valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. április 14. vasárnap, 17:25


Az utóbbi időkben gyakran hallani olyan híreket, hogy az új autó néhány napos leállítás után nem indul be, az önindító nem képes körbeforgatni a motort.
Gondoljuk át: környezetvédelmi és üzemanyag fogyasztás csökkentési okokból a gyártók arra törekednek, hogy a motor fordulatszáma lehetőleg alacsony legyen. Egy 80A töltőáram leadására képes Bosch generátor erre a főtengely 6000 percenkénti fordulatszámán hajlandó, 1900-as fordulatszámon ez már csak 54 Amper, és 1500 percenkénti fordulatnál csupán 36A. A városban vánszorgó autó esetén bekövetkezhet, hogy eleve több áramot fogyaszt, mint amennyit a generátor termel, így a hiányzó Ampereket az akku pótolja.

Vegyünk alapul egy középkategóriás, korszerű gépkocsit, akadályozott forgalomban, a motor éppen kétezret forog percenként, a generátor pedig 50 Ampert tölt.

A villamos hálózat terhelései, megközelítőleg:

-Motormenedzsment (gyújtás+befecskendezés): 30-50 W
-Benzinszivattyú: 10-30 W
-2 db. tompított fényszóró: 110 W
-2 db. ködlámpa: 110 W
-4 db. helyzetjelző lámpa: 20 W
-Belső megvilágítás: 20 W
-Rendszámtábla megvilágítás: 10 W
-Fűtés: 60 W
-Hűtőventilátor magas fokozaton: 250 W
-Audio rendszer: 50 W
-Ablaktörlők elől: 80 W
-Egyéb biztonsági és komfortelektronikai rendszerek: 10-20W
Ez eddig kb. 800 W. Ez bizony erősen közelít a 60 Amperhez, a generátorunk viszont ennél jóval kevesebbet tölt.
Nem számoltunk ülésfűtést, irányjelzőt, féklámpát, szélvédő fűtést, fényszóró mosót, önindító motort, kürtöt, motoros antennát, ablakemelőt, hátsó ablaktörlőt... és még számos más alkalmi fogyasztót. Ha ezek időszakos terhelésével is számolunk, akkor a helyzet még rosszabb.
A legújabb, minden extrával, ezernyi jeladóval, aktuátorral, elektronikák tömegével, sok tucat villamos motorral telepakolt autóknál bekövetkezett az, ami korábban már sejthető volt: az akku időnként lemerül, a sokmilliós csodakocsi reggel nem indul. Nyomós oka van rá. Gondoljunk csak az újabb idők egyik "vívmányára", az elektromos kormány rásegítésre.
Városban szinte mindig működik, és persze főként akkor, amikor elvett gázzal kanyarodunk, vagy parkolni akarunk. A generátor alig tölt, pedig a szerkezet áramfelvétele jelentős.
Ma már nem ritka az az új autó, amiben két akku teljesít szolgálatot, az egyik csupán az indítómotort szolgálja ki.
Ezzel a megoldással a gyártók jórészt elejét veszik ugyan az "este még ment, reggelre már indíthatatlan" tartalmú reklamációknak, ám amit nyernek a réven, azt mi, vásárlók, bőven elveszítjük a vámon.
Vételkor eleve magasabb a számla, a bonyolultabb szerkezetet és több alkatrészt természetesen megfizetteti a gyártó. A két akkunak nagyobb súlya van, ezt cipelni kell, ez energiába kerül, ezeket időnként cserélni kell, ezt is mind az üzembentartó állja. Nagyobb teljesítményű generátor kell a töltésükhöz, ez megintcsak extra súly és költség, újra bonyolultabb, meghibásodásra érzékenyebb és költségesebb fenntartású lett az autó. Az akkumulátor pedig veszélyes hulladék, nem mindegy, hogy egy autó működési ciklusa alatt hány darabot "fogyaszt el."


