SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. július 01. vasárnap, 12:46


SP_323i írta:
SP_323i írta: No most mit tegyek Urak?

Átforgattam az egész kábeldobozt, de nincs piros-fehér-sárga kábelem, amihez hozzá kéne blankolni az AE-t ...


Van vkinek 5lete, hogyan kössem be így?


Olvastam itt, hogy köthetném egy piros fehér vezetékhez is a dobozban. Van így megoldva a bekötés vkinek?


+oldva



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. július 01. vasárnap, 09:20


SP_323i írta: No most mit tegyek Urak?

Átforgattam az egész kábeldobozt, de nincs piros-fehér-sárga kábelem, amihez hozzá kéne blankolni az AE-t ...


Van vkinek 5lete, hogyan kössem be így?


Olvastam itt, hogy köthetném egy piros fehér vezetékhez is a dobozban. Van így megoldva a bekötés vkinek?


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. június 30. szombat, 19:27


No most mit tegyek Urak?

Átforgattam az egész kábeldobozt, de nincs piros-fehér-sárga kábelem, amihez hozzá kéne blankolni az AE-t ...


Van vkinek 5lete, hogyan kössem be így?


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 11:31


SP_323i írta:
Köszi!
Még egyszer köszi


Nincs mit, dobj egy köszit a hozzászólásomra amelyik legtöbbet segített

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 11:23


jons írta:
SP_323i írta: THX jons!

Még csak annyi, hogy a karikák neked is olyan "fityegősen" - lazán álltak? Nekem olyan érzésem volt tegnap, hogy az első gödörnél leesnének a helyükről


Ha eltalálod, hogy a klipszet mennyire told rá a foncsorra illetve melyik nutba pattintsd a karika tetejét, akkor nem fog fityegni. Illeve lesz egy kis játéka de nem számottevő. A klipsz alá vagyis két szára közé a foncsor tetejére kétoldalút tegyél, hogy ne csússzon majd el idővel.



Köszi!

Közben én is nézegetem a leírásokat a neten és sikerült rájönnöm, hogy minek is adták a készlethez a kétoldalút
Most már kezdek képben lenni
Még egyszer köszi

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 11:20


SP_323i írta: THX jons!

Még csak annyi, hogy a karikák neked is olyan "fityegősen" - lazán álltak? Nekem olyan érzésem volt tegnap, hogy az első gödörnél leesnének a helyükről


Ha eltalálod, hogy a klipszet mennyire told rá a foncsorra illetve melyik nutba pattintsd a karika tetejét, akkor nem fog fityegni. Illeve lesz egy kis játéka de nem számottevő. A klipsz alá vagyis két szára közé a foncsor tetejére kétoldalút tegyél, hogy ne csússzon majd el idővel.



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 10:34


THX jons!

Még csak annyi, hogy a karikák neked is olyan "fityegősen" - lazán álltak? Nekem olyan érzésem volt tegnap, hogy az első gödörnél leesnének a helyükről


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 10:12


SP_323i írta: Urak!

Beszereztem én is egy smd ae-t.
Ha vki már szerelt be ilyet és találkozott a fenti problémákkal, akkor megköszönném, ha megosztaná velem hogyan sikerült meg oldani.


Parancsolj:
Idézet: Képeket nem készítettem bár így utólag rájöttem jó ötlet lett volna. Végeredményről lesz, csak sötétedjen be.
Ezt a leírást használtam kiindulásnak, bár ez sem teljes szerintem: http://forums.bimmerforums.com...p?t=905125

Bár itt nem veszi ki a lámpatestet, hanem csavarnyúzóval kipattintja az indexet, hogy le lehessen venni a lámpabúrát. Én akárhogy próbáltam kipattintani (fél óra) nem sikerült így kivettem az egészet.

4 db 8-as csavar fogja a kasztnihoz. A felső csavarokat kicsavarni nem kunszt, de alsókat amikhez a lámpatest alatti takarókat kipattintva lehet hozzáférni egy élmény. Érdemes új crovával csinálni, hogy benne maradjon a csavar, mert úgy jársz, mint én, hogy beesik és keresheted. Mondjuk megáll az alsó motortakaró lemezen, de nagyon nehéz kiszedni és újra próbálkozni. Kis crova két hosszabítóval jó segítség.

