státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 16:52


Szervusztok!
Az imént regisztráltam. Oka, hogy hamarost - ha a sors is úgy akarja - beteljesül a gyermekkori álom. 30 éves vagyok, 20 éve vágyom rá: BMW. 320d touring-ra esett a választás.

Nagy örömömre szolgált végigolvasnom ezt a 4 oldalas témát, és úgy érzem, megerõsített választásomban.

Egyszerû felhasználó vagyok, némi mûszaki és autós ismerettel persze. Skodri 100-ason bármikor kicserélem az egész motort egy másikra egyedül, úgy 6 óra alatt pöcc-röffre.

Szóval 320d. hasznaltauto.hu persze. 2001, 136 LE, 90-100e km
Kiszolgáltatottnak érzem magam ezekkel a fránya kereskedõkkel kapcsolatban. Mégis mire figyeljek? Egy bmw-s hangra és a harapás nagyságára bemondja, hogy ok-e a turbo? Mert ugye az egyszerû átvizsgálásba nem fér bele a nyomásmérés..

Példul holnap megyek egy gépet megnézni, elõtte foglaltam idõpontot a márkaszerviznél az adott városban, a szokásos 10 rugós átvizsgálásra.
Kereskedõ persze húzza a száját, hogy mit hepciáskodom, az autó full jó, hát nem hallom? Szervízkönyv persze nincs, éppen most ért ide németbõl. (Rendszám sincs persze.) Mondtam neki, hogy nem loptam a pénzt, és nem apuci adta, nem is a lottón nyertem: 15 évet tekertem, és tettem félre a perselybe, míg összegyûlt. Busszal, Metróval és Willamossal jártam, szó szerint. Ez a minimum, hogy a szakszervíznek megmutathassam. Erre nagynehezen ráállt, úgy tûnik. Majd beszámolok...

Szóval megbízhatok majd a szakszerelõ mókus ítéletében? (silent-blokkok, trapézkarok, futómû, fék [tárcsa, betétek], turbo, festékréteg vastagság mérések, stb.)
Szeretném tudni, hogy hozzávetõlegesen még mennyi lesz az elsõ körös tuti költés, a vételáron felül. Van erre sanszom?

Biztos nagyon kezdõk a kérdéseim, de elõre is köszönöm, hogy megírjátok a leglényegesebbeket, akár felsorolás szerûen.
Bocsi a hosszúra nyúlt meséért.

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 16. csütörtök, 20:07


Tanó
Szia.
Nem nem róluk beszélek bár õket nem ismerem annyira de biztos ugy van ha te mondod.
Én egy kicsit drágának találtam mármint magát a boltot a szervizzel nincs tapasztalatom.
Én a Bárdihoz járok.
Ott van a legnagyobb kedvezményem.
b0gar rendben van ahogy gondolod mindenkinek vannak jól bevált szerelõi.
-B-

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 09. csütörtök, 22:35


Buschmann: Köszönöm, de asszem maradok a rég bevált útnál. Viszem a pécsi kereskedésbe.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. február 09. csütörtök, 20:36


Buschmann: Véletlenül nem a Bartók Béla úti Sárga Bosh-os üzletrõl beszélsz? A Mol kúttal majdnem szemben. Az egyik munkatársamnak van ott ismerettsége és kedvezménye, én az õ kontójára vettem alkatrészt, és ott is javíttattam az udvarban. Maximálisan meg voltam elégedve velük, hozáértõk és jól dolgoznak szerintem.

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 09. csütörtök, 20:00


b0gar hozd csak nyugodtan mondjuk lehet, az utiköltség több mint a megtakaritás ugyanis békéscsabán lakom.
A gárda csak képletes nem nekem dolgoznak csak egy udvarban van az üzletünk és igy elég jó viszonyban vagyunk.Nem kimondottan BMW specialisták de én maximálisan rájuk merem bízni a vasat eddig semi gond nem volt azzal amit megjavitottak.
A rezsióra dij az most nem tudom pontosan mennyi de olyan 2800 ft ra emlékszem.
Mellesleg teljesen õszinték, elmagyaráznak mindent.
Annyival vagyok elõrébb hogy van egy jó ismerõsöm egy alkatrész boltban igy minden alkatrészbõl a legnagyobb kedvezményt tudnak adni.És ez azért nem mellékes mert nem egy két százalékrol van szó.
De a szerelõk nem igazán szeretik mert ugye nekik is van haszon az alkatrészen amit beraknak.De rendesek és elnézik nekem a garasaskodást
Úgyhogy hozzátok csak nyugodtan a vasakat...... ja csak a computeres vizsgálolyuk nem szereti a bömbiket igy ezt õk nem tudják de van a városban egy BMW specialista akinek van gyári ketyeréje csak õt sajnos nem ismerem ugyhogy nála teljesárban dolgozás van.
-B-

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 20:21


Buschmann!

Lehetek bunkó? Ha neked van gárdád elvihetem hozzájuk a kocsit?
Én a márkaszervízbe hordom ahol vettem. Mondjuk ismerem a szerelõket. (Egyik katonatársam volt) úgyhogy megbízhatóak. Viszont drágák.

És persze Pécsen van. Én meg pesten (többnyire).

