- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2013. január 04. péntek, 08:55
Milo írta: Sziasztok.
Múlt héten írtam ,hogy olyan gondom van az autóval (320D) hogy egyre sürübben csinálja azt hogy 1-2. ba elindulok,padlon nyomom neki és 2000 es fordulatig nagyon nagyon lassan pörög ki majd utánna megindul és semmi gond.az auto fogyasztása viszont 9L alá nem megy még hosszu távon se.
Tegnap megtörtént hogy a szívósortól elkezdve turbo,szelepek stb ki lett takarítva,turbo tökéletes,vákumcsövek ,vagyis minden elvileg müködik,de a jelenség még mindig fenn áll.A motordiagnosztika a turbonyomás szelep hibát írta,ki lett törölve de sztem ugyanugy visszaírja mint korábban.
De tudtommal ha a szelep rossz lenne akkor a turbo nem menne egyáltalán.
De viszont 2 egyforma szelepet találtam egy a turbo közelében a másik viszont a tul oldalon van.
Segítségeteket és tanácsaitokat elöre is köszönöm
Ha a szelep rossz, attól még megy a turbó, csak a geometriaállítás nem működik. Ezért kis fordulaton nem tölt megfelelően, ezért lesz erőtlen ott az autó. Ugyanis ebben az esetben a geometriát szabályzó szelep alaphelyzetben marad, ami a magas fordulatnak megfelelő töltésvezérlést jelenti.
A túloldali szelep az EGR-t vezérli. Ezért cseréld meg a két szelepet, és ha utána működik rendesen a turbóvezérlés, de az EGR nem fog, akkor egyértelmáen a szelep lesz a hibás.