státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. március 26. vasárnap, 21:54


Sziasztok, szia 320dTomi!

Ami biztos, nem lamdaszonda probléma, mert Diesel az autód és és abban nincs ilyen alkatrész!

Amire én gondolok, köztudott, hogy a Common Rail rendszerû Diesel motorok( a 150LE már az) nagyon kényesek a gázolaj tisztaságára, a porlasztó fuvókák nagyon kis lyukakon és nagyon nagy nyomással(1350-1600bar) porlasztják be a üzemanyagot a hengerbe, a minél tökéletesebb égés érdekében. Ha nem tökéletesen tiszta, netán kanázásból származó gázolajjal jársz könnyen elõfordulhat, hogy a porlasztók tönkremennek, sajnos ezen rendszereknek ez a gyenge pontjuk. Ezért senkinek nem javaslom a kannázást ill. csak megfelelõ szûrés(mikron szûrés) üllepítési procedurát alkalmazva.

Természetesen ez csak találgatás, de hogy magasfordulaton dadog, az üzemanyag ellátási problémát sejtet.
Egy ECU(vezérlõegység) kikérdezés mindenképpen indokolt!

Üdv:

cbr

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. március 26. vasárnap, 20:49


Szia.
Nagy okosságot én sem tudok mondani.... szerencsére velem még ilyen nem fordult elõ igy tapasztalatom sincs mi lehet az ok....
A legegyszerûb és legbiztonságosab megoldás télleg a márkaszerviz mert a motor az nem játék, ha ilyeneket csinál szerintem ne is igen toljad neki nehogy nagyob kár legyen benne.... kár lenne egy ilyen fasza motorért.
Ja és ha sikerült a vizsgálat akkor kérlek oszd meg velünk is tanuljunk egymás hibáibol és eseteibõl...
Sok sikert a géphez!
-B-

státusz MrM5

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2006. március 26. vasárnap, 11:22


Hát érdekes probléma én vagy a légtömegmérõre tippelnék,vagy a lambdaszondára,de azzal jársz a legjobban,ha beviszed egy szakszervízbe és rádugják gépre és poénra megmondják,hogy mi a pálya.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2006. március 26. vasárnap, 10:52


Sziasztok!

1 hete van nálam egy 2002-es 320d (150LE) és tegnapig semmi problémám nem volt vele. Nagyon tetszik az autó (elötte benzines autóm volt) meg vagyok elégedve vele. Tegnap történt egy eset:
Hungárián megyek és amikor megállok a pirosnál úgy jár a motor mintha csak 3 henger menne és remeg a kasztni mintha kézzel kintrõl ide oda lökdösnéd oldalról. Fordulaton jó úgy 1500 fölött kisimul és viszonylag jól megy. Utána nem sokkal kifordultam egy utcából a fõútra és nyomtam egy gyorsítást mire kerregõ hang (mint amikor kártyát teszel a bicikli küllõihez)
ekkor para. Belenézek a tükörbe, hogy félre áljak és nem látok semmit a füsttõl (de az egész utcát ám), majd le is ált egybõl. Haza húz ott megnéz vízben no olaj stb, olaj van szép tiszta, motortérben semmi látványos. Kis idõ múlva újra megpróbálom indítani és minden ok megy húz nem füstöl turbó megy mert hallani.
Egy probléma maradt meg ha 3000 fölé megy a fordulat márpedig ha lendületesen, ki huzatva akarok menni fölé megy utána megint 3 hengerezik de ha utána lassan megyek megjavul. Viszont ha nem megyek 3000 fölé csak papásan akkor minden ok. Az eset óta így mentem vele kb 40km-t és semmi extra.

Mi lehet a bibi, hátha valaki már járt így.
Megköszönök minden véleményt infót.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2006. március 26. vasárnap, 20:13

státusz Kugel-Fang

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2006. március 13. hétfő, 11:36


Sziasztok!

Nekem is szintén egy '02-es 320d (E46) van, most lesz benne 110.000 km. Lekopogom teljesen meg vagyok elégedve, mind motor, mind pedig futómû terén, szerintem tökéletes.

