státusz e46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 20:37


csao mennyi is volna az annyi? mármint a box

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 19:30


Köszi, rákérdezek

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 18:49


No ha már ennyit téptem a billentyûzetet, igazán elvihetné valaki a KÜBERL csodaboxomat, ami kb 3X annyi volt, mint a vaterás és kétszer annyit most is kérnék érte!

Tano!
Azt hiszem, itt mi nem fogjuk megoldani ezt a kérdést, a legcélszerûbb megkeresni a forgalmazót, hogy vegye fel a kapcsolatot a német anyacéggel és kérjenek az esetedre/kívánságodnak megfelelõ módosítást, az enyém is így született.
http://www.powertuning.hu/n_contact.php

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 18:28


SoundkeY írta: Errol mi a velemeny : http://www.vatera.hu/bmw_turbo...98167.html


Hát, nem vagyok biztos benne, hogyha a vaterásat kinyitnánk, nem csak egy 3 forintos ellenállást találnánk benne! (És emiatt van a tuningboxoknak olyan rossz hírük ) A boxoknak alapvetõen 3 típusa létezik:
- egy darab ellenállás(vagy potméter) kiöntve gyantával, hogy a delikvens rá ne jöjjön, mit is vett
- valamilyen analóg jelmódosító áramkör, ami már képes limiteket nem túllépni, a jelleggörbét egyszerûbben módosítani
- digitális programozható áramkörök, amikkel szinte mindenfajta módosítás elvégezhetõ, a motor minden eredeti védelmi funkciója mûködõképes marad. Ebben a csoportban vannak befecskendezési idõt módosító, railnyomást módosító, szívócsõnyomást módosító áramkörök, és van néhány olyan, ami egyszerre többet is változtat-ezek többszázezer forintos kütyük.

Persze a legjobb megoldás a motorvezérlõ software módosítása - csak azt nem tudhatod, hogy amikor odamész egy tunerhez, bármit is állít magáról, hogy mekkora szakmai háttér áll mögötte. Lehet, hogy VW-bõl már annyit tuningolt, hogy igazi profi, de ha találkozik egy ritkább modellel, ráfaragás az eredmény. Volt a multkoriban a szalonban egy 120d amit 200LE fölé húztak chiptuninggal és ment is, mint a háborodás - egy darabig, mert leolvadt egy dugója és olyan károkat okozott, hogy motorcserés lett a masina.

Szóval a box szvsz egyrészt a tunerekkel szembeni bizalmatlanságról szól, de egy rossz boxxal ugyanolyan nagy károkat lehet okozni, másrészt teljesítménymérõpadosok szerint is kevés box tudja az ígért teljesítményadatokat és talán nem is lehet elvárni tõlük, ha csak egyetlen paramétert módosítanak. És hát persze a box nyom nélkül eltávolítható, ami garanciális esetben igen jól jöhet.
üdv

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 14:24

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. szeptember 27. csütörtök, 14:13


Sikerült megtalálnom a progit, és kiolvastam az adatokat. Ahogy nézem neked V-CR boxod van? Nekem V-VP-s. Az alábbi paramétereket olvasta ki, és ezeken lehet változtatni:

1 Tuning poti
2 Tuning standard
3 Inc speed
4 Dec speed
5 RPM on
6 RPM off
7 Accelerator
8 Engine load
9 Engine load window low
10 Engine load window high
11 Impulse suppression
12 Dead time
13 Impulse check

Néhányról van sejtésem mi lehet, de a többirõl nincs. Neked is ilyen adatokat írt ki? És melyiken kellett változtatni, hogy kicsit kevésbé lökjön?
Nekem 2200-2300 körül van egy intenzívebb ugrás, és jó lenne kisimítani, hogy egyenleteseb legyen és alacsonyabb fordulatszám felé eltolni.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. szeptember 25. kedd, 17:17


Tano írta: Aham, értem. És arra a soros port szerû csatlakozóra nem lehet rácsatlakozni ami az elején van?
És hogy állítgattad át a tiedet? Sokat próbálgattad? Én nem tudom milyen progi van az enyémben, szerintem gyári alap, mert amikor berakták akkor nem állítottak rajta semmit.