Az én készletemen a pozitív szálat védte egy szilikon védőcső. Ezt el kellett vágni egy helyen ahol kibújtattam a fényszóró gumiborításán. Így már illeszkedik a gumitömítés és szerintem nem fog párásodni. (Van olyan leírás ahol megfúrta a delikvens a lámpatestet de én ilyen galádságot nem követnék el)

A helyzetjelző izzót visszaraktam a tömítés miatt, egyedül a csatlakozót nem dugtam rá, hiszen nem lesz már szükség rá. A helyzetjelző vezetéket megvágtam (barna a negatív szál mindkét oldalon!) Majd forrasztottam és zsugorcsöveztem.
Annyit fogok még csinálni, hogy ami most fehér vezeték (karika vezeték az inverterhez), arra ráhúzok egy vastagabb fekete zsugorcsövet, hogy ne éktelenkedjen ott a fehérség.

Az invertert a zárhíd alsó felére (alapos takarítás után) ragasztottam a hozzáadott 3M kétoldalú ragasztóval. Állítólag melegszik az elektronika, majd meglátjuk mennyire lesz tartós a ragasztó.

Ja igen. A leírásban reléznek is, ahol a kapcsoló szálat a beltérvilágítás adja, de nekem eszem ágában nem volt ilyesmit csinálni. Nem szerettem volna többet bontani, mint amit feltétlenül kell. Sok helyen olvastam, hogy izzó hibát jelez a komputer beépítés után(főleg ledeseknél, de néhány szutykabb CCFL-nél is). Nos nekem olyan készletem van, ami 5W-ot fogyaszt. 14,4 v bemenő fesznél 12 v kimenő feszt ad a karikáknak és diódázva van a pozitív szál.

Más buktató nem jut most eszembe.


A tapasztalatokat én írtam, azóta annyi felmerült, hogyha mégegyszer szétszedném ebben az életben akkor a klipszek alá mindenképpen tennék kétoldalút, mert mind a két külső elmászott egy kicsit oldalra, de csak a rosszindulat talál hibát benne szóval így marad.
A klipszekkel meg a gyűrűk rögzítésével el lehet játszadozni, hogy ne álljon el a foncsortól, de ne is feszüljön fel rá. Van rajta elvileg 3 nut is ahova illetheted a karika tetejét. A klipszeket úgy kell felpattintani a foncsorra, hogy stabilan álljanak, kis próbálkozás kell és némi erő... tényleg csak egy kicsi

Ha valami van még kérdezz csak.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 29. péntek, 10:15

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 08:32


Urak!

Beszereztem én is egy smd ae-t.
Tegnap kis izgalomtól fűtve szét is kaptam a lámpákat, hogy beszereljem. Gondoltam - a youtube-os videó alapján - megy ez, mint az ágyba sz@r@s. Na ja...
Aztán már az első lépésnél felmerültek a kérdések:
- ki hogyan rögzítette a gyűrűket?
- hol vezettétek ki a vezetékeket?
- ezeknek a gyűrűknek olyan lazán kell állni tényleg?

Szóval 2-2 műanyag csipesszel felfogatva elég érdekesen állnak (xenon lámpa, 131mm-es gyűrűk). Ránézésre az első gödörnél leesik érzése van az embernek. Arról nem beszélve, hogy a xenonos gyűrűt, ha 2 csipesszel fogatom fel, akkor eltolja a belső fekete műanyag, ha bepattintom a helyére szal alig van ott hely...
A vezetékeket csak a helyzetjelző helyén sikerül kivezetni, de ez is felvet pár kérdést. Ha nem szigetelem le, akkor esélyes, hogy párásodni fog a lámpa. Ha nincs bekötve a helyzetjelző, akkor nem fog e hibát dobni.

Ha vki már szerelt be ilyet és találkozott a fenti problémákkal, akkor megköszönném, ha megosztaná velem hogyan sikerült meg oldani.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 10:57


Alesi írta:
csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta:
Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


http://www.ebay.com/itm/4-X-BM...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-An...mp;vxp=mtr








Köszi!

