vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-30 08:30 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

ateszka86 írta: sziasztok! Légtömegmérő gondom van, a szerelőmnek lenne egy BOSCH 1éves nagyon max 15ezer km futott légtömegmérője 20ezerért ide adná,de azt mondta hogy szoftver kell a kocsira újat rakjon...ami még 14ezer...mások pedig azt mondták nem kell szoftvert frissíteni...ezen most hogy igazodjam el? köszi a segítséget előre is.


Le akarnak nyúlni a szoftverezés díjával mivel nincs szükség rá! Lecserélitek és kész.

Ha új kerülne bele akkor az első 500km-en nem szabad nagyon nyomni a gázt mert ilyenkor még "tanul" a légtömegmérő. Használt beépítse esetén nem tudom, hogy ez szükséges-e?!

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-30 08:26 Autóvásárlás

Szabi81 írta: Sziasztok,

tanácsot szeretnék kérni tőletek, illetve információt azoktól akiknek volt már dolga hasonló autókkal.
A közeljövőben tervezek BMW vásárlást, elsősorban a 3-as széria E46-os érdekel 1999-2006 gyártásúak, benzinesek.
Mennyit fogyasztanak ezek az autók? Ha jól tudom akkor benzinesben 1.6-os a legkisebb motor, mennyivel fogyaszt többet az 1.9, 2.0, 2.3 vagy akár ennél nagyobb?
Illetve mire kell különösen figyelni vásárlásnál? Tipikus hibák, egyebek?
Előre is köszi!

Szabi


Azt tudnod kell, hogy a kis varrógép 1,6-os motor is benyeli ugyanazt az üzemanyag-mennyiséget mint egy 2,0-ás.
Ennek az az oka, hogy mivel gyenge a motor ezért pörgetni kell ahhoz, hogy megfelelően vigye a kasznit. Ilyenkor pedig zabál.
Egy nagyobb motorral alacsonyabb fordulaton is fel lehet venni a forgalom ritmusát. Tehát ha furcsán is hangzik jobban megéri nagyobb motorral venni. (a gyári fogyasztás adatokat hagyd figyelmen kívül...)
Egy másik példa: A IV. Golf 1,4-es motorral simán benyeli a 8-9 litert miközben az ugyanaz az autó 1,6-os motorral megelégszik 7,5-el.

Megmondom őszintén, hogy én a fentiek tudatában minimum 320i-t de inkább 323i-t vagy 328i-t vennék. Ha úgy adódik, azzal már lehet csapatni rendesen.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-30 08:17 320d Motor

Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor



A közös nyomócsöves 150 lóerős motorral nagyobbat lehet szívni mint az adagolóssal... Pillangószelep, ékszíjtárcsa, porlasztó, AC stb. Tehát könnyen felszállhat vele az ember a szopórollerre! Arról nem is beszélve, hogy a 136 lovas verzióhoz képest eléggé hangos a 150 lovas. Nem tudom ennek az okát de hangos.

A 136 lovas egyetlen gyenge pontja az adagoló. Viszont ha meleg motornál is könnyen (hosszú "tekerés") nélkül indul a motor akkor nincs gáz vele.
Szóval én a 136 lovas verziót ajánlom. Nem éppen egy 911-es Porsche de a mindennapi közlekedéshez elég.
Ja, és az itthoni példányokat felejtsd el mert többnyire egy bontószökevény az összes.
Ha Ausztriából behozol egyet akkor olcsóbban kapsz jobb autót mint itthon. (105 000ft a regadó az adagolós 320d-re)

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-29 13:25 BMW autókulcs

Motyka1148 írta: Sziasztok!

Az 1 db rombusz kulcsom egyik pillanatról a másikra nem nyitja -zárja gombnyomásra az ajtókat. Mi lehet a gond? Lemerült az elem? Korábban volt egy E39 em, abban vmi olyasmi volt, h az elemcsere nem tarthat tovább mint... másodperc (már nem emlékszem hány másodperc). Itt is van ez a szabály? Vagy ez már teljesen más eset?



Elem nincs benne. Akkumulátor van...

cseréje:

YouTube videó

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 15:58 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Kristen76 írta: Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.



hidegen mi a f.sznak taposni 5000-ig? csodálkozol, hogy csörög, mikro az olaj még el sem ért oda, ahova kell? hamarosan dobhatod ki a kukába a motort, ha ez nálad rendszeres.
teljesen más üzemben megy olyankor a motor, nem pörgetésre van beállva. nem trabant ez, amit gázzal kell fordulatra hozni.



