YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. január 21. kedd, 21:03


bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.


Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,


az szokott lenni, hogy a friss olaj elkezdi feloldani a lerakódásokat és a kis vájatokba, amiben az olaj megy, belekerül és megakadhat. van a YT-on egy videó, egy Audi-t (fekete A8 azt hiszem Totalcar-os videó) csinálnak (biztos van többről) ott jól elmondják a problémát. nem konkrétan ilyen a hiba, de függ hol dugít el, milyen méretű a dugulás, stb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz bogfeli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2020. január 21. kedd, 20:47


YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.


Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. január 21. kedd, 17:12


bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz bogfeli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2020. január 21. kedd, 15:20


Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!

autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740i
Évjárat: 1999

státusz pax983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. november 06. szerda, 10:52


smokie írta:
Spudoar írta:
KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


Hali, nekem ZF 8HP váltóm van. Ha neked is, akkor nem bíznám jó szívvel egyszerű váltószerelőre a dolgot. A diagnosztizáláshoz elengedhetetlen egy megbízható, naprakész állapotú gyári szoftver. Sőt, a hiba javítása után ismételten fel kell tanitani (adaptálni) a javított váltót a motorvezérlőhöz, ami szintén csak gyári szoftverrel lehetséges. A másik, hogy a szerelés után szükséges lehet a "lifetime" olaj cseréjére is, ami nem egyszerű történet. Nem lehet csak egyszerűen leengedni a régit, és betölteni az újat. Erre spéci technológiája van a ZF-nek. Rengeteg kárt tud okozni egy szakszerűtlenül végrehejtott olajcsere!!! Röviden: nem kísérletezgetnék bármilyen szerelővel pusztán azért, mert már látott ilyet szétszerelve.
Az enyém is rendetlenkedett elég sokat úgy 200-220e km környékén. Dobálta a legkülönfélébb hibakódokat, és a vezérlés többször szervíz-üzemmódba tette a váltót. Több váltószerelőt is megkerestem a főváros környékén, de komoly diagnosztikát nem tudtak csinálni, csak tippelgettek.
Sok-sok hibakód olvasás és hibakód elemzés után a szerelőmmel úgy ítéltük meg, hogy a hiba oka a váltó mechatronik elektromos problémája lehet (jelszakadások a CAN bus és a váltó között, különféle kommunikációs hibák, stb..
Nekem a nagytarcsai hivatalos ZF váltószervíz csinálta meg végül (gyártói garanciával!!!) és viszonylag normális áron. Azóta kb. 50 e Km-t mentem vele, és semmi gond, olyan mint az új.
Ha érdekelnek a részletek, akkor írj rám, és segítek.
Ja, és végül: semmi érdekeltségem nincs a nagytarcsai céggel, egyszerű BMW-user vagyok, akit fél évig szívatott a váltó DD



Kedves Smokie!
Ugyanezek a jelenségek vannak az én 740-semmel is, meg tudnád adni a nagytarcsai ZF váltószervíz elérhetőségét, esetleg a szerelő nevét? (30/9646632; vagy horanyi@vivamail.hu címre)
köszönettel






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. november 06. szerda, 10:52

autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740i
Évjárat: 1999

státusz pax983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. november 04. hétfő, 13:09


Sziasztok!
Van egy 1999-es évjáratú 740i automata váltós BMV-m. A váltó elektronikája rendszeresen (de nem mindig) hibát jelez, és az autót "vészprogramba" kapcsolja, amelyből, a motor leállítása, és az ajtók lezárása után (!) lép ki. Ezt követően tökéletesen működik. Ha mégsem, akkor megismétlem a leállítást, és OK.
Érdeklődöm, hogy találkoztak-e már ilyen hibával. Tudtok-e olyan megbízható szerelőt, aki javítani tudja. (elsősorban Bp. környékén)
Köszönettel:


