hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 17:00


Csum írta: értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

az olaj hideg marad ez igaz, de a dugó az nem mert a henger fala /amit körbevesz a hûtõvíz/ átmelegíti.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 16:53


értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 11:48


nem ismerem pestet, és szerelõket se nagyon /a számítógépes dolgokat kivéve mindent magamnak csinálok/ a keresõben biztos találsz, de nézd meg nagyon kire bízod a vasat

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 11:41


hancurozo írta:
Csum írta:
hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

az egy 220v-ról mûködõ fûtõszál ami a vizet felmelegíti
http://www.dieselelomelegito.hu/
http://racing-bazar.hu/egyeb/e...os_220volt



valahol közelebb pesten nem tudsz ilyet? ahol meg tudnám ezt venni és be is szerelnék nekem?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 18:25


Csum írta:
hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

az egy 220v-ról mûködõ fûtõszál ami a vizet felmelegíti
http://www.dieselelomelegito.hu/
http://racing-bazar.hu/egyeb/e...os_220volt

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 18:14


hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 18:07


Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 18:06


hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 17:58


lacaca írta: A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.


Ez a tipikus hozzá nemértés esete! [/quote]

Ezt fejtsd ki kerlek Igaz, eleg konyhanyelven fogalmaztam, nem volt kedvem elokeresni a cikket, de mi nem igaz?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:43


a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:41


kempelen írta:
Hori írta:
hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja


Azért az utóbbi 20 évben mindegyik dízel közvetlen befecskendezéses már, talán az utolsó elõkamrás a ford sierra volt, de abban sem vagyok biztos...

Másrészt nem látom értelmét az alapjáraton való dugattyúhûtés olajozó furat elzárásának, így nem értem minek is kell bármit elzárni....

Szerintem pont akkor nem kell elzárni mikor magasabb fordulat után alapjáraton jár a motor. A sok hõt pont akkor kellene elvezetni, nem elzárni....

bocsi igen rosszul írtam nem elzárja, hanem nem nyit ki. és azért mert itt olajsugár van ahol nagyobb furaton távozik az olaj és alapjáraton megszünne vagy nagyon minimális lenne az olajnyomás.
/olasz márkák is itt véreztek el a kezdeteknél.(tdid)/

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:37


Hori írta:
hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja


Azért az utóbbi 20 évben mindegyik dízel közvetlen befecskendezéses már, talán az utolsó elõkamrás a ford sierra volt, de abban sem vagyok biztos...

Másrészt nem látom értelmét az alapjáraton való dugattyúhûtés olajozó furat elzárásának, így nem értem minek is kell bármit elzárni....

Szerintem pont akkor nem kell elzárni mikor magasabb fordulat után alapjáraton jár a motor. A sok hõt pont akkor kellene elvezetni, nem elzárni....

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:36


Hori írta:
hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja

nem is igazán a szétolvadásról van szó, és nem is a felmelegített motorról /ott sem tesz jót az ilyen járatás/ hanem a hidegen beindított motorról amikor a dugattyú teteje sokkal jobban /gyorsabban/ melegszik és tágul mint a többi része.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:31


hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 16:30


lacaca írta:
Alesi írta: A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.


Ez a tipikus hozzá nemértés esete!


Azért egyik motor sem szereti ha hidegen terhelik, de a dízel különösen nem. Én azért renitens vagyok és maradi is, így járatom a motort mielött elindulnék az autóval... Bármit is írt a TC, azért nekem alapjáraton is melegszik a motor.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 15. kedd, 16:31