InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. június 26. szombat, 08:12


És ha én egyszer pesten járok, akkor te ránéznél nekem a hibásnak gondolt elemre? Mert én nem vagyok egy elektrotechnikai zseni...?!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 22:00


InsectKiller írta: Szia hil!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy ha szét van kapva az ajtó, ki van szedve a zárbetét, akkor az látszik, hogy ha szar? Úgy tudom, hogy neked a zárral (is) volt bajod ami a főoldalon van leírva, amit fúrni kell meg forrasztani...
Szóval azon van vmi látható nyoma annak ha rossz? Mert nekem minden működik, hallom azt is hogy dolgozik a zárszerkezet nyitáskor a jobb oldalon, csak mégsem jön fel a pöcök.
Szóval lehet, hogy maga a zárszerkezet "csak" a rossz?!
Vélemény?

Ha kezedben van a zárszerkezet, azon semmit nem fogsz látni ami a hibára utalna. Csak a belsejében látható a baj. Az én esetemben, biztosan tudtam, hogy a Hall a hibás, mégis ránézésre jónak tűnt a forrasztása. Aztán amikor ki akartam forrasztani, hogy kicseréljem, fogást keresve a feszítésnek, akkor az egyszerűen kiesett a forrasztásból, tehát nem volt beforrasztva, pedig nagyítóval vizsgálva az jónak látszott. Én a Te problémád okának arra gondolnék, hogy a zármotor vezérlő relé(k)nek az érintkező pogácsája oxidos, vagy be van égve, mert amikor ráadja a motorra a szuflát, ami kb 2A-t vesz fel, a motor meg is indul, ezért hallod a kattanását és látod elindulni a zár gombot, viszont kevés áram tud átmenni a rossz érintkezők miatt, ezért a motor nem képes a rugók erejét legyőzve befejezni a zárás vagy nyitás műveletét, ami után a rugó visszalöki azt a korábbi helyzetbe. Lehet még olyan feltételezés is, hogy az ajtó átvezető csatlakozóban van valami rossz kontakt, bár szerintem ennek kicsi az esélye, mert azt egyszer összedugták és kész, viszont a relé állandóan (minden ajtó nyitáskor/záráskor) dolgozik, ezáltal mindig romlik az állapota.

Szerintem Yellownak is ugyanez lehet




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 25. péntek, 22:26

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 21:39


Szia hil!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy ha szét van kapva az ajtó, ki van szedve a zárbetét, akkor az látszik, hogy ha szar? Úgy tudom, hogy neked a zárral (is) volt bajod ami a főoldalon van leírva, amit fúrni kell meg forrasztani...
Szóval azon van vmi látható nyoma annak ha rossz? Mert nekem minden működik, hallom azt is hogy dolgozik a zárszerkezet nyitáskor a jobb oldalon, csak mégsem jön fel a pöcök.
Szóval lehet, hogy maga a zárszerkezet "csak" a rossz?!
Vélemény?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 21:08


YELLOW írta: jó ha az embernek van türelme és ideje ilyenekkel foglalkozni, de nekem bőven elég a munkahely, már a mobilokat is utálom



Na azért az idővel meglehetősen hadilábon állok, abból nagyon kevés van nekem, vagy csak sok a munkám, nem is tudom. Eszem biztosan nem sok van, mert azokat a vezérlőket soha nem látott embereknek ingyért csináltam, ha meg kellett volna venniük, akkor 160 000 Ft lett volna darabja........



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 20:53


hil írta:
YELLOW írta:
nem baj, sosem lehet tudni opelra mikor lesz szükség (van kettő). nah majd megnézem, ha lesz időm és átforrasztom. csak az bosszant, hogy eddig pont az egész ellenkezője volt, azaz nyílni nem akart és főleg a vezetőoldali, most meg az jó és zárni nem akar többi.


Én azt javasolnám, magam is ezt tettem a saját bajommal, miután elolvastam azt a cikket, amit már korábban többször belinkeltem (most nem találom), hogy kinyomtattam az ide vonatkozó kapcsi rajzokat, pontosan leírtam a jelenséget és törtem az agyam rajta egy napig. Mikor már volt elképzelés(több is) akkor kezdtem el hardverezni. Lehet, hogy nem túl időgazdaságos ez a menet és más sokkal gyorsabban célt ért volna, de nem akartam komplet modulokat, egységeket potyára vásárolni, a szervízeket sem szerettem volna a pénzemmel megtámogatni, na nem fillérbaszásból. Mikor tudtam konkrétan mi a baj, vagy hol kell annak lennie (nálam a zár szerkezet) ekkor vettem két darab angol autóból származó zárat 2000 pénzért és azt szétbombázta. Az első nem sikerült, azt nem is lehet már összerakni, de a másodikkal célba értem a korrekt szétszedés terén, amit közre is adtam segítség képpen.
Lehet, hogy hülye vagyok, hogy túl sok időt szántam erre, de nekem megérte.



