hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 10. péntek, 16:52


ute107 írta: Jól emlékszel...lakkos....


Sajna minden áramkört lelakkoznak, de általában sokkal alacsonyabban olvad mint az ón, tehát nem jelent akadályt.
hil

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 10. péntek, 06:48


Jól emlékszel...lakkos....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 22:12


pedig érdekelne, de azé az enyémet nem bontom meg... mikroszkóp és speciális dolgok meg csak a munkahelyemen vannak, ahova ha beviszek valamit, azt már ki nem hozom
engem a modulon lévõ lakk réteg aggaszt jobban, legalábbis úgy emlékszem jó lakkos az egész panel, bár akkoribban több minden volt nálam, lehet nem is az volt az... ha lesz idõm kiveszem és átforrasztom igérem...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 20:12


YELLOW írta: akkor a reed-et helyettesítsd be a hall cuccal... a lényegen nem változtat, a gondolatom ugyanaz, hogy talán nem megy el az egyik pontig....

az meg, hogy reed vagy hall mindegy az elv ugyanaz szinte


Nagyon tévedsz!!! A reed relében mechanikusan mûködik az üvegcsõben az érintkezõ, ami beéghet, megragadhat, az üveg törhet,stb, mig a hall-nál mindez nincs, jelei logikai alapon kezelhetõk, de ha úgy vesszük, minden elektronikai elem még a processzor is vissza vezethetõ a mechanikus kapcsolóra, mert az alapelv ugyanaz mint írtad.
Én azt tapasztaltam, amit korábban szintén megírtam már, hogy a nagy gyártók sem tudnak tisztességesen, hosszú távra megbízhatóan forrasztani. Erre példa a B Vectra ABS elektronikája többek között, ami a légmentesen lezárt dobozban szokott tönkre menni. Sokat javítottam ebbõl, és szerintem itt is hasonló lehet a hiba, szinte kár is ezen vitázni. A vez el (talán grund modul) kivesz, mikroszkóp alatt megnéz, a gyanus helyek átforraszt és biztosan megjavul: én ezt fogom csinálni az enyémmel és biztosra veszem a javulást illetve végleges gyógyulást. Elég macera munka....

Kár, hogy nem láttál még szétszedett zár szerkezetet, mert akkor értenél mindent!
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 18:52


akkor a reed-et helyettesítsd be a hall cuccal... a lényegen nem változtat, a gondolatom ugyanaz, hogy talán nem megy el az egyik pontig....

az meg, hogy reed vagy hall mindegy az elv ugyanaz szinte

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 18:18


YELLOW írta: nah ma újabb dologra lettem figyelmes...

nyitni akartam az autót kulcsról, de nem nyílt, ugyan hallottam zárásra is illetve nyitásra is hangot, de nem az a mély határozott hang volt...
a távirányítón utóljára a zárás gombot nyomta le, majd kulccsal próbálkoztam, ami meglepõ volt, hogy a gombok lent voltak, de a kulccsal elõször a zárás irányba fordítottam, és hallottam a határozott mozgást kattanást, gyorsan kihúztam a kulcsot, és lõn világoság egybõl nyitotta a távirányító is...

következtetés:

pontosan nem tudom, hogy néz ki az egész zárszerkezet, de ha jól gondolom, akkor reed-relék lehetnek az ajtókban... na már most ha valami mechanikai szorulás végett ezekhez a reed-relékhez nem megy le a mágnes, akkor ugye a központi egységnek nem is megy be jel... gondolom van alsó és felsõ jeladó, és úgy érzékelheti, hogy ugyan nincs felsõ jel, de még az alsó sincs meg, tehát úgy fogja fel, hogy a zárás még nem ment végbe (mechanikailag megtörtént) --->>> így aztán hiába nyomom a nyitást, a központi nem fog jelet adni a nyitó relé érintkezõjére, mert azt gondolja még nyitva van...

a tompább hang az ablak kapcsolóé lehet, amit gombnyomásra hallunk

huhh remélem érti akinek érteni kell


Mivel vettem egy pár zárszerkezetet szétbontás céljából, ezért állíthatom teljes biztonsággal, hogy azokban nem reed relé van, hanem mint azt korábban írtam mágnes megy be két fokozatban egy hall érzékelõ elé. És ezt nem hallottam vagy gondolom, hanem megnéztem, láttam és biztos tuti!!!

hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 14:36


a relén már rég túl vagyunk, most másfelé kezdtünk elmenni... én nagyobb valószínûséget látok mechanikai szorulásra jelen pillanatban... korrábban leírtam miért...

hangokat figyelve szorulása van


diego316i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz diego316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2009. július 09. csütörtök, 14:18


YELLOW írta: nah ma újabb dologra lettem figyelmes...

nyitni akartam az autót kulcsról, de nem nyílt, ugyan hallottam zárásra is illetve nyitásra is hangot, de nem az a mély határozott hang volt...
a távirányítón utóljára a zárás gombot nyomta le, majd kulccsal próbálkoztam, ami meglepõ volt, hogy a gombok lent voltak, de a kulccsal elõször a zárás irányba fordítottam, és hallottam a határozott mozgást kattanást, gyorsan kihúztam a kulcsot, és lõn világoság egybõl nyitotta a távirányító is...

