YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. szeptember 23. péntek, 11:55


petermover írta: Sziasztok Fórumozók!

Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...

Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)

Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:

Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.

Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)

Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)

Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.

Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.

Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...


Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!


hát általában, ha meleg motornál valami nem indul az gyertya szokott lenni vagy a gyújtása rész. ha hideg motornál, akkor lambda szonda. persze ezek csak statisztikai adatok

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. szeptember 23. péntek, 11:50


anubisz írta:
Hát akkor jól van.Ha már a szervízvezető is azt mondja. Mint az orvosnál,egyből azt kérdezik dohányzol? ha igen,onnantól mindent arra fognak.
Akkor csak ki kel autózni a benzint és már meg is oldódik a probléma.
Azt már nem is említem,hogy évek óta magánkúton tankolok,és oda is a Mol szálit,sosem volt ilyen gondom.
Kár,hogy a többi BMW,Merci,Porsche nem köhög a Mol benzintől.
Az meg,hogy 2 percig rossz csak a benzin,utána már semmi gond vele, se gyorsításnál,lassításnál,lámpánál nem fullad le a rossz benzintől.
Arról sem beszélve,hogy Közép Európa legmodernebb finomítója a Molnak van,Még az OMV nél is sokkal modernebb,és nem az ujjamból szoptam ki,hanem a Gazdasági újság írta,mikor ment a Mol részvény vásárlási mizéria.
Mert ugye hidegen még rá lehet fogni,hogy biztos rossz a dúsítás,vagy keverési arány a rossz minőség miatt,de hogy melegen is csinálja indításkor,és 2 perc után minden oké. Sok milliárdos berendezések minek,amik folyamatosan ellenőrzik a minőséget a gyártás alatt,meg kiszállítanak isten tudja hány tartálykocsi cuccot,szerte az országba,mégsincs tele pöfögő autókkal a város, vagy csak az a 40,50 liter volt rossz ami hozzád ment.
Meg ha ennyire rossz az égés,akkor csak generálna valami hibakódot, mert, hogy mind a 4,6 hengerbe tökéletes legyen az égés,egy henger se hagy ki,minden szuper,de csak lefullad,és nem gyullad a benzin,vagy mi lehet vele,hát az érdekes.
Biztos olyan mint a Brikett,nem mindegy milyen szénből sajtolják,mert nem egyforma a fűtőértéke. Csúnya Molosok direkt megbütykölik a benzint,hogy ne menjenek a kocsik,és senki ne járjon hozzájuk tankolni. Mert az senkinek nem fog feltűnni,ha ott tankol onnan már tolni kell a kocsit.
Mert ugye a sztori pont az,mikor nálad szuper a kocsi,aztán kölcsönkérik,annál meg 50 méter után beszarik valami,kész. Elbaszta a kocsit,szóba sem jöhet,hogy pont nála jött elő egy hiba.
Te pont tankoltál,utána hiba,csak a benzin lehet.
El sem tudom képzelni mi lehet abba a benzinbe ami ezt teszi 2 percig. Mert van különbség üzemanyag között igen,pár % teljesítménybe főleg a dizelnél, mínuszokba, hogy indul,na de 2 percig nem megy utána minden oké,ilyet még nem láttam.
Na mindegy,biztos nincs igazam,de mindig tanul az ember,ha 1 hét után már semmi baja nem lesz a kocsidnak,ezzel a lehetőseggel is okosabb lettem.


Jó, ne gúnyolódjunk Legyen béke, kedden remélhetőleg kiderül, mi a helyzet, majd megírom.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 23. péntek, 10:25


