szívócsonkba pillangószelep és nincs kartergáz szűrője se.


... és annyi a hátránya ,hogy vezérmüláncot kell cserélni , ...esetenként a főtengellyel együtt...

/ egyébként van benne katergáz lecsapató, egybe van építve a szelepfedéllel /



a motort is ki kell venni hozzá de akárhányszor olvastam erről a problémáról mindegyik autó futásteljesítménye 100ezer km alatt volt és akkor jött elő a gond, de ugye nem csak az e91nél van hanem az összes 2007-2009 között ezzel a motorral szerelt 5ös és 1es Bmw-nél is, az enyémbe már 210ezer km van és sok kis nyom utal rá hogy volt kiszedve a motorja, mielőtt megvettem volna ezt az autót akkor nagyon sokat olvastam a típus után milyen hibák lehetnek de semmi komolyat nem találtam róla csak most hogy már megvan, szóval lehet mégiscsak egy 163 lóerős érné meg kevesebb kockázattal...

m87z Elküldve: 2014-08-08 20:14 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

kopasz írta:
Prof írta:
kopasz írta: Köszi! Úgy néz ki, hogy E91 lesz.Közben sikerült több "szak"emberrel is beszélnem és többen ajánlják ezt,mint az E60/61-et.


Csak ne a lista aljáról szemezgess.





Mármint hogy érted?!Hogy ne a legolcsóbbat? Amúgy próbálok mindent figyelembe venni,főleg a megtett km-t.Még azt nem tudom,hogy jó-e az automata váltó vagy a manuális jobb lehet? És még azt ajánlották, hogy a 163 lóerősnek jobb a motorja,mint a 177-nek... ??? DE még a héten akarok beszélni egy szakival, aki elvileg vágja a témát.



Nekem a 177 lóerős van és meg vagyok vele elégedve 1 év alatt 50ezret raktam bele úgy hogy 10-12 ezrenként olajcsere, hosszbordás ékszíj és egy két apróság volt rajt cserélve, plussz új defekttűrő gumikat kapott, annyi előnye van még ennek a motornak hogy nincs a szívócsonkba pillangószelep és nincs kartergáz szűrője se.

m87z Elküldve: 2014-08-01 21:14 help:)

Szzaassszzaaa írta: Sziasztok megtudja vki mondani,hogy keresek rá erre a kábelre,mert ami megy a turbóhoz le fél úton meg van égve


gyári számot esetleg nem látni rajt valahol?
ha nem akkor szerintem itt próbáld meg képek alapján megkeresni hogy hol helyezkedik el a kábel és az ábrán ha megtalálod akkor utána alul ott a száma meg a neve én is így találtam meg az enyémhez az egyik kábelt hogy mi az pontosan és rendeltem helyette újat

http://realoem.com/bmw/select.do
http://bmwfans.info/parts-catalog/

m87z Elküldve: 2014-08-01 21:02 Motor-váltó

Medvedisznoman írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?



nekem szelepszár szimering és már ki is vannak cserélve, meg voltak már keménykedve nagyon és áteresztették az olajat, tiszta égett kokszos volt a motor belseje ráadásul a kipufogó torkot is kitakarították azt nem láttam és abban is nagyon sok volt állítólag, remélem most már tényleg jó lesz, 1 hónapja szerelőnél van, előtte is már mindenféle tömítés ki lett cserélve ami szóba jöhetett mert folyt is el olaj a motorból, remélem csak ez volt a baja és nem kell még a dugattyú gyűrűket is kicserélni mert akkor megeszem a kalapom...


Reméljük, hogy ez megoldja a dolgot.
Mennyibe fájt, ha meg szabad kérdezni?


ma hoztam el a kocsit, azt mondta a szerelő hogy hajtsam még hogy biztosra tudjuk hogy ez volt e a hiba, elvileg a gyűrűk még tökéletesek mert nincs megkarcolva a dugattyúnál a fal szóval tuti jónak kell lennie, meg még valami keringető cső ami a kipufogóhoz vezeti a levegőt teljesen ki volt lapulva és nem áramlott benne a levegő normálisan ezáltal olajat nyomott a kipufogó torokba vagy mi /azt mondta emiatt füstöl az autó gázadásnál néha/, már nem tudtam figyelni rá mert örültem hogy kész a kocsi. kipróbáltam és nagyon megy most előtte nem ment ilyen jól, összesen 200ezret füzettem érte abból 90ezer volt a tömítés készlet amibe ugye az összes tömítés benne van meg a szimeringek is, az a kis 10 centis cső pedig 10ezer ft volt, nagyjából olyan 150ezer az egész móka szerelőtől függően kinek mennyi az óradíja

m87z Elküldve: 2014-07-28 13:39 Motor-váltó

Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?



nekem szelepszár szimering és már ki is vannak cserélve, meg voltak már keménykedve nagyon és áteresztették az olajat, tiszta égett kokszos volt a motor belseje ráadásul a kipufogó torkot is kitakarították azt nem láttam és abban is nagyon sok volt állítólag, remélem most már tényleg jó lesz, 1 hónapja szerelőnél van, előtte is már mindenféle tömítés ki lett cserélve ami szóba jöhetett mert folyt is el olaj a motorból, remélem csak ez volt a baja és nem kell még a dugattyú gyűrűket is kicserélni mert akkor megeszem a kalapom...

m87z Elküldve: 2014-07-19 14:27 Motor-váltó

Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...

m87z Elküldve: 2014-06-17 19:54 E90 vásárlás

Prof írta:
attila100 írta: Sziasztok.

E90 vásárlás előtt állok,és olyan kérdésem lenne,320d és 320i között szeretnék dönteni,mivel keveset járok évente autóval ezért a benzines is megfelelne,csak olvastam olyanokat hogy ezeknél az injektor és a gyújtótrafó gyakori hiba,igaz-e?
A dizelnél meg nem tudom,hogy ez a pillangószelep beszippantás jellemző-e még az e90-nnél??



négyhengeres benzines BMW -ért egy forintot nem adnék BMW specifikus autószerelők nem sok jó véleményt mondanak róla.


N47D20 motorkódos 320d-ben nincs pillangószelep és kartergázszűrő sem, azoknál azt hiszem a vezérlés szokott tönkremenni de az kb. az első 100 ezer km alkalmával

m87z Elküldve: 2014-06-15 21:31 Olajzabálás

YELLOW írta:
m87z írta: Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan problémával (E46 N46os motor) hogy kb. 600km megtétele után elfogyott a motorból az olaj? Fele autópályázás másik fele sokszor előzgetős visszakapcsolós pörgetős szakasz. Körülbelül 1 liter olajat kell utána tölteni.


ott valami nem kerek. havernak fel kellett újítani az egész hengerfejet. pontosan nem tudom mit csináltak rajta, mert a srác nem ért hozzá, csak nagyjából mondta el. pedig valós 80ezer km volt az autóban.
meg kell nézni szimeringeknél nyomja-e az olajat, vagy valahol máshol. de ilyen fogyasztásnál kékes kipufogó füstnek kellene lennie.


akkor marad a motor szétbombázása sajnos, ebbe már 214ezer van ha nem több a tekergetés miatt pedig ez magyarországi autó és úgy néz ki hogy nagyon rossz vétel volt :S