YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 16:35


wagusty írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....



érdekes, bocsi, hogy ezzel fárasztok esetleg valakit, de...

mikoris írtam, hogy megint nem nyílik, azóta nem is nyílt, ha hideg volt hanem, semmikor...
tegnap is ez volt, többször melegben álltam, igaz pláza parkolóban, de ott sem akart. járkáltam ide-oda.
majd elmentem a Corába, ahol is a tűző napon kint volt az autó, és csodák csodájára kinyílt az ajtó, és azóta nyílik, mindegy miylen meleg van. tehát már azt sem tudom eldönteni a melegnek mennyire van köze az egészhez, mert amikor elkezdem elhinni, hogy igen, utána hírtelen jó lesz minden





Kb: 3hete egy ismerősnek 2 napja meg magamnak is kicseréltettem a reléket és azóta hibátlan mindig nyílik illetve zár.
A régi relékkel pedig már nappal soha nem nyílt ki konkrétan a vezető oldalt kulccsal ki tudtam nyitni a párom vagy én pedig átmásztunk az anyós oldalra így tudtunk max ketten utazni egy 5 személyes kocsiban.
Egyik reggel amikor a kocsihoz sétáltam (első indítás illetve első ajtónyitás) kinyíltak az ajtók akkor gyorsan kiszedtem a GM5-öt és kicseréltettem benne a reléket amelyek a központi zárért felelősek. Azóta tökéletes !!!

üdv


te honnan vettél reléket? illetve ugyanoylan típust raktál be? illetve menyni volt a relé db-ja?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 16. péntek, 16:36

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 16:29


YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....



érdekes, bocsi, hogy ezzel fárasztok esetleg valakit, de...

mikoris írtam, hogy megint nem nyílik, azóta nem is nyílt, ha hideg volt hanem, semmikor...
tegnap is ez volt, többször melegben álltam, igaz pláza parkolóban, de ott sem akart. járkáltam ide-oda.
majd elmentem a Corába, ahol is a tűző napon kint volt az autó, és csodák csodájára kinyílt az ajtó, és azóta nyílik, mindegy miylen meleg van. tehát már azt sem tudom eldönteni a melegnek mennyire van köze az egészhez, mert amikor elkezdem elhinni, hogy igen, utána hírtelen jó lesz minden





Kb: 3hete egy ismerősnek 2 napja meg magamnak is kicseréltettem a reléket és azóta hibátlan mindig nyílik illetve zár.
A régi relékkel pedig már nappal soha nem nyílt ki konkrétan a vezető oldalt kulccsal ki tudtam nyitni a párom vagy én pedig átmásztunk az anyós oldalra így tudtunk max ketten utazni egy 5 személyes kocsiban.
Egyik reggel amikor a kocsihoz sétáltam (első indítás illetve első ajtónyitás) kinyíltak az ajtók akkor gyorsan kiszedtem a GM5-öt és kicseréltettem benne a reléket amelyek a központi zárért felelősek. Azóta tökéletes !!!

üdv

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 14:30


YELLOW írta:
YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....



érdekes, bocsi, hogy ezzel fárasztok esetleg valakit, de...

mikoris írtam, hogy megint nem nyílik, azóta nem is nyílt, ha hideg volt hanem, semmikor...
tegnap is ez volt, többször melegben álltam, igaz pláza parkolóban, de ott sem akart. járkáltam ide-oda.
majd elmentem a Corába, ahol is a tűző napon kint volt az autó, és csodák csodájára kinyílt az ajtó, és azóta nyílik, mindegy miylen meleg van. tehát már azt sem tudom eldönteni a melegnek mennyire van köze az egészhez, mert amikor elkezdem elhinni, hogy igen, utána hírtelen jó lesz minden



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz johnnybravo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 18:37


YELLOW írta: azaz egyre jobban reléééééé....



az nem egyre jobban, hanem tuti
hidd el, engem is ezerszer megszivatott, hogy azt hittem megjavult, mert elég sok helyen "csak" kontaktos a kocsi.
de amit leírtál abból egyértelmű, itt is, külföldi fórumokon is pont ugyanez a hiba, és relé. ha szétszeded és látod milyen fekete, meg mekkora lyuk égett az érintkező közepébe hálát adsz hogy nem vártad meg amíg egyszer végleg nem akar nyílni

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 14:39


McLawrence írta: Sziasztok!

