feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.
Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.
10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.
Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.