YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 05. szombat, 21:21


jrtom írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.


rajta maradt a gyújtás? mert ha nem akkor 15-20perc után minden lekapcsol a rádió is. elvileg nem mehetett. de azt is nézd meg, ha dolozni jársz, az neked legalább 35-40km (2x), és ugye ismerve a tempódat a generátor jól tud tölteni. ilyenkor nincs baj. de aki városozik, rövid táv, annak többet elszív indításnál az akksiból az önindító, mint mait visszatölt a generátor. igen célszerű töltőre tenni, annak gázosabb, akinek nincs garázs, mert az utcán ez... ahhoz ki kell szerelni, stb. macera. de egy nagyobb akksival több a gond, főleg egy "kis" autóban.


Nem kell, hogy gyújtáson legyen. Rádióálláson is addig szól amíg csak bírja, nem kapcsol le, és valszeg neki úgy volt.


rádióállás? az az 1-es állás, vagy hogy érted?

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2013. október 05. szombat, 21:17


YELLOW írta:
BarG írta:
2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.


rajta maradt a gyújtás? mert ha nem akkor 15-20perc után minden lekapcsol a rádió is. elvileg nem mehetett. de azt is nézd meg, ha dolozni jársz, az neked legalább 35-40km (2x), és ugye ismerve a tempódat a generátor jól tud tölteni. ilyenkor nincs baj. de aki városozik, rövid táv, annak többet elszív indításnál az akksiból az önindító, mint mait visszatölt a generátor. igen célszerű töltőre tenni, annak gázosabb, akinek nincs garázs, mert az utcán ez... ahhoz ki kell szerelni, stb. macera. de egy nagyobb akksival több a gond, főleg egy "kis" autóban.


Nem kell, hogy gyújtáson legyen. Rádióálláson is addig szól amíg csak bírja, nem kapcsol le, és valszeg neki úgy volt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 05. szombat, 11:13


BarG írta:
2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.


rajta maradt a gyújtás? mert ha nem akkor 15-20perc után minden lekapcsol a rádió is. elvileg nem mehetett. de azt is nézd meg, ha dolozni jársz, az neked legalább 35-40km (2x), és ugye ismerve a tempódat a generátor jól tud tölteni. ilyenkor nincs baj. de aki városozik, rövid táv, annak többet elszív indításnál az akksiból az önindító, mint mait visszatölt a generátor. igen célszerű töltőre tenni, annak gázosabb, akinek nincs garázs, mert az utcán ez... ahhoz ki kell szerelni, stb. macera. de egy nagyobb akksival több a gond, főleg egy "kis" autóban.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 23:35


Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Akkor lehet nekem nem is akksi gondom van,hanem szimplán csak városba járok és nem töltődik? Tegyem rá töltőre és nézzem meg mi újság? Mert eddig mindig pöccre indult,csak amikor zene ment egy darabig akkor dobta be az unalmast! Eddig télen se volt gond..

Tötsd fel teljesen,olyannal ami kikapcsol ha feltöltődik, rajtahagyod éjjelre. Ha utána is szarakodik akkor az aksi szar, mert hamar eldobja a szuflát. Főleg, hogy jön a tél, megy minden, tükörfűtés,űlésfűttés,szélvédőfűtés, lámpa, stb.. zabálja az áramot, és ha nem tölt utána eleget vége a dalnak, na meg a zene.


4 év alatt egyszer sem töltöttem és nem is cseréltem! Ezt viszont kipróbálom,a töltést! Kössz a tippet!


2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 23:17


anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Akkor lehet nekem nem is akksi gondom van,hanem szimplán csak városba járok és nem töltődik? Tegyem rá töltőre és nézzem meg mi újság? Mert eddig mindig pöccre indult,csak amikor zene ment egy darabig akkor dobta be az unalmast! Eddig télen se volt gond..

