- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90 LCI
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2009
Elküldve: 2008. január 03. csütörtök, 03:54
Kizárt hogy Paci dieselt vegyen. Szerintem itt van még, csak már bánja, hogy kinyitotta pandóra szelencéjét.
Elküldve: 2008. január 03. csütörtök, 03:54
Elküldve: 2008. január 03. csütörtök, 00:41
csu2 írta: Jóreggelit!
Itt ennyi paranoiás ember irogat!?
No, akkor sorjában....
VBetty:
Nem bántásnak szántam, hogy Subaru tulaj is lehetsz, csak meglepõdtem, ritka aki együtt szeret a japán és a német autót (elfogultság nagy úr). Ki kezdte, ovis egy kicsit szerintem. (szuzuki gti vs bmw 320d/320i volt különben is a nyitókérdés és a téma abból kerekedett tovább). Egyébként, sok más okból kifolyólag nem lehetne bmw-m, nem feltétlen csak a dieselolaj fel nem használása az autóiparban miatt. FONTOS ÉS LESZÖGEZENDÕÉ: ITT SENKI NEM KÉRDÕJELEZTE MEG A DIESEL AUTÓK LÉTJOGOSULTSÁGÁT! Aki idézi az ellenkezõjét annak a testsúlyának megfelelõ sört vagy csokit küldök tértivevényesen!
Kyncza:
Nem kívánok én sem túlzottan belebonyolodni a kérdésbe, mert ugye kinek a pap, kinek a papné. A kobra11-es beírásommal arra próbáltam meg magyarázatot adni, miért azonosítják legtöbbször a bmw-t a benzines sor6-al. TÉVESEN ÉS NEM JOGOSAN! (és általában olyanok teszik akik belülrõl nem ismerik közelrõl és/vagy nem ismerik jól a márkát!) De tény, hogy nagyon szép és kuriózum is, igazi germanikum! (Ez igaz minden bmw-re is - iszonyat germános az összes bmw kasztni!)
Singletrack:
Igaz, nem 3 hanem 2,1. 0-100-ig. És 0-200-ig mennyit kap? (Most irhatod, hogy a legtöbbször a forgalomban, 80-120-ra kell gyorsulni és ott nem jobb - de ezért vettem automatát, hogy elég legyen egy kövér gáz, váltson vissza, meg különben is, én mindig 120 felett autózom. )Egyébként igaz, a 320-asból (ha csak a picit nagyobb teljesítményt nézném és ha szeretném a dieselt) akkor a d kéne. De volt pénzem 3l benzinesre, így azt vettem és szóba se jött semmiféle diesel! (Nem írom le ezredszerre miért!)
Nem tudom ki mennyire forumozik másfelé, de ez abszolut kultúrált topic... A vita (legyen vita) ilyen szinten, meg szerintem tök egészséges dolog, a topic ebben a formában, egy kocsmai baráti beszélgetésnek is simán elmegy. Érzékeny lelkûeknek meg nem kötelezõ beleolvasni és beleírni, ha nincs kedve az illetõnek belebonyolodni. Persze mindenki irja itt a maga igazát és ez így van rendjén. Csak így tovább, persze harag nélkül!
Béke!
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 22:27
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 18:16
collins írta:Royal írta:rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!
Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.
A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.
Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?
Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.
Azért ennyire nem eszik forrón a kását! Hangoztatom, hogy csak a saját véleményemet és tapasztalatomat írom le. Nem vitázni akarok!
Részben egyet értek az írásoddal, de .... hogy 30-40 lóerõ plussz miatt fõtengely csere, meg hajtókar csapágy... ez dúrva. Ezek a motorok ennél sokkal többet kibírnak... (tapasztalt ezt már mutatja, persze kell bele olaj ) A hajtásláccal (kuplung) egyet értek, hogy hamar megsínyli... meg a hengerfej is érzékeny rá... de ésszel használva (hidegen nem hajtom meg) Túl élheti ezt a kis töblet teljesítményt. Természetesen egyet értek azzal, hogy a tuninggal csökken az élettartam. A tuning mértékétõl függõ arányban. De itt a "ROHAMOS" élettartam csökenésrõl akár több százezer km-rõl beszélhetünk. Nagyon sokminden függ a programtól (cégtõl ahol csináltatod a chiptuningot) Egy megbizható jó programmal, ami Standard tuningot tartalmaz és max 0,2 bar nyomástöbbletet a turbonak, az nem hiszem, hogy drasztikusnak mondható.
Ne vedd a szívedre, de ez kicsit összetettebb kérdés. Az a 30-40 LE egy 200 lóerõs autónál 15-20 %, és mivel zömében 20d-k vannak itthon, ezért ott már a 150 lóhoz képest nagyon sok az a plusz 30-40 LE.
