Elküldve: 2006. január 27. péntek, 19:44
Sziasztok!
Nem akarok szörszál hasogatónak tünni,(bár egy másik témában lehet hogy kioktatóra sikerült a hozzászolásom, viszont nem bírom ha hülyéznek)de a turbo dologban van egy kis bibi, abban teljesen igazatok van , hogy egy gyors menet után célszerû a motort még egy kis ideig járatni. De miért is? Kenés nem kell neki , hiszen ha leállítjuk a motort a turbo is leáll, de az olajzás másik FÕ FELADATA a HÛTÉS, azaz szükséges az ott termelõdött hulladékhût minél elõbb elvezetni a csapágyak kimélése érdekében. Tehát bánjunk kezessen a kicsikével.
A motorról, amióta az eszemet tudom, mindig BMW-re vágytam, gyermek koromban csak plakátokig jutottam, de azzal tele volt a szobám, hála Bandi Bának aki a genfi autoszalonokról szállította a prosikat. 2005-ben tizenegynéhány autó után végre eljött a pillanat bár a feleségemnek cseréltem le a kocsiját, de végre a saját garázsomban áll a Bömbi. 2001-es touring, (136LE) mert kell a hely a családnak is, én sajnos csak a hétvégeken élvezhetem,(eleinte eléggé stresszes volt , hogy az asszony járt vele, de már összeszoktak) hétköznap a céges autómat kell használnom. Automata váltos trip-tronic lehetõséggel, a feleségem félt egy kicsit tõle, de a jót könnyû megszokni, annyira , hogy az enyémmel már nem is akar menni. A fogyasztása a computer szerint 7,4l/100km vegyes használat mellet. Most kell nemsokára a szervizt elkövetnem, jelenleg 0W30-as Castrol olaj van benne, én inkább a gyárira térek vissza, Castrol TXT 5W40. két apróbb hibát tapasztaltam eddig, az egyik a olajnyomás lámpa néha, félmeleg motornál sárgán világít 10s idejig, ami elvileg kicsi nivo szintet jelentene, de a pálcával mérve az rendbe van (szerelõ szerint a szenzort kell az oljcserénél megtisztítani, vagy cserélni).A másik a féklámpa kapcsoló érinkezési problémája, ami a féklámpák folyamatos világítását jelentette, de egy ügyes autóvillamosságszerelõ barátom hamar megjavította.
Bocs a hossszúra sikerült hozzászolásért.
Üdv mindenkinek!
cbr