PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2012. április 20. péntek, 22:59


YELLOW írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


hát kb nekem ugyanez volt. relé!


Hát ez remek. És mi lett vele? Csere vagy lehetett javítani? Hol van ez egyébként? Bontóban érdemes beszerezni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. április 20. péntek, 18:51


PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


hát kb nekem ugyanez volt. relé!

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2012. április 20. péntek, 11:54


ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


Már nagyon rajt vagyok ennek a megoldásán. Május 1-én jön haza egyik rokonom, hasonló cégnél dolgozik és átnézi az egész autót. Ha valami érdemleges információm lesz, jelzek ebbe a topicba. Én véleményem szerint két hiba is lehet.

1. GM modul hiba: sokak írt relék rosszak.
2. Valami feszül az ajtókban.

Utóbbi azért is érdekes mert amikor szétszedtem az ajtót, és be lett neki fújva kenőanyaggal, sokáig nem csinálta.
Hil kolléga itt csinált egy kis szösszenetet hasonlóról: http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html


Őszintén szólva nem vagyok egy nagy szerelő guru, tehát ezt így sajnos nem fogom tudni megnézni. GM egyébként hol található, hog lehet kiszedni? A megtisztítása esetleg nem segít?

Nagyon idegesítő, amikor többen megyünk valahova, és csak a vezetőoldali ajtót tudom kulccsal kinyitni. Majd megyek 2-3 kört és nyílik a többi is, az utasok meg addig várnak!

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. április 20. péntek, 08:42


PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


Már nagyon rajt vagyok ennek a megoldásán. Május 1-én jön haza egyik rokonom, hasonló cégnél dolgozik és átnézi az egész autót. Ha valami érdemleges információm lesz, jelzek ebbe a topicba. Én véleményem szerint két hiba is lehet.

1. GM modul hiba: sokak írt relék rosszak.
2. Valami feszül az ajtókban.

Utóbbi azért is érdekes mert amikor szétszedtem az ajtót, és be lett neki fújva kenőanyaggal, sokáig nem csinálta.
Hil kolléga itt csinált egy kis szösszenetet hasonlóról: http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html


PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2012. április 20. péntek, 08:19


Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 21:24


Szabi46 írta:
bmw320d4 írta:
hil írta:
Szabi46 írta:
Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


Szia! Azokat a reléket kis ügyességgel szét is lehet szedni és az érintkezőket megpolírozni, már ha nem annyira nagyon rosszak. Ebayon lehet venni, én is onnan vettem. De ha veszel egy használt GM-et, akkor mi a biztosíték arra, hogy 1 hét, pár hónap után nem lesz ugyanaz a hiba? Ez azért lutri, mert lehet, hogy még akár évek múlva is jó marad.





Tudom, hogy külföld, de itt lehet kapni

Ez is olyan relé lenne ?


Há' nagyon hasonlít, még a nevük is ugyanaz

Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 21:22


bmw320d4 írta:
hil írta:
Szabi46 írta:
Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


Szia! Azokat a reléket kis ügyességgel szét is lehet szedni és az érintkezőket megpolírozni, már ha nem annyira nagyon rosszak. Ebayon lehet venni, én is onnan vettem. De ha veszel egy használt GM-et, akkor mi a biztosíték arra, hogy 1 hét, pár hónap után nem lesz ugyanaz a hiba? Ez azért lutri, mert lehet, hogy még akár évek múlva is jó marad.





Tudom, hogy külföld, de itt lehet kapni

Ez is olyan relé lenne ?



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 21:08


hil írta:
Szabi46 írta:
Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


Szia! Azokat a reléket kis ügyességgel szét is lehet szedni és az érintkezőket megpolírozni, már ha nem annyira nagyon rosszak. Ebayon lehet venni, én is onnan vettem. De ha veszel egy használt GM-et, akkor mi a biztosíték arra, hogy 1 hét, pár hónap után nem lesz ugyanaz a hiba? Ez azért lutri, mert lehet, hogy még akár évek múlva is jó marad.