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 19:04


Szevasztok!
Diabolica nem vettem zokon én semmit
Amúgy én is messzire elkerülöm a márkaszervizeket.
Csupa lehúzás arany áron kicserélik amit nem kell a te uj alkatrészedet amit kifizettél azt meg berakják haver, pajtás kocsijába... ezt kihagyom inkább veszem én az alkatrészt és beszereltetem a becsületes gárdámmal.
Szaktudásuk annyi van legalább mint a márkásoknak és nem az ipari tanulókkal szereltetnek......
No jol van gondolom mindenkinek vannak hasonló történetei márkaszervizekkel.
Ughogy off
-B-


státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 09:13


Szia Morello!

Hát így távgyógyításban nem biztos hogy sikerül, egyébként az autómnál a féklámpa kapcsolóm rosszalkodott, ezáltal mindig villágítottak a féklámpák, a taro lemezen hajlítottak és újra jó pozicióba sikerült állítani. Küldj egy e-mailt hogy hol laksz és próbálok segíteni, hogy kihez fordulj a környékeden.

Üdv:

cbr

státusz Morello

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2006. február 07. kedd, 19:43


cbr; Tudnál segíteni? Nekem is az a bajom szerintem, ami neked is volt. A mûszerfalon hibát jelez a kijelzõ a féklámpáról folyamatosan, pedig minden rendben vele. Ha felkapcsolom a világítást, pár másodperc után a jelzés megszûnik. Nem tudod, mit csinált vele az ügyes autóvillamosságszerelõ barátod? Annyi a bajom még, hogy kis sebességnél az elsõ futómû felõl úthibákon kopogást hallok. Egyébként nagyszerû autó. Segítségedet elõre is köszi.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. február 06. hétfő, 20:22


Azt hiszem félreértetted, a márkaszervízt magával a márkaszervízzel szemben tettem idézõ jelbe nem Veled szemben, bocs, tényleg nem ellened szólt. Kicsit rosszak a tapasztalataim...........


Buschmann írta: Hejj!

Jól van akkor nem kókányolás annyira nem vagyok penge a témában mint szeretném.
Ha meg lehet csinálni akkor hajrá, hiszen mindenki pénzbõl él.
Én csak azt mondom amit nekem mondtak és nem a márkakereskedésben mondták hogy nem szokták cserélgetni a préselt szilenteket hanem kuka és jön az új.
De ha meg lehet csinálni akkor az öröm és boldogság.
-B-


státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 06. hétfő, 19:48


Hejj!

Jól van akkor nem kókányolás annyira nem vagyok penge a témában mint szeretném.
Ha meg lehet csinálni akkor hajrá, hiszen mindenki pénzbõl él.
Én csak azt mondom amit nekem mondtak és nem a márkakereskedésben mondták hogy nem szokták cserélgetni a préselt szilenteket hanem kuka és jön az új.
De ha meg lehet csinálni akkor az öröm és boldogság.
-B-

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. február 05. vasárnap, 17:51


Szia!

Kokányolás? A gyárban ugyanígy készül, sõt a "márkaszervízben" is, ha ott cserélik Neked, magyarul ugyanaza a Kovács Pista fogja összenyomatni a préssel csak lehet, hogy három utcával távolabb. Amúgy meg négy csavarral veszed le és rakod vissza a lengõkart, egy óra alatt kész vagy vele, ezért szerintem nem kérdés.
Én úgy csináltam, hogy vettem egy bontottat 18e-ért, ezt betettem, a régiben meg kicseréltettem a szilnetet, így most van egy tartalékom amit bármikor felhasználhatok, mert úgy érzem, hogy ez gyakran jelentkezõ probléma lesz a mi utjainkon.

Buschmann írta: Hello.
Szóval cserélhetõ.
Kössz a választ.
Mostmár mindegy ki lett cserélve az egész lengõkar.
De mennyire tartós a cserélt szilent szóval meg éri veszõdni a kókányolással?
-B-


státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 05. vasárnap, 16:26


Hello.
Szóval cserélhetõ.
Kössz a választ.
Mostmár mindegy ki lett cserélve az egész lengõkar.
De mennyire tartós a cserélt szilent szóval meg éri veszõdni a kókányolással?
-B-

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. február 05. vasárnap, 13:07


Cserélhetõek! Egy hidraulikus prés 10 tonnát tud nyomni, az egyetlen gond, hogy elég kezelhetetlen ez a bumeráng forma és nehéz lerögzíteni, de cserélhetõ (1800 Ft bele a szilent...).



Buschmann írta: Sziasztok!

Egy bajom van vele hogy a lengõkaron nem cserélhetõek a szilentek mert préselt technikával vannak megáldva....
-B-


státusz Torrente

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2006. február 05. vasárnap, 11:19


Heló cbr,

Köszi a tippeket.

Amikor megvettem a kereskedõtõl a szerzõdésen külön kiírattam vele a fél év szavatosság vállalását. (persze most elzárkózik hogy az nem fõ darab, mivel az õ értelmezésében a hengerötvény és a váz a fõ darabok)

Nem csak a pénzért, hanem az ilyen helyeken menõ gátlástalan biznicek miatt is végigcsinálom a jogi játékot. (az eredményét majd leírom, hogy tisztába legyünk a lehetõségünkkel)

A szervíznél megteszem amit lehet!
Egyébként alig várom a járgányt! (7. napja szervízben)

Üdv, és kössz - Torrente