Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. március 25. csütörtök, 21:42


kempelen írta: Hori kollega adta az ötletet miközben felkészült az iudei casrsyling showra, hogy én is nézzem meg az intercoolert. Egyrészt pucoljam ki, másrészt ha már kivettem tisztítsam meg a felgyülemlett cucctól, hogy jobb legyen a hűtés.

Ez jött ki kapásból, amikor kivettem az töltőlevegő-hűtőt:



Aztán legalább még ennyi kijött amikor kifújtam kompresszorral és megpiszkáltam a maradékot is, hogy kijöjjön.

Nem tudom kinek mennyi lehet, de ajánlom mindenkinek, ha ráér, hogy nézzen rá.
Nálam két éve van, miután németből el lett hozva. Mivel a legnagyobb rész tölgyfalevél volt és én nem jártam ilyen helyen, azt feltételezem, hogy az előző még német tulaj miatt kerülhetett a hűtők közé. Nomeg gondolom nem volt még soha pucolva.



mondjuk ez nagyon dúrva ami neked volt benn mögötte

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 25. csütörtök, 20:09


ute107 írta:
kempelen írta:
Ez jött ki kapásból, amikor kivettem az töltőlevegő-hűtőt:




Hogyan lehet nekiállni ennek a tiszításnak. Vagyis az érdekelne, hogyan kell legegyszerűbb módon kivenni az intercooler-t, mert nekem bonyolultnak tűnik.


Szia Ute!

Meg kell kicsit emelni az autót vagy aknára állni és levenni a kartervédő nagy műanyaglemezt.(nekem egy egész nagy mivel automata, nincs zsalu) Akkor már látod az intercooler alját. A két nagy gumicsőnél ami az intercoolerbe megy lecsatlakoztatni, majd két torx csavar fogja magát az intercooler házat. Ha azt is kicsavartad lefelé kijön az egész. Nekem volt még az intercoolerre pattintva egy műanyag elem, ami az intercoolert és a hűtőburkolatot fogta össze. Mivel nekem automata, azért lehet, hogy a kéziváltós eltérhet ennél az egy műanyagnál. A többiben nem hiszem, hogy van különbség.

Szerintem nem nagy erőfeszítés.



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. március 25. csütörtök, 19:56


kempelen írta:
Ez jött ki kapásból, amikor kivettem az töltőlevegő-hűtőt:




Hogyan lehet nekiállni ennek a tiszításnak. Vagyis az érdekelne, hogyan kell legegyszerűbb módon kivenni az intercooler-t, mert nekem bonyolultnak tűnik.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 25. csütörtök, 19:09


Hori kollega adta az ötletet miközben felkészült az iudei casrsyling showra, hogy én is nézzem meg az intercoolert. Egyrészt pucoljam ki, másrészt ha már kivettem tisztítsam meg a felgyülemlett cucctól, hogy jobb legyen a hűtés.

Ez jött ki kapásból, amikor kivettem az töltőlevegő-hűtőt:



Aztán legalább még ennyi kijött amikor kifújtam kompresszorral és megpiszkáltam a maradékot is, hogy kijöjjön.

Nem tudom kinek mennyi lehet, de ajánlom mindenkinek, ha ráér, hogy nézzen rá.
Nálam két éve van, miután németből el lett hozva. Mivel a legnagyobb rész tölgyfalevél volt és én nem jártam ilyen helyen, azt feltételezem, hogy az előző még német tulaj miatt kerülhetett a hűtők közé. Nomeg gondolom nem volt még soha pucolva.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 06:45


Szia Srácok!

Mi a különbség az M47N 2d és a M47N2 2d motor között :

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. március 06. szombat, 09:16


Tjani írta:
hil írta:
InsectKiller írta:

Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.


Passat volt az. A kevlár kuplung, meg a kettõs tömegû nem bírt egy évet sem, 2 év alatt 2x cserélte, a kuplungot 3x, aztán jött a turbó, végûl eladta, mert elege volt. Most Audival kûzd 4 kerekes aut,(januárban vette), de már árulja, mert oda a hengerfej, turbó, katalizátor. Ennyit a tuningról. Nincs szebb látvány, amikor a faszkalap mellém áll a lámpánál és versenyezni akar, csikorgó, füstölgõ kerékkel elindul, én meg a szokásosnál is lassabban elindulok és észreveszi magát, hogy hülye.....


Szia Urak!
Az én gépem chippelve van, de attól függetlenül nem hajtom a gépet állat módjára vigyázok rá ahogy kell, de ha a forgalom úgy kívánja pl. elõzés néha kúrvajó kiengedni a lovakat a karámból
Egy autó élettartalma nagyban függ a használat minõségétõl, egy gyári beállítású autót is le lehet gyilkolni akár 1000 km alatt is, egy tuningolt géppel pedig el lehet menni több százezer kilcsit hiba nélkül ha normális a gazda.

Én ritkán veszem igénybe a plusz teljesítményt, de vannak helyzetek amikor megnyugtató, hogy van egy kis tartalék [/quote]

Ez szó szerint úgy van ahogy írod. A maximális teéjesítmény mindig csak egy adott fordulatszám teljes terhelésénél (padlógáz) keletkezik.
A gyártóknak meg ugye azt is figyelmbe kell venniük, hogyha valaki nem tud vezetni, de jogsija van és elautózik 3-asban 4500-as fordulaton a pályán több száz kilómétert, mert "elfelejt" felkapcsolni, nos a motornak akkor sem szabad szétesnie.