Ajtónyitási gondok nálam is! Nemrég vettem egy 94-es 325i Coupét. Sajnos(?) az előző tulajok valamelyike ellátta egy oda-vissza kommunikáló riasztóval. Mint ilyet, persze csak a riasztó távirányítójával érdemes nyitni és zárni. A tünet: ha nyitom a riasztóval, akkor hatástalanít, valamint kinyitja az összes ajtót, AMIK AZONBAN RÖGTÖN VISSZA IS ZÁRNAK. A riasztó meg persze visszajelzi a távirányítón, hogy nyitva, és a riasztó kikapcsolva. Ha ezután újra bezárom a riasztóval, majd az előzővel azonos módon kinyitom, akkor nyitva maradnak az ajtók, kérdés, miért nem csinálja mindig így. Ha az első nyitásnál elkapom a vezető oldali ajtót a kilinccsel, akkor az nyitva marad, a többi visszazáródik. Ha mindet visszazárta és kulccsal nyitom a vezető oldalit, akkor csak az nyílik a többi zárva marad. Még nincs nálam az összes kulcs, de ami van az nem távirányítós, szóval nem tudom, hogyan is kellene működnie riasztó nélkül. Ötlet?

Előre is kösz a segítséget!


Szerintem szedesd ki belőle és rakj bele olyat ami nem szívat meg. Ja és ha már villanyosnál van akkor nézesd át hogy a bekötésnél milyen vezetékeket barmoltak szét. Egy ismerősömnek is össze-vissza működött a riasztó amit a vassal vett és egyszer úgy bezárt hogy nem lehetett kinyitni.Mikor cserélték ,akkor derült ki hogy teljesen barom módon volt bekötve minden ,azért szívatta.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 1994

státusz McLawrence

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 12:52


Sziasztok!

Ajtónyitási gondok nálam is! Nemrég vettem egy 94-es 325i Coupét. Sajnos(?) az előző tulajok valamelyike ellátta egy oda-vissza kommunikáló riasztóval. Mint ilyet, persze csak a riasztó távirányítójával érdemes nyitni és zárni. A tünet: ha nyitom a riasztóval, akkor hatástalanít, valamint kinyitja az összes ajtót, AMIK AZONBAN RÖGTÖN VISSZA IS ZÁRNAK. A riasztó meg persze visszajelzi a távirányítón, hogy nyitva, és a riasztó kikapcsolva. Ha ezután újra bezárom a riasztóval, majd az előzővel azonos módon kinyitom, akkor nyitva maradnak az ajtók, kérdés, miért nem csinálja mindig így. Ha az első nyitásnál elkapom a vezető oldali ajtót a kilinccsel, akkor az nyitva marad, a többi visszazáródik. Ha mindet visszazárta és kulccsal nyitom a vezető oldalit, akkor csak az nyílik a többi zárva marad. Még nincs nálam az összes kulcs, de ami van az nem távirányítós, szóval nem tudom, hogyan is kellene működnie riasztó nélkül. Ötlet?

Előre is kösz a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 10:33


YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 10. szombat, 19:34


seta írta: kétszeri nyomásra sem nyílik ki a jobbos
még nem olvastam utána de ezt amúgy át lehet programozni?


Jól írta Yellow, ez CKM funkció és ki-bekapcsolható természetesen. Szelektív nyitásnak hívják. Ha másodjára sem nyílik neked a jobb első, akkor lehet neked is gondod lesz a GM-mel vagy a mechanikával...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 13:00


seta írta: kétszeri nyomásra sem nyílik ki a jobbos
még nem olvastam utána de ezt amúgy át lehet programozni?


át! asszem car key memory. vannak itt ketten akik elég jól foglalkoznak ilyennel, biztos írnak majd. az is lehet nincs jól beállítva valami, ezt sajna nem tudom. de előbb meg kell nézni mielőtt reléznél.



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 12:57


kétszeri nyomásra sem nyílik ki a jobbos
még nem olvastam utána de ezt amúgy át lehet programozni?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 09. péntek, 12:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 12:51


seta írta: végig olvastam a topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.

Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat


így van programozva...
1x nyom, bal nyit még1x nyom nyit a többi. az ablakok hosszan nyomva működnek.
tehát 2x nyom és nyílik az összes (2 rövid nyomás)



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 12:47


végig olvastam a topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.

Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz johnnybravo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2010. július 07. szerda, 08:43


azért kiváncsi vagyok mit csinálnak a szervizben vele. gondoljátok hogy majd forrasztgatják a relét? szerintem GM5 csere. az meg nem áll meg 100 alatt.
próbálta már valaki?

a házi javítástól meg nem kell félni, én is úgy szétbarmoltam a nyákot hogy ihaj, mégis működik. csak vigyázni kell a többi cuccra ami rajta van, mert azok már nem 700forintosak mint a relé.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 07. szerda, 08:48

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz johnnybravo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 21:21

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 19:59


calibra írta:

A biztisor felett mondod?(a kesztyűtartónál)


nem! ez a kesztyűtartó mögött van, ahhoz le kell szedni a kesztyűtartót. ha visszaolvasnál, akkor látnál képeket is róla illetve linket, ahol le van írva.