YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2013. november 15. péntek, 17:31


ganja71 írta: Sziasztok.Kérdésem lenne hozzátok: 1.6 os motorrol van szó, üresben a motort
felpörgetve a pedál visszaengedése után ~1-2 másodpercig marad az emelt fordulat,
majd lassan-lassan esik vissza. Sebességbe rakva szépen megy. Nem toom,van e hozzá köze,
de üresben nem megy a fogyasztás mérő műszerem sem. Gépen még nem néztük meg,ír e valamit.
Még viszonylag új nálam az autó,így nem tudom,hogy ez természetes, vagy valami hiba van
a mártrixban
A Válaszokat előre is köszönöm:


mert csak x sebesség után mutat a fogyi mérő.
hogy lassan megy vissza lehet szorul valahol a gázbowden. valaki nézze a motortérben álló motornál is akár, bent meg nyomja eressze vissza valaki.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz ganja71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. november 15. péntek, 15:08


Sziasztok.Kérdésem lenne hozzátok: 1.6 os motorrol van szó, üresben a motort
felpörgetve a pedál visszaengedése után ~1-2 másodpercig marad az emelt fordulat,
majd lassan-lassan esik vissza. Sebességbe rakva szépen megy. Nem toom,van e hozzá köze,
de üresben nem megy a fogyasztás mérő műszerem sem. Gépen még nem néztük meg,ír e valamit.
Még viszonylag új nálam az autó,így nem tudom,hogy ez természetes, vagy valami hiba van
a mártrixban
A Válaszokat előre is köszönöm:


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 21:32


YELLOW írta:
ugye amikor indítasz logikus, hogy többet pörög egy pillanatig. viszont hideg motornál is gáz. ez hiba, mintha nem fogná mega fordulatot az alapjárati motor.


már miért is? A dúsítás miatt nyilván többet fog forogni. Az az 1-1,5 másodperc érzékelése elég, hogy is mondjam, relatív...

A rezonancia mástól van. Van egy rezohang a DISA szelepkörnyékéről. Vagy ahogy felkapja az olajat az is érdekes hang, kipufi függesztők, egy csomó érdekes hang van egy kocsinál indításkor.

medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 19:38


YELLOW írta:
medveborke írta:
YELLOW írta:
medveborke írta: 2001-es e46 316i-nél mekkora a "tökéletes"-hez közeli alapjárat?


700-850 között jó szokott lenni.


nekem 800, szóval jó. Köszi!!

Viszont egy másik kérdésem is volna... Indításkor felugrik 1100-ra, marad kb 1-1,5 másodpercet, majd lemegy kb 600 körülire egy pillanatra (picit be is rezonál) és beáll 800-ra. Jól gondolom, hogy ez nem normális viselkedés?

Szerk.: A rezonálás hideg motornál jön elő


ugye amikor indítasz logikus, hogy többet pörög egy pillanatig. viszont hideg motornál is gáz. ez hiba, mintha nem fogná mega fordulatot az alapjárati motor. esetleg húzd le a légtömegmérő csatiját, akkor csinálja-e. valamikor ez a hiba.



Ránézek majd mindenképp holnap, köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 19:06


medveborke írta:
YELLOW írta:
medveborke írta: 2001-es e46 316i-nél mekkora a "tökéletes"-hez közeli alapjárat?


700-850 között jó szokott lenni.


nekem 800, szóval jó. Köszi!!

Viszont egy másik kérdésem is volna... Indításkor felugrik 1100-ra, marad kb 1-1,5 másodpercet, majd lemegy kb 600 körülire egy pillanatra (picit be is rezonál) és beáll 800-ra. Jól gondolom, hogy ez nem normális viselkedés?

Szerk.: A rezonálás hideg motornál jön elő


ugye amikor indítasz logikus, hogy többet pörög egy pillanatig. viszont hideg motornál is gáz. ez hiba, mintha nem fogná mega fordulatot az alapjárati motor. esetleg húzd le a légtömegmérő csatiját, akkor csinálja-e. valamikor ez a hiba.

medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 18:45


YELLOW írta:
medveborke írta: 2001-es e46 316i-nél mekkora a "tökéletes"-hez közeli alapjárat?


700-850 között jó szokott lenni.


nekem 800, szóval jó. Köszi!!

Viszont egy másik kérdésem is volna... Indításkor felugrik 1100-ra, marad kb 1-1,5 másodpercet, majd lemegy kb 600 körülire egy pillanatra (picit be is rezonál) és beáll 800-ra. Jól gondolom, hogy ez nem normális viselkedés?