következtetés:

pontosan nem tudom, hogy néz ki az egész zárszerkezet, de ha jól gondolom, akkor reed-relék lehetnek az ajtókban... na már most ha valami mechanikai szorulás végett ezekhez a reed-relékhez nem megy le a mágnes, akkor ugye a központi egységnek nem is megy be jel... gondolom van alsó és felsõ jeladó, és úgy érzékelheti, hogy ugyan nincs felsõ jel, de még az alsó sincs meg, tehát úgy fogja fel, hogy a zárás még nem ment végbe (mechanikailag megtörtént) --->>> így aztán hiába nyomom a nyitást, a központi nem fog jelet adni a nyitó relé érintkezõjére, mert azt gondolja még nyitva van...

a tompább hang az ablak kapcsolóé lehet, amit gombnyomásra hallunk

huhh remélem érti akinek érteni kell



Hasonló problémámat egy relé csere megoldotta Eleinte ha sokszor nyomkodtam a nyitás gombot akkor kinyílt, késõbb már nem. Szerintem neked is relé csere lesz a megoldás.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 08. szerda, 18:21


YELLOW írta:
nyitni akartam az autót kulcsról, de nem nyílt, ugyan hallottam zárásra is illetve nyitásra is hangot, de nem az a mély határozott hang volt...


IGEN!

És nálam a kattanás a jobb elsõ és a bal hátsó ajtóban van....
Már csak az a kérdés, hogy az szorulhat-e vagy a másik kettõ....?

Nem merek nekiállni a kárpitleszedésnek mert a mûanyagok könnyen törnek a kezemben....

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 07. kedd, 22:17


YELLOW írta: de a világítás kapcsol...


Így van....

Hajrá Yellow... nyersz egy tálca sört.....ha megoldod...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 07. kedd, 15:51


de a világítás kapcsol...

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. július 07. kedd, 15:42


YELLOW írta: következtetés:

pontosan nem tudom, hogy néz ki az egész zárszerkezet, de ha jól gondolom, akkor reed-relék lehetnek az ajtókban... na már most ha valami mechanikai szorulás végett ezekhez a reed-relékhez nem megy le a mágnes, akkor ugye a központi egységnek nem is megy be jel... gondolom van alsó és felsõ jeladó, és úgy érzékelheti, hogy ugyan nincs felsõ jel, de még az alsó sincs meg, tehát úgy fogja fel, hogy a zárás még nem ment végbe (mechanikailag megtörtént) --->>> így aztán hiába nyomom a nyitást, a központi nem fog jelet adni a nyitó relé érintkezõjére, mert azt gondolja még nyitva van...

a tompább hang az ablak kapcsolóé lehet, amit gombnyomásra hallunk

huhh remélem érti akinek érteni kell


No,de hát nem gondolhatja azt,hogy nyitva van,ha egyszer köztes állapotban van a reed relék szerint...

Egyébként ilyen "sikertelen" nyitás esetén a belsõ világítás sem kapcsolódik fel?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 07. kedd, 14:35


nah ma újabb dologra lettem figyelmes...

nyitni akartam az autót kulcsról, de nem nyílt, ugyan hallottam zárásra is illetve nyitásra is hangot, de nem az a mély határozott hang volt...
a távirányítón utóljára a zárás gombot nyomta le, majd kulccsal próbálkoztam, ami meglepõ volt, hogy a gombok lent voltak, de a kulccsal elõször a zárás irányba fordítottam, és hallottam a határozott mozgást kattanást, gyorsan kihúztam a kulcsot, és lõn világoság egybõl nyitotta a távirányító is...

következtetés:

pontosan nem tudom, hogy néz ki az egész zárszerkezet, de ha jól gondolom, akkor reed-relék lehetnek az ajtókban... na már most ha valami mechanikai szorulás végett ezekhez a reed-relékhez nem megy le a mágnes, akkor ugye a központi egységnek nem is megy be jel... gondolom van alsó és felsõ jeladó, és úgy érzékelheti, hogy ugyan nincs felsõ jel, de még az alsó sincs meg, tehát úgy fogja fel, hogy a zárás még nem ment végbe (mechanikailag megtörtént) --->>> így aztán hiába nyomom a nyitást, a központi nem fog jelet adni a nyitó relé érintkezõjére, mert azt gondolja még nyitva van...

a tompább hang az ablak kapcsolóé lehet, amit gombnyomásra hallunk

huhh remélem érti akinek érteni kell

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 01. szerda, 15:51


kulccsal én is betudok, csak néha van, hogy visszazár...

nem tudom volt-e zárcsere, a vezetõ oldali ajtón van sérülés, de olyan helyen, ami nem befolyásolja a mûködést, de lehet a zárnak utána kell állítani, majd megérdeklõdöm, hogyan is kell

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 01. szerda, 14:49


YELLOW írta: nah annyit beszéltünk róla, hogy tegnap megszivatott a zár, lehet lesz köze a melegnek hozzá, mert kinthagytam az autót egy 15-20 percre a tûzõ napon, igaz délután 4-kor, és utána nem akart nyílni, majd barátnõméknél is eljátszotta, késõbb a fagyizónál, jah meg egy penész márketnél is... a hûvös garázsban meg jó volt, ma is... de volt már, hogy ott se nyílt


Ma velem is eljátszotta.... de én kulccsal be tudtam szállni, de a többi ajtó nem nyílik...

Valaki érdeklõdjön utána, mert én már elakadtam többször is....

THX!