valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2013-05-01 14:46 Most vettem BMW-t

Pitbike150 írta:
YELLOW írta:
Pitbike150 írta:
YELLOW írta:
Pitbike150 írta:
YELLOW írta:
Pitbike150 írta:
YELLOW írta:
Pitbike150 írta: Helló! Tudja Valaki hogy a 2008 kiadásu 118d -be van már bent immobilizer? Vagy honnan tudom meg? Köszi


már elég rég van a BMW-ben immo


Csak azért kérdeztem mert cascot szeretnék kötni és azt kérik hogy ez legyen bent vagy gps es nyomkövető, vagy valami más rablásgátló.



na jó de szerintem az immo-t akkor fogadják el, ha az összes gyári kulcs, amit adtak az autóval, az nálad van. erre azért figyelj.


Persze megvan mind a kettő! Köszi a válaszokat!


kettő?
az kevés
3, de legalább 4 jár hozzá, gondolom az újakhoz is.
2 táviránygatós, egy szervíz, és egy tárca kulcs. mindegyikben van cucc, amit azonosít a transzponder és mindegyikkel indítható az autó.


2 ugynevezett távirányító van hozzá és azokból hehet kihúzni a kulcsot! Ez nem elég hozzá?


pontosan én sem tudom, hogy ezeknél az újaknél, hogy van. abban csak azért van benne a szár, ha nem nyílna ki, akkor manuálisan ki tudd nyitni. de ezekhez az autókhoz kell egy szervízkulcs, aminek az a lényege, hogy a csomagtérajtó, és a kesztyűtartót nem nyitja, az ajtót igen, és indít. ugy eazért, hoyg szervízben, vagy parkolólegényes parkolásnál ne tudjanak turkálni az autóban. illetve a tárca kulcs, hogy könnyű, kis helyen elfér, az nyit mindent, indít. E46-nál így van. szerintem nálad is kell lennie ilyen megoldásnak. érdeklődd meg márkakereskedésben, hogy pontosan menniy kulcs jár, mikor átadják az autót új korában.


Nálam úgy működik hogy ha megnyomom a nyitás gombot csak a vezetőajtó nyílik ki, még 1x meg kel nyomnom hogy minden kinyiljon, hol lelet utánérdeklődni? Hollandiából hozták az autót.

BMW nél

valter320d Elküldve: 2013-05-01 14:44 320d Motor

majky73 írta:
laciiking320d írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problámám hogy kigyulladt a piros olajlámpám....menetközben leállítottam majd ujraindítva elaludt...13-14 ezer km-van az olajban BMW5w40 Longlife....megnéztem az olajszintet-tökéletes....letekertem az olajbeöntőt-felhordja az olajat...
Tudtok segíteni mi lehet a probláma?

hidegen is 4-5 másodperc után alszik csak el a lámpa....és idáig azonnal elaludt mikor elindult....
Nem merek vele elindulni míg nemtudom h mi lehet a baj...

köszi előre is!



Nekem is ez a gondom.Holnap olajgombát cserélek.Olcsó,és gyorsan kész.Leher ha csak kitisztitod az id elég.Az is lehet hogy csak vékony az olajad.

MÉRESD MEG AZ OLAJNYOMÁST!!!!!!Most komolyan! Vagy ha neked is későn alszik el a az olajlámpád?Mert akkor nem jó az olajszinted!!!! Mivel az olajszűrőház visszaengedi az olajat és így a szint reggel mindig a maxxnál van!De mikor indítod felveszi az olajszűrő és rögtön hiányzik az olajból és már akkor nem jó az olajszint!Ez csak az adagolós 136 lovasnál van ez a probléma!!!

valter320d Elküldve: 2013-05-01 12:28 320d Motor

Ja igen kedves Milan! Ismét csak ezt tudom mondani bocsánat hogy ismétlem magam: VALAKI AZT ÍRTA A NAGY MIKLÓS IDÉZET:"Tényleg nincs változás, legfeljebb megszűnnek a 100.000km-enkénti turbócserék, a hibás olajszint jelzések, a kormány véghelyzetnél motorfulladások, a fordulatszám ingadozások,a turbó túltöltések és még vagy százezer probléma."
SZOFTVER FRISSÍTÉSRŐL!!!!!!
Érezni lehet a külömbséget!

valter320d Elküldve: 2013-05-01 12:24 320d Motor

ateszka86 írta: Megoldás elméletileg,hamarosan gyakorlatilag is...motorvezérlő szoft frissitése...


