- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2012. szeptember 07. péntek, 21:11
BarG írta:BalaBMW írta:vivaladiesel írta:BalaBMW írta: Ha már ez a biturbós dízel dolog szóba került akkor én is kapok az alkalmon és kikérném a hozzáértők véleményét. Már teljesen jó áron lehet kapni az e60 35D-ket, de az a kérdés, hogy használtan 6-8 évesen szabad-e venni ilyen motorú autókat?
Jó ha tudod, hogy aki biturbós autót vesz az valószínűleg ki is használja a teljesítményét... Pl: Lepke az e39 fórumról. Jocika az indexes fórumról stb...
Ennek fényében nagyon körültekintőnek kell lenned! Főleg, mivel a tulajok nagy része nem is hallott még a turbó visszahűtéséről. A turbó csere pedig egy vagyon. (főleg, ha 2 van belőle)
Én nem vennék. Biztos vadállat a biturbós dízel, de nagyon zsákbamacska. Inkább egy e90 320d. Szerintem ha meg vagy elégedve a sajátoddal akkor inkább tartsd meg. Ez már úgyse fog nagyot veszíteni az árából... Ellentétben egy 4-5 mill. értékűvel, amin pár év alatt óriásit buksz!
Nem cserélném még le az enyémet csak foglalkoztat a gondolat amióta ezek megjelentek a piacon. Épp ez a bajom, hogy egy hagyományos dízelnél is lutri a vásárlás hát még ezeknél! De mégis sokan be merik vállalni használtan. Azért gondoltam, hogy rákérdezek hátha valaki tud róla infót, hogy mennyire megbízhatóak vagy mennyire horror a fenntartásuk. Azért mégis annyira csábító a teljesítmény és a nyomaték ekkora fogyasztással...
Előre leszögezem, hogy az infóm nem első kézből való, hanem csak olyan "hallottam". Időnként - na jó, elég gyakran - megfordulok bmw-t szerelőknél. Volt már rá példa, hogy ember mutatta, hogy egy többpolcos szekrény tele volt ledobott turbókkal, na lehet találgatni, hogy melyik típuséval? Hát persze, hogy 320d-ről valók voltak. A másik nagy számosságú csoport az 530d-k köre. Mondjuk ez nem is túl meglepő, mivel ezekből van a legtöbb. Aztán 35d turbó hibáról alig hallottam még, bár legutóbb, amikor a szerelőmnél jártam az átszilentezéskor, akkor éppen egy 35d-t várt turbócserére. De 35d-ből elég kevés is van, összehasonlítva a 2 és 3d-kkel. Én is érdeklődtem a 35d-k irányában és a szerelőm azt mondta, hogy nem olyan hullékony gépek, kisebb a meghibásodási arányuk, mint a többi dízelé.
Ez volt a statisztika, de hogy az az egyedi gép, amit esetleg kifogsz, az milyen lesz, az leginkább a szerencsén múlik.
Van még egy izgalmas gépcsoport, a 2d két turbóval, 23d vagy 25d néven, szintén két turbóval. Alig van ezekből itthon, tapasztalat meg egy szál se.
Vicces hozzászólás, hogy a 4-5 milkás gépen valaki óriásit bukik!!! Ez bmw topik, ha valakinek suzukira fussa, az ne vegyen bmw-t, mert bár az ára a töredékére esett, a fenntartási költségei az újkori árához aránylanak!
Erre az böktem egy köszit!Főleg az utolsó két mondat tetszikLehet Én leszek itt a fórumon az egyetlen akinek ilyene lesz lehet,hogy nem ,de egy biztos megfogok minden tapasztalatot osztani veletek!Nekem kell a dupla csigaházmég ha lutri is .................
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 07. péntek, 21:14