Hmmm...
A Küberl box elején, ahol a kapcsoló, meg a led van a nyomtatós fajtájú USB csatlakozó, azt kell összekötni a pc USB portjával, ami lehet elõl is meg hátul is. Szóval nem ott kell csatlakozni, ahol a szenzorhoz is csatlakozol. Én abszolut nem próbálgattam, mert nem lehet kitalálni, hogy mi mit állít, vakon meg nagy felelõtlenség. Én olyan programot kértem, ami 2000-nél kevesebbet emel, mint a hivatalos 3 d progi és olyat is kaptam-egyszerûen megkaptam az új beállítandó paramétereket, amiket aztán beállítottam.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. szeptember 25. kedd, 08:47


Aham, értem. És arra a soros port szerû csatlakozóra nem lehet rácsatlakozni ami az elején van?
És hogy állítgattad át a tiedet? Sokat próbálgattad? Én nem tudom milyen progi van az enyémben, szerintem gyári alap, mert amikor berakták akkor nem állítottak rajta semmit.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. szeptember 24. hétfő, 23:12


Ez nagyon tetszik Lehúzod a nyomtatód és rádugod a kocsid.
Hihetetlen ez a 21. század

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. szeptember 24. hétfő, 22:57


Tano írta: Hali BarG

Elárulnád hogy hogyan lehet a Küberl boxot átszabni? Ez érdekelne részletesebben, mert nekem is ilyenem van a 20d-mben. Mi kell hozzá? Milyen usb kábel? És progi?


Hello!

A Küberl honlapról le kell tölteni a chip-configurator progit, le kell venni az elõlapját és egy USB nyomtatókábellel kell összekötni a boxot a pc-vel. Aztán kiolvasni a beprogramozott gyári paramétereket, feljegyezni papírra, hogy mik voltak és lehet módosítani - de itt van a bibi, mert csak a CÉG tudja, hogy mit mire kell állítani. Én amikor vettem, kértem egy kevésbé agresszív programot és a fenti módszerrel állítottam át.
üdv

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. szeptember 24. hétfő, 22:12


Hali BarG

Elárulnád hogy hogyan lehet a Küberl boxot átszabni? Ez érdekelne részletesebben, mert nekem is ilyenem van a 20d-mben. Mi kell hozzá? Milyen usb kábel? És progi?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. szeptember 24. hétfő, 17:32


Sziasztok!

Mivel víz/metanol befecskendezõ rendszert installáltam a lótöbblet érdekében, feleslegessé vált KÜBERL tuningboxomat elcserélném némi pénz ellenében. Marketingmentes tulajdonságai:
- mikrocomputeres vezérlés, otthon egy USB kábellel autóra szabható
- a beállítási görbét egy tízfokozatú kapcsolóval lejjeb-feljebb lehet tologatni
- csatlakozó kábel cserével sokféle common rail autóra rátehetõ
- jelenleg 30d kábel van hozzá
- 10-15% teljesítmény és nyomaték növekedést biztosít normális beállítások mellett, ekkor az autó megtartja a környezetvédelmi besorolását (teljesítménymérés.hu-n mérettem)
- a gázolaj rail nyomását emeli meg a középtartományban úgy, hogy a határértékeket nem lépi át (ezért kell a computer, mert nem minden tartományban egyformán emel)
- turbónyomást nem emel, vagyis nem megy be több levegõ, ezért kisebb az elérhetõ telj növekedés, de a turbó fordulatszámát se emeli
- az autó végsebessége - ha limites - semennyivel se lesz több, de gyorsabban éri el (BMW-k ilyenek)
- gyorsabban reagál a gép a gázpedálra
- többlet lóerõ csak többlet üzemanyagból lesz.........

Ha érdekel, hívj: voda/37-39-128
üdv: BG

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2007. szeptember 23. vasárnap, 12:51


m_attila81 írta: Szia Diabolica!

Kifejtenéd kicsit bõvebben? tapasztalat, hallomás?

elöre is köszi

Ez engem is érdelne, nekem is az van!

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2007. szeptember 22. szombat, 18:33


Szia Diabolica!

Kifejtenéd kicsit bõvebben? tapasztalat, hallomás?

elöre is köszi

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2007. szeptember 22. szombat, 18:23


m_attila81 írta: Sziasztok!

Nem régóta reg. magam.
És a chippel kapcsolatban lenne kérdésem.
MOst egy 323i -m van 2.5 benzin 171 le , ezt érdemes chippelni?

Köszi a segítséget.


nagyon is !!