Ezt én sem értem. Hidegindítás után el kell indulni és közepes fordulaton addig autózni amíg be nem melegszik a motor tehát tartósan be nem áll a mutató középre. Utána lehet nyomni mint süket a csengőt...
Ha hidegen szabályzásig pörgeted az olyan mintha neked reggel felkelés után egyből le kéne futnod a maratont...

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 14:11 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.


Persze... A márkaszervizek meg jól lehúzzák de nem lesz jobb az autó...
Egy hozzáértő bmw specialistához kell elvinni ahogy Bubbuka is tett anno.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 10:53 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:

és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.


Ez esetben folyamatosan világítani kéne indítás után a piros "akkumulátor szimbólumnak" a műszerfalon.


vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 10:51 Egyenetlen alapjárat

Nova4 írta:
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



Amíg 1 vagy több porlasztód hibás addig nem fog kisimulni az alapjárat indítás után... Rá kell nézni gyári szoftverrel, hogy milyen állapotban vannak. (a Mengekorrektur-t vagyis a "mennyiségi korrekciót" kell nézni egy-egy porlasztónál. Amelyik a zöld mezőn belül van a OK. Amelyik a sárga vagy a piros mezőbe is beleér az sz@r.)

A félreértések elkerülése végett: az ultrahangos tisztítás és efféle hókúpkókuszok nem érnek semmit.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 08:54 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:

csak jelzem, hogy ez akár beetetés is lehet. én is észre tudnék enni olyan "hibát", amit más nem. nem egy ilyenről hallani. még ha igaz is, hogy olcsón orvosolható az az elektromos hiba, akkor valami haszon csak kell nekik, ami miatt levesznek. nem tudom milyen hibát találtak neked még pluszban, de.... mind1
de valószínű én látom rosszul a világot.... (vagy nem)


Lehet, hogy igazad van de legyünk őszinték a Bmw nem tartozik a könnyen szerelhető autók közé...
Olyan szerelők is elvállalnak bmw javítást akik egy opel astrát vagy ford focust gond nélkül elbütykölnek de ez már túl nagy falat nekik... Nyilván ezt nem fogják bevallani!
Így nem kizárt, hogy néhány hibát nem vesznek észre csak azok akik Bmw-re specializálódtak.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-28 08:49 au. váltó olaj

adorjanb írta: Sziasztok!

Esetleg tudtok-e valakit Békés megyében, aki korrekten meg tud csinálni egy szűrő és olajcserét az 535D-m váltójában.

Előre is köszi a választ!


Bözse (zsolti), Szarvason.

(+36) 20/9466942
(+36) 66/216937

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-27 12:47 Mi lehet a baj?

xlzx írta:
Ami még nagyon nem tetszik nekem, hogy ha járó motornál leveszem a betöltő nyílás kupakját akkor nagyon veri ki az olajat és rengeteg a kartergáz is. Ülepítős szűrő van benne és tökéletes a membrán.

köszi


Sajnos a motor kopásával egyenes arányban nő a kartergáz mennyisége... Nem tudhatod, hogy miképpen használták/szervizelték azt a bontott motort illetve, hogy mennyi a valós KM futása.





vivaladiesel Elküldve: 2012-11-26 08:33 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
mario_k írta: Sziasztok!

Hideg indításoknál az autónak édeskés szaga van de csak amíg be nem melegszik. Az autó kb 18fokos garázsban áll mindig nem kint a hidegben. Valaki tudna nekem erre magyarázatot adni, vagy ötletet hogy mi lehet ez? Esetleg más is tapasztalt ilyet?

Köszönöm


a dízelnek van indításnál... olyan tojás szerű, kénes szag azt hiszem


A dízelnek inkább savanykás/szúrós szaga van. Az édeskés szag inkább fagyálló jelenlétére utal a kipufogógázban ami hengerfej problémát jelent. (elméletileg)

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-25 09:57 Kopog az eleje!!

e46f4n írta: Lengokar cserere keresek szerelot! Olyat anol van megfelelo presgep es ertenek is mondjuk a bmw-hez! Valami otlet?

Illetve magam vegyem meg a lengokarokat, vagy bizzam ezt szerelore? E46 nal egyben cseres a lengokar gombfejekkel?


Szoval kene valami jo megbizhato futomuves pesten elsosorban!
Varom az otleteket, koszi!