Tudom, hogy külföld, de itt lehet kapni

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 21:07


Szabi46 írta:
Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


Szia! Azokat a reléket kis ügyességgel szét is lehet szedni és az érintkezőket megpolírozni, már ha nem annyira nagyon rosszak. Ebayon lehet venni, én is onnan vettem. De ha veszel egy használt GM-et, akkor mi a biztosíték arra, hogy 1 hét, pár hónap után nem lesz ugyanaz a hiba? Ez azért lutri, mert lehet, hogy még akár évek múlva is jó marad.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 15. vasárnap, 21:08

Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 20:59


hil írta:
Szabi46 írta: Na most már tuti, hogy cserélni kell nekem is GM-t. 2 hét után ismét nem nyitott ki a központi, csak csippant és villant a lámpa no és némi zörejt adott a zárszerkezet, de nem nyitotta ki, így kulcs-nyit-beül hazajövetel és most meg nyitja... Ebből Kaszamester szerviz lesz úgy érzem


Szia! Ha már úgyis kiveszed azt a GM-et, akkor mielőtt vennél másikat (kb 20k meg felprogramozás) érdemes lenne megnézni az ajtó nyitó reléket (ezek 1 tokban kettő relé, itthon minden követ megmozgatva sem tudtam venni még a gyártó képviseletétől sem). Erről már volt korábban rengeteg írás, nem ismételném.
Én ezt tenném/tettem.


Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 20:42


Szabi46 írta: Na most már tuti, hogy cserélni kell nekem is GM-t. 2 hét után ismét nem nyitott ki a központi, csak csippant és villant a lámpa no és némi zörejt adott a zárszerkezet, de nem nyitotta ki, így kulcs-nyit-beül hazajövetel és most meg nyitja... Ebből Kaszamester szerviz lesz úgy érzem


Szia! Ha már úgyis kiveszed azt a GM-et, akkor mielőtt vennél másikat (kb 20k meg felprogramozás) érdemes lenne megnézni az ajtó nyitó reléket (ezek 1 tokban kettő relé, itthon minden követ megmozgatva sem tudtam venni még a gyártó képviseletétől sem). Erről már volt korábban rengeteg írás, nem ismételném.
Én ezt tenném/tettem.



Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 20:24


Na most már tuti, hogy cserélni kell nekem is GM-t. 2 hét után ismét nem nyitott ki a központi, csak csippant és villant a lámpa no és némi zörejt adott a zárszerkezet, de nem nyitotta ki, így kulcs-nyit-beül hazajövetel és most meg nyitja... Ebből Kaszamester szerviz lesz úgy érzem

Barna320i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz Barna320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. április 06. péntek, 09:33


Üdv a fórumozóknak ismét!


A mai napon meglett minden probléma oldva, zárak kitakarítása, zsírba tétele, elektronika átböngészése, és most minden 110%-os.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 06. péntek, 23:18

Barna320i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz Barna320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 22:39


Problem solved.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. április 06. péntek, 23:16

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 21:58


Barna320i írta: Üdvözlök minden kedves fórumozót.

Megvettem életem első BMW-jét, és első nekifutásra egy klassz kis problémába ütköztem vele.

Mivel szeretem, ha a kocsiban van legalább egy riasztó, ami távirányítóval rendelkezik, vettem is egy szettet. Installálás után találkoztam a problémával: a bal első ajtót nem volt hajlandó kezelni a kocsi, holott kulccsal mindig kitűnően lehet nyitni-zárni (ami most is hibátlanul működik) Ezután jött a sok sok órás netes turkálás, mi lehet a gond?
Cseréltem "aktuátort" az ajtóban, zárat kipucoltam, végigpróbáltam, elvileg nem szorul, könnyen nyitható-zárható, mégsem hajlandó a 'pálcát' fel-le mozgatni még kulcsos zárás esetén sem. Ennek ellenére ha belülről lenyomom, vagy felhúzom, vezérli az összes zárat hibátlanul. (Bonyodalomba ütköztem ott is , hogy most már távirányítós lezárásnál hol reagál a jelre, hol nem, és legjobb esetben is pl. égve marad a beltérvilágítás és csak késleltetve jópár másodperc után alszik ki, még kulcsos zárásnál pl rögtön, vagy épp nem hajlandó lezárni csak nyitni, de akkor minden ajtót, ellenben nem zár tankajtót(kulccsal szintén lezár mindent, nem hagy ki semmit a kocsi). Kicsit megfáradtam a több napos elmélkedés és próbálkozás után, szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha valaki segítségemre tudna lenni az ügyben. ..hol lehet a probléma?


Szia! Először azt kéne tisztázni, hogy az utólagosan beépített riasztó nélkül rendben van-e minden.