Bazsi555 írta:
Üdv mindenkinek!
Kis segítséget szeretnék kérni.
Első BMW-m megvásárlása elött állok és mivel eddig OPEL-om volt csak a BMW-khez nem értek, ezért szeretném kikérni pár hozzáértő véleményét.
Kinéztem egy 2001-es E46-osat benzines 316I sedan-t 217 000Km-el. Papír szerint 1.6-os motorral, de az autóban ténylegesen 1.9-es 105Le-s motor duruzsol az m43tub19.
Amennyire utána jártam, illetve egy már elég tapasztalt BMW tulajdonos barátom mondta, az a motor elég jó.
A tulaj lassan 4 éve vette az autót, ő az első magyarországi tulaja, elvileg bővül a család ezért egy Touringot akar venni, ez az eladás oka.
Ő már rögtön az első telefonbeszélgetésnél elmondta, hogy hogyan is van a motor, mert neki is azt mondták, hogy ez így rendben van, nincs vele gond, nem kötnek bele sehol.
Egy részt engem érdekelne egy kicsit, hogy ténylegesen nem kötnek bele sehol, nem ütközik ez ki?
Illetve még mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus dolgok amik előfordulhatnak mint visszatérő problémák?
Pl. még tudom, hogy a kipufogó is hajlamos rozsdálni, rá is kérdeztem és mondta is, nem hazudik, a kipufogóra ráférne egy csere.
Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!
ahhoz képest, hogy eddig Opel-od volt, az jó, hogy "csak" a BMW-hez nem értesz
sorry, de totál így jön ki, ahogy olvastam.
igen a motor az teljesen jó így. innen jó az a dolog, hogy a kis 1.6-is BMW-k milyen sokat fogyasztanak. persze, mert közben 1.9-es motor az és a megfelelő kompresszióhoz a nagy hengerbe több anyag kell, mint egy valóban 1.6-osba. ennek ellenére nem vészes a fogyasztás, csak egy valódi 1.6-oshoz képest. (egyébként volt M43B16 moci is)
ez valóban jó motor. típushiba mondjuk úgy a vízpumpa, annál való erezstés, hűtővíz kiegyenlítő tartály repdés, mocinál alapjárati motor, légtömegmérő. de ez minden motornál előfordul. szóval ezek tartós motorok.
kipufogó meg rozsdásodik, ha csak nem saválló rendszer van alatta. mindegy miylen autóról beszélünk, tudod a jól az Opel meg pláne olyan, nekünk volt, meg van is olyan is, vagyis apámnak. sok városi járat rövidtávon termeli a kondenzvizet, ami ha nem szárad ki, hosszú utakon, akkor bizony idővel megeszi a dolgokat. minden autónál.
minden más, futómű, elektronikai dolgok, kasztni problémák, ugynaaz, mindt mindegyik másnál. ívek képesek rohadni, FaceLift előttieknél pláne, futómű kényes a magyar utakra, bár gyári állapotban az FL előtti puhább, talán jobban bírja.
többit nem írom le, mert amúgy sok van, majd ha rendszeres olvasjóa leszel az oldalnak, találkozol ezekkel. szinte mindenre fogsz választ kapni.