Keresd Muha Attila mestert vagy az NT Auto-t. (a szerviz értékelésben és google-ben megtalálod őket)
Én az alkatrészeket magamnak szoktam venni. A Lemförderrel például biztos nem nyúlsz mellé.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-24 22:06 Társalgó

BalaBMW írta: Na tegnap voltam a BMW Bognar-nal Kapuvaron. Ugye mondtam, hogy arra gyanakszom, hogy valami nem stimmel a porlasztom egyikevel, mert erdekes dolgokat produkal az auto. Radugtuk a gepre es a porlasztoim csodalatos ertekeket mutatnak, tehat meg sok 100ezer km-t elmennek. Semmi hibauzenetem nincs, tehat ment tovabb a talalgatas. Vegulis amit megcsinaltunk az egy SW frissites volt a motorban es a valtoban is. Most a legfrisebb SW van mind a motorban, mind a valtoban.
Az elso 200 km tapasztalatai:
Pozitiv:
- az alapjaratom simabb lett
- jobban veszi a fordulatot
- mintha kicsit jobban is menne
- varosi es normal hasznalat mellett sokkal finomabban valt mint eddig
Negativ:
- meg mindig ugral hidegen az alapjarat
- meg mindig jobban fustol mint kene
- erosebb gyorsitasnal (pl ha felmegyek a palyara) az elso 4 fokozatot gyonyoruen elvaltja viszont az 5-nel rant egyet az auton

A pozitiv dolgok lehet, hogy csak szubjektivek, de egyelore ezt vettem eszre. Meg van 1-2 dolog ami nem jott elo azota, de meg ebben a 2 napban ugyis megyek 250 km-t szoval meglatom.

Abban maradtunk, hogy ha nem oldodnak meg a gondok, akkor kene egy legtomegmero csere. Nektek mi a velemenyetek?


Húzd le a légtömegmérő csatlakozóját. (Ilyenkor beáll egy középértékre...) Ha ettől megjavul az alapjárat és megszűnik a füst akkor a légtömegmérőt kell cserélned.

vivaladiesel Elküldve: 2012-11-23 16:11 Autóvásárlás

Xerox írta: Sziasztok,

Először is abszolút laikus vagyok BMW téren, ezt nézzétek el nekem. Régóta gondolkodom egy BMW vásárlásán, de csak most jött el az alkalom, hogy esetleg vegyek egyet. Kíváncsi lennék a tulajok véleményére úgy általában. Az E46-osokból szeretnék választani magamnak 3-as szériából. Elsősorban dízel érdekelne, nem pörögni venném az autót , de ha meggyőznek benzines is lehet. Egy átlagos autónak lenne használva, munkába járás, hétvégén utazgatás, semmi extrém, azért a fogyasztás is lényeges. Melyik típust ajánlanátok, milyen üzemanyaggal, mik a típushibák ezeknél az autóknál, mire figyeljek vásárláskor, milyen áron reális ma egy ilyen autó stb. Sokat olvasgatok fórumokat, "óratekergetésről" elszálló turbókról, és egyéb riasztgatásokról, ezért is érdekelne a véleményetek. Minden infó érdekel. Válaszaitokat előre is köszönöm!


Szia! Üdv a fórumon.

Dízelest akkor érdemes venni ha sokat mész.(értsd: 30-40 000km felett/év) Ez esetben a dízelspecifikus költségekért "kárpótol" az alacsony fogyasztás.
Vegyünk alapul egy faceliftes 320d-t (150le): Porlasztók, turbó, AC. Ezek mind nagyon komoly tételek. Arról nem is beszélve, hogy jó eséllyel belefuthatsz egy alsó hangon 350 000km-t futott példányba. Ilyen futásteljesítmény mellett a magyar viszonyokat ismerve mindig legyen a zsebedben 150-200.000ft amit bármikor az autóra tudsz fordítani (futómű rendberakás, motorikus gondok stb)

Ha relatíve keveset közlekedsz akkor jobb ésszerűbb választás egy benzines. 318i-től felfelé... Egyszerűbb technika, kevesebb hibalehetőség. Nyilván többletfogyasztással kell számolnod egy dízelhez képest.

Vásárlás előtt nem árt megnézetned a kiszemelt autót egy Bmw-re szakosodott szerelővel (a márkaszervizeket nem ajánlom) hiszen könnyen felszállhat az ember a szopórollerre ha nem körültekintően vásárol. Ez benzin/dízel motor esetén egyaránt érvényes.
Sok sikert és türelmet a vásárláshoz. Ne szeress bele az első autóba amit megnézel, tehát 3-4 autót feltétlenül nézz meg.