gyurigyuri írta:
gyurigyuri írta:
Hondras írta:
ZoleeSRB írta:
Hondras írta:
ZoleeSRB írta:
gyurigyuri írta:
valter320d írta:
gyurigyuri írta:
Üdv!
M47D01 motorkód , 150Le! Múlt héten kaparintottam meg az autót. Szervízkönyv és óra szerint 165ezer Km.Aztán vagy-vagy....
Minden indítás után kell 10-12 másodperc kell neki mire kisímul a motor járása. Lehet melegen és reggeli hidegindítás is.Abban a 10-12 máspdpercben hangyányit ingadozik az alapjárat is. Meg nem áll, annyira nem vészes és minden indítás sikeres is...
Mikor emelkedőnek haladok pl: 3.ban 45Km/h-val és nem kapcsolok vissza hanem inkább rálépek, akkor finom ciripelés hallatszik a motortérből, de azért megy...
Nagyobb gázadásra, mondjuk 2000rpm-nél még rálépek, akkor rendes mennyiségű fekete füstöt hagyok ott...
Mi lehet ez? Injektor? EGR nem zár le? Turbó nem szállít eleget?
Az a baj hogy láma vagyok. De szívesen vennék értelmes tanácsokat.
Egyébként viszem kedden általános szervízre, de még azt sem tudom hogy mondjam el a "félelmemet" vagyis hogy mit tapasztalok.....
Hát igy elsőre az az elgondolás hogy,uj vagy felujjitott porlasztok vannak benne és nem lett felprogramozva IMA alapján,nem akarok hülyeséget mondani talán megválaszolja valaki hogy beindul e felprogramozás nélkül.Azt tudom ha visszateszik a porlasztókat ahonnan kivették akkor nem kell,csak ha cserélődik a sorrend.
Én a porlasztókra gondolok vagy befecskendezőkre mert ugye ez nagynyomásu
Értem! Hát kedden mindenképp rákérdezek a szerelőmnél.
Azt ő meg tudja nézni hogy fel lettek-e programozva az injektorok? És a számsort honnan fogja tudni megnézni így beépítve?
Egyébként most hogy naponta használom, egyre kevesebbet ír ki átlagfogyasztásra. Mikor átvettem 8 liter/100km írt. 400 Km megtétele után most 6,5l/100Km re csökkent.
Menni megy szépen. Igaz nem is bántom. Még ismerkedünk SZépen megy. Csak induláskor és az első hozzászólásomban említett helyzetekben akad kételyem.Lépni is lép csak idegesít hogy nincs-e valami komolyabb gondja?
semmi gond nincs az autóval nem kell megijedni ez egy dízel autó és néha füstöl.
tiéd még euro3 vákumos turbós teljesen normális a füstölés,valószínű a km állás nem annyi de azzal sem kell törődni ha egyben van az autó.
szóval no para
olajat meg szűrőket cserélj és góól.
isten hozott köztünk.
Saját tapasztalat alapján porlasztó lesz, nekem is ezt csinálta, (igaz én eladtam mielőtt a zsebbe kellett volna nyúlni), gázadásra ciripelt, és nagy füst padló gázon, az alapjárat viszont még jó volt. Havernak ugyanezen motorral szerelt kocsi nem füstölt, szóval nem biztos, hogy jó ez így. Ugye porlasztó hiba miatt hallottunk már lukas dugattyús motorról, ezért inkább jár utána alaposan!
szerintem azért ennyire nem kéne riogatni,használt autót vett biztosan nem újszerűek benne a porlasztók.azt h egy dízel gázadásra füstöl nem jelent semmit.én azt mondom nyomjad bele a km és meglátod,de persze nézzen rá egy szakértő.
Persze ebben az esetben nem biztos, hogy hatékony tud lenni a távdiagnosztika, de azért láttunk már egy két érdekes esetet, és inkább óvatos legyen a friss Bmw tulaj.