petermover írta:
anubisz írta:
Jó hogy mindent a benzinre lehet fogni. Az nem jut senki eszébe,hogy akkor a többi 1000 kicsi se megy biztos aki ott tankolt,ha csak a fele érzékeny ennyire a benzinre akkor már 100,200 kocsi állna a benzinkút után,sorban ,mind indítgatna a kocsiját.
A benzint felejtsd el,annak semmi köze hozzá.
1. illik kicserélni az üzemanyag szűrőt ugye,mivel ki tudja az előző tulajok menyit mentek vele,lehet van már a szűrőbe vagy 50 ezer,vagy 100.
Légtömegmérőt is illene megtisztítani.
Bár nem értem,ha ilyeneket művel,és semmit nem ír be hibának,már ha ki lett olvasva,ha meg nem minek addig találgatni. Lehet ott a válasz,csak meg kéne nézni.
Gyertyákat is illene kicserélni,mégha nem is ez okozza,de kitudja mi,és mióta van benne.
Hátsó nyikorgásod lehet toronycsapágy csinálja. Enyém is nyikorgott mint a szekér. Toronycsapágy volt. csere és megszűnt.
Ha megvetted alapból meg kellene nézni milyen hibák vannak a hibatárolóban,ha van ellenőrizni,utána törölni,hogy üres legyen,és ha utána beír valamit,tudd,hogy az már nálad csinálta.
Úgy első körben ennyi.
És igen, alapjárati motort és a lambda szonda is lehet,de szerintem csak be kéne írnia a hibát,legalább az esetek többségében.
Már lehet gyűjteni a zsebpénzt. Lambda, lég.t mérő stb.. 30-50 között. meg az apró.
Kopogásokat,nyikorgásokat nem is merem számolni.
És köszöntelek,a Valóság sivatagában. Hogy idézzem Morfeuszt.



Amikor felhívtam a tulajt, hogy mi újság, azonnal hívta a szervízvezetőt, akihez hordta a kocsit. Az első kérdése az volt, hogy M-O-L kúton tankoltam-e. Amikor felhívtam M. Attilát, neki is elsőre az üzemanyag volt gyanús.
Ettől persze nem nyugszom meg, és én is szeretném kideríteni az igazságot.
Ma reggel is beültem, elindítottam, gázhoz nem is nyúltam, gyönyörűen ketyegett, alapjárat stabil volt, nem ingadozott. Amíg le nem szedte a párát az ablakról, addig járattam a motort, ezután pedig már semmi gond nem volt vele. Tehát 2 perc után már jó, de minden indításnál el kell vele játszani ezt.
Nem vagyok nagy szakember, de ha valami egyszerűen rossz, akkor állandóan produkálná a hibát, pl. minden megállásnál fulladozna. Üzemanyag szűrő ha koszos, akkor menet közben is dadogna, ha jól gondolom.
Ettől függetlenül értem amit mondasz, nem is akarom ráfogni csakis az üzemanyagra, de tény, hogy tankolás előtt 1 héttel, és 5 perccel sem csinált ilyet. Mindez azóta van, amióta megtankoltam azon a kúton.

Az autót úgy vettem meg (ismerősök között többféle BMW van, 5ös sedan, 5ös kombi, új 5ös, igazából csak 5ösök , hogy tudtam, muszáj lesz rá költeni. Ez be volt tervezve, már eleve úgy vettem meg a kocsit, hogy minimum stab pálcák, szilentek, de lehet, hogy több kell hátra, illetve a kötelező cuccokat cseréltetem. Jelen esetben az, hogy 80ezer, 150ezer, vagy 250ezer lesz az első mókám a szervízben, nem annyira érdekel. Ha érdekelne, vettem volna a másik mellé még egy Megane-t...
Ezért vettem ilyen autót. Ha akartam volna, akkor 2006-2007-es 3ast vettem volna, de arra is ugyanúgy rá kell költeni 0,5-1 millát egy év alatt, ha valami gebasz van. Annyi pénzem meg ne álljon egy autóban, mikor ugyanúgy kiszolgál ez is. Amúgy meg 10 éve, hülye tinédzser korom óta ácsingózok erre a faceliftes E46-os sedanra. Azóta sem tudott szebbet mutatni nekem a BMW. Szóval, ő most a második feleségem...



