bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 22:13


hil írta:

pedig a kép magáért beszél... És sok ilyen volt. Úgy látszik, nekem ezzel sincs szerencsém.


Pedig ez még nem is ólommentes. Vagy igen?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:51


bmw320d4 írta:
3 E46-ban cseréltem ABS vezérlőt. Mindháromban azért, mert DSC-sre alakítottuk át. Most hallok először ilyen hibáról...



pedig a kép magáért beszél... És sok ilyen volt. Úgy látszik, nekem ezzel sincs szerencsém.
Hú de sokadszorra sikerült, de hát ritkán rakok fel képet


















Utoljára szerkesztve (8 alkalommal): 2012. június 14. csütörtök, 21:57

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:43


hil írta: Sziasztok!
Még mindig ABS. Igazából előző írásom óta is vacakol az ABS. A Carsoft dig ellenpróbája képen (mert az INPA továbbra is szelep hibát ír) széthúztam a bal első ABS jeladó csatlakozóját gyújtás ráadás után természetesen hiba lámpát kaptam. INPA-val kiolvasva a hibát bal első jeladó az eredmény. Tehát a Carsoft hülyeséget ír ki. Régóta terveztem már, de ma neki álltam, kivettem az ABS vezérlő egységet. Szétszedtem a dobozát és meglepve láttam a rengeteg hibás forrasztást. Átforrasztás után az ABS rendben is lett.
Ugyanez volt a Vectrámmal annó, abból fórum társaknak és ismeretleneknek is kb 20db-ot megjavítottam (ingyért). Nem gondoltam volna, hogy más autóban ülve ugyanazzal a hibával fogok találkozni, de ez történt. Csináltam rengeteg fényképet, megírom a javítási útmutatót, aztán közre adom, hátha valaki belefut ebbe a hibába.
Mellesleg előző írásom óta sokan nem jelentkeztek ötlettel, tanáccsal, pedig nem gondolnám, hogy ebbe csak én futottam bele. Alternatíva volt, hogy veszek bontott vezérlőt (30-35K Huf), de az mitől lenne jobb a mostaninál.... Sokadszor jöttem rá, hogy a gyártók képtelenek normálisan forrasztani (ugyanez a történet volt a központi zár szerkezetemmel, arról már van feltéve leírás.


3 E46-ban cseréltem ABS vezérlőt. Mindháromban azért, mert DSC-sre alakítottuk át. Most hallok először ilyen hibáról...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 21:34


Sziasztok!
Még mindig ABS. Igazából előző írásom óta is vacakol az ABS. A Carsoft dig ellenpróbája képen (mert az INPA továbbra is szelep hibát ír) széthúztam a bal első ABS jeladó csatlakozóját gyújtás ráadás után természetesen hiba lámpát kaptam. INPA-val kiolvasva a hibát bal első jeladó az eredmény. Tehát a Carsoft hülyeséget ír ki. Régóta terveztem már, de ma neki álltam, kivettem az ABS vezérlő egységet. Szétszedtem a dobozát és meglepve láttam a rengeteg hibás forrasztást. Átforrasztás után az ABS rendben is lett.
Ugyanez volt a Vectrámmal annó, abból fórum társaknak és ismeretleneknek is kb 20db-ot megjavítottam (ingyért). Nem gondoltam volna, hogy más autóban ülve ugyanazzal a hibával fogok találkozni, de ez történt. Csináltam rengeteg fényképet, megírom a javítási útmutatót, aztán közre adom, hátha valaki belefut ebbe a hibába.
Mellesleg előző írásom óta sokan nem jelentkeztek ötlettel, tanáccsal, pedig nem gondolnám, hogy ebbe csak én futottam bele. Alternatíva volt, hogy veszek bontott vezérlőt (30-35K Huf), de az mitől lenne jobb a mostaninál.... Sokadszor jöttem rá, hogy a gyártók képtelenek normálisan forrasztani (ugyanez a történet volt a központi zár szerkezetemmel, arról már van feltéve leírás.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. január 20. csütörtök, 17:59


