Tjani írta:
hil írta:
InsectKiller írta:
Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.
Passat volt az. A kevlár kuplung, meg a kettõs tömegû nem bírt egy évet sem, 2 év alatt 2x cserélte, a kuplungot 3x, aztán jött a turbó, végûl eladta, mert elege volt. Most Audival kûzd 4 kerekes aut,(januárban vette), de már árulja, mert oda a hengerfej, turbó, katalizátor. Ennyit a tuningról. Nincs szebb látvány, amikor a faszkalap mellém áll a lámpánál és versenyezni akar, csikorgó, füstölgõ kerékkel elindul, én meg a szokásosnál is lassabban elindulok és észreveszi magát, hogy hülye.....
Szia Urak!
Az én gépem chippelve van, de attól függetlenül nem hajtom a gépet állat módjára vigyázok rá ahogy kell, de ha a forgalom úgy kívánja pl. elõzés néha kúrvajó kiengedni a lovakat a karámból
Egy autó élettartalma nagyban függ a használat minõségétõl, egy gyári beállítású autót is le lehet gyilkolni akár 1000 km alatt is, egy tuningolt géppel pedig el lehet menni több százezer kilcsit hiba nélkül ha normális a gazda.
Én ritkán veszem igénybe a plusz teljesítményt, de vannak helyzetek amikor megnyugtató, hogy van egy kis tartalék
[/quote]
Ez szó szerint úgy van ahogy írod. A maximális teéjesítmény mindig csak egy adott fordulatszám teljes terhelésénél (padlógáz) keletkezik.
A gyártóknak meg ugye azt is figyelmbe kell venniük, hogyha valaki nem tud vezetni, de jogsija van és elautózik 3-asban 4500-as fordulaton a pályán több száz kilómétert, mert "elfelejt" felkapcsolni, nos a motornak akkor sem szabad szétesnie.
Egyébként pedig, ha valakinek gondja van egy autóval, azt egybõl híreszteli, felrakja ide meg oda, és akkor egybõl ".ar" meg ".os" az x y autó meg márka. Ez nincs így. Sokzáz autóra jut átlalában egy nagyobb hibával küszködõ. Aztán meg az autók korának haladtával nyilvánvalóan egyre töb alkatrész romlik (romolhat el) tipustól függetlenül. Mivel sokan úgy tartanak, vásárolnak alkatrész-szempontból drága autót, hogy talán meg sem tehetnék, kezdõdik aztán a magyarmódi "okoskodás". Bontott és bizonytalan eredetû eleve már használt alkatrészek, haverral szereljük, mert így olcsóbb stb. Szóval egy komplex kérdés mindig egy autó vagy márka megítélése, nem szabad sosem 'explicit verbis' kijelentéseket tenni, hogy ez ilyen meg olyan ezért és ezért. Persze a demokrácia ezzel jár fõleg fórumokon, hogy sokszor a nagyobb arc meg az "én szerintem" (ez a kedvenc "tudományos" alátámasztás, amit legtöbbször lehet olvasni) számítanak érveknek. A TC-os népítélet ebbõl a szempontból egy jópofa dolog, mert álatlában objektívan írják le (volt)tulajok a személyes tapasztalatukat egy tipussal kapcsolatban.