calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2010. július 25. vasárnap, 08:56


hil írta:
calibra írta: Ezt a gm5-öt kis öntapadó hűtőbordákkal oldottam meg...hátha beválik ,mert burkolat nélkül simán kapcsoltak a relék.
A riasztót a fedélzeti számítógépen hogy lehet ki/be kapcsolni? - Csak hogy biztos legyek benne mi miatt nem műxik.



Mechanikus relére hűtőborda??? Bocs, de ez számomra vicces!



Hát lehet, hogy vicces de azért a relébe is van tekercs ami melegszik.De egy próbát megér, nem került semmibe eddig, csak még az esős idő miatt nem tudom kipróbálni normálisan.De mint mondtam burkolat nélkül simán működött a zár.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 20:55


calibra írta: Ezt a gm5-öt kis öntapadó hűtőbordákkal oldottam meg...hátha beválik ,mert burkolat nélkül simán kapcsoltak a relék.
A riasztót a fedélzeti számítógépen hogy lehet ki/be kapcsolni? - Csak hogy biztos legyek benne mi miatt nem műxik.



Mechanikus relére hűtőborda??? Bocs, de ez számomra vicces!



calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 16:54


YELLOW írta:
calibra írta: Ezt a gm5-öt kis öntapadó hűtőbordákkal oldottam meg...hátha beválik ,mert burkolat nélkül simán kapcsoltak a relék.
A riasztót a fedélzeti számítógépen hogy lehet ki/be kapcsolni? - Csak hogy biztos legyek benne mi miatt nem műxik.



hát érdekes megoldás ez a hűtőbordázás, de szerintem anynira nem melegszik működés közben... nekem is csináűlta, hogy amikor kint volt, akkor működött, de mi van ha kontakt hibás a csati? nálam lezárásnál tutti az volt a baja, kinyitásnál meg valószínű relé lesz, bár mostanában hiába nagy meleg működik...



Az a helyzet, hogy nálam a bezárással nem is volt gond, nyitással vannak problémák.
Gondolkoztam, ha egy 12cm-es pc ventit a "rekesz"tartó környékére betennék, hogy keringesse a levegőt.Korábban meg az volta be nem vált ötletem, h majd a klima lehűti a relét - de ez nem vált be mert nem oda fújja, a párásodás miatt meg amúgy sem jó megoldás

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 16:44


calibra írta: Ezt a gm5-öt kis öntapadó hűtőbordákkal oldottam meg...hátha beválik ,mert burkolat nélkül simán kapcsoltak a relék.
A riasztót a fedélzeti számítógépen hogy lehet ki/be kapcsolni? - Csak hogy biztos legyek benne mi miatt nem műxik.



hát érdekes megoldás ez a hűtőbordázás, de szerintem anynira nem melegszik működés közben... nekem is csináűlta, hogy amikor kint volt, akkor működött, de mi van ha kontakt hibás a csati? nálam lezárásnál tutti az volt a baja, kinyitásnál meg valószínű relé lesz, bár mostanában hiába nagy meleg működik...



calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 16:32


Ezt a gm5-öt kis öntapadó hűtőbordákkal oldottam meg...hátha beválik ,mert burkolat nélkül simán kapcsoltak a relék.
A riasztót a fedélzeti számítógépen hogy lehet ki/be kapcsolni? - Csak hogy biztos legyek benne mi miatt nem műxik.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 12:56


calibra írta:

Neki kezdtem a "bontásnak", fent a képen látszik hogy 2-3 kábel el van vágva, csak nem tudom miért.Az is lehet h a riasztóé...
Persze relém még nincsen, de gondoltam kitakarítom kontaktspray-vel(hogy megszólaljon a riasztó), akkor találtam ezeket az elvágott kábeleket.

Szerk:
Azt meg elfelejtettem megkérdezni, hog ha szétszedem/széthúzom a csatlakozókat akkor le kell-e áramtalanítani a kocsit?(aksiról a sarut?)



elvileg E46-nál már nem kell, de biztonság kedvéért szerintem érdemes... ugyanis GM nélkül is tud menni az autó, max egy két funkció nem lesz...


calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 12:30




Neki kezdtem a "bontásnak", fent a képen látszik hogy 2-3 kábel el van vágva, csak nem tudom miért.Az is lehet h a riasztóé...
Persze relém még nincsen, de gondoltam kitakarítom kontaktspray-vel(hogy megszólaljon a riasztó), akkor találtam ezeket az elvágott kábeleket.

