Hori írta:
hancurozo írta:
még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.
mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja
Azért az utóbbi 20 évben mindegyik dízel közvetlen befecskendezéses már, talán az utolsó elõkamrás a ford sierra volt, de abban sem vagyok biztos...
Másrészt nem látom értelmét az alapjáraton való dugattyúhûtés olajozó furat elzárásának, így nem értem minek is kell bármit elzárni....
Szerintem pont akkor nem kell elzárni mikor magasabb fordulat után alapjáraton jár a motor. A sok hõt pont akkor kellene elvezetni, nem elzárni....