Hát akkor jól van.Ha már a szervízvezető is azt mondja. Mint az orvosnál,egyből azt kérdezik dohányzol? ha igen,onnantól mindent arra fognak.
Akkor csak ki kel autózni a benzint és már meg is oldódik a probléma.
Azt már nem is említem,hogy évek óta magánkúton tankolok,és oda is a Mol szálit,sosem volt ilyen gondom.
Kár,hogy a többi BMW,Merci,Porsche nem köhög a Mol benzintől.
Az meg,hogy 2 percig rossz csak a benzin,utána már semmi gond vele, se gyorsításnál,lassításnál,lámpánál nem fullad le a rossz benzintől.
Arról sem beszélve,hogy Közép Európa legmodernebb finomítója a Molnak van,Még az OMV nél is sokkal modernebb,és nem az ujjamból szoptam ki,hanem a Gazdasági újság írta,mikor ment a Mol részvény vásárlási mizéria.
Mert ugye hidegen még rá lehet fogni,hogy biztos rossz a dúsítás,vagy keverési arány a rossz minőség miatt,de hogy melegen is csinálja indításkor,és 2 perc után minden oké. Sok milliárdos berendezések minek,amik folyamatosan ellenőrzik a minőséget a gyártás alatt,meg kiszállítanak isten tudja hány tartálykocsi cuccot,szerte az országba,mégsincs tele pöfögő autókkal a város, vagy csak az a 40,50 liter volt rossz ami hozzád ment.
Meg ha ennyire rossz az égés,akkor csak generálna valami hibakódot, mert, hogy mind a 4,6 hengerbe tökéletes legyen az égés,egy henger se hagy ki,minden szuper,de csak lefullad,és nem gyullad a benzin,vagy mi lehet vele,hát az érdekes.
Biztos olyan mint a Brikett,nem mindegy milyen szénből sajtolják,mert nem egyforma a fűtőértéke. Csúnya Molosok direkt megbütykölik a benzint,hogy ne menjenek a kocsik,és senki ne járjon hozzájuk tankolni. Mert az senkinek nem fog feltűnni,ha ott tankol onnan már tolni kell a kocsit.
Mert ugye a sztori pont az,mikor nálad szuper a kocsi,aztán kölcsönkérik,annál meg 50 méter után beszarik valami,kész. Elbaszta a kocsit,szóba sem jöhet,hogy pont nála jött elő egy hiba.
Te pont tankoltál,utána hiba,csak a benzin lehet.
El sem tudom képzelni mi lehet abba a benzinbe ami ezt teszi 2 percig. Mert van különbség üzemanyag között igen,pár % teljesítménybe főleg a dizelnél, mínuszokba, hogy indul,na de 2 percig nem megy utána minden oké,ilyet még nem láttam.
Na mindegy,biztos nincs igazam,de mindig tanul az ember,ha 1 hét után már semmi baja nem lesz a kocsidnak,ezzel a lehetőseggel is okosabb lettem.

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. szeptember 23. péntek, 07:16


anubisz írta:
Jó hogy mindent a benzinre lehet fogni. Az nem jut senki eszébe,hogy akkor a többi 1000 kicsi se megy biztos aki ott tankolt,ha csak a fele érzékeny ennyire a benzinre akkor már 100,200 kocsi állna a benzinkút után,sorban ,mind indítgatna a kocsiját.
A benzint felejtsd el,annak semmi köze hozzá.
1. illik kicserélni az üzemanyag szűrőt ugye,mivel ki tudja az előző tulajok menyit mentek vele,lehet van már a szűrőbe vagy 50 ezer,vagy 100.
Légtömegmérőt is illene megtisztítani.
Bár nem értem,ha ilyeneket művel,és semmit nem ír be hibának,már ha ki lett olvasva,ha meg nem minek addig találgatni. Lehet ott a válasz,csak meg kéne nézni.
Gyertyákat is illene kicserélni,mégha nem is ez okozza,de kitudja mi,és mióta van benne.
Hátsó nyikorgásod lehet toronycsapágy csinálja. Enyém is nyikorgott mint a szekér. Toronycsapágy volt. csere és megszűnt.
Ha megvetted alapból meg kellene nézni milyen hibák vannak a hibatárolóban,ha van ellenőrizni,utána törölni,hogy üres legyen,és ha utána beír valamit,tudd,hogy az már nálad csinálta.
Úgy első körben ennyi.
És igen, alapjárati motort és a lambda szonda is lehet,de szerintem csak be kéne írnia a hibát,legalább az esetek többségében.
Már lehet gyűjteni a zsebpénzt. Lambda, lég.t mérő stb.. 30-50 között. meg az apró.
Kopogásokat,nyikorgásokat nem is merem számolni.
És köszöntelek,a Valóság sivatagában. Hogy idézzem Morfeuszt.



