
Elküldve: 2010. március 04. csütörtök, 21:07
Olvastam itt a fórumon, hogy a BMW hivatalosan elismert tuningcégeket.
Szeretném kihangsúlyozni, hogy a következõt nem én találtam ki, hanem a gyár mérnökei!
Itt a hivatalos vélemény a tuningról:
Alle Dieselmotoren
Sachverhalt: In der einschlägigen Fachpresse wird im zunehmenden Maße Chiptuning für BMW Dieselmotoren angeboten, d. h. eine Leistungs- und Drehmomenterhöhung der Motoren durch eine Manipulation an der Motorsteuerung.
Dieser Eingriff, meist ausschließlich eine Erhöhung der Einspritzmenge, erfolgt entweder durch eine Änderung des Datensatzes im DDE-Steuergerät oder durch ein Verfälschen des Ansteuersignals des Einspritzpumpen-Stellwerks.
BMW Dieselmotoren sind heute so ausgelegt, dass eine hohe Zuverlässigkeit und Dauerhaltbarkeit trotz der hohen Leistungsdichte gewährleistet ist. Dazu wird u. a. auch ein Überschreiben der maximalen Belastung durch diverse Überwachungsfunktionen der DDE zuverlässig verhindert.
Chiptuning setzt diese Selbstschutzfunktionen der DDE außer Kraft. In der Folge reduziert sich die Dauerhaltbarkeit der Dieselmotoren deutlich. Da auch der Antriebsstrang für ein definiertes Drehmoment ausgelegt ist, können zusätzliche Schäden an Handschalt-, Automatik- und Hinterachsgetrieben nicht ausgeschlossen werden.
Es ist nicht auszuschließen, dass getunte Fahrzeuge die gesetzlich
vorgeschriebenen Abgasgrenzwerte, insbesondere die Abgastrübung bei Volllast, Ist die Leistungssteigerung nicht durch einen entsprechenden Eintrag im Kfz-Brief dokumentiert, so erlischt die Betriebserlaubnis des Fahrzeugs. Wenn durch das Chiptuning Schäden am Motor oder anderen betroffenen Fahrzeugkomponenten verursacht werden, kann, wie generell bei allen Tuningmaßnahmen, die BMW AG keine Gewährleistung oder Kulanz übernehmen.
Minden dízelmotor
A tények: egyre több autós publicisztikában olvashatunk chiptuning ajánlatokról BMW dízelmotorokhoz amik a motorvezérlés manipulálásával teljesítmény és nyomatéknövekedést ígérnek.
Ez a beavatkozás - ami legtöbbször csak a befecskendezési mennyiség növelése - vagy a DDE vezérlö adatainak megváltoztatását, vagy hamis vezérlöjellel táplált befecskendezöpumpát jelent.
A BMW dízelmotorok úgy vannak kialakítva, hogy a magas szintü megbízhatóság a magas fajlagos teljesítmény ellenére is jellemzö. Ez csak a DDE vezérlö maximális teljesítményre vonatkozó védelmi funkcióinak által müködhet.
A chiptuning megszünteti ezeket a védelmi funkciókat. Ebböl következöen a motorok élletartama jelentösen csökken. Mivel a teljes eröátviteli lánc is egy elöre megállapított maximális nyomatékra van optimalizálva, ezért meghibásodások fordulhatnak elö a manuális vagy automata váltókban, illetve a differenciálmüben .
Nem kizárt az sem, hogy az elöírt károsanyagkibocsátás, föleg a maximális teljesítményen mért érték nem megfelelö.
Amennyiben a teljesítménynövekedés nem kerül az autó hivatalos okmányaiba bejegyzésre, megszünik az autó forgalmi engedélye (ellenörzés esetén forgalomból kivonják)
Amennyiben chiptuning által okozott károk kerülnek megállapításra motoron vagy bármilyen egyéb érintett komponensen a BMW AG semmilyen garanciát nem vállal.
Fenti információt minden szerviz és eladó alkalmazottnak ismernie kell.
Ügyfeleket, ha fenti témáról érdeklödnek ennek megfelellöen kell informálni.
Ajánljuk ehhez a fenti témához kapcsolódó információs lapunkat.
Mindennemü garanciaigény bármilyen chiptuningra utaló jel esetén azonnal elutasítandó.
Ha ennek ellenére tuningmunkálatok vehetök észre informálják a BMW AG-t az autó alvázszámával és a megállapítható tuningolások mikéntjével és jellemzöivel.