Elküldve: 2006. augusztus 24. csütörtök, 20:40
valóban enyhén sérült volt a gép, ezért nem féltem annyira, kisérleti autó.
Miután ki lett lakatolva a 323 motor ment vissza bele, de a Szilágyi Erzsébet fasoron annyira lealázott egy Impreza, hogy ezt nem hagyhattam, találtam egy szuper állapotú M54-es 330i motort, ez 300Ft volt, megvettem.
A hatos váltó nehezebb ügy, benzinest nehéz találni, végül egy friss E60-ból kaptam egyet. Ez teljesen olyan mint amiket a e46-ba raktak, egyszerûen csak át kell csavarozni. A kuplungtárcsát persze szintén cserélni kellett mert más a tengely fogazása.
A következõ mûtét a kardánt érintette, mert a hatos váltó hosszabb, ezért abból ki kellett vágni egy darabkát, vannak erre profi mûhelyek, 25e-ért ki is egyensúlyozták, jobb lett mint a gyári.
Minden hathengeres 46-os motor tök egyforma, így az simán bement a kisebb helyére.
Az elektrónikával volt egy kis túrám, mert mindenki azt mondta, hogy a computerem nem fog annyi üzemanyagot fecskendezni, ami elég lenne a motor nagyobb légbeszívásához mérten. Végül ez nem lett igaz, mert képes rá. Néhány napja nézettem meg a computeressel, annyi történt, hogy a befecskendezést a computer 0,5 ms-al meghosszabbította, miután érezte a nagyobb levegõmennyiséget és így a motor tökéletesen , hibaüzenet nélkül jár.
A mûtét otthon készült, mert csak magamban bízok, így aztán eltartott két hónapig de megérte, a változás leírhatatlan. Készült most egy kis optikai tuning is közben, a hétvégén majd teszek fel róla jobb képeket.