autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 23. hétfő, 21:03


Ha megvárod míg lehül a turrbó akkor sokkal többet megteszel mint kéne. Nem lebeszélni akarlak csak gondoltam akkor már leírom amit errõl "tudok".

Szóval a Turbó közös olajozással van ellátva a motorral. Ennek következtében figyelni kell mindig arra, hogy a kenés meglegyen. Ha például átlagosan (ennél típusnál) 2000-es fodulatszámon haladsz és meglátod az úton a barátnõdet , gyorsan megállsz, leállítod, kiugrasz a kocsiból ... és itt a baj, merthogy a 2000-es fordulaton járó motor mellet a turbó kb 10000-es vagy annál jóval nagyobb (akár 30000 is lehet) fordulaton forog. Viszont ahogy leállítod a motort elveszed tõle a kenést, tehát turbó szépen beáll.

Úgyhogy óva intek mindenkit, hogy a bartánõje után ugráljon, mert egy ilyen eset után lehet búcsút inteni a turbónak.

Bocsi ha valakit untattam.

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. január 23. hétfő, 19:32


Hejj!
Nekem is kellet alsó lengõkar cserét végrehajtani.
Tárcsacsere nálam is.
Amikor megvettem akkor a létezõ összes oolajat lecseréltettem benne.
Jah meg egy kerékcsapágy egy jólesõ padkának csapódás közepette adta meg magát.
Amugy az enyém 2002. közösnyomócsöves változat.
Eddig lekopogom nincs gond se a turbunyekkal sem a fecskendõkkel.
Pedig szoktam tolni de olyankor megvárom leállitás elõtt hogy lehüljön a turbó.
Szerintem ha gondoskodik az ember rendesen róla és nem kókány cuccokat vesz bele akkor birniuk kell!
Amugy meg amiket eddig vettem bele szerintem nem olyan drága dolgok mint amivel riogattak... mondjuk egy jó nagy adag kedvezmény az alkatrészboltban nem hátrány.
Szóval ha a többieknek is lenne hozzászolni valóLYUK akkor kérem tegyék közzé!
-B-

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 22. vasárnap, 10:14


Ez ugye rögtön attól függ, hogy 2002 elõtti vagy utáni a jármû, merthogy akkor volt egy váltás. A '99-'02 közöttiek hagyományos turbó diesel motorok (136LE, 280nm). A '02 utániak pedig újabb (mindenhol máshogy nevezik) magas nyomású (közös nyomócsöves, stb) motorral jönnek (150LE, 330nm). Nem tudom most épp a bmw, hogy nevezi.

Nos a régebbiekre azt mondják elnyûhetetlen. Állítólag 300000km-t elmennek anélkül, hogy hozzá kéne komolyabban nyúlni. Nekem ilyen van. 150000-el került hozzám (most 180000). Hogy elõtte mit csináltak vele nem tudom. Nálam a következõket kapta: bal elsõ trapézkar, elsõ fékkgarnitúra (tárcsák, betétek), kuplung szett, fûtés hõérzékelõ csere, (fûtés még most sem jó, vezérlõ csere kellene) és persze a szervizek.

Az újabb típusokról annyit hallottam , hogy a porlasztófejek nem nagyon bírják a nagy nyomást. Idõnként cserére szorulnak. Egy ismerõsömnek a turbó ment el 100000-nél. (szerintem nem típushiba)

Amúgy pont nemrég jártam egy üzletbe ahol azt mondták, hogy a fûtés vezérlõ panel (rádió alatti) gyakran tönkremegy. Ez évjáratfüggetlen.

nos ennyit tudtam mondani!

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. január 21. szombat, 21:35


Sziasztok !

Újra körkérdéssel zaklatok minden kedvesw usert!
Szóval elég sok rossz kritikát hallotam a 20d motor tartósságárol szóval tapasztalatokat kérném megosztani kinek mit kellet megbabrálni ha kellet!
Ennyi.
Az enyémbe most 120 000 van ora szerint aztán ki tudja németbõl jött.
Eddig semi gond.
-B-