100.000 km-nél volt olajcsere + szûrõ stb... a könyv és kedvencünk Wallis is a Castrol LL-04 (0W-30) ajánlotta... Hidegindításnál kb. 1-2 percet várok mielõtt kiállnék a garázsból (ekkor kicsit hangosnak tûnik a motor, de amikor a mutató elhagyja a kék tartományt, akkor teljesen jó!), aztán csak finoman max. 2000 fordulatig használom míg el nem éri az üzemi hõfokot és ha ez is megvan onnantól ... no limit!

A turbós témával kapcsolatban csak annyit, hogy: ...
elég sokszor járok Budapestre (Egerbõl végig az M3-as autópályán), szóval képzelhetitek, hogy nem 130 km/h-val utazom végig a 100 km-t ! Mielõtt végleg megállnék egy-egy helyen már elõtte fokozom a tempót és várok kicsit míg visszahûl a turbó... Szóval csak okosan!

Köszi

státusz plusmaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2006. március 09. csütörtök, 21:42


Sziasztok!
Írásaitokból azt veszem ki, hogy az elsõfutómû gömbfeje majnem mindenkinek elfáradt. Én is most cseréltettem a /2001 11-havi 320d. 195 000 km-nél/ a jobb alsótrapézt. Persze aluminium, és nem lehet csak a gömbfejet cserélni.
Viszon furcsa, hogy ebben a téli hidegben nem melegítitek a kedvenceket. Igaz, hogy ezek az említett motorolajok / számuk is jelzik pl. 0W= -30fok tól->/ már biztos kenést adnak, de nem véletlenül üzemmelegen megy legjobban az kedvenc.
Ezért Én beindítom, és melegítem alapjáraton néhány percig.
Nem mindegy milyen meleg motorolaj fut végig a fõtengelyen, szelepeken és keni a hengerfalat.
Szerintem.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. március 06. hétfő, 20:53


Gratulálok Kirándoló , nagyon jól hangzik, biztos szép is.
Azért én is leírok egy is sztorit, nem azért, hogy rémisztgesselek....talán merítesz belõle és Te máshogy csinálod.

Évekkel ezelõtt - szintén tök fiatalon - kb ugyanilyen izgalmak közepette megvettem egy álomszép fekete E39 525 TDS , TV+NAvi, állófûtés,xeneon, full bõr, 18-as csukák, meg mnden amit csak el tudsz képzelni. 5 és fél guriga volt kp kicsengettem.

Onnantól kezdve egy rémálom lett az életem. Hónapokig nem aludtam pedig garázsban állt! (Három éve volt, tehát akkor még nem volt új 5-ös....)

Minden egyes apró zörej miatt rohantam a szervízbe....rendszerint semmi baja nem volt...........

Elkezdtem szarul érezni magam benne, nem tudtam kiugrani egy boltba, mert fostam, hogy meghúzzák, belerugnak (volt rá példa). Hülyére ökörködtam magam a GPS riszatóval, ma is röhögök magamon akkora bolondság az az egész.....

Na végül eladtam a szemem fényét mert tele lett a t...m az egésszel.

Aztán most meg vettem két másikat, amik porrá voltak törve, ezeket összeraktam és csodák csodája nem féltem õket. Gyujtáskulcs a zárban , egy soproni a garázsajtón és nyugodtan alszom, pedig ezeken is ott vannak a 18-as kerekek meg minden pucc. HA valalmi nem jó rajtuk elmegyek egy bontóba és 10-ed áron megkapok mindent, kicserélem megy tovább, ezekehez ma már szinte mindent lehet kapni.

Na nem akarom ám elrontani a kedved, mert tuti én vagyok a hülye, a hozzáállásom volt rossz. Amikor olvastam amit írtál felöltlöttek bennem az emlékek, hogy én is így csináltam, aztán jól ráfaragtam, de ismétlem, én voltam a hülye, nehogy félreérts, nincs bennem rossz szándék!!!!!!

Ma már kicsit lazábban veszem a dolgokat....


státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. március 06. hétfő, 13:04


Sziasztok srácok!

