viktor fórum hozzászólásai

viktor Elküldve: 2015-05-13 11:57 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

csbalu írta:
Coyote írta: Köszi a segítséget, reggelre sikerült is letorrenteznem a két DVD-t. Picit megijedtem mikor kicseréltem, mert elsötétült az iDrive, és csak gyújtás le/gyújtás fel után éledt újra, akkor már kiírta, hogy tölti a térképadatokat.

Nem tudja valaki, valahogy magyar nyelvet lehet rá erőltetni? Nem muszáj, elvagyok az angollal, csak hátha.


Szerintem a régebbi Business navihoz nincs magyar nyelv, de nem tudom pontosan Neked milyen van a kocsidban, mert látom h LCI, de kb 2009nél volt a váltás is.


Magyarul csak akkor fog menni a navi, ha az autó szoftvere is tud magyarul. magyarítani kell az autót egy szoftverfrissítéssel.

viktor Elküldve: 2015-05-12 22:35 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

nickname írta:
viktor írta:
Coyote írta: HELP!

E90 Business Navihoz (kisebb kijelzős iDrive) keresek 2015-ös Európa térképet, angol nyelvvel (vagy van magyar is?)

Letöltöttem a BMW Road Map Europe HIGH 2015 térképet (2 DVD), de nem olvassa. Lehet, hogy jót töltöttem le, csak az a baj, hogy DVD+RW-re írtam ki?


Ha, esetleg egyszer be olvassa, akkor majd kell hozzá beléptető kód is. Különben nem fog feltelepedni.


nem kell, mert ez nem CIC hanem CCC



viktor Elküldve: 2015-05-12 22:33 Ápolás, tisztítás

b_imi írta:
Hektor írta:
b_imi írta:
Hektor írta:
b_imi írta:
Hektor írta:
Ez érdekes, mert az általam használt szilikonzsír, egyik jellemzője kifejezetten a gumiápolás.Senkinek nem mondtam, hogy fújkálja össze sprayvel.. és azt sem írtam hogy szilikonzsírral ápolja. Én azt írtam hogy én azzal ápolom és legföljebb majd rájövök.
Legföljebb becsaptak engem is :
http://www.kert-to.hu/componen...gory_id=33



A tapasztalatok alapján egy termék van, ami megbízhatóan végzi a dolgát: a BMW gumiápoló.

Lehet, a Te autódhoz máshol gyártották a kédergumikat


Igen, az enyémhez akkor valószínűleg máshol gyártották. Nekem nincs BMW gumiápolóm, szégyenlem is magam. Ha valaki esetleg az én általam végzett szilikonzsírozás miatt szintén arra adta volna a fejét kérem NE TEGYE ! Csak a BMW gumiápolót használjátok. Ez az egy termék van ami megbízható.


Egy kis iróniát érzek az írásodban.
Ha megkérdezhetem, mióta vagy E46 tulaj?


Ó nyugodtan megkérdezheted, 2 HÓNAPJA. De ezt el is olvashattad az előbb, de nyugodtan kérdezd csak. Viszont előtte is volt autóm, nem lóháton jártam. Persze ott más gumik vannak, nem BMW gumik. De mesélj csak még pl a BMW szivacs jótékony hatásáról, vagy az eredeti BMW szarvasbőr puhaságáról, melyet az eredeti BMW tápon nevelkedett BMW szarvasok bőréből nyernek... no jól van több energiám nekem erre most nincs

Ja és előtte Mercedesem volt, de ott nem az eredeti Mercedes gumiápolóval kentem a gumit


Akkor még kezdő vagy. Nem baj. Ja, hogy Mercid volt előtte... akkor más a helyzet.
Tudod minden autónak megvannak a sajátosságai, így a BMW-nek is. De nyugodtan kenegesd vele. Aztán ha majd elkezd idegesítően recsegni, akkor már naponta fogod kenni. Jó szórakozást!




viktor Elküldve: 2015-05-12 11:36 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Coyote írta: HELP!

E90 Business Navihoz (kisebb kijelzős iDrive) keresek 2015-ös Európa térképet, angol nyelvvel (vagy van magyar is?)