Szerk:
Azt meg elfelejtettem megkérdezni, hog ha szétszedem/széthúzom a csatlakozókat akkor le kell-e áramtalanítani a kocsit?(aksiról a sarut?)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 24. szombat, 12:37


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 11:33


seta írta: Egy kis keresgéléssel megtaláltam a Tyco relé datasheet-jét, ha esetleg érdekel valakit. Megpróbálok keresni azonos paraméterekkel rendelkező, hasonló méretű szilárdtest relét is.

Tyco relé


Visszább már írtam, hogy mivel helyettesíthető. nem kell keresni... a datasheet-et meg nem volt nehéz megtalálni



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 11:29


Egy kis keresgéléssel megtaláltam a Tyco relé datasheet-jét, ha esetleg érdekel valakit. Megpróbálok keresni azonos paraméterekkel rendelkező, hasonló méretű szilárdtest relét is.

Tyco relé

calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 09:45


YELLOW írta:
InsectKiller írta: De nem lehetne esetleg összefogni egy csoportos relé vételre, majdan egy csoportos GM farigcsálásra?
Én utálom, hogy szállok be a kocsiba és a jobb1 nem nyílik, hanem az egész kocsin keresztül kell másznom, h ha ki akarom nyitni...
Szóval én is szeretnék rendelni, meg vki olyat, aki segítene az átszerkesztésben!


én benne vagyok csoportos rendelésbe legalább a posta legyen kevesebb. akinek kell, annak meg meg tudom csinálni.



Engem is érdekelne, ha valaki megrendeli.Bár munkahelyemen sok tipusú relé van, csak azt nem tudom az eredetinek hány nyitó vagy záró érintkezője van...szóval biztos lehetne mással helyettesíteni.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 21:32


InsectKiller írta: De nem lehetne esetleg összefogni egy csoportos relé vételre, majdan egy csoportos GM farigcsálásra?
Én utálom, hogy szállok be a kocsiba és a jobb1 nem nyílik, hanem az egész kocsin keresztül kell másznom, h ha ki akarom nyitni...
Szóval én is szeretnék rendelni, meg vki olyat, aki segítene az átszerkesztésben!


én benne vagyok csoportos rendelésbe legalább a posta legyen kevesebb. akinek kell, annak meg meg tudom csinálni.



InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 21:13


De nem lehetne esetleg összefogni egy csoportos relé vételre, majdan egy csoportos GM farigcsálásra?
Én utálom, hogy szállok be a kocsiba és a jobb1 nem nyílik, hanem az egész kocsin keresztül kell másznom, h ha ki akarom nyitni...
Szóval én is szeretnék rendelni, meg vki olyat, aki segítene az átszerkesztésben!

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 19:03


YELLOW írta:
wagusty írta:

YELLOW!

Igen ugyan olyan típust raktam bele (TYCO) de amúgy abba a GM5-be is passzol a Tyco amelyben Siemens van mivel a Tyco vette át pontosan ugyan azoknak a reléknek a gyártását.
Yellow már megint szenilis vagy írtam neked ,hogy ha kell rendelek neked is erre írtál választ is PÜ-ben mi van veled???

ute107 kolléga (köszi) által belinkelt linket amit 2010. június 27. vasárnap, 23:58 linkelt megint belinkelem Yellow kolléga kedvéért.

itt vettem
A link neve



Úgy gondolom hogyha 2004-es relék voltak a kocsiban eddig és minden nap többször is működtek (nálam az elindulásnál való lezárás az aktiv) és most beleraktam 2db teljesen újat akkor legalább öt évig nem fogok róluk hallani.
Lehet rendelek megint egy párat hogy legyen tartalékba ne adja isten megszűnik a gyártása. Új GM5-t pedig valahogy nem akarok venni kb:120000ft-ért + kódolás hogy ismerje is a kocsi/kocsit/alvázszámot.


eddig is gyagya voltam, de tegnapelőtt elégtem egy kicsit, lehet megsütött a nap nagyon amúgy emlékszem a privire...
nah jó de kb menynibe jön ki 2 db relé postával, és mennyi idő alatt van meg?




kb: 8000ft
Nekem 1hét alatt megjött.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 18:01


wagusty írta:

YELLOW!

