Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 11:39


Robinson írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.


Tetszik a hozzáállásod
Én se fogok 205-öst felfingani rá előre, igen is basszon oda, amikor kitekert kormánnyal parkolok
Inkább majd okosan megyek nyomvájúban, télen meg nem lesz ilyen gondom, mert ott 205-ösök vannak, R16-on. Megnyugtató körülmény továbbá, hogy a kollégám szuperbiztonságos, agyonajnárolt Volvo S60-asa ugyanígy viselkedik a 225-ös gumikkal, csakhogy ő is leszarja, cserébe a szép látványért.

No meg az az érzés is kárpótol, amikor belefekszik a gép a 60-as táblás kanyarba 110-120 környékén, és a gumik meg se nyikkannak.



Jólvan, szépek vagytok, csak nehogy engem kapjatok el szemből mikor kiugrik akzeketekből a kormány mert olyan csecse a gumi

Nekem gyári felni, gyári méretű gumi, és semmi húzása nincsen, és még szép is. Ennyi.
Gagyixenont raktatok már be?


Nekem is gyáriak a méretek tudtommal... és a felni és a gumitípus is. A tiéden mekkorák a papucsok?

Gagyixenonon gondolkoztam, de inkább meghagyom a gyári xenont

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 11:33


Coyote írta:
YELLOW írta:
már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.


Tetszik a hozzáállásod
Én se fogok 205-öst felfingani rá előre, igen is basszon oda, amikor kitekert kormánnyal parkolok
Inkább majd okosan megyek nyomvájúban, télen meg nem lesz ilyen gondom, mert ott 205-ösök vannak, R16-on. Megnyugtató körülmény továbbá, hogy a kollégám szuperbiztonságos, agyonajnárolt Volvo S60-asa ugyanígy viselkedik a 225-ös gumikkal, csakhogy ő is leszarja, cserébe a szép látványért.

No meg az az érzés is kárpótol, amikor belefekszik a gép a 60-as táblás kanyarba 110-120 környékén, és a gumik meg se nyikkannak.



Jólvan, szépek vagytok, csak nehogy engem kapjatok el szemből mikor kiugrik akzeketekből a kormány mert olyan csecse a gumi

Nekem gyári felni, gyári méretű gumi, és semmi húzása nincsen, és még szép is. Ennyi.
Gagyixenont raktatok már be?

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 10:52


YELLOW írta:
már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.


Tetszik a hozzáállásod
Én se fogok 205-öst felfingani rá előre, igen is basszon oda, amikor kitekert kormánnyal parkolok
Inkább majd okosan megyek nyomvájúban, télen meg nem lesz ilyen gondom, mert ott 205-ösök vannak, R16-on. Megnyugtató körülmény továbbá, hogy a kollégám szuperbiztonságos, agyonajnárolt Volvo S60-asa ugyanígy viselkedik a 225-ös gumikkal, csakhogy ő is leszarja, cserébe a szép látványért.

No meg az az érzés is kárpótol, amikor belefekszik a gép a 60-as táblás kanyarba 110-120 környékén, és a gumik meg se nyikkannak.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 14. kedd, 10:53

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 10:36


Coyote írta:
YELLOW írta:
K_Gergo írta:
Coyote írta: Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

az előző garnitúra 225-245-ös volt, az tényleg szivatás ezekre az utakra, még 17-es felnikkel is.


nekem ez a szett van. futómű jó, mert egyik sem kopik félre. a 205-ös gumi a határ, persze csak E46-nál. ugyanis a nyomtáv nagyban befolyásoló tényező. ha a gyári ET-jű felnire raknék (ET47) 225-ös gumit az enyém se húzna, vagy ha mondjuk ET35-re akkor sem. Pont a kettő között vagyok. sok mindentől függ, nem kell feltétlen futóműre fogni. ha a futómű a ludas az úgyis kiderül.



Van valamilyen lehetőségem megtartani a széles gumikat, és megúszni ezt a veszélyes húzást? Gyári felnim van, Styling 44-es... feltételeztem, hogy a felni ET-je nem lehet probléma.
Márpedig 205-ös gumikat nem szeretnék feltenni, mégiscsak BMW Esetleg az segíthet, ha elöl elviselem a 205-öseket, de hátul marad a 225/45? Úgy érzem mintha az elejét vinné, nem a hátulját.