Szerintem megoldás lehet a problémádra,én nem igazán érzem amióta frissítették szoftveresen,és még sok minden más.......aki meg azt mondja hogy nem jó az meg......)))))

valter320d Elküldve: 2013-04-29 22:04 Autóvásárlás

K_Gergo írta:
balage87 írta: Valós km óra állást márkaszervízben meg tudják mondani, vagy vissza tudják úgy tekerni, hogy az nem derül ki??

vissza.


szerintem meg ki tudják olvasni! itt valahol olvastam hogy 3 helyröl lehet kiolvasni!
Az ujabbak meg már tekerhetetlenek!

valter320d Elküldve: 2013-04-29 21:58 Kuplung__

Coyote írta:
ute107 írta:
nickname írta:
Coyote írta: Szegény gépem nehéz időket él: házvásárlás, költözés, berendezés miatt bizony több száz km-t kellett megtennie tömött utánfutóval, illetve múltkor a feleségem fordját is el kellett vontatnom 50 km-re (hazavontattam mert leállt egy hülye hiba miatt).

Feltételezem, hogy a fenti kellemes "hatások" hálájaképpen elkezdett remegni a kuplung. Nem is kell benyomnom, menet közben ha picit ráteszem a talpam a pedálra, érzem, hogy remeg, valami ütögeti a tárcsát...

Az, hogy a kuplungszerkezetet cserélni kell, nem kérdés.

De vajon a kettőstömegű hibáját is jelezheti ez? Picit elkezdte rázni a kasznit alapjáraton, illetve reggeli hidegindításkor, amikor járok ki a garázsból, fura hang jön a váltó környékéről.

így látatlanban mit tippeltek?

Minimum 80.000 km került az autóba az utolsó kuplungszett vagy kettőstömegű csere óta, de inkább több.


???? Egy gyári kuplung szettnek minimum 200k ki kell bírni.

Egyébként kuplungot és kettöstömegüt célszerű együtt cserélni



Kuplungot szerkezettel együtt KELL cserélni. A kettőstömegűt meg kell nézni. A kettőstömegű használatfüggő valakinél hamarabb szétesik.

Egy kuplung szerkezetnek ahogy nickname írta simán ki kell bírni 200e km-t.



215ezernél járok, és nagy valószínűséggel még a gyári kuplungszerkezet lehet benne (ahogy mondtam, az utolsó nyolcvanon tuti nem volt cserélve, de előtte sem láttam, pedig részletesen van kitöltve a szervízkönyve is.)

Megérett a cserére.


Igen az enyém is 220000 körül kezdett remegni!van benne 250000 lassan! remegősen elvagyunk

valter320d Elküldve: 2013-04-24 09:39 Autóvásárlás

YELLOW írta:
keptondzsekk írta:
YELLOW írta:
BarG írta: A lehető legrosszabb tanács, hogy vegyen valaki egy öreg E46 helyett egy még öregebb E36-ot. Ha valamivel baj lesz, az biztos, hogy az E36-tal lesz. A legfiatalabbak is 15 évesek, mit is várunk tőlük? De én már kezdem kicsit másképp látni az öreg bmw-k esetét. Meg lehet nézni a bontókat, mindent lehet olcsón venni. Egy probléma van csak, az, hogy ezekkel az autókkal nem garantált, hogy minden reggel 100%-osan el tudsz menni dolgozni, meg egy spanyol utat se biztos, hogy bevállalnék tutira. De ha ezek a tulajdonságok nem létfontosságúak, akkor be lehet vállalni 10-15 éves autókat is.
De azt továbbra is veszélyesnek tartom, hogy kicsi pénzből megvesz valaki egy újkorában tízmillás gépet, aminek az alkatrész árai az újkori árral arányosak, nem a vételárral. Egy komolyabb javítás kiteheti az autó értékét is akár.


csak az 1millás E46-ra tutti rá kell költeni még 500ezret inimum, de egy 1millás E36-ra nem valószínű. csupán ennyi a különbség. azokról a bizonyos kivételeket most ne vegyük számításba, mert olyanra kicsi az esély.