áhh nem vagy hülye... pont említtelek egyik havernak, nekik egy passat B6 kormányzár része szórakozott, mondtam te biztos megcsinálnád. a szevízben a komplett egységet 240-300ezerért cserélték volna, de pesten megcsinálták 100ezerért. én ajánlottam nézzünk szét benne, de a szervízben azt mondták, csak egyszer lehet bontani, jó szöveg... zárt az elektromos kormányzár, csak nem érzékelte, nem kapott megerősítést, így el sem indult az autó, vagy menet közben megállt. vagy HALL, vagy optikai, vagy reed érzékelő baja lehetett. bár állítólag valami 100lábút is cseréltek rajta. jó ha az embernek van türelme és ideje ilyenekkel foglalkozni, de nekem bőven elég a munkahely, már a mobilokat is utálom



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 20:47


YELLOW írta:
nem baj, sosem lehet tudni opelra mikor lesz szükség (van kettő). nah majd megnézem, ha lesz időm és átforrasztom. csak az bosszant, hogy eddig pont az egész ellenkezője volt, azaz nyílni nem akart és főleg a vezetőoldali, most meg az jó és zárni nem akar többi.


Én azt javasolnám, magam is ezt tettem a saját bajommal, miután elolvastam azt a cikket, amit már korábban többször belinkeltem (most nem találom), hogy kinyomtattam az ide vonatkozó kapcsi rajzokat, pontosan leírtam a jelenséget és törtem az agyam rajta egy napig. Mikor már volt elképzelés(több is) akkor kezdtem el hardverezni. Lehet, hogy nem túl időgazdaságos ez a menet és más sokkal gyorsabban célt ért volna, de nem akartam komplet modulokat, egységeket potyára vásárolni, a szervízeket sem szerettem volna a pénzemmel megtámogatni, na nem fillérbaszásból. Mikor tudtam konkrétan mi a baj, vagy hol kell annak lennie (nálam a zár szerkezet) ekkor vettem két darab angol autóból származó zárat 2000 pénzért és azt szétbombázta. Az első nem sikerült, azt nem is lehet már összerakni, de a másodikkal célba értem a korrekt szétszedés terén, amit közre is adtam segítség képpen.
Lehet, hogy hülye vagyok, hogy túl sok időt szántam erre, de nekem megérte.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 20:15


hil írta:
YELLOW írta:

a mai napon már csak a vezető oldali zárt le a másik 3 nem egyre jobb, mi ütött bele



Én nagyon arra gyanakszom, hogy a GM egység a bajság okozója, abban is a relékre gondolok elsősorban. Azt a Gm egységet ki kéne szedni és a forrasztásokat nagyon átvizsgálni. Példa erre:kb 15db B Vectra ABS vezérlő egységet javítottam eddig. Jelenség az volt, hogy melegben elment az ABS. A vez egység a szivattyú házon pihen egy gyárilag légmentesen lezést dobozban. Azt kiszedtem és felnyitottam kb 3 órás fűrészelés és kapirgálás után. Minden rendben lévőnek látszott benne, a forrasztások is. Gondoltam egyet és átforrasztottam minden kivezetéshez menő pontot, mire megjavult a cucc. Máig sem tudom, melyik forrasztás(ok) volt rossz, mert órás lupéval történő nézegetésre sem láttam hibásat. 15 db megjavított vez egység után talán biztonsággal állíthatom, hogy forrasztási hiba volt. Szerintem a Te esetedben is lehet, hogy hasonló a baj forrása, de a relék elsősorban.
Bocs, hogy off autóval példálóztam, meg, hogy ilyen hosszú voltam



nem baj, sosem lehet tudni opelra mikor lesz szükség (van kettő). nah majd megnézem, ha lesz időm és átforrasztom. csak az bosszant, hogy eddig pont az egész ellenkezője volt, azaz nyílni nem akart és főleg a vezetőoldali, most meg az jó és zárni nem akar többi.