Tötsd fel teljesen,olyannal ami kikapcsol ha feltöltődik, rajtahagyod éjjelre. Ha utána is szarakodik akkor az aksi szar, mert hamar eldobja a szuflát. Főleg, hogy jön a tél, megy minden, tükörfűtés,űlésfűttés,szélvédőfűtés, lámpa, stb.. zabálja az áramot, és ha nem tölt utána eleget vége a dalnak, na meg a zene.


4 év alatt egyszer sem töltöttem és nem is cseréltem! Ezt viszont kipróbálom,a töltést! Kössz a tippet!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 23:16


Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Akkor lehet nekem nem is akksi gondom van,hanem szimplán csak városba járok és nem töltődik? Tegyem rá töltőre és nézzem meg mi újság? Mert eddig mindig pöccre indult,csak amikor zene ment egy darabig akkor dobta be az unalmast! Eddig télen se volt gond..

Tötsd fel teljesen,olyannal ami kikapcsol ha feltöltődik, rajtahagyod éjjelre. Ha utána is szarakodik akkor az aksi szar, mert hamar eldobja a szuflát. Főleg, hogy jön a tél, megy minden, tükörfűtés,űlésfűttés,szélvédőfűtés, lámpa, stb.. zabálja az áramot, és ha nem tölt utána eleget vége a dalnak, na meg a zene.


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 23:11


anubisz írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Akkor lehet nekem nem is akksi gondom van,hanem szimplán csak városba járok és nem töltődik? Tegyem rá töltőre és nézzem meg mi újság? Mert eddig mindig pöccre indult,csak amikor zene ment egy darabig akkor dobta be az unalmast! Eddig télen se volt gond..


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 23:10


Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:57


YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:49


Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:47


Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:46


YELLOW írta:
Bero írta: Miért írtam volna el? Alapból (felnyitottam a motorháztetőt,motor indítás nélkül) 12V. Amikor beindítottam a motort 14V. Ez miért lenne baj? Fordítva lenne az érdekes,nem?


én a tizedes jegyekről beszéltem... mert nem mindegy, hogy üresjáratban 12,4 vagy 12,04V, mert 12,04-nél nem valószínű, hogy beindul, 12,4 meg jó érték. csak ezért írtam. alapjáraton is szintén ez a helyzet, a 14,3 az jó, de a 14,03 nem annyira, tetszik érteni?


Így már világos! 14,3! )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:45


Bero írta: Miért írtam volna el? Alapból (felnyitottam a motorháztetőt,motor indítás nélkül) 12V. Amikor beindítottam a motort 14V. Ez miért lenne baj? Fordítva lenne az érdekes,nem?


én a tizedes jegyekről beszéltem... mert nem mindegy, hogy üresjáratban 12,4 vagy 12,04V, mert 12,04-nél nem valószínű, hogy beindul, 12,4 meg jó érték. csak ezért írtam. alapjáraton is szintén ez a helyzet, a 14,3 az jó, de a 14,03 nem annyira, tetszik érteni?

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:41


Miért írtam volna el? Alapból (felnyitottam a motorháztetőt,motor indítás nélkül) 12V. Amikor beindítottam a motort 14V. Ez miért lenne baj? Fordítva lenne az érdekes,nem?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 22:29


Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta:
Bero írta: A gyári hány amperes? Milyet érdemes berakni? Köszi


Szivesen!

Azthiszem 80 vagy 95 Amperórás, a 100 vagy 110-es már elég bele, bár kérdés mekkora a erősítő étvágya



lótúrót! 55Ah-s a gyári, nem dízelről van szó. én 65öst vettem bele de nincs zeném. azért túl nagyot sem érdemes, mert a generátor nem biztos fel tudja tölteni, főleg ha keveset jársz alacsony fordulatokon. általában a gyáritól max 20Ah- szabad eltérni, vagyis a 75Ah fér bele még, amit képes tölteni normálisan. aki komolyan zenél, annak hátul plussz akksi van.


E46 316i battery

Itt olvastam!


a 30d-hez is ugyanezt a listát dobja.
gyárilag 55Ah-s van benne a kis benyásokban. mondom ajánlás szerint max 20Ah-val lehet eltérni.