- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2011. szeptember 23. péntek, 11:55
petermover írta: Sziasztok Fórumozók!
Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...
Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)
Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:
Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.
Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)
Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)
Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.
Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.
Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...
Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?
Köszönöm előre is a válaszokat!
hát általában, ha meleg motornál valami nem indul az gyertya szokott lenni vagy a gyújtása rész. ha hideg motornál, akkor lambda szonda. persze ezek csak statisztikai adatok