Igen ugyan olyan típust raktam bele (TYCO) de amúgy abba a GM5-be is passzol a Tyco amelyben Siemens van mivel a Tyco vette át pontosan ugyan azoknak a reléknek a gyártását.
Yellow már megint szenilis vagy írtam neked ,hogy ha kell rendelek neked is erre írtál választ is PÜ-ben mi van veled???

ute107 kolléga (köszi) által belinkelt linket amit 2010. június 27. vasárnap, 23:58 linkelt megint belinkelem Yellow kolléga kedvéért.

itt vettem
A link neve



Úgy gondolom hogyha 2004-es relék voltak a kocsiban eddig és minden nap többször is működtek (nálam az elindulásnál való lezárás az aktiv) és most beleraktam 2db teljesen újat akkor legalább öt évig nem fogok róluk hallani.
Lehet rendelek megint egy párat hogy legyen tartalékba ne adja isten megszűnik a gyártása. Új GM5-t pedig valahogy nem akarok venni kb:120000ft-ért + kódolás hogy ismerje is a kocsi/kocsit/alvázszámot.


eddig is gyagya voltam, de tegnapelőtt elégtem egy kicsit, lehet megsütött a nap nagyon amúgy emlékszem a privire...
nah jó de kb menynibe jön ki 2 db relé postával, és mennyi idő alatt van meg?



wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 16. péntek, 16:56


YELLOW írta:
wagusty írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....



érdekes, bocsi, hogy ezzel fárasztok esetleg valakit, de...

mikoris írtam, hogy megint nem nyílik, azóta nem is nyílt, ha hideg volt hanem, semmikor...
tegnap is ez volt, többször melegben álltam, igaz pláza parkolóban, de ott sem akart. járkáltam ide-oda.
majd elmentem a Corába, ahol is a tűző napon kint volt az autó, és csodák csodájára kinyílt az ajtó, és azóta nyílik, mindegy miylen meleg van. tehát már azt sem tudom eldönteni a melegnek mennyire van köze az egészhez, mert amikor elkezdem elhinni, hogy igen, utána hírtelen jó lesz minden





Kb: 3hete egy ismerősnek 2 napja meg magamnak is kicseréltettem a reléket és azóta hibátlan mindig nyílik illetve zár.
A régi relékkel pedig már nappal soha nem nyílt ki konkrétan a vezető oldalt kulccsal ki tudtam nyitni a párom vagy én pedig átmásztunk az anyós oldalra így tudtunk max ketten utazni egy 5 személyes kocsiban.
Egyik reggel amikor a kocsihoz sétáltam (első indítás illetve első ajtónyitás) kinyíltak az ajtók akkor gyorsan kiszedtem a GM5-öt és kicseréltettem benne a reléket amelyek a központi zárért felelősek. Azóta tökéletes !!!

üdv


te honnan vettél reléket? illetve ugyanoylan típust raktál be? illetve menyni volt a relé db-ja?





YELLOW!

Igen ugyan olyan típust raktam bele (TYCO) de amúgy abba a GM5-be is passzol a Tyco amelyben Siemens van mivel a Tyco vette át pontosan ugyan azoknak a reléknek a gyártását.
Yellow már megint szenilis vagy írtam neked ,hogy ha kell rendelek neked is erre írtál választ is PÜ-ben mi van veled???

ute107 kolléga (köszi) által belinkelt linket amit 2010. június 27. vasárnap, 23:58 linkelt megint belinkelem Yellow kolléga kedvéért.

itt vettem
A link neve



Úgy gondolom hogyha 2004-es relék voltak a kocsiban eddig és minden nap többször is működtek (nálam az elindulásnál való lezárás az aktiv) és most beleraktam 2db teljesen újat akkor legalább öt évig nem fogok róluk hallani.
Lehet rendelek megint egy párat hogy legyen tartalékba ne adja isten megszűnik a gyártása. Új GM5-t pedig valahogy nem akarok venni kb:120000ft-ért + kódolás hogy ismerje is a kocsi/kocsit/alvázszámot.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 16. péntek, 17:02