Egyébként pedig, ha valakinek gondja van egy autóval, azt egybõl híreszteli, felrakja ide meg oda, és akkor egybõl ".ar" meg ".os" az x y autó meg márka. Ez nincs így. Sokzáz autóra jut átlalában egy nagyobb hibával küszködõ. Aztán meg az autók korának haladtával nyilvánvalóan egyre töb alkatrész romlik (romolhat el) tipustól függetlenül. Mivel sokan úgy tartanak, vásárolnak alkatrész-szempontból drága autót, hogy talán meg sem tehetnék, kezdõdik aztán a magyarmódi "okoskodás". Bontott és bizonytalan eredetû eleve már használt alkatrészek, haverral szereljük, mert így olcsóbb stb. Szóval egy komplex kérdés mindig egy autó vagy márka megítélése, nem szabad sosem 'explicit verbis' kijelentéseket tenni, hogy ez ilyen meg olyan ezért és ezért. Persze a demokrácia ezzel jár fõleg fórumokon, hogy sokszor a nagyobb arc meg az "én szerintem" (ez a kedvenc "tudományos" alátámasztás, amit legtöbbször lehet olvasni) számítanak érveknek. A TC-os népítélet ebbõl a szempontból egy jópofa dolog, mert álatlában objektívan írják le (volt)tulajok a személyes tapasztalatukat egy tipussal kapcsolatban.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 22:53


Szia!

Nem nincsenek hiba üzenetek.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.


Szia Tomi!

Check Control üzenetek vannak?
Esetleg nem kér a DDE ibac-ot?



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 22:26


jrtom írta: Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.


Szia Tomi!

Check Control üzenetek vannak?
Esetleg nem kér a DDE ibac-ot?

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 22:15


hil írta:
InsectKiller írta:

Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.


Passat volt az. A kevlár kuplung, meg a kettõs tömegû nem bírt egy évet sem, 2 év alatt 2x cserélte, a kuplungot 3x, aztán jött a turbó, végûl eladta, mert elege volt. Most Audival kûzd 4 kerekes aut,(januárban vette), de már árulja, mert oda a hengerfej, turbó, katalizátor. Ennyit a tuningról. Nincs szebb látvány, amikor a faszkalap mellém áll a lámpánál és versenyezni akar, csikorgó, füstölgõ kerékkel elindul, én meg a szokásosnál is lassabban elindulok és észreveszi magát, hogy hülye.....[/quote]

Szia Urak!
Az én gépem chippelve van, de attól függetlenül nem hajtom a gépet állat módjára vigyázok rá ahogy kell, de ha a forgalom úgy kívánja pl. elõzés néha kúrvajó kiengedni a lovakat a karámból
Egy autó élettartalma nagyban függ a használat minõségétõl, egy gyári beállítású autót is le lehet gyilkolni akár 1000 km alatt is, egy tuningolt géppel pedig el lehet menni több százezer kilcsit hiba nélkül ha normális a gazda.

Én ritkán veszem igénybe a plusz teljesítményt, de vannak helyzetek amikor megnyugtató, hogy van egy kis tartalék

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 22:07


Köszi a hozzászólásokat srácok!
Nekem csak az gyanús, hogy az üa. pumpától nem csinálja azt hogy amikor megnyomod a START gombot akkor teker kettõt hármat az önindító és utánna elveszi az indítási jelet és leállítja azt. Pont ezért a hibáért cseréltek CAS-t, mivel ez vezérli le az egész indítási procedúrát.

lacaca írta:
jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????




Én 3 éve ugyanígy jártam 520d-vel és üa.szivattyú volt a ludas. Valszeg nálad is az lesz.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 21:05


jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????




Én 3 éve ugyanígy jártam 520d-vel és üa.szivattyú volt a ludas. Valszeg nálad is az lesz.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 20:33


Ennél szebben én sem tudtam volna fogalmazni

kempelen írta:
jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????


Az elöttem szóló után szabadon. Üzemanyagszivattyú. A végleges behalás elött ezt produkálja és szivatja a rail nyomás szabályozót. Mivel a szivattyún nincs diag és nem küldd jelet, ezért az elsõ amin meglátszik, az a railnyomás... Akadozva jár már és nem szállít rendesen, közben a rail meg kívánná a naftát, ezért akadozik, leáll majd újra jó.
Próbáljatok rátenni egy másik üzaszivattyút és esetleg megnézni a szûrõt mennyire mocskos.....
Szerintem utána nem lesz baja.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 20:10


jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????


Az elöttem szóló után szabadon. Üzemanyagszivattyú. A végleges behalás elött ezt produkálja és szivatja a rail nyomás szabályozót. Mivel a szivattyún nincs diag és nem küldd jelet, ezért az elsõ amin meglátszik, az a railnyomás... Akadozva jár már és nem szállít rendesen, közben a rail meg kívánná a naftát, ezért akadozik, leáll majd újra jó.
Próbáljatok rátenni egy másik üzaszivattyút és esetleg megnézni a szûrõt mennyire mocskos.....
Szerintem utána nem lesz baja.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 20:05


Nekem ilyesmi jelenség volt a benzinpumpa beokádásánál!

jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. március 05. péntek, 18:55


Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????