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. április 14. vasárnap, 17:07


YELLOW írta:
hun_tigoo írta: Olyat produkál a motrom hogy alig akar elindulni de csak néha..
Gondolok itt arrra hogy tegnap moziztunk az arénába és mikor vége lett a filmnek akkor alig akarta beinditani a kocsit az akksi...
Elhalványult még a kilométerórám ais mikor inditottam...
Valaki tapasztalt ilyesmit?
A töltésre rámértünk inditáskor 10-re megy le de ammikor jár a motor 13-14 a töltésem...
Izzitógyertya lehet ludas?
Privátot irjatok légyetek szivesek, előre is köszönöm!


valószínű akksi lesz. biztos régi már. a 10V elég kevés indítózás közben. még lakatfogóval egy áramerősséget is lehetne mérni, lehet az önindító túl nagy áramot vesz fel.


Úgy emlékszem nem rég vett új akksit...De hány Ah????

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 14. vasárnap, 15:03


hun_tigoo írta: Olyat produkál a motrom hogy alig akar elindulni de csak néha..
Gondolok itt arrra hogy tegnap moziztunk az arénába és mikor vége lett a filmnek akkor alig akarta beinditani a kocsit az akksi...
Elhalványult még a kilométerórám ais mikor inditottam...
Valaki tapasztalt ilyesmit?
A töltésre rámértünk inditáskor 10-re megy le de ammikor jár a motor 13-14 a töltésem...
Izzitógyertya lehet ludas?
Privátot irjatok légyetek szivesek, előre is köszönöm!


valószínű akksi lesz. biztos régi már. a 10V elég kevés indítózás közben. még lakatfogóval egy áramerősséget is lehetne mérni, lehet az önindító túl nagy áramot vesz fel.

hun_tigoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz hun_tigoo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2013. április 14. vasárnap, 15:01


Olyat produkál a motrom hogy alig akar elindulni de csak néha..
Gondolok itt arrra hogy tegnap moziztunk az arénába és mikor vége lett a filmnek akkor alig akarta beinditani a kocsit az akksi...
Elhalványult még a kilométerórám ais mikor inditottam...
Valaki tapasztalt ilyesmit?
A töltésre rámértünk inditáskor 10-re megy le de ammikor jár a motor 13-14 a töltésem...
Izzitógyertya lehet ludas?
Privátot irjatok légyetek szivesek, előre is köszönöm!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 27. szerda, 09:45


kyle16 írta:
jlaci74 írta:
kyle16 írta: sziasztok. tegnap voltam kocsit nézni és olyannal találkoztam hogy...: bmw e46 a műszerfalon 214 ezer km. forgalmiba lóerő 163. kérdezem az embertől hogy ez miért annyi? azt mondta hogy 3 éve új motor lett bele rakva a bmw-nél vásárolta és már nem volt 150 lovas e46-os motor és a újabb kasznis bmw motort tették bele ami 163 lovas és állítólag magába a motorba 90 ezer km van. szerintetek ez mennyire lehet megbízható és valós dolog? és még egy fontos kérdésem lenne mégpedig az hogy ezt magyarországi forgalomba helyezés esetén lehet-e majd magyarországon használni mert nekem van egy ismerősöm akinek van egy passatja és ugyanígy az újabb motor került bele de 3 éve a garázsban áll mert nem lehet használni. köszönöm

üdv


Mesébe illő story, ( persze a kereskedőkre jellemző ) de nem lehetetlen.
Ha úgy van ahogy mondja annak nyoma kell hogy legyen , számla vásárlásról-beszerelésről, stb.
Gondolom kint az ilyen motorcserét nem sufniban csinálják, akkor VIN alapján a márkaszerviz-látogatásból is kideríthető a valósság vagy valótlanság...



magán személyről van szó. kint él az eladó testvére németbe és ott lett csináltatva az autó. tehát akkor mondjuk egy alváz szám alapján előrébb lennék és egy hivatalos bmw bevizsgálás után?
üdv


Elkéred az alvázszám utolsó 7 karakterét ( ez a VIN ) , besétálsz egy szalonba / márkaszervizbe és már mondják is a szervizmúltat.