Szerk.: A rezonálás hideg motornál jön elő


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 31. csütörtök, 18:46

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 18:39


medveborke írta: 2001-es e46 316i-nél mekkora a "tökéletes"-hez közeli alapjárat?


700-850 között jó szokott lenni.


medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. január 31. csütörtök, 18:25


2001-es e46 316i-nél mekkora a "tökéletes"-hez közeli alapjárat?

MikiEger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1995

státusz MikiEger

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. március 12. hétfő, 11:35


penge0423 írta: Helló mindenki!
Lenne egy kis problémám ha valaki tud segítsen!
Ha alapjáraton járatom a motort és mikor bekapcsolom a klímát vagy mikor eléri a hőfokot a víz és bekapcsol a ventilátor akkor egy pár másodperc után lelassul a motor és megáll majd indítóznom kell párszor mire beindul de eszt csak alapjáraton ha megyek vele akkor semmi gond.
Előre is köszi mindenkinek!


hali!
nézd át a légszűrő és a blokk közti gumicsonkot!
általába elvan repedve (típushiba) nekem is ezt csinálta míg ki nem cseréltem!

penge0423
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1996

státusz penge0423

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2011. június 11. szombat, 21:13


Helló mindenki!
Lenne egy kis problémám ha valaki tud segítsen!
Ha alapjáraton járatom a motort és mikor bekapcsolom a klímát vagy mikor eléri a hőfokot a víz és bekapcsol a ventilátor akkor egy pár másodperc után lelassul a motor és megáll majd indítóznom kell párszor mire beindul de eszt csak alapjáraton ha megyek vele akkor semmi gond.
Előre is köszi mindenkinek!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2011. május 10. kedd, 21:21


m_attila írta: Légyszi ne tévessz meg senkit...

Nyílván nem, 18tds helyett 25tds, 20d helyett 30d, 16i helyett 28ire gondoltam.

De ha tönkremegy egy 16i motorod és helyette 18i t raksz bele, vagy 20i helyett 23i 28i lesz, azt senki nem fogja észrevenni.

m_attila



azért az értékek mások lesznek. mérnek CO-t oszt kész, ha fenn áll a gyanúja a cserének. persze külsőre nem veszi észre, de más értéket produkál. magyarzni sem tudod semmivel, vagy ráfogni kipuffra, ilyenekre, mert az megint rögtön bukta, ha nincs papír róla.
mondjuk dolgom nem volt velük, de gondolom mindenre képesek, még beméretni is képesek elküldeni. nem hülye ott mindenki.



m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. május 10. kedd, 21:01


Légyszi ne tévessz meg senkit...

Nyílván nem, 18tds helyett 25tds, 20d helyett 30d, 16i helyett 28ire gondoltam.

De ha tönkremegy egy 16i motorod és helyette 18i t raksz bele, vagy 20i helyett 23i 28i lesz, azt senki nem fogja észrevenni.

m_attila


[quote="Qucsy"]
m_attila írta: Szia

Teendő...

Rakjátok bele az új motort, lehetőleg motorszám nélkül, vagy nehezen olvasható motorszámmal, erre vannak különböző módszerek.
Járjál vele, mintha mindig is ez a motor lett volna bent
Aztán majd eljön a műszaki ideje, elmész műszakira, ott ugye megnézik a motorszámot. Te továbbra is úgy viselkedsz mintha nem is tudnál az egészről.
Megállapítják, hogy olvashatatlan a motorszámod, erről kapsz egy hivatalos papírt a NKH tól (nemzeti közlekedési hatóság), amely tartalmazza a lehetséges motorkódodat, majd bemész az okmányirodába ezzel a papírral, és kapsz egy új forgalmit, mely csak motorkódot fog tartalmazni. Innentől kezdve legális a gép.

üdv

m_attila

..na akkor elmondom ennek a kicsivel komolyabb változatát nem csak műszakin tudnak megszívatni.. azt tudnod kel 1 komolyabb út menti ellenőrzés alatt( ami már gépes) nem csak az autót veszik el tőled de 1 komolyabb eljárás is indul ellened okirat hamisítás vádjával amit nagyon nehéz kimagyarázni. a vizsgálatok úgysem a te javadra fognak dönteni..hidd el nagy bajod származhat még belőled..





Qucsy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Qucsy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 326

Elküldve: 2011. május 10. kedd, 17:21


[quote="m_attila"]Szia

Teendő...