A füstölés témában pedig nem akarok vitát nyitni...
köszönöm a válaszokat
hát kedden biztos hogy rákérdezek a szerelőnél. remélem nem bagatelizálja el a dolgot...
ha porlasztó csere lenne, csak egyben a 4et vagy mehet csak a hibás?
és jó lehet egy felújított vagy csak a zsír új?
felprogramozás kérdésre valaki tudja a választ? ezekről a porlasztókrólhogy derül ki a kód? vagy hogy felprogramozták-e?
és az hogy hibás e valamelyik? poharazzák? vagy... ?
tudom idegesítő ez a sok kérdés....
Hát! Ma reggel is kb. ugyan az a helyzet.0 fokban indult szépen, de kellett 10mp. Mire azt mondom hogy kisímult a motor járása.
SZépen autókáztam a munkahelyre, egyszer kellett előznöm az utolsó 10 Km-ben, ott kicsit erőből odaléptem neki, a lapot vette szépen , de megint hallottam azt a ciripelő hangot
Alig várom hogy holnap legyen és a szerelőm mondjon rá valamit.
Amit még észre vettem, hogy erősen érezni ezt az édeskés "hegyilevegő" szagot a kipufogóból még alapjáraton is.
Tényleg! Részecskeszűrő van ebben már?
Üdv!
Na tegnap elvittem a vasat egy teljes ütemezett szervízre!
OLAJ+OLAJSZŰRŐ / LÉGSZŰRŐ / KARTERGÁZ SZŰRŐ / GÁZOLAJSZŰRŐ / VÁLTÓBAN + DIFIBEN OLAJELLENŐRZÉS / DIAGNOSZTIKA
Minden rendben ment! Kapott fincsi friss olajat és átnézték az autót. A Diagnosztika egyetlen hibát sem talált, nincs hibaüzenet se hibakód...
Viszont a fentebb említett problémára rákérdeztem " indítás utáni kisímulás és a ciripelés"
Úgy néz ki van egy kis szőr a rendszerben:
Azt mondja a szerelő, hogy egy hengerem indítózáskor nagyon könnyen átfordul. Olyan mintha abban nem lenne megfelelő a sűrítés.Mivel elindulás után pár másodperccel rendbe jön ő arra gyanakszik hogy valamelyik kipu szelepem nem zár tökéletesen. Ezt próbálta azzal is igazolni, hogy az EGR előtt levette a levegő csövet és mikor kinyit az EGR akkor belecsattogó hangot lehet hallani...ez nem túl jó hír mert ugyebár le kellene venni a hengerfejet a javításhoz....
A másik gond a ciripelés és füstölés. Ott az injektorokra gondol, mert a korrekciós értékek így alakulnak:
1.henger -0,4
2.henger 0
3.henger -0,49
4.henger + 3,0
AZt beszélgettük, hogy ha 2-est egy átlagos injektornak feltételezzük, akkor a két mínuszos jobbnak néz ki a +3-as viszont sokkal rosszabnak.
Ki kellene szedni őket és beméretni próbapadon....
Az a kérdés, hogy ha tényleg van ez a szelephiba és mondjuk pont a 4es hengeren akkor az okozhatja e hogy az ECU a 4-es hengerre rádob egy lapáttal.
Vagy épp nincs is szelephiba csak a 4es henger azért fordul át könnyen mert indítózáskor kevés gázolajat kap vagy nem jól porlasztva és nem fogja meg az önindítót....
Ki kellett volna venni a porlasztókat és kompressziót, végnyomást mérni de csak kötelező szervízre mentem. Én sem tudtam tovább maradni és a szakihoz is jözz a következő kuncsaft.
Egyébként az autó szép egyenletesen jár, veszi a lapot is, 6 körül eszik vegyesben (inkább picivel alatta)és más gondja igazán nincs. Se elektromos, se kasztni, se fék, se futómű....semmi.