- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E91
- Kivitel: Touring
- Modell: 318d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:51
bmw320d4 írta:
3 E46-ban cseréltem ABS vezérlőt. Mindháromban azért, mert DSC-sre alakítottuk át. Most hallok először ilyen hibáról...
Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:43
hil írta: Sziasztok!
Még mindig ABS. Igazából előző írásom óta is vacakol az ABS. A Carsoft dig ellenpróbája képen (mert az INPA továbbra is szelep hibát ír) széthúztam a bal első ABS jeladó csatlakozóját gyújtás ráadás után természetesen hiba lámpát kaptam. INPA-val kiolvasva a hibát bal első jeladó az eredmény. Tehát a Carsoft hülyeséget ír ki. Régóta terveztem már, de ma neki álltam, kivettem az ABS vezérlő egységet. Szétszedtem a dobozát és meglepve láttam a rengeteg hibás forrasztást. Átforrasztás után az ABS rendben is lett.
Ugyanez volt a Vectrámmal annó, abból fórum társaknak és ismeretleneknek is kb 20db-ot megjavítottam (ingyért). Nem gondoltam volna, hogy más autóban ülve ugyanazzal a hibával fogok találkozni, de ez történt. Csináltam rengeteg fényképet, megírom a javítási útmutatót, aztán közre adom, hátha valaki belefut ebbe a hibába.
Mellesleg előző írásom óta sokan nem jelentkeztek ötlettel, tanáccsal, pedig nem gondolnám, hogy ebbe csak én futottam bele. Alternatíva volt, hogy veszek bontott vezérlőt (30-35K Huf), de az mitől lenne jobb a mostaninál.... Sokadszor jöttem rá, hogy a gyártók képtelenek normálisan forrasztani (ugyanez a történet volt a központi zár szerkezetemmel, arról már van feltéve leírás.
Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:34
Elküldve: 2011. január 20. csütörtök, 17:59
Elküldve: 2009. március 17. kedd, 13:23
Elküldve: 2009. január 23. péntek, 18:00
Elküldve: 2009. január 23. péntek, 16:54
Elküldve: 2009. január 23. péntek, 08:37
Elküldve: 2009. január 23. péntek, 01:25
Elküldve: 2009. január 22. csütörtök, 19:15
lacaca írta: Tisztelt Szemy Ismét részben meg kell cáfolnom amit írtál ! Bár közel jársz a valósághoz azért az általad leírtak kissé hiányosak és az ABS funkciójával kapcsolatban rosszul értelmezel! Kezdem az elején.
1. Az tény,hogy az ABS-et 1936 szabadalmaztatták de 1929-ben már alkalmazták a repülõgépgyártásban!
2.Õsatyja Gabriel Voisin Francia feltaláló az elsõ repülõ szerkezet megalkotója
3.Az elsõ autóban mûködõ modelt a Bosch készítette 1964-ben de nem volt tökéletes ezért visszavonták
4. A 70-es években a Chrysler és a Ford mûködõ ABS-mel készül
5.Elsõként Európában a Mercedes S W116 és a BMW 7 -es sorozat készül mûködõ szériaérett ABS-mel 1978-ban
Az ABS legfontosabb feladata a kerekek blokkolás nélküli fékezése és ezzel a gépjármû stabilitásának és fékezés közbeni kormányozhatóságának biztosítása.A régebbi ABS rendszer( select-low )valóban egyes esetekben eredményezett hosszabb fékutat, (ezért fejlesztették tovább!)de a modern egyedi szabályozós rendszerek+vészfékasszisztens segít a mindenkori legjobb fékhatás elérésében,amely az esetek döntõ többségében jobb mint a hagyományos fékrendszereké!
Elküldve: 2009. január 22. csütörtök, 01:03
Elküldve: 2009. január 21. szerda, 22:14
lacaca írta: Kedves Szemy Sajnos? ismét nem értek egyet veled ugyanis az ABS elsõdleges funkciója benne van a nevében :ANTILOCK BRAKE SYSTEM - a kerekek állórafékezésének megakadályozása - és eredetileg repülõgépekre fejlesztették ki!! Tehát a kormányozhatóság a gördülõ kerekek velejárója nem pedig a rendszer fõ fejlesztési irányvonala volt!
Elküldve: 2009. január 21. szerda, 21:34
Elküldve: 2009. január 21. szerda, 20:51
lacaca írta: Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!