Ahogy nézem ezek projektoros lámpához valók. Van különbség a 2 között átmérőben?


Igen, határozottan van különbség, úgyhogy erre nagyon figyelj oda, amikor megveszed!


Köszi a tanácsot!
Ez sokadlagos, de érdeklődöm, tervezek.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 10:54


csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta:
Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


http://www.ebay.com/itm/4-X-BM...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-An...mp;vxp=mtr








Köszi!

Ahogy nézem ezek projektoros lámpához valók. Van különbség a 2 között átmérőben?


Igen, határozottan van különbség, úgyhogy erre nagyon figyelj oda, amikor megveszed!

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 10:26


csbalu írta:
Köszi!
Ahogy nézem ezek projektoros lámpához valók. Van különbség a 2 között átmérőben?


Látod azt nem is néztem, csak kattintottam. Valószínű van, de az enyém egy az egyben így néz ki... mondjuk az nem sokat jelent, de az átkötés, klipszek minden ugyanaz. Mármint a képen...

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 08:37


jons írta:
csbalu írta:
Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


http://www.ebay.com/itm/4-X-BM...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-An...mp;vxp=mtr








Köszi!

Ahogy nézem ezek projektoros lámpához valók. Van különbség a 2 között átmérőben?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 26. kedd, 20:31


csbalu írta:
Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


http://www.ebay.com/itm/4-X-BM...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-An...mp;vxp=mtr







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 26. kedd, 20:33

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 26. kedd, 20:24


Alesi írta:
csbalu írta:
Alesi írta:
csbalu írta:
jons írta:
csbalu írta: Ti melyik AE-t javasoljátok? Nem szeretnék olyat ami bazárian néz ki. A legjobb a gyári lenne de sokba kerül 2 gyári AE-s lámpa.


Gyárilag nincs e46-os angel. Választhatsz ccfl-t és ledeset is. Nem lesz "bazári". Mitől lenne?

Én a CCFL-t venném, mert nekem az van. Vagy olyat, mint Beronak van. Brutál erős ledes...




Pont az nem szeretném, hogy erős legyen. És nem akarom hogy olyan nagyon fehér legyen mert nincs xenonom és nem is szeretnék.
http://data.motor-talk.de/data...-61476.jpg
Valami ilyet szeretnék, semmiképp nem kört, hanem ilyen "félkört"
Tippek ötletek? Kinek mi van pontosan hol vette? Segítsetek legyetek szívesek.
Szerintem volt gyárilag AE de csak a 2005-ösökben, onnét gondolom hogy szomszédomnak van egy teljesen gyári 2005ös 325xi-je és abban is van AE, nem hiszem hogy utólag rakatta bele, mert a tankoláson kívül nem nagyon foglalkozik a kocsival.


E46-bol 100%, hogy nincs gyari AE, ha nem a szomszed rakta bele, akkor lehet mar ugy vette! Szerintem amit linkeltel, a "halogen" szinu, ez nez ki "leggyaribbnak", CCFL-bol meg nem lattam, csak jegfeheret (enyemben is ilyen van), led-bol viszont lattam ugyanilyet eBay-en. Ha meg nem xenon-os a gep, akkor foleg ez a javallott, nekem lathatoan elut az AE a tompitott szinetol (azert boven turheto).



Köszi a tippeket. Az a baj hogy E-bay-en csak komplett fényszórót találok ilyen halogén színű AE-vel. De még keresgetek, csak 5 perce nézem.
Ez mondjuk így tokkal vonóval megérne egy 50 Eurot. Nem is projektoros az enyém és egy csapásra lenne benne AE is.
http://www.ebay.de/itm/BMW-E46...500wt_1202


Ha ez egy gyari lampa, es mukodik is, akkor biztos nem hozod el 50EUR-ert, inkabb 300-ert, utangyartott lampaval meg szerintem ne probalkozz.
En ilyet vennek, ha most kene vennem:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-...3533wt_825


Tudom, hogy nem fogom, de jó lenne
Utángyártott dolgokkal nem próbálkozom semmiképp..
Jó ez az AE elmentettem könyvjelzőnek, még nézelődök okulok, nem kapkodom el