Megvan a kicsike! És fantasztikus... Elöljáróban mindenkinek köszönöm az ezt megelõzõ segítõ tanácsokat, mind nagy hasznukat vettem a vásárlásnál. Biztos, hogy követtem el hibákat, és bevállaltam kockázatokat, de talán vannak dolgok, amiket jól csináltam. Mindannyiunk és fõleg az utánunk következõk számára most elmesélem a tapasztalataimat.

negativ:
- bevállaltam a nem túl szimpatikus behozó neppert / kereskedõt
- bevállaltam egy kis hitelt

pozitiv (szerintem):
Vásárlás elõtt BMW márkaszervíz (nepper ebben teljesen korrekt volt, mondta, hogy OK, vigyük nyugodtan), ahol ismerõs a müvezetõ + technikai vezetõ. Olyan hozzáállást tapasztaltam, mint még sehol eddig. Nepper gyerek elment az elején a becsekkoláskor, otthagyta nekem a kocsit 2 órára (!!) 3 szerelõ nézte/vizslatta a kocsit 2 órán át, mindenbe bevontak, mindent láttam, megmutattak, és objektívek voltak, pl. árról (hogy megérte-e vagy sem, nem is voltak hajlandóak beszélni). 8e Ft-t fizettem a végén (csak a fizikai külsõ átvizsgálásért, futómû/fék diagnosztika, stb. kellett fizetnem):

0. összes kulcsból olvastak egy km adatot (a mûanyag szervizbõl is olvasnak, abban is van chip) ...ezt pl nem is tudtam
1. külsõ átvizsgálás (szemrevételezés, rétegmérés, futómûdiagnosztika, teljes átnézés, fékbetétek, féktárcsák,stb.) (km reális-e ez alapján)
2. computer (lámpamodul, computeres csatlakozás) (vizsgálat eredetileg asszem 5 rugó) (km-adat)
3. gyári adatbázis lekérés (adatbázis lekérdezése asszem 20 rugo) (alvázszám alapján összes gyári info, motor, szín, váltó, stb, milyen felszereltséggel gördült ki a kocsi, stb.)

Eredmény:
- karc, törésmentes, minden eredeti
- kocsi belseje új érzetû (sehol egy karc, csomagtartó peremeken, küszöbbelépõ mûanyagokon sem, stb)
- 70e km (reális adat)
- szervizkönyv eddigi 4 bejegyzés reális (németországi, kisvárosi tulaj)
- autó újszerû állapotban: kiemelt figyelemmel: szilentblokkok, trapézkarok, lengéscsillapitok, stabilizátorok, stb.)
Meg a szerelok is csodalkoztak, hogy milyen rendben van, mondták, hogy tuti nem pesti utcán futott az auto.
- egy példa: boritas alatt zseblampaval megmutogatta a valtomu, osztomut: MINDEN PORSZARAZ. Mintha uj lenne. Sehol egy mikron olaj. (Mondták, hogy ez normális, láttak már 150e-t ment gépet is ilyen állapotban.)

negatívum:
- könnyebb a pénztárca 3,5-el..

...És nagyon-nagyon megy (igy Suzuki után fõleg) !!..
Sok extra, elektromosan behajtható külsõ tükrök, sport-bõr multikormány, tempomat, gyári mp3 CD-tár, stb. És állmatlan éjszakák egyelõre, amig bele nem kerül még védelem. Ugyhogy hamarosan privátba keresni foglak cbr!

Üdv, és kíváncsian várom a véleményeket / tanácsokat!

kirandulo

...
motor: M47/TÜ (110kw)
Produktionsdatum: 2002.01.11
Erstzulassung: 2002.02.12

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. március 02. csütörtök, 09:58


Szia Basanyi!

Abban teljesen egyet értek veled, hogy ellophatatlan autó nincsen, csak az összes ketyere arra jó, hogy megnehezítsük a tolvajok dolgát.
A lopásgátlóra én azt írtam max.15.000Ft, ami a bonyolultságtól és a kivitelezés minõségétõl is függ.

Üdv:

cbr

státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2006. március 01. szerda, 12:00


Amit Cbr írt 15e-ért /lopásgátló/ azt én tudom 6e- ért. Ettöl függetlenül azt remélem tudod,hogy ellophatatlan autó nincs.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 22:12


Szia kirandulo!

