viktor fórum hozzászólásai

viktor Elküldve: 2013-08-28 13:28 Fûtõventillátor

pongia írta: Sziasztok!

Elvittem lemosatni az autómat, és azóta nem működik a belső ventilátor, hiába nyomom hogy erősebben fújon nem reagál semmire. Szerintem nem a mosástól van a hiba, szerintetek a ventilátor adta meg magát, vagy a sokat emlegetett süni?
Köszi a válaszokat!

Szia!

Süni

viktor Elküldve: 2013-08-25 18:12 Mi lehet a baj?

Bocs, nem téged akartalak idézni.Mellé nyúltam.
Egyébként csak egy alternatívát akartam írni az átlyukasztásra.

jokerface írta: Visszaolvasva magamat,egy szóval sem emlitem,hogy nem lehetne tisztitani a szüröt. Nem tudom miért idéztél.
De a szétbarmolást nem tartom jó ötletnek még mindig. De mindenki maga tudja.


viktor Elküldve: 2013-08-25 16:56 Mi lehet a baj?

Szia!
A részecske szűrőt lehet tisztítani is, van hozzá folyadék. Típusonként függő, hogy kiszerelve vagy kiszerelés nélkül lehet e tisztítani. Aztán még mindig szétbarmoltathatod a belsejét, ha nem sikerült.

Üdv

jokerface írta: Hát azt az okos ötletet meg kitöl kaptad,hogy ha kifúrjátok a részecskeszüröt,akkor minden rendben lesz?!
Ott lesz a bibi,hogy át lett fúrva. Van ott gáznyomásérzékelö is és szerintem nem épp a legpontosabb adatokat továbbitja a motor elektronikájának. Igy a turbo sem tud megfelelöen müködni. Persze,hogy nem megy a kocsid.


viktor Elküldve: 2013-08-24 12:29 E46 magyar kézikönyv

Szia!

Regisztrálsz a BMW Hungáriánál és kb. 1 hét 10 napon belül küldenek ingyen, egy magyar nyelvű dvd-t.
pdf formátumban lesz rajta a használati útmutató.


feco7939 írta: Sziasztok!
Most vásároltunk egy BMW E46 318 D gépkocsit és szükségünk lenne hozzá magyar nyelvű kezelési útmutatóra.
A letöltéseknél meg is találtam, de valami hiba lehet, mert csak üres oldalak jelennek meg..........tudna nekem valaki segíteni, vagy küldeni egyet.

Előre is köszi!


viktor Elküldve: 2013-07-25 08:44 Klíma

Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


b_imi írta:
kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés


viktor Elküldve: 2013-07-22 07:04 Motorolaj

YELLOW írta: még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem


Igazatok van.
Egyébként ennek a videónak, kísérletnek azért sem látom értelmét, mert a BMW és a castrol haverok. Az olajbetöltő kupakra 20 éve castrol van írva, azon kívül a kezelésí könyvbe azt írják, hogy a bmw a castrolt ajánlja. Tehát a bmw olajos flakonban is nagy valószínűséggel valamelyik castrol olaj van.
Ettől függetlenül továbbra is inkább Motul olajat, használok.

viktor Elküldve: 2013-07-21 17:37 Motorolaj

viktor Elküldve: 2013-07-20 00:18 Motor-váltó

Esetleg törött rugó darabja vagy még a fékbetét is zöröghet, Nekem volt már mindegyikhez "szerencsém"

Timo írta:
szotakdavid írta:
jons írta:
szotakdavid írta:
Timo írta: Sziasztok!
Difi gondom akadt a szerelőm szerint.
Menet közben csörgő, zörgő hangot hallok a jobb hátsó kerék felől. Azt hittem csak valamilyen takaróelem zörög, de megemelve az autót menet közben is hllani a hangot.
Mire számítsak, mi lehet a baj?
Induulásnál egy kicsit ránt az autó, ez ha jól tudom akár a hary tárcsa hibája is lehet.
Köszi a válaszokat!

Szia!
Indulási problémádra megnézném a difi hátsó nagy szilentjét.
A csörgés lehet kézifék is szedjétek le a tárcsát nézzétek meg.


Ha ne adj isten 318i/316i-je van a kollegának akkor az sajnos a difi lesz maga... vagy féltengő csukló.



Kaszánál halmokban állnak


320d az alany, 2003-as, 300 000 km-rel. Kellemetlen, magas hangu csilingelő hangja van , és úthibákon hallatszik. Menet közben a hang forrásának helye nehezen megálapítható, de mintha a keréktől jönne. jövő héten meglesi egy specialista. Több, mint 1000 kilométert mentem vele 10 nap alatt, semmi furát nem tapasztaltam, csak hát az a hang


viktor Elküldve: 2013-06-30 15:32 Ápolás, tisztítás

Robin68 írta:
viktor írta:
Robin68 írta:
Holden írta: Sziasztok,

Bézs belsőm van, megjelent rajt egy nagyobb, fekete folt. Megpróbáltam eltávolítani, de rondább lett mint előtte Ezt tudjuk be szakszerűtlenségemnek.

Kérdés: hogyan tovább..............

Előbb foltbenzin, nyugodtan használhatod nem lesz gond, majd kárpittisztító...
Vannak már elég jó folttisztítók spray formában (pl. a BERNER nagyonjó....)