Sziasztok!
Nem is tudom, hová írjam: régóta vacakol az ABS az autóban. Időnként kigyullad az ABS hiba lámpa. Kiolvastam a hibát Carsoft-al és a bal első kerék forgás érzékelőjét írta ki a hiba okaként. Vettem egy bontottat Kasza Mestertől még a nyár elején. A régit nem tudtam kivenni, a csere elmaradt, nagyon ritkán jött elő a hiba. A héten rohadt Audis beláthatatlan kanyarban, záróvonalnál, irdatlan ködben előzött, egyszercsak megjelent előttem a ködből kb 50 m-re tőlem és lekényszerített a padkára, én 60-al mentem. Ha nem Bimmer van alattam, akkor tán ezt a levelet már nem írom senkinek. Azóta folyamatosan világított az ABS hiba jelzés. Kiolvastam a kódot: Carsoft bal első jeladó hiba, INPA, DIS szivattyú szelep tekercset írt ki. Töröltem a hibát, de az maradt. Ma az NT-nél nem kis munkával kicserélték a jeladót, azóta jó minden. Azért írtam mindezt ide a diag topikba, hogy azért az általam is lebecsült Carsoft nem is annyira rossz diag progi, mert a többi kiolvasása alapján a vezérlő elektronikát kellett volna cserélni.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2009. március 17. kedd, 13:23


Sziasztok!
Kigyulladt az abs-asc visszajelzõ.Hogy lehet megállapítani modic nélkül hogy mi a rossz,mert nem kommunikál.

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2009. január 23. péntek, 18:00


En egyik telen 1 jegfolton 20km/h-s sebessegnel fekeztem es az auto emiatt csuszott kb 15-20m-t majd a vegen 1 fal allitott meg, az abs nem tudom mi az anyjat akart csinalni de egyszeruen nem lassult a kocsi, feltavnal mikor lattam, hogy nem tudok megallni szetutottem a kormanyt majd kiszallasnal berugtam a kocsi oldalat, ma mar mashogy cselekednek!


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 23. péntek, 16:54


[quote="lacaca"]Tisztelt Szemy Úgy döntöttem nem gyõzködlek tovább és elismerem egyes esetekben valóban rövidebb is lehet a fékút ABS nélkül csak sajnos ezek végén fa ,oszlop ,egy másik autó hátulja vagy egyéb akadály van !!!
De szövegelés helyett inkább mutatok neked és mindenkinek akit érdekel a téma egy filmet. Ez alapján mindenki döntse el maga,hogy mi az igazság!

YouTube videó

Kedves lacaca!

Tamogatom a javaslatod, nekem is tul sok idömet veszi el ez a tema. Tiszteletben tartom a velemenyedet eppenugy, mint mindenki maset. Kivanom Neked, hogy egyszer eljuthass egy IGAZI tesztelesre/meresre, ahol sajat szemeddel gyözödhetsz meg a valosagrol hitelesitett meresi eredmenyekkel (es nem egy Bosch "reklamfilmmel") alatamasztva. Ajanlom figyelmedbe Köfalusi Pal Urat, aki Nyugat-Europaban is elismert szakertö a temaban, tovabba Magyarorszagon az elsöszamü ABS/ESP szakertö es emellett egy nagyon segitökesz ember.

Paci kollega nagyon jol latja a helyzetet. Az ABS-nek csak az auto hossziranyaban van korrekcios lehetösege, ezt az ESP böviti ki keresztiranyra is. Ezen tulmenöen az elektronikus fekerü felosztas (EBV) a hatso tengelyen eredmenyez fekerönövekedest es a veszfekaszisztens (különösen a pedalgyorsulas erzekelös kivitel) kepes a fekeröfelfutast igen jelentös mertekben gyorsitani. Ami az en okfejtesemet illeti, csakis a tiszta ABS-röl beszeltem, mindenfele jarulekos kiegeszitö rendszer (ESP, EBV...) nelkül.

Mindenkinek nagyon kellemes hetveget kivanok!