Hát mindenekelõtt el kell mondjam, hogy téves az infó és nem külföldrõl hoztam a verdát. Valamiért sosem bíztam azokban a forrásokban. Pedig köztudott (csak én nem tudtam), hogy németben sokkal pontosabbak az autók nyomon követései. A gyárban tudnak róla mindent, mert le kell jelentie a szervízeknek. A probléma a behozó emberkékkel van.

Nos tehát itthon vettem a Pécsi kereskedésben. (150e Km) Sikerült megismerkednem az elõzõ tulajjal aki a kereskedõnek ismerõse. Tehát azt mondhatom majdnem megbízható a forrás. Utólag persze kiderült, hogy 3 elem is újra lett fújva vagy cserélve. Plussz az egyik xenon lámpa is.
A vásárlásban benne volt a lámpabúra cseréje (repedt volt), trapézkar cseréje, meg még egy két dolog. Így sikerült kialkudnom.

Személyes véleményem az, hogy ez a típus elég megbízható motorikusan. tehát azt tönkretenni elég nehéz (hacsak nem fejszével.). Ha a kocsi kívülrõl nem törött, sérült akkor valszeg belül sincs baja. Tehát mindenképpen a külsõ átvizsgálára fordítanám a hangsúlyt. Ahhoz pedig mindig azt javaslom, hogy egy olyan embert vigyél magaddal akinek már régóta van ilyen autója. A gyakorlott szem a legfontosabb.

A szervízek vagy azt mondják ki kell cserélni mindent (mert ez bevétel lehet nekik) vagy azt, hogy semmi baja (mert meg se nézték). Nem bízom bennük.

Lopás: Az autóban levõ gyári lopásgátló az amatõröket távol tartják. Állítólag annyira nem könnyû ellopni. A profik meg úgyis elviszik amit akarnak. Kifigyelik, még azt is hova nyúlsz mit nyomsz meg ahhoz , hogy elinduljon. pont most olvastam egy profi tolvaj írását, õ mondta. Ilyenkor a z egyedi megoldások sem biztosítanak. Legfeljebb lassítják õket.
Meg is kérdezték tõle, hogy védi a saját autóját. Azt mondta: CASCO.
Zárt parkolót, udvart bármit javasolok.


Amúgy amióta megvan a verda több százezret költöttem rá, hogy csak a nagyokat említsem:
- kuplungszett
- fékbetétek, tárcsák elsõ tengelyen
- kétszer szervíz
- garnitúra nyári gumi
- irányjelzõ (törött volt)

Húha ez jó hosszú lett!

Ha kérdésed van tedd fel bármikor! Amúgy a különbözõ témák alatt találsz sok infót mindenre.

És remélem minden simán fog menni!

üdv:
b0gar

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 21:27


Szia Kirandulo!

Örülök, hogy ilyen kellemes gondot vettél a nyakadba, hogy álmaid autóját megvedd, fõleg ha ez BMW.

Amit javasolok: mindenképpen egy komplett diagnosztikát, lámpamodul és kmóra adatok megegyezésének ellenõrzésével.
Hasznos a Márkaszervíz átvizsgálás, ha mindenre kiterjedõ(festékvastagságmérés: 90-155 mikromilliméter a jellemzõ általános gyári adat)

Lopásgátlás: Én legjobb megoldásnak az inditásgátlót javaslom, ami egy okos kis szerkezet, melyet csak a gépkocsi gazdája és a beszerelõ ismer. Ez az indítómotor áramkörébe van beépítve, ezen kapcsoló, (vagy trükkös pontok egyszerre történõ megfogása, így záródik az áramkör) bekapcsolása nélkül az indítómotor nem müködik. Az autó feltörése általában max 2percet vesz igénybe, ami alatt lehetetlen ezt az autóban megtalálni! Ja és olcsó max 15.000Ft beszereléssel!!


Tudok korrekt BMW behozó brigádot, ha érdekel a telefonszámuk küldj egy mailt.

Remélem segítettem valamit a célod elérésében, sok sikert!

Üdv:

cbr

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 18:23


Helló!

Én tavaly nyáron vettem a masinámat magánszemélytõl, ezt is 2 éve hozták be, de nem volt vele különösebb gond. A motorvezérlés tele van érzékelõkkel, ha rádugják a számítógépre a szervízben, az kiírja a hibákat ami ezzel kapcsolatos. Mindenképpen próbáld ki, korábbi témákban már volt szó néhány típusbetegségrõl.
Légtömegmérõ hibás, ha pl 2esben 1500 környékén padlógázzal gyorsítasz, és ahogy emelkedik a fordulat megtorpanásokat produkál. Az elsõ lengõkart elõbb utóbb biztos cserélni kell majd.