Rakjátok bele az új motort, lehetőleg motorszám nélkül, vagy nehezen olvasható motorszámmal, erre vannak különböző módszerek.
Járjál vele, mintha mindig is ez a motor lett volna bent
Aztán majd eljön a műszaki ideje, elmész műszakira, ott ugye megnézik a motorszámot. Te továbbra is úgy viselkedsz mintha nem is tudnál az egészről.
Megállapítják, hogy olvashatatlan a motorszámod, erről kapsz egy hivatalos papírt a NKH tól (nemzeti közlekedési hatóság), amely tartalmazza a lehetséges motorkódodat, majd bemész az okmányirodába ezzel a papírral, és kapsz egy új forgalmit, mely csak motorkódot fog tartalmazni. Innentől kezdve legális a gép.

üdv

m_attila

..na akkor elmondom ennek a kicsivel komolyabb változatát nem csak műszakin tudnak megszívatni.. azt tudnod kel 1 komolyabb út menti ellenőrzés alatt( ami már gépes) nem csak az autót veszik el tőled de 1 komolyabb eljárás is indul ellened okirat hamisítás vádjával amit nagyon nehéz kimagyarázni. a vizsgálatok úgysem a te javadra fognak dönteni..hidd el nagy bajod származhat még belőled..



troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2011. május 10. kedd, 12:15


YELLOW írta:
troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.



Azt macerás cserélni? Milyen árban van egy tartóbak?


macerás, mert meg kell emelni a motort a cseréhez. 1 tartóbak nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszek 10-15ezer Ft.


Hát köszi az infót... Akkor most ugrott a fóliázásom ára Azt párban szokták cserélni, vagy egyesével?


Amit írtál érdekes.. Nem akkor szokta ezt csinálni amikor üresben állsz és néha leesik a fordulat? Mert nekem ez volt,teljesen ideges voltam és elvittem szerelőhöz ő kicserélte a légtömegmérőt (mert az alapból rossz volt) légszűrő csere és nekem már nem is himbál a kocsi


De akkor szokta. Pl várok a vasúti átjáró elött. Néha-néha behibálja a kasztnit. :S Akkor lehet légtömegmérő lenne a hibás? Az egy fokkal azért jobb lenne, gondolom az nem olyan macerás cserélni. Légszűröm 10e kmel ezelőtt volt cserélve.


Yellow,jól mondja! Takarítsd ki egy kicsit,ha nem használ akkor csere. Nekem 35 rugó volt a csere és 5 perc alatt végeztünk vele Hali


Köszi! Akkor kitakarítom, gondolom csak valami lötty kell hozzá ha jól tudom! Remélem segít!
Köszi srácok az infót!


nem valami lötty, hanem féktisztító spray kell hozzá. vehetsz direkt erre a célra létesített tisztítót, de 3x annyiba kerül.
a lényeg, hogy rá kell porlasztani, hagyni, hogy leoldja a dzsuvát, többször fújni rá.

nem szabad dróttal, egyébbel piszkálni, lehetőleg ne ejtsd le!



Bocs a lötty kifejezésért, azt tudtam hogy van rá pray, de a féktiszítót nem tudtam hogy jó! vigyázok majd! Köszi az infókat!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2011. május 10. kedd, 11:07


troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.



Azt macerás cserélni? Milyen árban van egy tartóbak?


macerás, mert meg kell emelni a motort a cseréhez. 1 tartóbak nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszek 10-15ezer Ft.


Hát köszi az infót... Akkor most ugrott a fóliázásom ára Azt párban szokták cserélni, vagy egyesével?


Amit írtál érdekes.. Nem akkor szokta ezt csinálni amikor üresben állsz és néha leesik a fordulat? Mert nekem ez volt,teljesen ideges voltam és elvittem szerelőhöz ő kicserélte a légtömegmérőt (mert az alapból rossz volt) légszűrő csere és nekem már nem is himbál a kocsi


De akkor szokta. Pl várok a vasúti átjáró elött. Néha-néha behibálja a kasztnit. :S Akkor lehet légtömegmérő lenne a hibás? Az egy fokkal azért jobb lenne, gondolom az nem olyan macerás cserélni. Légszűröm 10e kmel ezelőtt volt cserélve.


Yellow,jól mondja! Takarítsd ki egy kicsit,ha nem használ akkor csere. Nekem 35 rugó volt a csere és 5 perc alatt végeztünk vele Hali


Köszi! Akkor kitakarítom, gondolom csak valami lötty kell hozzá ha jól tudom! Remélem segít!
Köszi srácok az infót!


nem valami lötty, hanem féktisztító spray kell hozzá. vehetsz direkt erre a célra létesített tisztítót, de 3x annyiba kerül.
a lényeg, hogy rá kell porlasztani, hagyni, hogy leoldja a dzsuvát, többször fújni rá.

nem szabad dróttal, egyébbel piszkálni, lehetőleg ne ejtsd le!