autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 18. kedd, 10:04


Tano írta:
wizzaerr írta:
Tano írta:
wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.


Azt gondoltam csak nekem van... vákumszelep is meg zsalu is és ettől "léghűtéses" az egr-em
Csak kíváncsiságból kérdem, ezek a zsaluk akkor nyitnak amikor a ventillátor bekapcsol és egyébként zárva vannak?


No most kikerestem, mert ez engem is érdekelt korábban. Tehát a zsalut nyitja a motorvezérlés:
- A facelift előtti modelleknél, vagy amelyikben még nem a common rail motor van DDE3-as vezérlővel: 107 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál
- A facelift utáni modelleknél, amelyikben már a common rail motor van DDE5-ös vezérlővel: 111 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál



woow

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. január 18. kedd, 06:38


wizzaerr írta:

szerk.: az megint más ha valakinek nem éri el az üzemit. vagy marhára ingadozik. de ha az elején ingadozik, majd beáll az nem baj. hisz egyértelmű, hogy télen nehetebben éri el a hőfokot, ezen nem kell magyarázni semmit. én pl 1500-1800 felé nem nagyon pörgetem, így több idő kell mire felmelegszik.

Szerintem is gondold át ezt Yellow...jó termosztáttal a 320d-m 3-4 km után üzemmeleg. A benzines állítólag előbb bemelegszik, mert nagyobb a motor veszteséghője. 20km-t megteszel mire a hőfok mutatód 12órát mutat. Az sok. Az, hogy a fogyasztáson nem veszed észre nem azt jelenti, hogy jó is. (nálam sem nőtt a fogyasztás)


elmondtam, hogy nem pörgetem. a 20 km egy sacc per kb adat. amúgy legyen 10km. de elmondtam, hogy mi az oka. ez tök reális. nekem ha beáll akkor ott is marad. én azt mondtam, hogy ha nyit a nagy kör, akkor picit lejebb megy a mutató, ami totál világos.
sőt én télen úgy megyek, hogy a fűtés nem megy, azaz befúvás sincs. amikor az első fehéret eléri, akkor nyitom rá a fűtést. na ilyenkor majdnem lemegy a kék jelzésig. ugye egy hideg rész belemegy a rendszerbe. ez is totál érthető. általában az első csíkot 3-4 km alatt eléri, de mivel akkor nyitom rá a fűtést ezért lehül, majd idő kell neki, hogy újra meleg legyen. ezért 10km-20km ez az idő. nekem ezen kívül nem ingázik, meg semmi. titkosmenüben követve, teljesen jól nyit a termosztát, sőt a venti is jókor kapcsol.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 18. kedd, 01:03


wizzaerr írta:
Tano írta:
wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.


Azt gondoltam csak nekem van... vákumszelep is meg zsalu is és ettől "léghűtéses" az egr-em
Csak kíváncsiságból kérdem, ezek a zsaluk akkor nyitnak amikor a ventillátor bekapcsol és egyébként zárva vannak?


No most kikerestem, mert ez engem is érdekelt korábban. Tehát a zsalut nyitja a motorvezérlés:
- A facelift előtti modelleknél, vagy amelyikben még nem a common rail motor van DDE3-as vezérlővel: 107 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál
- A facelift utáni modelleknél, amelyikben már a common rail motor van DDE5-ös vezérlővel: 111 celsius vízhőfoknál, vagy 3000 ventifordulatnál



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 18. kedd, 01:04

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 23:42


Tano írta:
wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.


Azt gondoltam csak nekem van... vákumszelep is meg zsalu is és ettől "léghűtéses" az egr-em
Csak kíváncsiságból kérdem, ezek a zsaluk akkor nyitnak amikor a ventillátor bekapcsol és egyébként zárva vannak?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 23:29


wizzaerr írta: Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?


Igen, mivel a ventiházon lévő zsalukat egy vákumszelep nyitja-zárja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 23:20


"Szeva!

Hogy érted, hogy egy termosztát van a tiedben????
Szerintem meg kettő."


Hát ez az, eleinte én sem értettem, mert mki azt írta, hogy a faceliftesben 2 db van...
Az enyém viszont ilyen:


Asszem emiatt csak euro3-as a motor, de ebben nem vagyok biztos.

Más: a ventillátorházhoz nektek is csatlakozik vákumcső?






lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 21:09


sziasztok.
nekem is 20d-m van kb. 4 km bp-i város autózás után eléri az első FEHÉR vonalat téli időben is, (álló helyzeti 1 perces járatás után, amikor a kék mezőbe kezd elindulni) max 2000 1/min fordulatot használva. Az autó 2002-es, 185e km van benne, tudomásom szerint minden hűtő elem erdeti , bontatlan gyári benne..
A hőmérő közepét kb 5-7 perc után éri el , télen , városban.
Tavasszal, nyáron 2-3 km futás is elég az első fehér vonalhoz.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 17. hétfő, 21:13


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 19:53


Szeva!