Amikor felhívtam a tulajt, hogy mi újság, azonnal hívta a szervízvezetőt, akihez hordta a kocsit. Az első kérdése az volt, hogy M-O-L kúton tankoltam-e. Amikor felhívtam M. Attilát, neki is elsőre az üzemanyag volt gyanús.
Ettől persze nem nyugszom meg, és én is szeretném kideríteni az igazságot.
Ma reggel is beültem, elindítottam, gázhoz nem is nyúltam, gyönyörűen ketyegett, alapjárat stabil volt, nem ingadozott. Amíg le nem szedte a párát az ablakról, addig járattam a motort, ezután pedig már semmi gond nem volt vele. Tehát 2 perc után már jó, de minden indításnál el kell vele játszani ezt.
Nem vagyok nagy szakember, de ha valami egyszerűen rossz, akkor állandóan produkálná a hibát, pl. minden megállásnál fulladozna. Üzemanyag szűrő ha koszos, akkor menet közben is dadogna, ha jól gondolom.
Ettől függetlenül értem amit mondasz, nem is akarom ráfogni csakis az üzemanyagra, de tény, hogy tankolás előtt 1 héttel, és 5 perccel sem csinált ilyet. Mindez azóta van, amióta megtankoltam azon a kúton.

Az autót úgy vettem meg (ismerősök között többféle BMW van, 5ös sedan, 5ös kombi, új 5ös, igazából csak 5ösök , hogy tudtam, muszáj lesz rá költeni. Ez be volt tervezve, már eleve úgy vettem meg a kocsit, hogy minimum stab pálcák, szilentek, de lehet, hogy több kell hátra, illetve a kötelező cuccokat cseréltetem. Jelen esetben az, hogy 80ezer, 150ezer, vagy 250ezer lesz az első mókám a szervízben, nem annyira érdekel. Ha érdekelne, vettem volna a másik mellé még egy Megane-t...
Ezért vettem ilyen autót. Ha akartam volna, akkor 2006-2007-es 3ast vettem volna, de arra is ugyanúgy rá kell költeni 0,5-1 millát egy év alatt, ha valami gebasz van. Annyi pénzem meg ne álljon egy autóban, mikor ugyanúgy kiszolgál ez is. Amúgy meg 10 éve, hülye tinédzser korom óta ácsingózok erre a faceliftes E46-os sedanra. Azóta sem tudott szebbet mutatni nekem a BMW. Szóval, ő most a második feleségem...



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 22. csütörtök, 23:43


petermover írta: Sziasztok Fórumozók!

Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...

Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)

Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:

Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.

Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)

Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)

Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.

Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.

Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...


Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!


Jó hogy mindent a benzinre lehet fogni. Az nem jut senki eszébe,hogy akkor a többi 1000 kicsi se megy biztos aki ott tankolt,ha csak a fele érzékeny ennyire a benzinre akkor már 100,200 kocsi állna a benzinkút után,sorban ,mind indítgatna a kocsiját.
A benzint felejtsd el,annak semmi köze hozzá.
1. illik kicserélni az üzemanyag szűrőt ugye,mivel ki tudja az előző tulajok menyit mentek vele,lehet van már a szűrőbe vagy 50 ezer,vagy 100.
Légtömegmérőt is illene megtisztítani.
Bár nem értem,ha ilyeneket művel,és semmit nem ír be hibának,már ha ki lett olvasva,ha meg nem minek addig találgatni. Lehet ott a válasz,csak meg kéne nézni.
Gyertyákat is illene kicserélni,mégha nem is ez okozza,de kitudja mi,és mióta van benne.
Hátsó nyikorgásod lehet toronycsapágy csinálja. Enyém is nyikorgott mint a szekér. Toronycsapágy volt. csere és megszűnt.
Ha megvetted alapból meg kellene nézni milyen hibák vannak a hibatárolóban,ha van ellenőrizni,utána törölni,hogy üres legyen,és ha utána beír valamit,tudd,hogy az már nálad csinálta.
Úgy első körben ennyi.
És igen, alapjárati motort és a lambda szonda is lehet,de szerintem csak be kéne írnia a hibát,legalább az esetek többségében.
Már lehet gyűjteni a zsebpénzt. Lambda, lég.t mérő stb.. 30-50 között. meg az apró.
Kopogásokat,nyikorgásokat nem is merem számolni.
És köszöntelek,a Valóság sivatagában. Hogy idézzem Morfeuszt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 22. csütörtök, 23:53

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2011. szeptember 22. csütörtök, 21:03


petermover írta: Sziasztok Fórumozók!

Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Üdv a Klubban!

Első körben sztem is hajtsd ki belőle a benyát, próbáld ki az OMV Maxmotion-t (van benne adalék)

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. szeptember 22. csütörtök, 20:37


Sziasztok Fórumozók!

Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...

Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)

Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:

Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.

Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)

Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)

Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.

Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.

Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...


Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. szeptember 05. hétfő, 22:30


ajj Miki! nem ment ki a hibajelzés. már épp hívni akartalak, amikor kb a 4. indítás után kialudt.

YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!






anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:59


Darabig nem lesz rá gondod,hogy tartalék is van,vész esetére. Bepakolnád,aztán megint kihagyna valamék henger összezúznád mindet

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:55


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés


Bremi-t már nem gyártanak az enyémbe. Nem is vennék bele. A Schmiedmann-nál láttam 8300.- körül, de mikor rákérdeztem, mi a márkája, annyit mondtak, hogy Bosch-t tudnak csak. Na most ami a képen van, nekem csak olyan jó, mert a Bosch-nál egy perselyt is cserélnem kell és nem akarom bontani a szelepfedelet sem. ráadásul akárhol néztem a Bosch mindenhol 12-18ezer körül mozgott. Szóval gyanús nekem. Szerintem nem korrekt dolog, hogy nem írnak ki márkát, gyártót. Amúgy totál nem vagyok Bosch párti. Ezért választottam a BERU-t, ami pl az unixnál 18ezer. De olcsóbban hozzá jutok. csak lenne már itt, egy hete nem vezettem, elvonási tüneteim vannak. Ma már kénytelen voltam bringázni


Az bizony nem olcsó,ha 4 lesz cserélve. Kel venni egy BMW bringát másfél milláért


nem lesz olyan sok. mondom, hogy JÓ áron kapom.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:51


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés


Bremi-t már nem gyártanak az enyémbe. Nem is vennék bele. A Schmiedmann-nál láttam 8300.- körül, de mikor rákérdeztem, mi a márkája, annyit mondtak, hogy Bosch-t tudnak csak. Na most ami a képen van, nekem csak olyan jó, mert a Bosch-nál egy perselyt is cserélnem kell és nem akarom bontani a szelepfedelet sem. ráadásul akárhol néztem a Bosch mindenhol 12-18ezer körül mozgott. Szóval gyanús nekem. Szerintem nem korrekt dolog, hogy nem írnak ki márkát, gyártót. Amúgy totál nem vagyok Bosch párti. Ezért választottam a BERU-t, ami pl az unixnál 18ezer. De olcsóbban hozzá jutok. csak lenne már itt, egy hete nem vezettem, elvonási tüneteim vannak. Ma már kénytelen voltam bringázni


Az bizony nem olcsó,ha 4 lesz cserélve. Kel venni egy BMW bringát másfél milláért

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:43


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés


Bremi-t már nem gyártanak az enyémbe. Nem is vennék bele. A Schmiedmann-nál láttam 8300.- körül, de mikor rákérdeztem, mi a márkája, annyit mondtak, hogy Bosch-t tudnak csak. Na most ami a képen van, nekem csak olyan jó, mert a Bosch-nál egy perselyt is cserélnem kell és nem akarom bontani a szelepfedelet sem. ráadásul akárhol néztem a Bosch mindenhol 12-18ezer körül mozgott. Szóval gyanús nekem. Szerintem nem korrekt dolog, hogy nem írnak ki márkát, gyártót. Amúgy totál nem vagyok Bosch párti. Ezért választottam a BERU-t, ami pl az unixnál 18ezer. De olcsóbban hozzá jutok. csak lenne már itt, egy hete nem vezettem, elvonási tüneteim vannak. Ma már kénytelen voltam bringázni


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:28


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:32

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 21:25


anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. szeptember 01. csütörtök, 12:40


anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




Te nem gondoltál rá,hogy megcserélgesd a trafókat? Gondolom valami kód olvasód csak van,hogy megállapítsd utána hova írja be a gyújtáskimaradást.
Nálam is BREMI és BOSCH a trafó,és gyártják még,kapni is. Bár neked másmilyen,a száma is más.


itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260


ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 01. csütörtök, 12:42