Aham hát E36-ok hulladékok 10 éves autó alá nem adok. E46 ami nagyon tetszik és 1,3-ba szeretnék megállni, annyiért már valszeg lehet jót kapni. És amúgy ahogy BarG írta irreális az, hogy még most is annyiba kerülnek ezekhez az alkatrészek, mint fénykorában.


oké, hogy 10 éves autó alá nem adod.
elvárásaid vannak, pénzed nincs rá!!! ne vedd bántásnak, de inkább ne vegyél E46-ot!
ha nem hallgatsz ránk, akkor majd tanulsz magad hibájából. 1,3-ért 1.6-os 10 éves E46-ot sem kapsz, amivel nem fogsz szopni.
de Te dolgod. majd rájössz.


Ha 1,3ért akarsz venni e46 ot akkor legyen a zsebedben még 500k!
Mi 1,5ért vettük a miénket kintről és kellett még ráverni cirka 300at és most sem 100% a szememben!Én mondjuk érzékeny vagyok az ilyen fura zörejekre amik felett más elmegy de szokott is vita lenni ebből,én annak a híve vagyok hogy jobb megelőzni a bajt!

valter320d Elküldve: 2013-04-23 23:25 320d Motor

Hát nagyon sajnálom!
Minden olyan ismerősömnek mondtam aki 150le vett pillangószelep ki!
Nem igazán hallgatnak a szép szóra de majd ha beesik pislogni fognak mint pocok a lisztben!

valter320d Elküldve: 2013-04-23 12:07 Motorolaj

YELLOW írta:
valter320d írta:

Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!


benzinesnél turbo? (legalábbis gyárilag nincs ennél a típusnál)


Mostanában kicsit figyelmetlen vagyok,és ezért elnézést kérek!

valter320d Elküldve: 2013-04-23 10:20 Motorolaj

jlaci74 írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



Ne viccelj, 5000 km alatt 2 deci nem olajfogyasztás.
Egyébként a dugattyúgyűrűk más anyagból készülnek és más mértékben is kopnak, előfordul, hogy míg a felső kompressziógyűrű jól tart addig az alsó olajlehúzó-áteresztő már kopottabb és nem látja el feladatát 100%-osan . Ráadásul az olajos hengerfal jobban is tömít. Ezekkel is magyarázható a jó kompressziós végnyomás és az olajfogyi ...


Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!


valter320d Elküldve: 2013-04-21 21:45 320d Motor

Padre323i írta:
Tano írta:
Padre323i írta: Sziasztok!

20d 136LE.Indítás után 1-2 mp-ig ég az olajnyomáslámpa,"zörög" a motor amíg meg nem kapja az olajat.Ez hidegen,melegen ugyanaz,ugyanannyi idő kell neki,nem változik.Ugyanaz a jelenség,mint olajcserekor az első indítás.5W-40 BMW olaj,Mann szűrő,de csere előtt is ugyanez volt.
Van valami típusbetegség?


Szerintem az 1-2 mp még normálisnak számít. Mégiscsak fel kell épülnie annak a nyomásnak. Ha hosszabb, akkor az a korábbi tapasztalatok szerint vagy a szűrőház alján lévő szelep, vagy a szivíttyú hibáját jelenti.
E kapcsán kérdezném én is, hogy lehet külön kapni azt a szelepet? Mert én az ETK-ban nem találtam meg.


Sajnos ez hosszabb mint kellene.Inkább 2-3 mp.Ahogy írtam ez pont olyan mint amikor olajcserénél az első indításnal kicsit tovább ég a lámpa mint kellene,tőke,lánc hang aztán amikor megjön a nyomás szép csend.Na nálam minden indítás ilyen.Meleg motornál ha egyből ráindítok akkor jó,fél óra állás után már nem.