Hogy érted, hogy egy termosztát van a tiedben????
Szerintem meg kettő.

wizzaerr írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



Ha az első vonalnál megáll, akkor az rossz termosztátot jelent. Nekem is 320d-m van és tegnap cseréltünk nagy termosztátot, azóta tökéletes (12óránál megáll és nem ingadozik). Az enyémben csak 1 termosztát van ami faceliftesnél ritka. A titkos menüben ellenőrizheted a vízhőmérsékletet, 88 C fok körül kell lennie, ha ennél alacsonyabb akkor ne pörgesd a motort és cseréld azt a termosztátot mihamarabb. (nekem 10600Ft volt a legjobb ajánlat).





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 19:04




szerk.: az megint más ha valakinek nem éri el az üzemit. vagy marhára ingadozik. de ha az elején ingadozik, majd beáll az nem baj. hisz egyértelmű, hogy télen nehetebben éri el a hőfokot, ezen nem kell magyarázni semmit. én pl 1500-1800 felé nem nagyon pörgetem, így több idő kell mire felmelegszik.

Szerintem is gondold át ezt Yellow...jó termosztáttal a 320d-m 3-4 km után üzemmeleg. A benzines állítólag előbb bemelegszik, mert nagyobb a motor veszteséghője. 20km-t megteszel mire a hőfok mutatód 12órát mutat. Az sok. Az, hogy a fogyasztáson nem veszed észre nem azt jelenti, hogy jó is. (nálam sem nőtt a fogyasztás)


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 18:58


Alesi írta: Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



Ha az első vonalnál megáll, akkor az rossz termosztátot jelent. Nekem is 320d-m van és tegnap cseréltünk nagy termosztátot, azóta tökéletes (12óránál megáll és nem ingadozik). Az enyémben csak 1 termosztát van ami faceliftesnél ritka. A titkos menüben ellenőrizheted a vízhőmérsékletet, 88 C fok körül kell lennie, ha ennél alacsonyabb akkor ne pörgesd a motort és cseréld azt a termosztátot mihamarabb. (nekem 10600Ft volt a legjobb ajánlat).



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 16:21


Tano írta:
YELLOW írta: én szerintem nem olyan vészes. de sokak szerint termosztát hiba. de nagyobb hidegekben szerintem normális. igaz nekem benyás, de 4 éve így működik ahogy leírtad, és semmi bajom nincs vele. egy 20km után áll be normálisan, de ott is terheléstől függően változik. persze a termosztát nyit amikor nyitnia kell.


Ergo Yellow, mar 4 eve rossz termosztattal jarsz. Es tevedsz, nem nyit mikor nyitnia kell, mert kulonben nem igy viselkedne. De mivel neked semmi bajod nincs vele Te hasznald nyugodtan csak igy tovabb.
De legalabb masokat ne buzdits a hulyesegedre!



hát igen használni is fogom. nem érdekel ki mit mond, mert a hidegebb idő az hidegebb idő. és sokkal nehezebben melegszik fel a víz. eleve először a kiskör van nyitva, az ha eléri a hőfokot, akkor nyit a nagykör, ami után a mutató biztos, hogy lentebb fog esni. eleve ha nyitva a nagykör, akkor a hűtőben is kering már a víz. ergó hidegben jobb a hűtés, nehezebben melegszik. azt meg látom, a titkos menüben, hogy a termosztát mikor nyit, és teljesen jó értékeknél. számomra az a hülyeség amitől itt páran rögtön farkast kiálltanak. nem nő a fogyasztásom, nincs semmi hihetetlen jelenség, úgy működik ahogy kell. ha rossz lenen a termosztát, akkor 4 év alatt csak romlott volna az állapota.

mindegy hajrá cserélgesse mindenki évenente, sőt vegyük fel a szervízalkatrészek közé, mint kötelező cserélendő egységet.




szerk.: az megint más ha valakinek nem éri el az üzemit. vagy marhára ingadozik. de ha az elején ingadozik, majd beáll az nem baj. hisz egyértelmű, hogy télen nehetebben éri el a hőfokot, ezen nem kell magyarázni semmit. én pl 1500-1800 felé nem nagyon pörgetem, így több idő kell mire felmelegszik.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 17. hétfő, 16:30

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 16:00


[quote="YELLOW]én szerintem nem olyan vészes. de sokak szerint termosztát hiba. de nagyobb hidegekben szerintem normális. igaz nekem benyás, de 4 éve így működik ahogy leírtad, és semmi bajom nincs vele. egy 20km után áll be normálisan, de ott is terheléstől függően változik. persze a termosztát nyit amikor nyitnia kell.[/quote]

Ergo Yellow, mar 4 eve rossz termosztattal jarsz. Es tevedsz, nem nyit mikor nyitnia kell, mert kulonben nem igy viselkedne. De mivel neked semmi bajod nincs vele Te hasznald nyugodtan csak igy tovabb.
De legalabb masokat ne buzdits a hulyesegedre!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 17. hétfő, 16:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 15:41


Alesi írta: Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



én szerintem nem olyan vészes. de sokak szerint termosztát hiba. de nagyobb hidegekben szerintem normális. igaz nekem benyás, de 4 éve így működik ahogy leírtad, és semmi bajom nincs vele. egy 20km után áll be normálisan, de ott is terheléstől függően változik. persze a termosztát nyit amikor nyitnia kell.



Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 15:27


Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 17. hétfő, 15:28

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 16. vasárnap, 22:25


Öcsém, mint egy bazárban
Akinek kell az innen leszedheti.