Szemy

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. január 23. péntek, 08:37


Az ABS önmagában nem sokat ér, viszont a menetstabilizátorral, fékerõszabályzóval és a vészfékasszisztenssel kiegészítve a mindennapi használatban jobb fékhatás érhetõ el, mint egy ABS nélküli autóban.
A vészfékasszisztens az egyik leghasznosabb funkció az ABS mellett, hiszen a pedál hirtelen érintésére azonnal, az adott esetben elérhetõ 100% fékerõt mûködteti. A mindennapokban e nélkül sok plusz métert megtennénk, mire ezt a fékhatást elõ tudnánk idézni.

Teoretikusan hamarabb állunk meg ABS (és egyéb segédberendezések) nélkül, de a mindennapi használatban nem reagálunk azonnal maximális fékerõvel, nem ideális a tapadás...stb, így a segédberendezések nélkül lényegesen hosszabb idõbe telik, hogy megállítsuk gépjármûvünket.

...szerintem

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 23. péntek, 01:25


Tisztelt Szemy Úgy döntöttem nem gyõzködlek tovább és elismerem egyes esetekben valóban rövidebb is lehet a fékút ABS nélkül csak sajnos ezek végén fa ,oszlop ,egy másik autó hátulja vagy egyéb akadály van !!!
De szövegelés helyett inkább mutatok neked és mindenkinek akit érdekel a téma egy filmet. Ez alapján mindenki döntse el maga,hogy mi az igazság!

YouTube videó

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 22. csütörtök, 19:15


lacaca írta: Tisztelt Szemy Ismét részben meg kell cáfolnom amit írtál ! Bár közel jársz a valósághoz azért az általad leírtak kissé hiányosak és az ABS funkciójával kapcsolatban rosszul értelmezel! Kezdem az elején.
1. Az tény,hogy az ABS-et 1936 szabadalmaztatták de 1929-ben már alkalmazták a repülõgépgyártásban!
2.Õsatyja Gabriel Voisin Francia feltaláló az elsõ repülõ szerkezet megalkotója
3.Az elsõ autóban mûködõ modelt a Bosch készítette 1964-ben de nem volt tökéletes ezért visszavonták
4. A 70-es években a Chrysler és a Ford mûködõ ABS-mel készül
5.Elsõként Európában a Mercedes S W116 és a BMW 7 -es sorozat készül mûködõ szériaérett ABS-mel 1978-ban
Az ABS legfontosabb feladata a kerekek blokkolás nélküli fékezése és ezzel a gépjármû stabilitásának és fékezés közbeni kormányozhatóságának biztosítása.A régebbi ABS rendszer( select-low )valóban egyes esetekben eredményezett hosszabb fékutat, (ezért fejlesztették tovább!)de a modern egyedi szabályozós rendszerek+vészfékasszisztens segít a mindenkori legjobb fékhatás elérésében,amely az esetek döntõ többségében jobb mint a hagyományos fékrendszereké!



Tisztelt lacaca!

Kezded latni az ABS lenyeget, de meg tovabb kell pontositani a dolgot.

Sajnos amit 1929-töl alkalmaztak a repülögyartasban, azt nem lehet ABS szabalyozasnak tekinteni, mivel nem volt visszacsatolasa, igy csak vezerles volt. Emiatt nem tekinthetö az ABS szabalyozasnak. Az elsö autoban müködö verziot az emlitett Ostwald ur 1942-ben elkeszitette (mint irtam volt a fekpedal nem pulzalt müködes közben), ha jol tudom a Müncheni Egyetemen mai napig meg tudod tekinteni a szerkezetet. Sajnos a haboru miatt az 1942-es vilagszabadalmat annyira jol sikerült titkositani, hogy a 60-as evekig senki sem tudott hozzaferni es ezert van ez a majdnem 20 eves semmitteves a temaban. A többi teljesen stimmel, amit irtal.