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2019. április 27. szombat, 14:50


basset93 írta: Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
1. Menet közben egy bukkanóba mentem és felvillant kétszer gyorsan egymás után a kipörgésgátló. Majd egy nagyobb gázra ismét ezt csinálta. Ezek után semmi. Mi lehetett?
2. Automata váltó. Szerintem van valami baja. Hegynek menet mostanában elkezd lassulni az autó majd visszavált egy ugye gyorsul. Ezt eddig nem csinálta. Illetve az utolsó fokozatban is hiába nyomom le jobban a gázt nem nagyon változik semmi. Illetve most néztem csinált olyat hogy felporgott 2500ig, a sebesség maradt de a fordulat lecsokkent 2200ig kB szép lassan. Most akkor a való meg fog halni?
Az első kérdésedre a válasz,hogy a dsc-nek semmi baja.Csak a dolgát végzi.Természetes dolgok ezek.A váltóra nem tudom a választ,mert nekem manuális...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz basset93

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. április 27. szombat, 11:44


Sziasztok!

Két kérdésem lenne:
1. Menet közben egy bukkanóba mentem és felvillant kétszer gyorsan egymás után a kipörgésgátló. Majd egy nagyobb gázra ismét ezt csinálta. Ezek után semmi. Mi lehetett?
2. Automata váltó. Szerintem van valami baja. Hegynek menet mostanában elkezd lassulni az autó majd visszavált egy ugye gyorsul. Ezt eddig nem csinálta. Illetve az utolsó fokozatban is hiába nyomom le jobban a gázt nem nagyon változik semmi. Illetve most néztem csinált olyat hogy felporgott 2500ig, a sebesség maradt de a fordulat lecsokkent 2200ig kB szép lassan. Most akkor a való meg fog halni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. április 27. szombat, 05:08


Tranceboy írta:
Sziasztok!
Nekem alacsony fordulaton visszavaltasnal erzem hogy egy picit rant egyet az auton... 95000. An benne zf8 automata
Az auto 2015 f30
Szeri tetek mi lehet a baj?
Olajcsere szurovel megoldhatja ezt?
HIbakod nincs ...
Koszi


manuális váltónál is lesz rántás. és most nem is tudom ezekben az újakban hogy van, de nem fokozatmentes automata van benne. tehát fogod érezni.
vagy eddig nem csinálta és most kezdte el? km mennyi? általában egy váltóolaj csere szűrővel, és egy adaptációtörlés, esetleg SW frissítés megoldás lehet.

szerk.: most látom 95e km van benne. hát szerintem egy olajcsere nem ártana benne. persze elmennek többet is. de általában 60-80-100ezrenként érdemes cserélni és jó időben elkezdeni. akkor még tovább bírja majd.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. április 27. szombat, 05:10

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Tranceboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. április 26. péntek, 19:22


smokie írta:
Spudoar írta:
KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


Hali, nekem ZF 8HP váltóm van. Ha neked is, akkor nem bíznám jó szívvel egyszerű váltószerelőre a dolgot. A diagnosztizáláshoz elengedhetetlen egy megbízható, naprakész állapotú gyári szoftver. Sőt, a hiba javítása után ismételten fel kell tanitani (adaptálni) a javított váltót a motorvezérlőhöz, ami szintén csak gyári szoftverrel lehetséges. A másik, hogy a szerelés után szükséges lehet a "lifetime" olaj cseréjére is, ami nem egyszerű történet. Nem lehet csak egyszerűen leengedni a régit, és betölteni az újat. Erre spéci technológiája van a ZF-nek. Rengeteg kárt tud okozni egy szakszerűtlenül végrehejtott olajcsere!!! Röviden: nem kísérletezgetnék bármilyen szerelővel pusztán azért, mert már látott ilyet szétszerelve.
Az enyém is rendetlenkedett elég sokat úgy 200-220e km környékén. Dobálta a legkülönfélébb hibakódokat, és a vezérlés többször szervíz-üzemmódba tette a váltót. Több váltószerelőt is megkerestem a főváros környékén, de komoly diagnosztikát nem tudtak csinálni, csak tippelgettek.
Sok-sok hibakód olvasás és hibakód elemzés után a szerelőmmel úgy ítéltük meg, hogy a hiba oka a váltó mechatronik elektromos problémája lehet (jelszakadások a CAN bus és a váltó között, különféle kommunikációs hibák, stb..
Nekem a nagytarcsai hivatalos ZF váltószervíz csinálta meg végül (gyártói garanciával!!!) és viszonylag normális áron. Azóta kb. 50 e Km-t mentem vele, és semmi gond, olyan mint az új.
Ha érdekelnek a részletek, akkor írj rám, és segítek.
Ja, és végül: semmi érdekeltségem nincs a nagytarcsai céggel, egyszerű BMW-user vagyok, akit fél évig szívatott a váltó DD