kyle16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kyle16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2013. március 27. szerda, 09:37


jlaci74 írta:
kyle16 írta: sziasztok. tegnap voltam kocsit nézni és olyannal találkoztam hogy...: bmw e46 a műszerfalon 214 ezer km. forgalmiba lóerő 163. kérdezem az embertől hogy ez miért annyi? azt mondta hogy 3 éve új motor lett bele rakva a bmw-nél vásárolta és már nem volt 150 lovas e46-os motor és a újabb kasznis bmw motort tették bele ami 163 lovas és állítólag magába a motorba 90 ezer km van. szerintetek ez mennyire lehet megbízható és valós dolog? és még egy fontos kérdésem lenne mégpedig az hogy ezt magyarországi forgalomba helyezés esetén lehet-e majd magyarországon használni mert nekem van egy ismerősöm akinek van egy passatja és ugyanígy az újabb motor került bele de 3 éve a garázsban áll mert nem lehet használni. köszönöm

üdv


Mesébe illő story, ( persze a kereskedőkre jellemző ) de nem lehetetlen.
Ha úgy van ahogy mondja annak nyoma kell hogy legyen , számla vásárlásról-beszerelésről, stb.
Gondolom kint az ilyen motorcserét nem sufniban csinálják, akkor VIN alapján a márkaszerviz-látogatásból is kideríthető a valósság vagy valótlanság...



magán személyről van szó. kint él az eladó testvére németbe és ott lett csináltatva az autó. tehát akkor mondjuk egy alváz szám alapján előrébb lennék és egy hivatalos bmw bevizsgálás után?
üdv

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 27. szerda, 09:35


kyle16 írta: sziasztok. tegnap voltam kocsit nézni és olyannal találkoztam hogy...: bmw e46 a műszerfalon 214 ezer km. forgalmiba lóerő 163. kérdezem az embertől hogy ez miért annyi? azt mondta hogy 3 éve új motor lett bele rakva a bmw-nél vásárolta és már nem volt 150 lovas e46-os motor és a újabb kasznis bmw motort tették bele ami 163 lovas és állítólag magába a motorba 90 ezer km van. szerintetek ez mennyire lehet megbízható és valós dolog? és még egy fontos kérdésem lenne mégpedig az hogy ezt magyarországi forgalomba helyezés esetén lehet-e majd magyarországon használni mert nekem van egy ismerősöm akinek van egy passatja és ugyanígy az újabb motor került bele de 3 éve a garázsban áll mert nem lehet használni. köszönöm

üdv


Mesébe illő story, ( persze a kereskedőkre jellemző ) de nem lehetetlen.
Ha úgy van ahogy mondja annak nyoma kell hogy legyen , számla vásárlásról-beszerelésről, stb.
Gondolom kint az ilyen motorcserét nem sufniban csinálják, akkor VIN alapján a márkaszerviz-látogatásból is kideríthető a valósság vagy valótlanság...




kyle16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kyle16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2013. március 27. szerda, 09:23


sziasztok. tegnap voltam kocsit nézni és olyannal találkoztam hogy...: bmw e46 a műszerfalon 214 ezer km. forgalmiba lóerő 163. kérdezem az embertől hogy ez miért annyi? azt mondta hogy 3 éve új motor lett bele rakva a bmw-nél vásárolta és már nem volt 150 lovas e46-os motor és a újabb kasznis bmw motort tették bele ami 163 lovas és állítólag magába a motorba 90 ezer km van. szerintetek ez mennyire lehet megbízható és valós dolog? és még egy fontos kérdésem lenne mégpedig az hogy ezt magyarországi forgalomba helyezés esetén lehet-e majd magyarországon használni mert nekem van egy ismerősöm akinek van egy passatja és ugyanígy az újabb motor került bele de 3 éve a garázsban áll mert nem lehet használni. köszönöm

üdv

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 22:10


szotakdavid írta:
valter320d írta:
hun_tigoo írta:
valter320d írta:
hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!


A webasto ki van kötve mert ha ràkötöm füstölög vmikábel alóla szoval ezt hanyagolom...
2 termosztatot cserelnem kell mert rosdz de erre még nem volt keretem...
Augusztustol tudok alkatrészt venni mert addig sok a hitelem...
Generátorra hétvégén ráméretek okvetlen...