Az alapgondolat jo, miszerint a tisztan gördülö kerek gördülesi ellenallasa nagyobb, mint a csuszo kerek surlodasi tenyezöje. Na de mennyivel is? Szaraz jo minösegü aszfalt utfelületen atlagosan 0,82 a gördülesi ellenallas maximuma, a csuszasi sorlodasi együtthatonak pedig 0,80. Mint hogy gyakorlati oldalrol szerted megfogni a dolgot, a ket ertek között szinte nincs különbseg (2,5%). De elmeletileg egy piciket kedvezöbb a gördülö kerekre az ertek. (Csak gyorsan jegyeznem meg, hogy a valosagban a gepjarmü kereken mindig van kis csuszas, csak igy tud adhezios erot atadni az utfelületnek...de ettöl most tekintsünk el, mert akkor a 2,5% meg kevesebb lenne)

Nagyon helyesen irtad az is, hogy az ABS feladata a kerekek blokkolasanak megakadajozasa, a jarmü iranyithatosaganak megörzese. Ez egy eszköz, amit a jarmü stabilitasanak megörzesere hasznalnak. De mikor stabil egy jarmü? Ez szinten megtalalhato az ENSZ EGB elöirasokban: az auto barmilyen körülmeny között iranyithato es eközben nem lep fel külsö idegen nyomatek. Es itt van a macska elasva.

A jarmüvünknek 4 kereke van, nem is akarhol: 2 jobb oldalt es 2 bal oldat. Az elsö kerekeknek ma mar egyedi szabalyzokörük van, de a hatsokon mind a mai napig közös szabalyozas van. Amikor az ABS müködesbe lep, nem csak annyi a feladata, hogy megakadalyozza az egyes kerekek blokkolasat, hanem az is, hogy a fekezesböl külsö nyomatek ne ebredjen az auton (magyarul a jobb es bal oldali fekeröknek közel azonosoknak kell lenniük). Mivel az ABS fekeröt nem tud növelni, csak csökkenteni, igy minden esetben azt a kompromisszumot kell meghoznia elterö fekerök esten, hogy a nagyobb fekeröt lecsökkenti kb. a kisebbik szintjere, ezaltal megszünik a külsö nyomatek az auton, cserebe picit hosszabb lesz a fekutunk.

Emiatt viheti nyugodtan a 80 eves nagymama az unokajat minden idöjarasi körülmeny között autoval az oviba, mert barmi is törtenik, ö tövignyomja a fekpedalt es szinte biztos, hogy az auto nem fog se jobbra, se balra huzni, nem fog keresztbeallni, nem fog lesodrodni az utrol, hanem szepen folytatva eredeti ivet megall. Kicsit hosszabb fekuttal ugyan, de megall. Es jelentleg az EU-ban ez a cel (mint ahogy az ENSZ EGB szabvanyok elö is irjak).

Vegül az utolso nyitott kerdes: milyen gyakran fordul elö, hogy elterö fekerök alakulhatnak ki az egyes oldalakon? Sajnos nagyon gyakran. Egyszer adodik magabol az autobol: az aprosagokat most ne vegyük figyelembe, minthogy a sulypont nincs pont közepen keresztiranyban, vagy valamelyik oldalon elkoszolodott a fekszerkezet...millio ilyen kis aprosag lehet es adott esetben komoly hatasuk is van. Viszont ami fontos: hanyan es hol ülnek az autoban. Ez önmagaban eredmenyez minimum 5-6% elterest (elmeletileg a tiszta gördülö kerekkel csak 2,5%-ot nyertünk, tehat mar minuszban vagyunk). Aztan ott van az utfelület, ami sohasem idealis: szelen poros, közepen katyus, egyik oldalt felszedtek es ujraaszfaltoztak masik oldalt maradt a regi, idöjarastol függöen vagy itt-ott megall rajta a viz, vagy itt-ott lefagy, a horol, sarrol mar ne is beszeljünk, mert ott egyenesen katasztrofalisak lehetnek az elteresek. Tovabba az atterhelödesek, terhelesvaltasok igen szamottevöek: kanyarodunk, ivmenetben megyünk...es tegyük hozza, hogy aki BMW-t vezet, annal az atterhelödesek nem eppen elhanyagolhatoak.