Vizes kárpit tisztítás, jól kiöblítve. Különben száradás után foltos marad, lesz.
Ezeket a kárpittisztító habokat, egyebeket felejtsd el, benne marad az anyagba, és megint csak foltos lesz, Ha még is ezek mellett döntesz öblítsd ki az anyagból.


kb. 20 évig dolgoztam ezekkel és tudom mit írok.... aki a Tescos csodaholmikkal ugrik neki annak nem is csoda ha foltos marad.... víz... ha nagyon át nedvesedik és nem szárad ki teljesen a szivacsból akkor elég büdös tud lenni egy idő után...
DE!!!!! Mindenki úgy csinálja ahogy a legjobbnak látja....




Nem arra gondoltam, hogy áztassa be, hanem öblítse ki (szivattyúzza ki) a mosószeres dzsuvát, vízzel a kárpitból. Nagy különbség. Egyébként igazad van, "mindenki úgy csinálja ahogy jónak látja" Én is kb. 20 éve ezzel foglalkozom, de ilyen csoda cuccokat nem használtam. Csak az utánuk keletkezett foltokat láttam és kellet eltüntetnem.

viktor Elküldve: 2013-06-30 10:19 Ápolás, tisztítás

Robin68 írta:
Holden írta: Sziasztok,

Bézs belsőm van, megjelent rajt egy nagyobb, fekete folt. Megpróbáltam eltávolítani, de rondább lett mint előtte Ezt tudjuk be szakszerűtlenségemnek.

Kérdés: hogyan tovább..............

Előbb foltbenzin, nyugodtan használhatod nem lesz gond, majd kárpittisztító...
Vannak már elég jó folttisztítók spray formában (pl. a BERNER nagyonjó....)



Vizes kárpit tisztítás, jól kiöblítve. Különben száradás után foltos marad, lesz.
Ezeket a kárpittisztító habokat, egyebeket felejtsd el, benne marad az anyagba, és megint csak foltos lesz, Ha még is ezek mellett döntesz öblítsd ki az anyagból.

viktor Elküldve: 2013-06-09 17:30 Ki tapasztalt ilyet?

Szia!

szerintem tönkre ment a fűtéscsap.

TheMan írta: Jogos, nem is gondoltam át, ... nem valószínű a fűtéscsap, hiszen akkor mindenhol meleg jönne.

Nálam meg egyértelmű a klíma közepén hideget nyom és ezzel párhuzamban meg ezerrel
fűti az ablakot.. (igaz be sincs kapcsolva)

A legjobb ha beviszem a szakszervizbe, már magától megy oda az autó.

Ha a digitklíma panel akkor, mondom majd nekik, hogy veszek egy bontottat
nem újat kb. €400

Mindenképpen megírom, hogy mi volt!


viktor Elküldve: 2010-07-06 08:44 Eladó az autóm. Alkalmi vétel

viktor Elküldve: 2009-10-20 09:10 meg akar halni a bmw :|

Meg lett reszetelve. Speckó szerelõ rakta be a szervet.
Tegnap kiolvastattam a hibatárolót, és a hûtõventilátort meg a turbót írta hibásnak. Speckó szerelõ nem dugta vissza a ventilátor csatlakozót a turbónál meg ki volt kopva egy textilbevonatos vákuumcsõ (vettem is 400 Ft-ért). Most úgy tûnik jó a gép. Speckó szerelõ tegnap csípõbõl rávágta, hogy rossza a bontott adagoló (múlt héten a saját lábán jött hazánkba).

Ha barom vagyok beülök a kõrhintába, ezúttal veszek egy új adagolót kb. 400 ezer+ 30 ezer a szerelés és még mindíg nem jó.
Akkor azt mondja majd, hogy nem csak ez a rossz vegyek egy komputert, mert nem jól kommunikál, vagy kell még ilyen relé olyan kütyü... Közben véletlenül visszadugja valaki a csatit, megtalálja és kicseréli a kopott vákuumcsövet...
Nem folytatom.





Tano írta:
viktor írta: Adagoló csere utáni hiba.


Resetelve lett az adagoló meg az adaptációk törlésre kerültek? Ilyen csere után ez is kell...

viktor Elküldve: 2009-10-19 17:51 meg akar halni a bmw :|

Adagoló csere utáni hiba.



hancurozo írta:
viktor írta: Sziasztok!

Enyém is 320d 2000-es évjárat. 5-10 km után letílt és úgy megy mint egy beteg teve. Csak egy bizonyos kb. negyed gázpedálállásnál "húz". Elõzni nem lehet vele, emelkedõn alig megy fel. most lett adagoló cserélve benne, ami a saját lábán jött francia o-ból.
adagolócsere elötti vagy utáni a hiba?

viktor Elküldve: 2009-10-19 09:28 meg akar halni a bmw :|

Sziasztok!

Enyém is 320d 2000-es évjárat. 5-10 km után letílt és úgy megy mint egy beteg teve. Csak egy bizonyos kb. negyed gázpedálállásnál "húz". Elõzni nem lehet vele, emelkedõn alig megy fel. most lett adagoló cserélve benne, ami a saját lábán jött francia o-ból.