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 20:09


YELLOW írta:

a mai napon már csak a vezető oldali zárt le a másik 3 nem egyre jobb, mi ütött bele



Én nagyon arra gyanakszom, hogy a GM egység a bajság okozója, abban is a relékre gondolok elsősorban. Azt a Gm egységet ki kéne szedni és a forrasztásokat nagyon átvizsgálni. Példa erre:kb 15db B Vectra ABS vezérlő egységet javítottam eddig. Jelenség az volt, hogy melegben elment az ABS. A vez egység a szivattyú házon pihen egy gyárilag légmentesen lezést dobozban. Azt kiszedtem és felnyitottam kb 3 órás fűrészelés és kapirgálás után. Minden rendben lévőnek látszott benne, a forrasztások is. Gondoltam egyet és átforrasztottam minden kivezetéshez menő pontot, mire megjavult a cucc. Máig sem tudom, melyik forrasztás(ok) volt rossz, mert órás lupéval történő nézegetésre sem láttam hibásat. 15 db megjavított vez egység után talán biztonsággal állíthatom, hogy forrasztási hiba volt. Szerintem a Te esetedben is lehet, hogy hasonló a baj forrása, de a relék elsősorban.
Bocs, hogy off autóval példálóztam, meg, hogy ilyen hosszú voltam



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 19:04


hil írta:
YELLOW írta:

ennek nagyon örülök, de nekem pont fordítotja van, mint volt kánikulában is nyitott, viszont egy ajtó zárni nem akar... tudom azt akartad mondani, hogy az a baj, amit írtál.


Nem, azt akartam írni, ez NEM az a jelenség, ami nálam volt. Nekem csupán azt nem érzékelte a rendszer, hogy kinyitottam / becsuktam (nem zártam) a vez ajtót.
A Te esetedben első közelítésként arra gondolnék, hogy valami kontakt rossz, mert: melegben kitágulnak az anyagok (általában így szokott) az érintkezések lazábbá válnak, amin át akar menni az áram, de a megnövekedett átmeneti ellenállás miatt kevesebb tud átmeni (mert a záró/nyitó motor akár 2A-t is zabál) és ebből a jelenség. Ezt kontakt sprayal csak időlegesen tudod javítani, vagy még úgy sem, (én valahogy nagyon k spray ellenes vagyok, mert a valós gondot tartósan nem oldja meg tapasztalatom szerint) a másik a sokszor említett relé a GM modulban, de ezt már többször leírtam, igaz nem ennyire kifejtve. De nem lehetetlen a GM modulban egy vagy akár több hibás forrasztás. Nem tudok hanyatt esni a hullám forrasztásos technológiától, mert ha nem tartják be a technológiai leírást (hideg ónfürdő, szennyezett, oxidos alkatrész láb, nagyobb sebesség, stb) , akkor az eredmény nem jó, nagyon sokszor találkoztam már ilyennel sajnos.



a mai napon már csak a vezető oldali zárt le a másik 3 nem egyre jobb, mi ütött bele



ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 17:55


Sziasztok!
Aki tud, kérem segítsen... E46-om 316i 2000' 1895ccm. Amikor gyújtásra adom, megbolondul minden műszere, fordszámmérő fel-le, a kontrollámpák szintén ki-be.... pár percmúlva kissé alábbhagy, de az ASR kinnmarad, és nemindul. Máskor is játszott ilyet, de 2-3-próbálkozás után beindult, és szépen járt a motor... A légtömegmérőm hamarosan cserére szorul(még nem totál) de NAGYON JÓ LENNE, ha valami okosat tudnátok mondani. Diagos haver is kijött a laptoppal, s ilyennel még nem találkozott.
Üdv.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 25. péntek, 06:39


YELLOW írta:

ennek nagyon örülök, de nekem pont fordítotja van, mint volt kánikulában is nyitott, viszont egy ajtó zárni nem akar... tudom azt akartad mondani, hogy az a baj, amit írtál.


Nem, azt akartam írni, ez NEM az a jelenség, ami nálam volt. Nekem csupán azt nem érzékelte a rendszer, hogy kinyitottam / becsuktam (nem zártam) a vez ajtót.
A Te esetedben első közelítésként arra gondolnék, hogy valami kontakt rossz, mert: melegben kitágulnak az anyagok (általában így szokott) az érintkezések lazábbá válnak, amin át akar menni az áram, de a megnövekedett átmeneti ellenállás miatt kevesebb tud átmeni (mert a záró/nyitó motor akár 2A-t is zabál) és ebből a jelenség. Ezt kontakt sprayal csak időlegesen tudod javítani, vagy még úgy sem, (én valahogy nagyon k spray ellenes vagyok, mert a valós gondot tartósan nem oldja meg tapasztalatom szerint) a másik a sokszor említett relé a GM modulban, de ezt már többször leírtam, igaz nem ennyire kifejtve. De nem lehetetlen a GM modulban egy vagy akár több hibás forrasztás. Nem tudok hanyatt esni a hullám forrasztásos technológiától, mert ha nem tartják be a technológiai leírást (hideg ónfürdő, szennyezett, oxidos alkatrész láb, nagyobb sebesség, stb) , akkor az eredmény nem jó, nagyon sokszor találkoztam már ilyennel sajnos.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. június 25. péntek, 06:56