Mint lathato millio apro kis szösszenet hatarozza meg, hogy mekkora elteres jelentkezik a jobb es baloldali fekerö között (a valosagban mindig van), emiatt csak laboratoriumi körülmenyek között illetve a szamitogepes szimulacion tudja elerni az idealis rövidebb fekutat az ABS, a valosagban soha.

Vegezetül egy apro info: 2006-ban a stuttgarti Mercedes tesztpalyan mondta a tesztmester, hogy eddig meg csak megközeliteni tudtak ABS-szel azokat a fekutakat, amiket ABS nelkül elertek. Viszont az uj elektronikus kormannyal szinte csodakat tudtak müvelni.

Remelem tudtam valamelyest segiteni!

Legnagyobb tiszteletem mellett,
Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 22. csütörtök, 01:03


Tisztelt Szemy Ismét részben meg kell cáfolnom amit írtál ! Bár közel jársz a valósághoz azért az általad leírtak kissé hiányosak és az ABS funkciójával kapcsolatban rosszul értelmezel! Kezdem az elején.
1. Az tény,hogy az ABS-et 1936 szabadalmaztatták de 1929-ben már alkalmazták a repülõgépgyártásban!
2.Õsatyja Gabriel Voisin Francia feltaláló az elsõ repülõ szerkezet megalkotója
3.Az elsõ autóban mûködõ modelt a Bosch készítette 1964-ben de nem volt tökéletes ezért visszavonták
4. A 70-es években a Chrysler és a Ford mûködõ ABS-mel készül
5.Elsõként Európában a Mercedes S W116 és a BMW 7 -es sorozat készül mûködõ szériaérett ABS-mel 1978-ban
Az ABS legfontosabb feladata a kerekek blokkolás nélküli fékezése és ezzel a gépjármû stabilitásának és fékezés közbeni kormányozhatóságának biztosítása.A régebbi ABS rendszer( select-low )valóban egyes esetekben eredményezett hosszabb fékutat, (ezért fejlesztették tovább!)de a modern egyedi szabályozós rendszerek+vészfékasszisztens segít a mindenkori legjobb fékhatás elérésében,amely az esetek döntõ többségében jobb mint a hagyományos fékrendszereké!



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 22:14


lacaca írta: Kedves Szemy Sajnos? ismét nem értek egyet veled ugyanis az ABS elsõdleges funkciója benne van a nevében :ANTILOCK BRAKE SYSTEM - a kerekek állórafékezésének megakadályozása - és eredetileg repülõgépekre fejlesztették ki!! Tehát a kormányozhatóság a gördülõ kerekek velejárója nem pedig a rendszer fõ fejlesztési irányvonala volt!


Tisztelt lacaca!

1936-ban a Knorr es a Bosch is bejelentett szabadalmat az ABS-re, de ezek csak elmeleti szabalyozasok voltak, nem lehetett öket megvalositani. Fritz Ostwald volt 1940-ben, aki a Müncheni Föiskola laboratoriumaban diplomamunkajakent letrehozta az elsö müködö ABS-t, ugyanis temaja a gepjarmüvek mindenkori iranyithatosaga, stabilitasa volt. Ez meg egy mechanikus ABS szabalyozas volt lenditötömeggel, 15 Hz-es szabalyozasi frekvenciaval, tovabba erdekessege volt, hogy a fekpedal nem pulzalt müködes közben. Ebböl 1942-ben vilagszabadalom lett es jelenleg is ez az ABS szabalyozas alapja.

Mai napig a legfontosabb cel a jarmü mindenkori iranyithatosaga, stabilitasa, es ehhez hasznalnak fel olyan aktiv rendszereket, mint pl. az ABS, EBV, ESP, es par ev mulva mar az elektronikus kormanyt is.