Az egy tény, hogy a motorokban vannak tartalékok, és egy határon belül ezeket ki lehet aknázni. Jól írtad, hogy természetesen van élettartam csökkenés, de ez nem rohamos. Ugyanakkor ennek megállapítására nagyon komoly motordiagnoszzikára van szükség, hiszen a motor "feltérképezése" után konkrétan arra a motorra kell megírni a programot, és a szükséges változtatásokat elvégezni. Hazánkban nagyon kevés cég van, ahol európai szintû diagnosztika lenne, márpedig arra lenne szükség, hogy a motor élettartama a lehetõ legkevésbé csökkenjen.
Én csak annyit mondok, hogy szerintem teljesen fölösleges a chiptuning, meg egyéb kis teljesítménynövelõ módszerek. Akinek nem jön be a 20d, vegyen 30d-t, akinek a 20i, az 25i-t. Persze lehet hülyézni, de így gondolom.
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 13:19
collins írta:Royal írta:rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!
Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.
A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.
Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?
Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.
Azért ennyire nem eszik forrón a kását! Hangoztatom, hogy csak a saját véleményemet és tapasztalatomat írom le. Nem vitázni akarok!
Részben egyet értek az írásoddal, de .... hogy 30-40 lóerõ plussz miatt fõtengely csere, meg hajtókar csapágy... ez dúrva. Ezek a motorok ennél sokkal többet kibírnak... (tapasztalt ezt már mutatja, persze kell bele olaj ) A hajtásláccal (kuplung) egyet értek, hogy hamar megsínyli... meg a hengerfej is érzékeny rá... de ésszel használva (hidegen nem hajtom meg) Túl élheti ezt a kis töblet teljesítményt. Természetesen egyet értek azzal, hogy a tuninggal csökken az élettartam. A tuning mértékétõl függõ arányban. De itt a "ROHAMOS" élettartam csökenésrõl akár több százezer km-rõl beszélhetünk. Nagyon sokminden függ a programtól (cégtõl ahol csináltatod a chiptuningot) Egy megbizható jó programmal, ami Standard tuningot tartalmaz és max 0,2 bar nyomástöbbletet a turbonak, az nem hiszem, hogy drasztikusnak mondható.
Ne vedd a szívedre, de ez kicsit összetettebb kérdés. Az a 30-40 LE egy 200 lóerõs autónál 15-20 %, és mivel zömében 20d-k vannak itthon, ezért ott már a 150 lóhoz képest nagyon sok az a plusz 30-40 LE.
Az egy tény, hogy a motorokban vannak tartalékok, és egy határon belül ezeket ki lehet aknázni. Jól írtad, hogy természetesen van élettartam csökkenés, de ez nem rohamos. Ugyanakkor ennek megállapítására nagyon komoly motordiagnoszzikára van szükség, hiszen a motor "feltérképezése" után konkrétan arra a motorra kell megírni a programot, és a szükséges változtatásokat elvégezni. Hazánkban nagyon kevés cég van, ahol európai szintû diagnosztika lenne, márpedig arra lenne szükség, hogy a motor élettartama a lehetõ legkevésbé csökkenjen.
Én csak annyit mondok, hogy szerintem teljesen fölösleges a chiptuning, meg egyéb kis teljesítménynövelõ módszerek. Akinek nem jön be a 20d, vegyen 30d-t, akinek a 20i, az 25i-t. Persze lehet hülyézni, de így gondolom.
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 13:11
Royal írta:rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!
Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.
A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.
Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?
Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.
Azért ennyire nem eszik forrón a kását! Hangoztatom, hogy csak a saját véleményemet és tapasztalatomat írom le. Nem vitázni akarok!
Részben egyet értek az írásoddal, de .... hogy 30-40 lóerõ plussz miatt fõtengely csere, meg hajtókar csapágy... ez dúrva. Ezek a motorok ennél sokkal többet kibírnak... (tapasztalt ezt már mutatja, persze kell bele olaj ) A hajtásláccal (kuplung) egyet értek, hogy hamar megsínyli... meg a hengerfej is érzékeny rá... de ésszel használva (hidegen nem hajtom meg) Túl élheti ezt a kis töblet teljesítményt. Természetesen egyet értek azzal, hogy a tuninggal csökken az élettartam. A tuning mértékétõl függõ arányban. De itt a "ROHAMOS" élettartam csökenésrõl akár több százezer km-rõl beszélhetünk. Nagyon sokminden függ a programtól (cégtõl ahol csináltatod a chiptuningot) Egy megbizható jó programmal, ami Standard tuningot tartalmaz és max 0,2 bar nyomástöbbletet a turbonak, az nem hiszem, hogy drasztikusnak mondható.
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 10:06
Elküldve: 2008. január 02. szerda, 08:54
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!
Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.
A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.
Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?
Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 22:50
csu2 írta: BUÉK Mindenkinek!
Kyncza:
Úgy tûnik, személyes támadásnak veszed ennek a topiknak témáját, írod, hogy mennyire elszaladt a ló! Végigolvasnád egyszer objektíven is a topikot? Szerintem semmi vita vagy ilyesmi nincs itt. Belekapaszkodsz egy egy mondatba, és rögtön azt hiszed, hogy valaki fikázza a Te választásod. Lép túl rajta légyszi! Egyébként dieselben is, benzinesben is van jól eltalált motor (motor helyett típust is mondhatnék), meg kevésbé. Általában nem a motorrokkal közvetlen van a baj, hanem a körítéssel. (A dieselnél annyi a plusz, hogy csúcsra járatják, hogy az élen legyen teljesítménnyel meg partiban a benzinessel, ezt pedig máshol kell megfizetni. Van aki a hangjárt, van aki a teljesítményért, felsõbbrendûségérzetért, stb. vesz bmw-t. Egyébként Te miért vettél bmw-t? (mert keveset fogyaszt és nagyon halk, megbízható, és olcsón fenntartható - nem hiszem, hogy ilyen indittatásból). Egyébként, ha nem lett volna benzinese a bmw-nek, nem irogatnék ide, és valószínûleg, ezzel nem csak én vagyok így. Ha nem lett volna diesele, akkor veled mi lenne a helyzet? Én nem csak márkát választok, hanem márkát+típust! Egyébként tiszellek, becsüllek, béke!
A végére egyszerû a körkérdés: ki, melyiket választaná?
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 17:23
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 16:29
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 14:57
csu2 írta: BUÉK Mindenkinek!
VBetty:
Tényleg szép hangja van a boxernek, de nekem (szubjektív kérdés abszolut) jobban tetszik a sor6. Többek közt ezért van bmw-m és nem imprezám. (egyébként szvsz a kasztnija rettenet csúnya) Te az impreza forumba is irogatsz?
Kyncza:
Úgy tûnik, személyes támadásnak veszed ennek a topiknak témáját, írod, hogy mennyire elszaladt a ló! Végigolvasnád egyszer objektíven is a topikot? Szerintem semmi vita vagy ilyesmi nincs itt. Belekapaszkodsz egy egy mondatba, és rögtön azt hiszed, hogy valaki fikázza a Te választásod. Lép túl rajta légyszi! Egyébként dieselben is, benzinesben is van jól eltalált motor (motor helyett típust is mondhatnék), meg kevésbé. Általában nem a motorrokkal közvetlen van a baj, hanem a körítéssel. (A dieselnél annyi a plusz, hogy csúcsra járatják, hogy az élen legyen teljesítménnyel meg partiban a benzinessel, ezt pedig máshol kell megfizetni. Van aki a hangjárt, van aki a teljesítményért, felsõbbrendûségérzetért, stb. vesz bmw-t. Egyébként Te miért vettél bmw-t? (mert keveset fogyaszt és nagyon halk, megbízható, és olcsón fenntartható - nem hiszem, hogy ilyen indittatásból). Egyébként, ha nem lett volna benzinese a bmw-nek, nem irogatnék ide, és valószínûleg, ezzel nem csak én vagyok így. Ha nem lett volna diesele, akkor veled mi lenne a helyzet? Én nem csak márkát választok, hanem márkát+típust! Egyébként tiszellek, becsüllek, béke!
Singletrack:
Miért alázás, nem egészen értem. Lehet, hogy a diesel kisebb fordulaton adja le a max. nyomatékát és mûködési elvébõl a diesel motor nyomatékosabb, de ez nem azt jelenti, hogy 3000 alatt nincs élet a benzinesben, pláne a nagyobb köbcentis szivókban - 530i a példád (mert ugye azt írtad, hogy 3000-tõl kezd el húzni)! A két autó menetteljesítményben össze sem hasonlítható. Az 530i biztosan nem indul meg rendesen, és csak 3500 fölött érzed, hogy van benne erõ. Ellenben a 320d... (úgy fest, kicsit hamarabb éri el a 530i a 3500 fordulatot mint 320d az 1800-at... - egyébként nem verne rá 3 mp-et 0-100-ig) Nem hiszem, hogy valahol is (bármilyen úton, bármilyen emelkedõn) nagy hátránya az 530i-nek, hogy kevesebb a nyomatéka. (legfeljebb visszavált, leszarom). Egyébként meg nem értem, mi a francért használnak még mindig profi versenysportban (exclude offroad) benzinest és nem turbó dieselt, hiszen az isteni nyomatékból a dieselnél több van? (végig versenyben akarnak maradni?)
A végére egyszerû a körkérdés: ki, melyiket választaná?
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 13:06
Elküldve: 2008. január 01. kedd, 12:09