Letöltöttem a BMW Road Map Europe HIGH 2015 térképet (2 DVD), de nem olvassa. Lehet, hogy jót töltöttem le, csak az a baj, hogy DVD+RW-re írtam ki?


Ha, esetleg egyszer be olvassa, akkor majd kell hozzá beléptető kód is. Különben nem fog feltelepedni.

viktor Elküldve: 2015-04-29 20:55 Eltűnik a hűtővíz!

lela írta:
Helioport írta:


Nekem ugyanez a gondom: eltűnik a víz. Az olaj nem fogy, nem vizes egyáltalán, és normál városi forgalomban nagyon lassan fogy a víz, de nagy terhelésnél, pályázáskor, mikor aránylag hosszú távon megyek állandó 138-140-nel, mire odaérek, elfogy a vizem. Luk nincs sehol. Azt mondja a szerelő srác, hogy lehet, hogy csak nagy terheléskor nyílik meg valami a hengerfejnél, valami repedés lehet, de úgy érzem, ez csak találgatás, és hengerfej-felújítást mond. Azt mondja, elvitte vkihez, aki ki tudja mutatni a vízből a kipufogógázt, és van benne. Nem tudom, mitévő legyek...



Szia!

Mielőtt leveteted a hengerfejet mindenképp nézzétek meg a hőcserélőt mert úgy látom neked viszont dieseled van, ha euro4 a motorod akkor van benne ilyen, és részecskeszűrő is.









Szerintem a kipufogógáz hőcserélő. Sürgősen cserélném. Mert, ha rendesen kilyukad kb 1 km alatt elfogy az összes víz.

viktor Elküldve: 2015-01-09 13:40 Autómata váltó hibakód

szegenysanyi írta:
viktor írta:
szegenysanyi írta:

Mióta rángat? Cseréltél rajta kereket vagy másik gumi került e rá?




KArácsony elött kezdte, de akkor volt úgy ha megálltam leállítottam, utánna nem tette ki a hiba ikont, meg jól viselkedett. Aztán egyre többször meghülyült, pár napja pedig állandósult a hiba.
November végén lett hátsó gumi, lengéscsillapító, meg fékpofa cserélve cserélve.

És az a felszerelt hátsó gumi, olyan méret ami az adattáblán szerepel?

nem mert az adattáblán 16os van, de én már így vettem 17es felnivel és ugyan olyan gumit vettem rá amilyen volt
[/quote]

Azért kérdezem ezt, mert nekem olyan volt, hogy 225/45 17 helyett 245/40 17 került fel hátra. ( mert az okos gumis azt mondta, mindegy az autónak, mert váltóméret)
Egy idő múlva 4-5000 km után elkezdet baszakodni a váltó, össze vissza kapcsolt, és olyan keményen, mintha hátba vertek volna. Városban nagyon rossz volt, országúton sokkal jobban viselkedett. Panaszkodtam egykét ismerősnek és az egyik szerelő mondta, hogy csak olyan gumit/kereket rakjak az automataváltós autóra amilyen a táblán szerepel. Kicseréltettem és rögtön jobb lett, de még jó pár km-et kellett vele menni, hogy közel olyan legyen mint volt.

viktor Elküldve: 2015-01-08 13:39 Autómata váltó hibakód

szegenysanyi írta:

Mióta rángat? Cseréltél rajta kereket vagy másik gumi került e rá?




KArácsony elött kezdte, de akkor volt úgy ha megálltam leállítottam, utánna nem tette ki a hiba ikont, meg jól viselkedett. Aztán egyre többször meghülyült, pár napja pedig állandósult a hiba.
November végén lett hátsó gumi, lengéscsillapító, meg fékpofa cserélve cserélve.
[/quote]
És az a felszerelt hátsó gumi, olyan méret ami az adattáblán szerepel?

viktor Elküldve: 2015-01-07 23:10 Autómata váltó hibakód

szegenysanyi írta: Sziasztok!