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 24. csütörtök, 22:02


hil írta:
YELLOW írta: eddig ilyen nem volt...

kb 3 hete kezdte el, hogy zárásnál nem zárja be az anyós oldali ajtót. se a pöcök nem megy le, se a zár nem zár. látszik, hogy mozdul, de nem teljesen.
most nyitni nyit mindig, csak zárásnál nem zár az anyósoldali. sokadjára sikerül csak. most egyenlőre valami mechanikai szorulásra gondolok, de nem tudom mitől jött elő, korábban semmi előjele nem volt, ezzel az ajtóval sose.


Örömmel állapítom meg, hogy beavatkozásom sikeres volt, a zárak melegben is rendesen működnek! A leírásom használhatónak bizonyult a leírt, általam tapasztalt problémára és most nagyon elégedett vagyok (magammal)



ennek nagyon örülök, de nekem pont fordítotja van, mint volt kánikulában is nyitott, viszont egy ajtó zárni nem akar... tudom azt akartad mondani, hogy az a baj, amit írtál.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 24. csütörtök, 21:58


YELLOW írta: eddig ilyen nem volt...

kb 3 hete kezdte el, hogy zárásnál nem zárja be az anyós oldali ajtót. se a pöcök nem megy le, se a zár nem zár. látszik, hogy mozdul, de nem teljesen.
most nyitni nyit mindig, csak zárásnál nem zár az anyósoldali. sokadjára sikerül csak. most egyenlőre valami mechanikai szorulásra gondolok, de nem tudom mitől jött elő, korábban semmi előjele nem volt, ezzel az ajtóval sose.


Örömmel állapítom meg, hogy beavatkozásom sikeres volt, a zárak melegben is rendesen működnek! A leírásom használhatónak bizonyult a leírt, általam tapasztalt problémára és most nagyon elégedett vagyok (magammal)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 24. csütörtök, 20:56


eddig ilyen nem volt...

kb 3 hete kezdte el, hogy zárásnál nem zárja be az anyós oldali ajtót. se a pöcök nem megy le, se a zár nem zár. látszik, hogy mozdul, de nem teljesen.
most nyitni nyit mindig, csak zárásnál nem zár az anyósoldali. sokadjára sikerül csak. most egyenlőre valami mechanikai szorulásra gondolok, de nem tudom mitől jött elő, korábban semmi előjele nem volt, ezzel az ajtóval sose.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 16. szerda, 07:18


hil írta:
wagusty írta:

Szia hil!

Miért gondolod ,hogy rossz forrasztásról van szó?
Miért nem lehet a relé a hiba oka?

üdv


Lehet relé is, bár az nem így szokott rossz lenni. Rossz forrasztás: munkám során gyakran találkozok ilyennel amióta hullámforrasztást alkalmaznak, hideg ónfürdő miatt, egyszerűen nem tudnak forrasztani



"...munkám során gyakran találkozok..."

mint a calgon-os reklámban. egyébként nem csak hullámforrasztásnál jellemző, és nem feltétlen a wave miatt, lehet szennyezett a felület is. melelsleg a GM-en több az SMD alkatrész, és mivel a csatlakozók és nagyobb kondik a foratszereltek, amiket az SMD alkatrészek miatt, csak utólag lehet felrakni (technológia miatt), így azokat igen kézzel, vagy miniwave-ben forrasztják. egyébként biztos van a GM-en is valami vezérlő "százlábú", ami lehet nem nagyon bírja a meleget, erre tudnék példát mondani, de a munkám miatt nem lehet, de annyit, hogy sokszor már a reflow-n való áthaladás után vagy teljesen tönkre mennek BGA, vagy százlábú alkatrészek, vagy úgy sérülnek belül, ami esetleg pont egy ilyen melegedés hatására előjöhet. egyébként próbálgatni kell, mert egy hiba függhet több alkatrésztől. szóval szinte semmi nincs kizárva.