![BarG](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/215/215_1398072055005_150x100.jpg)
Elküldve: 2009. január 08. csütörtök, 20:09
Raven írta: Persze... minden lehetséges. Az én véleményem az hogy nagyobbat kell venni mint pl amit belinkelt a klubtárs
De meglehet csinálni a motort erõsebbre csak elég zsebbenyúlós a dolog és érdemes hozzáerõsíteni mindent.... Barátom rally autóknak szokta csinálni a motorját és amikor odajön a lelkes polgár hogy õ ennyi meg ennyi lóerõt szeretne...mindig csak annyit mond mennyit akarsz rákölteni és hány versenyt bírjon kiAzt hiszem ez elárul mindent...lehet a világba tuningolni csak elég kemény futásteljesítménycsökkenéssel jár vagy be kell tudni hogy szinte mindent ki kell cserélni erõsebbre a motorban... Nemhiába csinálják a gyári tuningcégek milliókért...hiszen azért olyan dugattyúkat, csapágyakat, tengelyeket kapsz amik bírják is... egy darabig
Én leginkább Ravennel értek egyet, de finomítanék egy kicsit: minél több teljesítményt veszünk ki bármilyen gépbõl, annak annál rövidebb lesz az élettartama. Vak az, aki azt hiszi, megtuningoltattam tegnap- nem esett szét, tehát minden OK. Mert lehet százezer km-eket rövidíteni az életén.
Persze lehet tudatosan tuningolni és ELFOGADNI a következményeket, de úgy látom, hogy nálunk a vak hit a jellemzõ, hogy a tuning az ugye nem fog fájni.
Sajnos a chipmesterek egy jó része is úgy mûködik, mint a Bacar beállító Martincar-os - tudás nélkül. Kevesek mögött áll egy komoly tapasztalatokkal rendelkezõ valódi tuningcég - akik úgy kísérletezik ki a beállítást, hogy 1-2 motort tényleg széthajtanak, hogy megtudják, hol is vannak a határok. Az ATC-t meg senkinek se ajánlom, mert eddig egyetlen egyszer chipeltettem, egy Seat TDI-t, ami utána úgy füstölt FEHÉREN, mint agy harckocsit elrejteni hivatott füstgránát.
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_cry.gif)
Nem tudom, érdemes-e vitatkozni, mert a HIT mindig felülírja a logikát ....
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_rolleyes.gif)