Az állófűtésed akkor gázolajos? Ha füstöl akkor valószínű a kipufogója!
Csak az akartam ebből kihozni hogyha a kisegítő fűtésed elektromos és nem jó az ki tudja végezni a generátorod!
Mivel nincs biztosítéka a motorvezérlő vezérli,ez által próbálja ő kapcsolgatni míg zárlatos lesz a generátor!de akkor te gázolajos fűtéses vagy


Elvileg van a 64-es nem? vagy csak gázolajosnak van ott biztije??


Szerintem csak a gázolajosnak van!
Mikitől tudom pont kerestem azt a hozzászólását!De nem találom de majd ha megvan linkelem!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 21:56


valter320d írta:
hun_tigoo írta:
valter320d írta:
hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!


A webasto ki van kötve mert ha ràkötöm füstölög vmikábel alóla szoval ezt hanyagolom...
2 termosztatot cserelnem kell mert rosdz de erre még nem volt keretem...
Augusztustol tudok alkatrészt venni mert addig sok a hitelem...
Generátorra hétvégén ráméretek okvetlen...



Az állófűtésed akkor gázolajos? Ha füstöl akkor valószínű a kipufogója!
Csak az akartam ebből kihozni hogyha a kisegítő fűtésed elektromos és nem jó az ki tudja végezni a generátorod!
Mivel nincs biztosítéka a motorvezérlő vezérli,ez által próbálja ő kapcsolgatni míg zárlatos lesz a generátor!de akkor te gázolajos fűtéses vagy


Elvileg van a 64-es nem? vagy csak gázolajosnak van ott biztije??

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 21:51


hun_tigoo írta:
valter320d írta:
hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!


A webasto ki van kötve mert ha ràkötöm füstölög vmikábel alóla szoval ezt hanyagolom...
2 termosztatot cserelnem kell mert rosdz de erre még nem volt keretem...
Augusztustol tudok alkatrészt venni mert addig sok a hitelem...
Generátorra hétvégén ráméretek okvetlen...



Az állófűtésed akkor gázolajos? Ha füstöl akkor valószínű a kipufogója!
Csak az akartam ebből kihozni hogyha a kisegítő fűtésed elektromos és nem jó az ki tudja végezni a generátorod!
Mivel nincs biztosítéka a motorvezérlő vezérli,ez által próbálja ő kapcsolgatni míg zárlatos lesz a generátor!de akkor te gázolajos fűtéses vagy

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 21:49


hun_tigoo írta:
valter320d írta:
hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!


A webasto ki van kötve mert ha ràkötöm füstölög vmikábel alóla szoval ezt hanyagolom...
2 termosztatot cserelnem kell mert rosdz de erre még nem volt keretem...
Augusztustol tudok alkatrészt venni mert addig sok a hitelem...
Generátorra hétvégén ráméretek okvetlen...



Rossz termosztátokkal nem nagyon használnám a kocsit mert folyamatosan túl van hűtve a motor.

hun_tigoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz hun_tigoo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 21:28


valter320d írta:
hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!


A webasto ki van kötve mert ha ràkötöm füstölög vmikábel alóla szoval ezt hanyagolom...
2 termosztatot cserelnem kell mert rosdz de erre még nem volt keretem...
Augusztustol tudok alkatrészt venni mert addig sok a hitelem...
Generátorra hétvégén ráméretek okvetlen...



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 20:58


hun_tigoo írta: helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...


Szia
Nos...
Generátorod vajon tölt???
Kisegítő fűtésed működik?
Mennyi ídő alatt éri el a kocsi az üzemit?
Majd leírom mit akarok ebböl kihozni csak válaszolj!
Tudom az akksid új multkor mondtad!

hun_tigoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz hun_tigoo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 16:08


helló!
milyen a generátor?
szénkefés vagy milyen?
Lehet hogy ezért csinálja hogy hideg van és inditanék akkor nem indul merült hangot ad...
De ha beviszem a melegre az akksit akkor 1-2 óra múlva berakom akkor inditja...
Sajnos tegnap a tunning show után inditottam volna de nem indult be kellett tolni 3.-ba ugy indult.
Tudom dieselt nem lehet de valahogy haza kellett jutnunk..
Ötlet?
Alig volt -1 és ezt csinálja...