Mondjuk az nem néz ki szarul, hogy 205/50 R17 elöl, és 225/45 R17 hátul? Így hátul meglenne a szélesség, de nagyjából egyforma magasak lennének a gumik.



már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 10:22


YELLOW írta:
K_Gergo írta:
Coyote írta: Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

az előző garnitúra 225-245-ös volt, az tényleg szivatás ezekre az utakra, még 17-es felnikkel is.


nekem ez a szett van. futómű jó, mert egyik sem kopik félre. a 205-ös gumi a határ, persze csak E46-nál. ugyanis a nyomtáv nagyban befolyásoló tényező. ha a gyári ET-jű felnire raknék (ET47) 225-ös gumit az enyém se húzna, vagy ha mondjuk ET35-re akkor sem. Pont a kettő között vagyok. sok mindentől függ, nem kell feltétlen futóműre fogni. ha a futómű a ludas az úgyis kiderül.



Van valamilyen lehetőségem megtartani a széles gumikat, és megúszni ezt a veszélyes húzást? Gyári felnim van, Styling 44-es... feltételeztem, hogy a felni ET-je nem lehet probléma.
Márpedig 205-ös gumikat nem szeretnék feltenni, mégiscsak BMW Esetleg az segíthet, ha elöl elviselem a 205-öseket, de hátul marad a 225/45? Úgy érzem mintha az elejét vinné, nem a hátulját.

Mondjuk az nem néz ki szarul, hogy 205/50 R17 elöl, és 225/45 R17 hátul? Így hátul meglenne a szélesség, de nagyjából egyforma magasak lennének a gumik.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 14. kedd, 10:27

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. június 14. kedd, 07:23


K_Gergo írta:
Coyote írta: Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

az előző garnitúra 225-245-ös volt, az tényleg szivatás ezekre az utakra, még 17-es felnikkel is.


nekem ez a szett van. futómű jó, mert egyik sem kopik félre. a 205-ös gumi a határ, persze csak E46-nál. ugyanis a nyomtáv nagyban befolyásoló tényező. ha a gyári ET-jű felnire raknék (ET47) 225-ös gumit az enyém se húzna, vagy ha mondjuk ET35-re akkor sem. Pont a kettő között vagyok. sok mindentől függ, nem kell feltétlen futóműre fogni. ha a futómű a ludas az úgyis kiderül.



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 21:19


Coyote írta: Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

az előző garnitúra 225-245-ös volt, az tényleg szivatás ezekre az utakra, még 17-es felnikkel is.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 21:08


K_Gergo írta:
Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).


itt már taglalták a dolgot, első körben ellenőrizd a gumik nyomását!
nekem is 17-es kerekek vannak (elöl 205, hátul 225), egyáltalán nem olyan durva, mint leírtad.


Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 21:05


Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).


itt már taglalták a dolgot, első körben ellenőrizd a gumik nyomását!
nekem is 17-es kerekek vannak (elöl 205, hátul 225), egyáltalán nem olyan durva, mint leírtad.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 20:52


YELLOW írta:
Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos



megértelek... hasonló velem is... de én imádom, amikor ellen kell tartani pl döntött kanyarban


Tudtam én, hogy a hozzáállásommal van a baj

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 20:42


Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos



megértelek... hasonló velem is... de én imádom, amikor ellen kell tartani pl döntött kanyarban

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 20:34


Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos



Csináltass egy futóműállítást és ha utána is dobál akkor talán a keskenyebb gumi a megoldás.
Nekem is ekkora kerekek vannak fenn de engem nem dobál ilyen durván.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 13. hétfő, 20:27


A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 13. hétfő, 20:28

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. május 31. kedd, 10:01


YELLOW írta: én amúgy autópályás megállás után álló helyzetben, még pörgetném a motort, olyan 4000-es fordulaton, leállítás előtt meg szabályzásig, majd kulcs elfordít. (trabant feeling) nincs annál jobb, amikor hallod a felforrósodott fém ropogását, csattanását.


Köszi a hasznos tanácsot



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. május 31. kedd, 09:24


kempelen írta:
YELLOW írta:
ugye Robinson, és akkor ne értsem félre a dolgokat...

én amúgy autópályás megállás után álló helyzetben, még pörgetném a motort, olyan 4000-es fordulaton, leállítás előtt meg szabályzásig, majd kulcs elfordít. (trabant feeling) nincs annál jobb, amikor hallod a felforrósodott fém ropogását, csattanását.


De most tényleg, hol a fészkes fenébe csámborogtál, hogy nem látlak napok óta...??

Csak csendben figyelsz? Ez nem vall rád...



nem akarok offolni, de ha nincs téma ami érdekelne, akkor nem szólok bele. meg voltak privát üzenet váltásaim. emellett dolgozni is kellett, és odabent is csak olvasom az oldalt legtöbbször, ha van egy kis időm.