Kiír a váltó hibakódot, és baromira rángat váltáskor, pontosan kiolvastatni csak szalonba tudnám, de az itt angólába drága mulatság volna. Többen is azt mondták egymástól függetlenül, ha már rángat a váltó akkor az már kuka... Hidegen meg ha megállok le is áll a kocsi.
Van aki meg azt mondta lehet csak kevés benne váltó olaj, öntessem fel csordultig és jó lesz, szerintetek mire számítsak?
Köszi, sanyi


Mióta rángat? Cseréltél rajta kereket vagy másik gumi került e rá?


viktor Elküldve: 2014-12-30 20:46 Turbo

slooter írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?



Brigeciol, benzin, egr tisztító. Szvsz minden amit be tudsz vetni
A szívó oldali járatokra még az üvegpucoló kefe is jó hatással tud lenni



Egy olaj csere sem ártana.




5W30 gyári bmw olajat rakok bele majd. ma addig jutottunk, hogy feltettük az új garrett turbót, szívósort visszaraktuk. nem volt kedvünk sokat dolgozni

a szerelő haverom azt mondja, hogy nem szükséges a turbóba olajat önteni, mivel indítás után mindjárt a turbó kapja először az olajat (hozzáteszem, nem nagyon bízom ebben a megoldásban, mivel a garrett videójában is a szerelő önt kb 1 deci olajat a turbó tengelyhez menő csövébe).

vélemény?


Öntsetek. A haverod, meg rakja a saját turbóját, ahogy akarja. 250000 ft-os turbónál ne okoskodjon a Te számládra. Beindítod elromlik, Ő meg széttárja a kezét, mint egy pingvin, hogy gyári hibás volt. Téged meg elhajt a garrett a francba és buktál is egy halom pénzt. Némi lustaság miatt.

viktor Elküldve: 2014-12-29 23:59 Mi lehet a baj?_

[quote="szegenysanyi"]
viktor írta:
YELLOW írta:

Mielőtt nagyon költekeznél, az alapjárat vezérlő motort próbáld kitakarítani.



És ez az alapjárati motor takarítás könnyű? esetleg nincs rólla youtub-os videó?



Sajna a te motorodhoz nem nagyon értek. de ezen a nyomon keresgélj, mert az alapjárat ingadozást ez is okozhatja, vagy fars-levegőt kap valahol a szívó oldalon. Ettől baszakszik az automata váltó is.
http://www.realoem.com/ itt találsz rajzokat az autódról.

viktor Elküldve: 2014-12-29 22:42 Motor-váltó

slooter írta:
nickname írta:
slooter írta:
rvarnai83 írta: Sziasztok megtudná valaki mondani, hogy egy e46 automata 320D-be milyen váltó olaj kell?



Nem egész 6 liter kell az automata váltóhoz, többféle olajat tehetsz bele, csak ne spórolj vele (tescos, meg unix olaj felejtős). A lényeg hogy az LT 71141-et tudja. Tömítés + szűrőt se felejts el cserélni.

én ezt rakattam bele http://www.acsiautos.hu/kenoan...fe-atf/417


és egy tipp: hozzáértő szaki csinálja, mivel nem mindegy milyen üzemi hőmérsékleten cserélik. asszem 35 fok, de ebbe nem vagyok biztos.

sok sikert


Én csak gyárit tennék bele. A szűrőt is feltétlenül cseréltesd.




ez az olaj tudja a gyári specit, szerintem nem hiba ezt belerakni, a valvoline azért prémium kategória. de mindenki maga dönti el.


PROTRUCK Kft.
Nagytarcsa, Budapest
Váltó u. 6
2142
Magyarország
Telefon: +36 1 9996530
Ez egy ZF partner. Itt mindent tudnak és minden van a váltódhoz. Gyári olaj, szűrő...

viktor Elküldve: 2014-12-29 22:27 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
szegenysanyi írta: Sziasztok!

Próbálltam keresgélni, de túl sok itt az infó, na mind1 reméllem jó helyre írok.

6 hete vettem a kocsit (318i E46 automata), vagy 2hete haver mutatta meg, hogy ilyen easytronic váltós (ha nem mondja magamtól sose tudom meg), és vezette 1 kört a városban de az egyik lámpánál folyton leállt vagy 4szer újra kellett indítani...