Nem tartozik szorosan ide, de mindenkeppen erdemes megemliteni, hogy a fent emlitett Fritz Ostwald (aki egyebkent fizikus) volt a negativ kormanylegördülesi sugar feltalaloja 1950-ben, de akkor meg senki nem ertette meg miert is jo ez. Csak az 1960-as evekben figyeltek fel, hogy a negativ kormanylegördülesi sugar mennyire jol stabilizalja a fekezett jarmüvet. Sajnos az elsö auto, ami igy keszült az egy Audi volt es nem BMW.

Azt hiszem at kellene tenni ezeket a bejegyzeseket egy masik topic-ba, mert nem igazan a turboval foglalkoznak.

Mindenkinek nagyon kellemes estet kivanok!

Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 21:34


Kedves Szemy Sajnos? ismét nem értek egyet veled ugyanis az ABS elsõdleges funkciója benne van a nevében :ANTILOCK BRAKE SYSTEM - a kerekek állórafékezésének megakadályozása - és eredetileg repülõgépekre fejlesztették ki!! Tehát a kormányozhatóság a gördülõ kerekek velejárója nem pedig a rendszer fõ fejlesztési irányvonala volt!

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 20:51


lacaca írta: Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!


Tisztelt lacaca!

Igazan ne vedd sertesnek, plane ne vedd kötekedesnek, de az ABS-szel kapcsolatban sajnos ellent kell mondjak. Az ABS-t arra fejlesztettek ki, hogy az auto minden fekezesi körülmeny között iranyithato maradjon. Ez mint mar korabban irtam sajnos kompromisszumokkal jar, többek között fekutnövekedessel. Az ENSZ EGB 13-as szamu ajanlasa tartalmazza a fekrendszerek követelmenyeit, barki bele tud olvasni mit kell tudnia ma egy fekrendszernek (milyen feklassulast kell minimum elerni, mekkora lehet a maximalis fekpedalerö, stb).

Ezen tulmenöen az ABS fekutja szaraz es nedves szilard burkolatu utfelületen tudja legjobban megközeliteni az "idealis" fekutat. Laza talajon (homok, murva) illetve hoban sajnos rosszabb, mintha blokkolna a kerek, ugyanis a utfelület alakzaro ekhatasa hatasosabb lassulast eredmenyez, mint a folyamatosan gördülö kerek (meresek es tesztek alapjan). De a fent emlitett ENSZ EGB 13-as elöiras nem teszi lehetöve az ABS kikapcsolasat, emiatt nincs ilyen funkcio mind a mai napig.

Ezek nem szaraz adatok, hanem a gyakorlatbol meresi adatok alapjan vett informaciok. Amennyiben ennyire erdeklödsz a temaban (ami nagyon jo), mindenkeppen erdemes lenne felvenni a kapcsolatot dr. Varga Ferenc tanar urral a BME-n, ugyanis minden öszi felevben több merest is vegeznek az 5. eves automernök hallgatok a kiskunlachazi repteren fek temaban (szemelyautoval es teherautoval is egyarant) es ott lathatnad, hogy mi a különbseg az ABS-es fekut es az ABS nelküli fekut között, konkret ertekeket lehet latni a feklassulas idöbeli lefutasarol meg hasonlok. Pl.: igen figyelemre melto volt szamomra a mü-szplit teszt, ahol az ügyes tesztmernök egy Renault Magnum-mal majdnem fele akkora fekutat produkalt ABS nelkül, mint ABS-szel, csak piciket többet kellett korrigalnia fekezes közben.

Ami az olajat illeti en nem azt irtam, hogy ha 1l/1000 km-t eszik a motor, akkor annak annyi es rögtön motorcsere. Csak azt, hogy ha eleri ezt az olajfogyasztast a motor, akkor mar nem nevezhetö kifogastalan (100%-os) allapotunak a motor. De hasznalhato. Marpedig itt szerintem minden BMW tulajdonos arra törekszik, hogy az autoja makulatlan müszaki es esztetikai allapotban legyen. De ha nem igy lenne, akkor en kerek elöre is elnezest!

Mindenkinek kellemes estet kivanok!

Szemy