Szia
Olajszűrő ház alján lévő szelep,és sajna nincs külön csak házzal együtt van ami újonnan 80 rongy egy használt meg ugy kb 8000 asszem de bontósa válogatja láttam már 23000ér is!Garit kell rá kérni és elmondani neki mi a problem!Ez áll fenn nekem is már kb 1,5 éve! Csak azt nem tudom le kell engedni ahoz az olajat hogy lecseréljem a házat vagy nemtom!

valter320d Elküldve: 2013-04-19 22:05 Motor-váltó

YELLOW írta:
jlaci74 írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Hello!

Egyik haver vett egy 2002 év végi 318d -t, állítása szerint 116 lóerővel illetve adagolós motorral... Létezik? Én úgy tudom a faceliftesbe már common railt tettek...

Tudja vki?


ez engem is érdekelne...
én eddig úgy tudtam, hogy adagolós a 18d, de pont keresztfater kérdezte, és zavarba gyüttem.

az FL 20d-k biztos CR-ek, de nekem az rémlik, hogy a 18d a régi motort kapta meg "butítva".


kicsit utánajártam:

m47d20 adagolós!
e46 318d - 114le 2001-2003
e46 320d és e39 520d 136 le ugye

m47tud20 - commonrail

e46 318d - 114 le 2003-2005
e46 320d - 150 le 2001-2005
x3 2006-ig

szal az ővét pont a váltásnál vették 2002 végén... viszont neki nincs pillangószelep...


Egy ilyet mutatnál?
" m47d20 adagolós!
e46 318d - 114le 2001-2003 "



most akkor mi van?

2003 februári az utolsó adagolós!Utánna jöttek a cr szivattyusok!
318d és 320d között a turbo a külömbség mind a 30 és 35 d között vagy a többi

valter320d Elküldve: 2013-04-18 21:50 Mi lehet a baj?

kecsurobi írta:
Tano írta:
csaki91 írta: Sziasztok

Ma ugy gondoltam egy picit meghajtom a kocsit...1esbe elég hirtelen indultam (bekapcsolt DSCvel) azt vettem észre hogy hirtelen megindult aztán visszahőkölt de a fordulatszám az ment fel 4 ezerig gyorsan beváltottam 2esbe de ott a fordulat 2ezernél megállt pedig padlógázzal ment a kocsi
3 4 mp után leszálltam a gázról majd megint ráléptem de onnantol már huzott
Miután megálltam ráléptem párszor a gázra de a turbo jol szolt
Nem lehetett valami pillanatnyi elekronikai hiba? Mert azota semmi baja

Elöre is köszi


Szerintem megcsúszott a kuplungod, és azért pörgött fel anélkül hogy gyorsult volna. Pedig ez inkább a nagyobb fokozatoknál fordul elő először.


vagy lehet turbó nyomás szabályzó szelep nekem is megkéne már nézni de sose érek oda van hogy elkezd huzni utána 2000fordulatnál 4 esbe kicsit megtorpan utána megint megy mióta chipeltem a kocsit nem annyira észre vehető.


Ugyan ezt csinálta nekem is 2000 nél volt egy torpanás nem nagy egy kicsike :mrgreen már annyira nem észrevehető szerintem a geo volt letapadva!

valter320d Elküldve: 2013-04-18 20:54 Turbó vezérlése beáthat?

zoli900 írta: És akkor a turbónyomás az chiptől van,vagy valami mástól ekkora nyomással kb. hány lovas lehet?


Hát én ezt máshogy tudom de lehet rosszul,ezeknél a tipusoknál azé nem ajánlatos turbonyomást emelni mert a megszokottnál nagyobb nyomáson dolgoznak(2,3 bar) Mint minden BMW turbo!
Valaki javitson ki ha tévedek!

valter320d Elküldve: 2013-04-16 21:25 Társalgó

Na akkor a rugó színkódokrol tud valaki valamit? a két sárga érdekelne?