Lehet nincs köze hozzá. De ma jöttem haza melóból piros lámpánál látom, hogy ingadozik a fordulat, meg mint ahogy másoknak is leesik 500ra de aztán nem állt le hanem magától helyre jön aztán amikor magának vált lefelé baromi durván baromi nagyot ránt a kocsi, és kígyulladt egy hiba lámpa (gondolom az lehet) ott ahol írja, hoy "N" vagy "D" mellette egy kis fogaskerék ikon benne egy felkiáltó jel.
Megálltam vásárolni, mikor újra indultam már nem volt kis ikon meg semmi baja sem...
Bocsa a sok szövegért, vajon nagy lehet a baj.


szerintem nem ártana váltóolajat cserélni benne és mondjuk egy program frissítás is jó lenne.


Mielőtt nagyon költekeznél, az alapjárat vezérlő motort próbáld kitakarítani.

viktor Elküldve: 2014-12-29 22:20 Turbo

SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?



Brigeciol, benzin, egr tisztító. Szvsz minden amit be tudsz vetni
A szívó oldali járatokra még az üvegpucoló kefe is jó hatással tud lenni



Egy olaj csere sem ártana.

viktor Elküldve: 2014-12-27 20:32 Mi lehet a baj?

Medvedisznoman írta:
solyom76 írta:
Atilla írta:
Medvedisznoman írta:
solyom76 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Újabban alapjáraton viszonylag erősen rezonál az autó. Ehhez társul valami zörgés is a műszerfal alól (gondolom a motortérből), de ez nem is annyira lényeges, mert nyilván csak a rezonancia következménye. Ha minimálisan emelem a fordulatot akkor a rezgés kisimul, zörgés megszűnik. Eddig ez egyáltalán nem volt jellemző, szép sima alapjárata volt. Ha van ötletetek, kérlek osszátok meg velem.
Köszönöm előre is.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Szia,nekem is volt ilyen gondom, cserélve lettek a motortartók,és a kipufogót tartó gumik és megszűnt a zörgés. Ja nekem csak akkor csinálta ha már meleg volt..



Köszönöm!
Nekem is melegen inkább. Amikor az alapjárat már leesett 700-ra (vagy 650, nemtom pontosan, hogy mennyi)



Kettős tömegű lendkerék meghibásodása is okozhatja.

Persze,de szerintem az rázná hidegen is.. meg persze leállításkor csattanó hangja lenne a motornak akkor lenne inkább lendkerék..
Ez az én véleményem .. nem a lendkerék cserével kezdeném..



Automata váltós, nem hiszem, hogy kettőstömegű lenne. Viszont elég tájékozatlan vagyok a témában, hogy automatánál egytömegű attól még van-e, vagy mi?


Nincs.

viktor Elküldve: 2014-12-18 22:51 au. váltó olaj

YELLOW írta:
elgeri írta:
anubisz írta:
csortos írta: Érdeklődni szeretnék hogy van egy bmw 320d e46-os automasta valtos autom es valtoolajat szetretnék benne cserélni.ezt meglehet csinalni sajat magamnak is vagy nagynyomassal kell kicserelni


A szűrőt is illik cserélni, sőt kötelező!
Ez meg milyen? Hátha tanulok valamit. nagynyomassal kell kicserelni



Gondolom valami olyan cuccra gondolt, amivel rövidebb idő alatt, alaposabban eltávolítják a volt olajat a helyéről. Hogy az új olaj tiszta helyre menjen, ne keveredjen az ottmaradt régi olajjal.
Nem tudom létezik-e ilyen, de mintha már hallottam volna valami hozászolásnál, hogy talán a márkaszerviz ilyesmivel dolgozik. Vagy hülyeséget gondoltam?


akár a motormosó úgy váltóba is "jók" a tisztítók. (idézőjel azért van mert a vélemények változnak) akár egy szórófejjel is át lehet mosni leengedés után, kis permetező fejet bedugni. a lényeg, hogy hagyni kell elpárologni. ja ez inkább manuálisra mondanám igaznak. elvileg a váltóban túl nagy trutyinak nem szabadna lennie. az automata váltóba amúgy is kell annyi olyaj, hogy ami benne marad a régiből, az elenyésző lesz, az újhoz képest.


Ja elenyésző. Feltöltési mennyiség 9-10 liter, ebből kb. 4.5 litert lehet lecserélni.