Tudom ajánlani ezt a cikket, pár hasznos infó van benne:

http://totalcar.index.hu/autot...uf_nw.html

Lopás. Hát igen, én egybõl garázsbérléssel kezdtem, ne legyen annyira szem elõtt. Voltak az elején nyugtalan éjszakák, de rakattam bele külön risztót, azóta nyugodtabb vagyok)) Gyárilag az EWS III-as rendszer van benne, ez egész jó, de megfelelõ felkészültséggel ezt is leküzdik. UV gravírozás is segíthet még. Ellophatatlan autó sajna nincs, és ha kipécéztek maguknak egyet, akkor azt meg is szerzik. Másik cikk:

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/autotolvaj/

Bocsi ha kicsit hosszú lett.
Sok sikert. Üdv!

státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 17:43


Kösz fiúk!
Tényleg elveszettnek és kiszolgáltatottnak éreztem magam kicsit. Pedig nagyfiú vagyok már... Jól esett, hogy ilyen gyorsan írtál/válaszoltál. Várom bOgar és a többiek reakcióját is.

Még arra mondjatok vmit légyszi, hogy mi a megoldás, hogy ne lopják el másnap. (Valaki a rablásgátlóra esküszik, valaki a SkyGuard-ra, stb.) Ugyebár van benne gyári valami, én amellé raknék 1 egyedi rablásgátlót +1 váltózárat. Magamtól ezt csinálnám. Helyes ez így?

Mondjuk ettõl még mindig feldobják egy trélerre...
Sajnos garázs csak otthon vidéken van, viszont Pesten csak az utca, mondjuk persze keresem a jobb helyeket, vagy esetleg fizetõs parkolót javasoltok?

Vagy ez az a kategória, amit már nem (annyira) lopnak?

köszi

státusz Jim

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2006. február 28. kedd, 17:23


Szia!!!

A szakszervizes átvizsgálás jó ötlet, azt mindenképpen tedd meg. Viszont, ha a kereskedõ a száját húzza emiatt, akkor már van valami probléma szerintem...Ha nem lenne, még ajánlaná is (legalábbis én nyugodt szívvel adnám át az enyémet a szervíznek)
Arra figyelj, hogy ez tipikus kereskedõi viselkedés, hogy: Háááát szervízkönyv nincs, de a motorja tökéletes...Kit érdekel, hogy õ mit mond??? Nézd meg a km-órát!!Tipikus 100 ezer km-t ír!A behozott autók 90%-ban ennyi van PAPÍRON!!! A valóságban ez 90%-ban nem igaz. Három helyen van regisztrálva a km állása, de a szervízben mindhármat megnézik.Általában a tekergetõsek csak a fedélzeten állítják vissza, úgyhogy az kiderülhet holnap...Abba azért gondolj bele, hogy a németek a fasza autópályáikon sokkal több km-t tesznek a vasba, mint egy átlag magyar.A km-óra figyelése azért fontos, mert a dízeleknél ugye ott a turbó meg a porlasztók, ami nem olcsó, ha elszáll.
A futómûvet átnézik, ha van vele gond kérj árajánlatot a kereskedõtõl mennyi lenne a javítás és azt nyilván lealkudhatot.
A kötelezõ cserék ugye az olaj,olajszûrõ,ékszíj, talán a szervoszíj,levegõszûrõ...a vezérmûszíj ugye láncos, nem sok gondod lesz vele...ezek nem túl drágák, de megéri õket cserélni.
Remélem tudtam segíteni és legyél inkább bizalmatlan, és várd ki a megfelelõt, ami rád vár valahol, mert csak akkor tudod majd igazán élvezni a bömit!!
Én magánszemélytõl vettem és nem bántam meg, azóta sincs semmi baja az autónak, és mert a kereskedõkben nem bízom!
Amúgy Bogár hozzászólását várd meg, õ is importáltat vett kereskedõtõl, talán õ még tud pár okosságot!