Sziasztok!
Nekem alacsony fordulaton visszavaltasnal erzem hogy egy picit rant egyet az auton... 95000. An benne zf8 automata
Az auto 2015 f30
Szeri tetek mi lehet a baj?
Olajcsere szurovel megoldhatja ezt?
HIbakod nincs ...
Koszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz martii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. január 23. szerda, 17:45


szia!
Sikerult valami megoldás a problémára? Mert ugyan ez áll fent nekem is,plusszba még rezonél is fordulatra!

slooter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz slooter

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2018. július 31. kedd, 09:02


Sziasztok!

2003-as e46 320d (automata váltós) mostanában olyan 1500-1600-nál ugrándozik a fordulatszám (ezáltal az autó is egy picit hintázik). Csak ennél a fordulatnál csinálja.

Mi okozhatja a hibát? Egy szerelő ismerősöm szerint ez wandler hiba lesz, aminek a javítása nem olcsó.

Valakinek esetleg tipp?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 2009

státusz smokie

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 13:10


Spudoar írta:
KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


Hali, nekem ZF 8HP váltóm van. Ha neked is, akkor nem bíznám jó szívvel egyszerű váltószerelőre a dolgot. A diagnosztizáláshoz elengedhetetlen egy megbízható, naprakész állapotú gyári szoftver. Sőt, a hiba javítása után ismételten fel kell tanitani (adaptálni) a javított váltót a motorvezérlőhöz, ami szintén csak gyári szoftverrel lehetséges. A másik, hogy a szerelés után szükséges lehet a "lifetime" olaj cseréjére is, ami nem egyszerű történet. Nem lehet csak egyszerűen leengedni a régit, és betölteni az újat. Erre spéci technológiája van a ZF-nek. Rengeteg kárt tud okozni egy szakszerűtlenül végrehejtott olajcsere!!! Röviden: nem kísérletezgetnék bármilyen szerelővel pusztán azért, mert már látott ilyet szétszerelve.
Az enyém is rendetlenkedett elég sokat úgy 200-220e km környékén. Dobálta a legkülönfélébb hibakódokat, és a vezérlés többször szervíz-üzemmódba tette a váltót. Több váltószerelőt is megkerestem a főváros környékén, de komoly diagnosztikát nem tudtak csinálni, csak tippelgettek.
Sok-sok hibakód olvasás és hibakód elemzés után a szerelőmmel úgy ítéltük meg, hogy a hiba oka a váltó mechatronik elektromos problémája lehet (jelszakadások a CAN bus és a váltó között, különféle kommunikációs hibák, stb..
Nekem a nagytarcsai hivatalos ZF váltószervíz csinálta meg végül (gyártói garanciával!!!) és viszonylag normális áron. Azóta kb. 50 e Km-t mentem vele, és semmi gond, olyan mint az új.
Ha érdekelnek a részletek, akkor írj rám, és segítek.
Ja, és végül: semmi érdekeltségem nincs a nagytarcsai céggel, egyszerű BMW-user vagyok, akit fél évig szívatott a váltó DD



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. április 16. hétfő, 13:13

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Spudoar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 08:54


KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Spudoar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 08:50


Sziasztok!
Kb 50 km megtétele utaán felbukkan a kis fogaskerék felkiáltojellel.Nem teszi szerviz modba.Olajat cseréltem szürövel,de ennek ellenére ezek után is felbukkan a hibajel...
Inpával ezeket olvastam ki-túl sok kuplung csúszás,olaj 92C fokos,meg valami csatlakozó..
Tudna valaki ajánlani valami korrekt váltós szakit ,Pest ,vagy Heves esetleg Nógrád és JNSzolnok megyében?